Forum: TomTom » TomTom nov '18 BUY (of bye?) » Pagina: 306 | Belegger.nl

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Go4profit
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 21 nov 2018 om 11:10:


[...]

dan had hij Telematics niet moeten verkopen, want dat is de meest secure money earner voor TT de komende jaren

Maps plus als één divisie dadelijk is één grote gok en eindigt in een tranendal.

maar ik heb het ook niet voor het zeggen, net zo min als de rest hier op t forum, we brein-stormen dat is alles en we delen onze view en informatie

ik zit Long aan 8 euro zoals iedereen nu wel weet en kan niet wachten om uit het aandeel gezet te worden, want ik zie voor de LT veel betere opportuniteiten en wil van deze correctie aan de beurzen wereldwijd gebruik maken kwaliteitsaandelen te kopen , daar moet TT ruimte voor maken.



Kan me in jouw mening verplaatsen en kan juist zijn dat de verkoop van Telematics logisch verbonden is met een totaalverkoop.

Dan blijf ik Harold een kwibus vinden dat hij aangeeft dat TomTom buiten Telematics niet in de verkoop staat, dat laatste heeft geen enkele toegevoegde waarde anders dan een mogelijke negatieve interpretatie.
ketchup
2

dat heeft te maken dat hij niet wil dat er thans een "vijandige" benadering komt, hij wil dat Telematics eerst de beurskoers een kick-start geeft en dan pas Maps Plus op een zelfde manier gaan veilen, dat geeft de beste opbrengst

alle biedingen nu voor heel de Toko gaat allemaal basis deze lage beurskoers en dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar HG zit klem, want hij moet de meerderheid kunnen controleren en dat gaat steeds moeilijker de FFF staan niet allemaal meer achter hem
3 van de 4 zijn al semi-pensionado's en de Friends binnen de FF willen gewoon geld zien en geen lul-verhaal, die zien de beursnotering als een ramp, net zoals wij

dat is daar echt niet anders.
Go4profit
1
quote:

ketchup of catch-up schreef op 21 nov 2018 om 11:23:



dat heeft te maken dat hij niet wil dat er thans een "vijandige" benadering komt, hij wil dat Telematics eerst de beurskoers een kick-start geeft en dan pas Maps Plus op een zelfde manier gaan veilen, dat geeft de beste opbrengst

alle biedingen nu voor heel de Toko gaat allemaal deze lage beurskoers en dat is natuurlijk niet de bedoeling, maar HG zit klem, want hij moet de meerderheid kunnen controleren en dat gaat steeds moeilijker de FFF staan niet allemaal meer achter hem
3 van de 4 zijn al semi-pensionado's en de Friends binnen de FF willen gewoon geld zien en geen lul-verhaal, die zien de beursnotering als een ramp, net zoals wij

dat is daar echt niet anders.


Eigenlijk schrijf je dan:
Harold treedt zelf op als een semi-PE in de verkoopfase dat wil zeggen wil de winst eruit halen die een PE voor ogen heeft.
tatje
2
quote:

Penge_miner schreef op 21 nov 2018 om 11:18:


[...]


Kan me in jouw mening verplaatsen en kan juist zijn dat de verkoop van Telematics logisch verbonden is met een totaalverkoop.

Dan blijf ik Harold een kwibus vinden dat hij aangeeft dat TomTom buiten Telematics niet in de verkoop staat, dat laatste heeft geen enkele toegevoegde waarde anders dan een mogelijke negatieve interpretatie.


De rest van Tom Tom staat niet te koop.

Maar bij het juiste bedrag IS het wel te koop :-)

Mijn huis staat ook niet te koop, maar komt er een iemand die het dubbele van de marktwaarde biedt, dan IS het wel te koop.

Bijna alles is te koop !
Overtake
1
quote:

Penge_miner schreef op 21 nov 2018 om 11:18:


[...]


Kan me in jouw mening verplaatsen en kan juist zijn dat de verkoop van Telematics logisch verbonden is met een totaalverkoop.

Dan blijf ik Harold een kwibus vinden dat hij aangeeft dat TomTom buiten Telematics niet in de verkoop staat, dat laatste heeft geen enkele toegevoegde waarde anders dan een mogelijke negatieve interpretatie.

Dat is omdat hij het zo naar de kloten heeft laten helpen, dat elke geïnteresseerde in TTT met een goed bod op TTT eigenlijk ook genoeg lijkt et bieden voor heel TT.

Dus moet hij wel zeggen dat dat niet te koop staat, anders loopt dat helemaal scheef.
Accuboor
0
quote:

Penge_miner schreef op 21 nov 2018 om 11:27:


[...]

Eigenlijk schrijf je dan:
Harold treedt zelf op als een semi-PE in de verkoopfase dat wil zeggen wil de winst eruit halen die een PE voor ogen heeft.


Ik vind het niet kunnen. Waarom verkoopt HG niet voor een appel en een ei en laat hij die zielige PE partij gewoon 25% IRR maken in 5 jaar?

Deze strijd is dus nu gaande...

Verkoop Telematics (zelfs voor 780mln) zal laten zien dat de waardering fors ondergewaardeerd is. (Je houdt dan een ondernemingswaarde over van ca. 700mln, terwijl Automotive ebitda juist gaat knallen de komende jaren)
Xynix
4
quote:

ketchup of catch-up schreef op 21 nov 2018 om 09:47:


ze forceren HG gewoon tot onderhandelen
HG kan geen vuist maken aan de beurs, men zet hem gewoon het mes op de keel
delisten of verkopen dat is de uitkomst
en als hij het gaat delisten krijgt hij concurrentie van PE, want er zijn afvalligen binnen de FFF

perfecte set-up voor een benadering, de Barbaren staan al een jaar aan die poort te rammelen, als HG die onderwaardering er niet uitkrijgt dan gaat een ander het wel doen.

ondertussen verdampt de beurswaarde en als HG niet oppast dan verdampt straks de asset waarde nog naar beurswaarde in plaats van andersom en dat signaal geeft de markt aan TT.

nogmaals dit is geen unieke ontwikkeling enkel voor TT, dit gebeurt met regelmaat aan de beurs voor bedrijven die overgenomen gaan worden, verder is er een wijze les te leren uit al die arrogante CEO's die allemaal denken "we kunnen het zelf allemaal veel beter" en niet aan de onderhandelingstafel willen zitten , X jaar later staat hun aandeel 50% onder de biedwaarde.

Goddijn is zo'n waardeloze onderhandelaar! Zou hij nou echt niet snappen dat als hij zo doorgaat dat hij straks aan de onderhandeltafel voor de dienstverlening door TT Maps minstens zo zal worden fijngeknepen?!

Hij maakt het er alleen maar slechter op door NIET uit te stralen dat de tent nu echt verkocht gaat worden, compleet met eerste biedingen. Zijn "zelfstandig" verhaal is totaal ongeloofwaardig. Wat veel beter zou werken als de potentieel geïnteresseerden zich gaan realiseren dat het "nu of nooit" gaat worden i.p.v. "ooit". Het draait erom dat het sfeertje van "het huis van de buurman is maar één keer te koop" gaat ontstaan.

Al dat bluffen en geheimzinnig doen werkt alleen maar contraproductief.
ketchup
1
quote:

Penge_miner schreef op 21 nov 2018 om 11:27:


[...]

Eigenlijk schrijf je dan:
Harold treedt zelf op als een semi-PE in de verkoopfase dat wil zeggen wil de winst eruit halen die een PE voor ogen heeft.



Ja, ik denk dat HG echt alles wil verkopen, maar niet basis de huidige beursnotering, hij wil het basis asset waarde en dat gaat niet lukken met een koers aan 7 euro

daarom de veiling van eerst Telematics en dat moet de kick-start geven voor 10 euro, hopelijk wat meer en dan gaan voor 15 euro voor totale som der delen 6 maand later

maar komt er nu een openbaar 'vijandig' bod van company X en die company heeft de steun van de Friends uit de FF en die gaan vol voor alles wat in de free-float zit aan bvb 12 euro, dan hebben ze HG klem gereden

en wat dan ? dan kan HG enkel proberen een strategische speler te vinden die daar over heen wil gaan en anders is het gewoon afleveren ook voor hem, want ik betwijfel of de 2 andere F's , zijnde rest van de Founders en Family mee willen met Hg om de beschermingsmuur op te trekken

dit komt goed, enkel niet voor hen die van 20 , 30 of 50 euro dromen
maar de rest die kan leven met ergens tussen de 12 of 15 wel.
tatje
0
Het moet allemaal gecontroleerd.

Harold wil Tom Tom hoger zetten, wil hij dat ?

Ik denk dat in de tijd van reuters, maart 2018 al iemand de hele tent wil overnemen.

Wij willen wel akkoord gaan, maar TTT verkopen we dan zelf.

Iemand verkoopt huis met inboedel en auto, gaat emigreren naar Australie.

Ik geef je voor het huis 600000 voor de inboedel 40000 en de auto 20000.

Totaal 660000.

Dan zegt die iemand, als ik de auto zelf verkoop krijg ik tussen 30000 en 35000, die verkoop ik dus zelf.

TTT brengt los meer op.

Logisch dat Harold zegt, de rest staat NIET in de verkoop.
Want dan dansen de poppen niet zoals Harold wil.
Henk-DJ
0
quote:

tatje schreef op 21 nov 2018 om 11:13:


Ik denk dat Automotive en Enterprise zeker de prijs van Tele atlas gaat brengen.

Automotive en Enterprise dus 2,9 miljard
Telematics 1,4 miljard.
Consumer 450 miljoen
cash 250 miljoen.

Totaal 5 miljard is 21,27 p/a

In 2016 had men het over het verkopen van de delen minimaal 17,50 per aandeel.
Goddijn kan minder dan 17,50 toch niet maken.

Wil Goddijn als verbrander de boeken ingaan.




Zal hij niet van wakker liggen denk ik.
Xynix
5
FFF krijgen nu keihard de rekening gepresenteerd van hun zogenaamd "handige" beleid om NIET te communiceren. Het bedrijf heeft totaal niet de succes uitstraling die het wel had kunnen hebben als er veeeeeeel beter was gecommuniceerd over de behaalde successen/contracten. Denk nog eens terug aan hoe Shashua Mobileye op de kaart zette. Of Musk Tesla. Bij TomTom moesten ze zonodig alles onder de pet houden. Stom, stom, stom! Door hun mede-aandeelhouders voortdurend te willen naaien, naaien ze nu zichzelf.
moneymaker_BX
3
Er komt binnen 24 uur een aankondiging van...........
Zo niet dan horen jullie me op het TomTom forum deze maand niet meer
Dus ik ben vrij zeker van mijn zaak
life=live
1
Iedereen met beetje gezond verstand kan op achterkant van een sigarendoosje bovenstaande berekeningen ook maken.
En denkt dan met een koers van rond de €7,30, daar is aardig wat te halen, maar koers doet geen klap.
Volledig in de tang van partij(en)
Openbaringen
27
quote:

harde winst schreef op 21 nov 2018 om 09:35:


[...]
Met alle respect, maar ik denk eerder dat dit reacties zijn van teleurgestelde TT-beleggers die zich er de afgelopen 10 jaar juist NIET hebben laten uitpraten.
De TT-leiding is alleen maar bezig met zelfverrijking.


Sekte lid.

Ja, heel mooi verwoord. (Zomaar een verhaaltje voor wie zin heeft het te lezen).

In het verleden zijn er een heleboel beleggers verleid met Adas, Sdc en weet ik veel wat voor technologische systeemtermen er nog meer over de balk zijn gesmeten.
Ook het altijd weer terugkerende: TomTom heeft 3 jaar voorsprong op Here is tot in den treurnis herhaald.
Ooit zei er een man: Als je de leugen maar genoeg herhaalt, dan gaan ze hem vanzelf wel geloven.

Alles van TomTom was technologisch beter, dan dat van de concurrenten werd er op het forum getoeterd, de actioncamera, echt heel veel beter dan alle andere en Sports zou het geweldig gaan doen, ook die camera die heel ver vooruit kan kijken zou een groot succes worden.
De TomTom watch, WOW, daar kan er toch geen een tegen op.
Zo'n mooi design en lekker gebruiksvriendelijk ook. Die vliegen vast de winkel uit. Ik heb hem al besteld hoor! Had ik al geschreven dat TomTom 3 jaar voorsprong op Here heeft?

Als het dan allemaal even tegenzat qua koers, dan was het weer, we zitten toch echt midden in het transitieproces van Hardware naar Software en nu is het qua afschrijvingen even door de zure Appel heen bijten.
Of nu heeft TomTom echt alle shit op zich genomen om in de kwartaalcijfers daarna weer met de neus op de feiten te worden gedrukt en het aandeel door het afvoerputje zien gaan.

Daarna schreven ze (de goeroes) weer, er zijn echt heel veel betalingen die pas in de toekomst gaan meetellen met berekeningen die zelfs Einstein of Nikola Tesla niet zou snappen, om even later een afschrijving van bijna 1 mijard om de oren te krijgen. Nu heeft TomTom echt alle ellende op zich genomen, was het verweer.

Ook kwamen Apple en Google regelmatig tussendoor fietsen, maar Google zou volgens die geweldige Harold NOOIT in een auto komen. Autofabrikanten willen toch niet dat hun gegevens bij Google bekend worden.
Gelukkig, iedereen weer gerustgesteld, want dat bleven ze (de sekteleiders) hier maar herhalen en herhalen en herhalen, tot in den treurnis toe.
Google komt Nooit, echt Nooit, never nooit niet in de auto.
Zij krijgen echt geen voet tussen de deur in de autoindustrie hoor!
Harold heeft dat zelf gezegd in verschilende interviews en die liegt immers nooooooit! Heb ik al geschreven dat TomTom 3 jaar voorsprong op Here heeft?

En zo blijf je jarenlang in een aandeel hangen. Je denkt door de 'speciale' info die je her en der leest dat je meer kennis van zaken dan de gemiddelde Nederlander hebt, die TomTom alleen maar als een navigatiekastjesmaker ziet.
Totdat je met een niet gebrainwashte Nederlander praat, dan is het: Ik gebruik gewoon Google navigatie, lekker snel en gemakkelijk en ook als er file is leidt die je gewoon om.
Tsjaa maar de Locatiebepaler van TomTom is veel nauwkeuriger door het Adas systeem probeer je nog en dan besef je ineens: Hee niemand van mijn vrienden of diens vrienden heeft een TomTom (navigatiekastje), hee niemand heeft ook een TomTom sportwatch of TomTom Golf horloge. Ook de TomTom actioncam ontbreekt in het assortiment van apparaten in diezelfde vriendenkring. En verder heeft niemand TomTom aandelen want niemand gelooft in dat bedrijf.
Ben ik nou zo slim of zij. . . . .

Dan laat je je praatjes over TomTom maar achterwege maar jij gaat aan hen en ook aan je familie toch bewijzen dat ze het Allemaal stuk voor stuk echt verkeerd hebben gezien en koopt nog een extra portie aandelen. (Middelen heet dat)
Je weet, je hebt zelf schuld (hebzucht en trots) maar je voelt je toch genaaid door bepaalde forums. (zal geen forumleden schrijven)

En je neemt er afstand van. Jarenlang afstand en af en toe als de koers weer wat opveert lees je het forum terug en ziet daar inderdaad diezelfde posters van 10 jaar geleden dezelfde dingen over TomTom posten maar dan in een nieuw jasje of met een nieuw sausje erover heen gegoten!

Helaas heeft De nieuwe Openbaringen, lees sukkel heeft zich al gemeld.
Er is hier een belegger die al, al zijn geld kwijt is en het nu met geleend geld probeert om er toch nog wat van te maken. Bespot en beschimd werd hij. Want ja dat is wel heel erg dom. Gelukkig het belerende vingertje van al die succesvolle forumleden, volop ook tot op de dag van vandaag op dit forum nog altijd aanwezig. Heb ik trouwens al geschreven dat TomTom 3 jaar voorsprong op Here heeft?





Mindsetter
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 21 nov 2018 om 11:50:


Er komt binnen 24 uur een aankondiging van...........
Zo niet dan horen jullie me op het TomTom forum deze maand niet meer
Dus ik ben vrij zeker van mijn zaak
Alleen al om die laatste reden hoop ik, met vele anderen dat er géén nieuws komt binnen 24 uur.
Overtake
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 21 nov 2018 om 11:50:


Er komt binnen 24 uur een aankondiging van...........
Zo niet dan horen jullie me op het TomTom forum deze maand niet meer
Dus ik ben vrij zeker van mijn zaak

Bedoel je niet binnen 31 uur?
De Schimmelkoning
0
Deze hele verkoop fanfare kan wel eens enkel gebruikt worden voor een benchmark exercitie. Door de achterdeur open te zetten voor TTT komen ze allemaal ruiken. Voor HG een bevestiging wat de hut na afronding TTT nog waard zou kunnen zijn om voorts te besluiten wel/niet zijn eigen exit plan door te zetten. Met de huidige lage koers blijven alle mogelijke scenario’s valide.
K
ketchup
0

openbaring AB van mij
geen speld tussen te krijgen " times are a changing " zong ooit Bob Dylan en zo is t maar net

VanillaSky
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 21 nov 2018 om 10:20:



probeer je zo te positioneren dat je tussen 10 en 12 ook kunt scoren en zie het als bonus als dit ergens tussen 13-15 eindigt
alles boven de 15 is echt onder de huidige omstandigheden een geweldige prestatie van HG

verder moet je vergeten wat vroeger was, TT is wat dat betreft gewoon een afgrijselijke belegging geweest voor risk/reward
de omstandigheden zijn niet langer dezelfde Apple kruipt dichter tegen Alphabet aan en de Kaarten hebben niet langer dezelfde waarde als 3 jaar geleden, het spelersveld opent zich steeds meer


het is echt wat dat betreft 5 voor 12


Wies, helemaal mee eens. Denk dat ik indien we nog naar de 6 gaan de komende weken ik nog eenmaal wat stukken bijneem, mocht het in een tweetraps raket gaan loos ik die denk ik na verkoop TTT om het risico te veminderen op een deceptie daarna mocht Harold zelfstandig doorgaan voorlopig. Ga uit van 10,00-12,50 max. Bij een full bidding war kan het eventueel 15,00 worden maar ik reken er absoluut niet op.

Dat TT een afgrijselijke belegging is geweest 100% eens, een andere conclusie kan je niet trekken. Ik heb dat hier van het weekend al aangehaald de vergelijking met Garmin. Niemand wil er iets van weten, en velen zien Harold als grote visionair dat zonder overname Tele Atlas TT geen toekomst had en hij het dus perfect heeft gedaan. Dan moet je me toch even uitleggen:

Garmin vs TomTom 2006 zeer vergelijkbaar bedrijf beide 1.4mrd omzet ca.
Garmin vs TomTom 2019 Garmin ca. 3.2 mrd omzet vs TomTom 680mio

Ter volledigheid: Garmin ZONDER maps.





life=live
1
quote:

Kaarthouder schreef op 21 nov 2018 om 11:59:


Deze hele verkoop fanfare kan wel eens enkel gebruikt worden voor een benchmark exercitie. Door de achterdeur open te zetten voor TTT komen ze allemaal ruiken. Voor HG een bevestiging wat de hut na afronding TTT nog waard zou kunnen zijn om voorts te besluiten wel/niet zijn eigen exit plan door te zetten. Met de huidige lage koers blijven alle mogelijke scenario’s valide.
K



Voorlopig ruiken ze alleen nog maar een verrotte riool lucht
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 20-jan-20 13:02
Koers 10,190
Verschil -0,052 (-0,51%)
Hoog 10,394
Laag 10,106
Volume 295.833
Volume gemiddeld 446.543
Volume gisteren 1.251.796