Forum: TomTom » TomTom nov '18 BUY (of bye?) » Pagina: 5 | Belegger.nl

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
ketchup of catch-up
7

Harry, mis je scherpe en humoristische kijk op TT, zeker nu we in de eindfase zitten.

laat eens wat horen , wat denk je van dit circus ?
Kopjethee
2
Het duizelt mij voor de ogen.
Allerlei speculatie over de prijs die de Free Float belegger zou kunnen krijgen indien / als / wanneer...
10 is jatten 15 is ok 20 is belachelijk veel. En dan is er nog een ipo 17,50.
Maar er was ook nog ergens along the way een claimemissie.

En dan is er de koers. NU 7,55.
Eigenlijk is het een winwinwin. Al zou je nu zeker weten dat je 10 krijgt.
De beurzen zijn al 10% vanaf de top gecorrigeerd.
Ik denk dat in het gunstigste geval er een periode aankomt van zijwaarts bewegen met ups en downs.
Dan is toch een ruime 30% naar 10 toch al een heel mooi rendement of mis ik iets?
NewKidInTown
1
quote:

Meryntje schreef op 1 nov 2018 om 10:35:


[...]

Heb hele zooi jun 8

Groet uit Schildwolde (wel geen Heitelan, maar toch ;-))


jun 8 omzet 1 gisteren, heb je nog bijgekocht ?
Accuboor
0
quote:

Kopjethee schreef op 1 nov 2018 om 10:46:


Het duizelt mij voor de ogen.
Allerlei speculatie over de prijs die de Free Float belegger zou kunnen krijgen indien / als / wanneer...
10 is jatten 15 is ok 20 is belachelijk veel. En dan is er nog een ipo 17,50.
Maar er was ook nog ergens along the way een claimemissie.

En dan is er de koers. NU 7,55.
Eigenlijk is het een winwinwin. Al zou je nu zeker weten dat je 10 krijgt.
De beurzen zijn al 10% vanaf de top gecorrigeerd.
Ik denk dat in het gunstigste geval er een periode aankomt van zijwaarts bewegen met ups en downs.
Dan is toch een ruime 30% naar 10 toch al een heel mooi rendement of mis ik iets?


U moet gaan werken bij een PE partij ;-). Of werkt u er al?

Indien het geval ga dan svp uw gang. Een lowball EUR10,60 bieding is de perfecte aftrap voor een biedingsstrijd.
boem!
0
quote:

Levy schreef op 1 nov 2018 om 10:33:


[...]


Da's een hele geruststelling voor de beleggers die in december 2007 mee hebben gedaan met de aandelenemissie @ EUR 57 per stuk. Die hebben dus sindsdien (11 jaar op rij dus inmiddels) "het gemiddelde rendement ontvangen dat er is gemaakt op de beurs".

Lachwekkend.


Je snapt best wat ik bedoel: de aandeelhouders van het eerste uur, want dan kan je objectief bekijken hoe goed of slecht het bedrijf het heeft gedaan.

Dat voor buitengewone winsten/verliezen tov deze algemene trend de timing van beleggers belangrijk is ontken ik niet maar vermeld dan naast de verliezers op 57 euro ook de winnaars onder de beleggers die lange tijd het aandeel hebben kunnen oprapen tegen 3 a 4 euro.
NewKidInTown
0
quote:

Kopjethee schreef op 1 nov 2018 om 10:46:



En dan is er de koers. NU 7,55.
....
Ik denk dat in het gunstigste geval er een periode aankomt van zijwaarts bewegen met ups en downs.



NEE, die tijd is definitief voorbij.
Alfonz
0
quote:

NewKidInTown schreef op 1 nov 2018 om 10:54:


[...]

NEE, die tijd is definitief voorbij.

Down dus...?
Kopjethee
1
quote:

NewKidInTown schreef op 1 nov 2018 om 10:54:


[...]

NEE, die tijd is definitief voorbij.

Net zoals met de huizenprijzen.
sniklaas
1
quote:

NewKidInTown schreef op 1 nov 2018 om 10:54:


[...]

NEE, die tijd is definitief voorbij.
bij @TT is tot het spel is uitgespeeld nog alles mogelijk, van terug naar de 6 tot door naar de 10.
zelfs nu met een mogelijke verkoop van @TTT in het verschiet wordt het aandeel niet gepruimd, vertrouwen in een goede afloop is er niet waardoor het aandeel blijft zwabberen op de grillen van de markt en uitglijders van Harold en consorten totdat klip en klaar duidelijk wordt wat partijen willen neerleggen voor @TTT of geheel @TT..
NewKidInTown
0
quote:

Alfonz schreef op 1 nov 2018 om 10:58:


Down dus...?


Als je dat echt meent, dan zijn de turbo's SHORT misschien iets voor jou, zijn vandaag "goedkoop" tot wel 11% LAGER op te pakken.

www.bnpparibasmarkets.nl/Aandelen/Tom...


btw, verbaas me er echt over dat de omzet nog zo laag is vandaag.
wel komen er NU ineens grotere blokken in het boekje 4.500 tot 9.800 dat schiet op.

eduardo3105
0
koers 7,58 0,18 omhoog met maar een omzet van nog geen 283.000 en net 5 min. geen handel. Zijn er geen verkopers meer??
Meryntje
1
quote:

NewKidInTown schreef op 1 nov 2018 om 10:47:


[...]

jun 8 omzet 1 gisteren, heb je nog bijgekocht ?


Heb er nu 70, na het bericht over de verkoop van TTT niet bijgekocht. Hoofdmoot blijft de stukken waar ik nog niet op wil schrijven. Wacht op redelijke prijs voor de 15.


Groet uit Schildwolde.
streber
0
TomTom heeft op donderdag 1 november 2018 09:36 met een koers van 7,57 het VG50 opwaarts doorbroken, in het algemeen wordt dit opgevat als een positief trendsignaal.
nl.quoteweb.com/nl-nl/fonds-detail/te...
recital
0
Met Volvo en Baidu en mogelijk Ford en VW ontstaan nieuwe allianties zelfrijdende auto's
Volvo Cars en het Chinese technologieconcern Baidu slaan de handen ineen om samen elektrische en zelfrijdende auto's te ontwikkelen. Volvo maakte donderdag bekend om samen met het Chinese concern op grote schaal zelfrijdende auto's voor de Chinese markt te gaan produceren. China is de grootste automarkt in de wereld.

De Duitse zakenkrant Handelsblatt meldde vrijwel gelijktijdig dat ook het Volkswagen-concern en het Amerikaanse Ford een omvangrijke samenwerking aangaan op het gebied van zelfrijdende auto's en elektromobiliteit. Doel van deze samenwerking is volgens de Duitse krant de kosten van investeringen in deze nieuwe technologieën aanzienlijk terug te brengen. Die lopen alleen voor Volkswagen de komende vijf jaar al in de tientalen miljarden euro's. VW en Ford kunnen samen miljarden euro's besparen, vertelt een ingewijde de zakenkrant.


Handelsblatt benadrukt dat er nog geen deal tussen beide autoproducenten is gesloten, maar dat de onderhandelingen zich in een ver gevorderd stadium bevinden. Mogelijk wordt er op 16 november meer bekend. Dan komt de raad van commissarissen van het concern uit Wolfsburg bijeen. VW en Ford wilden geen commentaar geven op het verhaal van de Duitse krant.

Andere allianties
Recent vormden zich ook andere allianties voor de ontwikkeling van zelfrijdende auto's. Zo gaan General Motors en Honda samen extra investeren in GM Cruise, een bedrijf dat eveneens inzet op de ontwikkeling van autonome elektrische auto's. Waymo van Google-eigenaar Alphabet is ook bezig dit soort technologieën te ontwikkelen. Waymo wordt door bedrijven als Volkswagen, Ford en Volvo als een grote concurrent gezien.

In een persverklaring spreekt de Zweedse autofabrikant, die in handen is van het Chinese Geely, over 'massaproductie'. Volvo stelt daarin ook dat China de komende decennia waarschijnlijk de grootste markt zal worden voor zelfrijdende auto's.

Derde deel omzet
Volgens onderzoeksbureau IHS Markit zullen er in 2040 in China zo'n 14,5 miljoen zelfrijdende auto's worden verkocht tegen wereldwijd 33 miljoen. Volvo verwacht tegen 2025 een derde van de eigen omzet uit zelfrijdende auto's te halen.

Op het gebied van zelfrijdende auto's werkt Volvo ook al samen met technolgiebedrijf Uber. Volvo levert daarbij de auto met de elektrische infrastructuur en Uber plugt daar zijn eigen software in om de auto zelf te laten rijden. Voor beide partijen levert dat veel data op.

Vorig jaar kondigde de Zweedse autofabrikant al aan vanaf 2019 helemaal over te gaan op elektrisch en hybride. Volvo is daarmee de eerste traditionele autofabrikant die een tijdperk afsluit van auto's met uitsluitend verbrandingsmotoren.

Apollo-platform
Eerder richtte Baidu, China's grootste zoekmachine, het zogeheten Apollo-platform op, dat de ontwikkeling van zelfrijdende auto’s in China mogelijk moet maken. Volvo stelt zijn expertise en kennis van nieuwe technologieën beschikbaar aan het platform, waarvan ook andere partijen deel uit kunnen maken. Zo zijn ook NXP, het voormalige Philips-onderdeel, dat chips levert voor vrijwel alle elektronicatoepassingen in auto's, en de Nederlandse navigatiespecialist TomTom aangesloten bij het Apollo-project van Baidu.

NXP en TomTom
NXP zal Apollo onder meer voorzien van halfgeleidersproducten, radartechnologie, beveiligde slimme verbindingen en andere autogerelateerde geavanceerde technologieën, terwijl TomTom voor Baidu digitale kaarten maakt voor zelfrijdende auto's. Bij het Apollo-platform van Baidu zijn ook veel andere partijen betrokken.
fd.nl/ondernemen/1276274/met-volvo-en...
NewKidInTown
0
quote:

streber schreef op 1 nov 2018 om 11:30:


TomTom heeft op donderdag 1 november 2018 09:36 met een koers van 7,57 het VG50 opwaarts doorbroken, in het algemeen wordt dit opgevat als een positief trendsignaal.
nl.quoteweb.com/nl-nl/fonds-detail/te...


Ik zie op investing.com voor TT Tecnical Analysis STRONG BUY staan voor:

5 mins, 15 mins, 30 mins, Hourly, 5 Hours and Daily
Accuboor
0
TomTom is de enige beursgenoteerde mapping firm met wereldwijde HD maps. En ook nog zeer laag gewaardeerd op de beurs. Nieuws als dit van Baidu Apollo gaat echt interesse geven (als die er allang niet is).
Meryntje
1
quote:

Kopjethee schreef op 1 nov 2018 om 10:46:


Het duizelt mij voor de ogen.
Allerlei speculatie over de prijs die de Free Float belegger zou kunnen krijgen indien / als / wanneer...
10 is jatten 15 is ok 20 is belachelijk veel. En dan is er nog een ipo 17,50.
Maar er was ook nog ergens along the way een claimemissie.

En dan is er de koers. NU 7,55.
Eigenlijk is het een winwinwin. Al zou je nu zeker weten dat je 10 krijgt.
De beurzen zijn al 10% vanaf de top gecorrigeerd.
Ik denk dat in het gunstigste geval er een periode aankomt van zijwaarts bewegen met ups en downs.
Dan is toch een ruime 30% naar 10 toch al een heel mooi rendement of mis ik iets?



Dat de FFF veel meer weten omtrent de werkelijke van TT en er van verdacht worden die waarde zoveel mogelijk voor hun zelf te houden en dat wordt gezien als JATTEN van de overige aandeelhouders.

Groet uit Schildwolde.

Edit: Wat ik mis is dat de AFM laat weten dit allemaal nauwlettend te volgen. Zijn hier al tig keer op geattendeerd, vraag o.a. harriesnel en Xynix maar.
boem!
0
quote:

recital schreef op 1 nov 2018 om 11:33:


Met Volvo en Baidu en mogelijk Ford en VW ontstaan nieuwe allianties zelfrijdende auto's
Volvo Cars en het Chinese technologieconcern Baidu slaan de handen ineen om samen elektrische en zelfrijdende auto's te ontwikkelen. Volvo maakte donderdag bekend om samen met het Chinese concern op grote schaal zelfrijdende auto's voor de Chinese markt te gaan produceren. China is de grootste automarkt in de wereld.



NXP en TomTom
NXP zal Apollo onder meer voorzien van halfgeleidersproducten, radartechnologie, beveiligde slimme verbindingen en andere autogerelateerde geavanceerde technologieën, terwijl TomTom voor Baidu digitale kaarten maakt voor zelfrijdende auto's. Bij het Apollo-platform van Baidu zijn ook veel andere partijen betrokken.
fd.nl/ondernemen/1276274/met-volvo-en...


Bedankt voor het plaatsen dat allianties de toekomst vormen.
Daarnaast weer heel jammer dat de betrokken journalist een hele grote bok schiet met zijn vermelding dat TT voor Baidu digitale kaarten maakt.

Baidu maakt zelf kaarten zij hebben TT slechts nodig voor het platform op de achtergrond dat mutaties op een ordentelijke wijze verzorgt in de kaarten van Baidu.

Voor TT het voordeel dat zij global maps aan kunnen bieden aan OEM's, maar kaarten maken in China is voorbehouden aan Chinese bedrijven.
Watermannetje2012
0
quote:

NewKidInTown schreef op 1 nov 2018 om 11:39:


[...]

Ik zie op investing.com voor TT Tecnical Analysis STRONG BUY staan voor:

5 mins, 15 mins, 30 mins, Hourly, 5 Hours and Daily


www.investing.com/equities/tomtom-n.v...

Ziet er goed uit ...
recital
0
Digitale kaartenmaker AND wisselt van bestuursvoorzitter

Kodak-moment
In een interview met het FD uitte Van der Linde zijn zorgen over het toekomstig verdienmodel van digitale kaartenmakers. 'Het bouwen van kaarten kan veel goedkoper. De kaart zelf wordt een commodity. Het wordt een technologisch dataproduct. Ik vraag me ook af hoe houdbaar het verdienmodel is van deze kaartenmakers. Ik vergelijk het wel eens met hoe digitale fotografie Kodak overbodig heeft gemaakt. Dus ik vraag me af hoe TomTom en Here hun eigen businessmodel in stand kunnen houden', zei Van der Linde.
fd.nl/ondernemen/1276407/digitale-kaa...
8.136 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 403 404 405 406 407 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23-okt-19 17:36
Koers 10,108
Verschil -0,552 (-5,18%)
Hoog 10,776
Laag 10,108
Volume 1.218.621
Volume gemiddeld 1.043.887
Volume gisteren 1.357.919