Forum: TomTom » TomTom Januari 2019 » Pagina: 135 | Belegger.nl

TomTom Januari 2019

4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
sniklaas
2
quote:

SellTomtom schreef op 17 jan 2019 om 10:12:


Ben eigenlijk wel benieuwd naar de meningen hier, over het wel en wee vd koers.
Wie denken er dat HG en founders achter de koers zitten?
Wie denken er dat de corrupte banken samen iets opgezet hebben, omdat HG hun niet de info verschaft die zei willen?
Wie denken, dat John de mol hiet achter zit?
Wie denken, dat het de short partijen als mw dit zijn?
Wie denken, dat iov een partij is, die heel tt voor weinig wil kopen?

Ben benieuwd.

Ik denk zelf, het laatste, al betwijfel ik, dat HG hier niets mee te malen heeft.
Naar mijn bescheiden mening is het verloop van de koers van de afgelopen jaren het gevolg van de systematische afbraak aan vertrouwen in het aandeel @TT.

Bij bedrijven waar de SOP een veel hogere waarde vertegenwoordigd dan de koers van het aandeel wekt natuurlijk de interesse van partijen welke in deze tak van sport actief zijn, maar gezien het volume in het aandeel en opties zie ik geen activiteit hieromtrent.

Mijns inziens is er geen partij actief bezig met het opzettelijk frustreren van de aandelenkoers, de meerderheid zit vast bij de FFF dus valt er behoudens wat korte termijn handel weinig te winnen.

Ik heb veel op en aanmerkingen op de handelswijze van Harold als CEO van een beursgenoteerd bedrijf maar opzettelijk met z'n positie als grootaandeelhouder de aandelenkoers beïnvloeden daar geloof ik geen snars van, dat soort praktijken kun je in zijn positie niet geheim houden en zou het einde betekenen van z'n positie in Nederland.

Al die complot theorieën, rekenvoorbeelden, frustraties tegenover elkaar en analisten en noem maar op resulteert enkel in een onleesbaar forum en wellicht ook bij de een of de ander in gefrustreerde thuissituaties en waarvoor!

Het aandeel @TT is stuk, mist vertrouwen en heeft geen aandacht (meer) bij professionele partijen om het te volgen en of een belang te nemen.
Wij particulieren aandeelhouders kunnen enkel afwachten totdat het @TTT verkoop proces duidelijkheid brengt en veel belangrijker is wat daarna met A&E gaat gebeuren!
SellTomtom
7
Bedankt voor je reactie. Maar waarom roept onze Hg dan de ene week dat evt tt ook te koop is en dat de koers te laag staat in verhouding van de verkoop prijs van ttt? En roept hij de week erop dat eigenlijk tt in zijn geheel niet te koop is?
Waarom staat er bij het brengen vd de laatste goede cijfers, dat ze Volvo contract zijn kwijt geraakt, terwijl dit maanden ervoor ook al bekend was, en ze dus wisten dat dit de koers geen goed ging doen.
Waarom starter onder ieder pb, dat het geen financiële impact heeft, terwijl je dit ook kunt weglaten?
Waarom reageert men niet op Apple-Google berichten, terwijl men weet, dat dit juist het negatieve effect vergroot tov de koers?
En zo zijn er nog legio voorbeelden, waar Hg en founders alle schijn tegen hebben.
Of ze zijn zo lomp als een varken, of ze doen dit bewust. Maar iets klopt er niet, dan ben je denk ik wel met me eens?
sniklaas
4
quote:

SellTomtom schreef op 17 jan 2019 om 10:43:


Bedankt voor je reactie. Maar waarom roept onze Hg dan de ene week dat evt tt ook te koop is en dat de koers te laag staat in verhouding de verkoop prijs van ttt? En roept hij de week erop dat eigenlijk tt in zijn geheel niet te koop is?
Waarom staat ee bij het brengen vd de laatste goede cijfers, dat ze Volvo contract zijn kwijt geraakt, terwijl dit maanden ervoor ook al bekend was, en ze dus wisten dat dit de koers geen goed ging doen.
En zo zijn er nog legio voorbeelden, waar Hg en founders alle schijn tegen hebben.
Of ze zijn zo lomp als een varken, of ze doen dit bewust. Maar iets klopt er niet, dan ben je denk ik wel met me eens?
Hallo SellTomtom,
Transparante communicatie vanuit @TT is mijn grootste punt van ergernis bij dit aandeel, zoals Wies al aangaf wordt @TT gemanaged als een familiebedrijf en niet als beursgenoteerde onderneming.

Communicatie bij familiebedrijven is over het algemeen lastig, zijn absoluut niet transparant en streven in de meeste gevallen een lange termijn na waar op de beurs de korte termijn overheerst.

Het probleem bij een brakke, knullige en onvolledige communicatie is dat eenieder, mezelf inclusief zich een mening gaat vormen en dat hoeft niet altijd te stroken met de uiteindelijke waarheid.

Succes........Peter
SellTomtom
1
Peter, ik ben het met je eens, dat ik net als wies, al te lang in het aandeel zit, en waardoor ik iig, niet echt transparant kan denken, omdat ik al te vaak teleurgesteld ben door Hg en founders. Dus dat is ook de reden, dat ik snel hoop op nieuws. Wat het ook is, ik blijf erin totdat ik het weet. Ik wil koste wat kost nu weten, hoe het afloopt, al doet dit geen goed met me als mens, daar ik niet tegen onrecht kan, wat ik nu wel al maanden zo voel helaas. Dat laatste ligt natuurlijk wel aan mezelf, daar ik ook verkopen kan, maar dit niet doe. Succes iig!
Sunshine Band
0
zie ineens hogere volumes orders in de bied flitsen

gelijk teruggetrokken; is dat meer geweest vanmorgen?

ketchup of catch-up
1

Bij TT gedragen de Founders/Bestuurders zich als een stelletje Fat Cats, ze hebben zich omringd door mensen die allen mee eten uit de ruif, bij het melken van het bedrijf
de Raad van toezichthouders ( commissarissen) die er op moeten nazien dat de belangen van alle aandeelhouders correct behartigd worden is een papieren tijger, ze houden zich meer bezig met het afstempelen als remuneratiecommissie voor beloningen en opties dan als toezichthouder

verantwoording voor mis-management of verkeerde beoordelingen van investeringen worden niet afgestraft, allen houden elkaar de hand boven het hoofd, want de band of brothers mag onder geen voorwaarde gebroken worden, want dan zijn ze de controle kwijt

dus heb je een activist nodig die het niet langer ziet zitten binnen de FFF, of een afvallige Founder en ik denk dat we die verleden jaar gevonden hebben en daarom is het nu ineens wel allemaal mogelijk, wat eerst niet bespreekbaar was

denk dus dat we hier gewoon aan de vooravond van een exit van TT aan de beurs staan, echter het is niet in te vullen of dit voor ons allen prijs gaat zijn, of voor the happy few en dat kan een verschil in opbrengst van 35% geven

we weten het gauw genoeg
denk volgende scenario mogelijk
Telematics brengt 4.5 euro per aandeel op
cash 1 euro
consumer 0.50 euro

zit er dadelijk voor 6 euro cash equivalent in de toko, daar gaan ze 65% van uitbetalen, ofwel 4 euro per aandeel

blijf je over met een waardeweging van 3 euro voor Maps Plus aan de beurs en 2 euro cash = geeft een 5 euro aandeel
dan komt er een benadering van een approved party die 50% premie betaald voor een exit en dat geeft 7.50 euro

einde verhaal bij sep 2019
NewKidInTown
1
Voor de zeer korte termijn denk ik TT op 8,00 en de AEX op 500, niet zo heel moeilijk natuurlijk. Onder de 7,80 hebben we definitief achter ons gelaten.
Enige wat me ongerust maakt, JdM en dirty exit, ze zullen toch niet …. ? Ben Versatel nog niet vergeten.
Konijnenvoer
0
Voor een habbekrats kun je nu een gokje wagen met 7,80 calls die morgen expireren.
Tom2HD
2
TomTom gaat met de verkoop van TTT gelijk helemaal van de beurs.
De Goddijntjes doen een bod op de hele toko samen met een PE.
Daarom ook constant dat downplayen en niet communiceren, HG heeft daar belang bij.

De waarde van Automotive zou veel te duidelijk worden bij verkoop TTT. HG wil die waarde voor zichzelf houden. Stap 2, de verkoop van Maps en het grote geld is niet voor de particuliere aandeelhouder weggelegd.
Optiebelegger
0
quote:

Optiebelegger schreef op 16 jan 2019 om 16:33:


We moeten Kepler dankbaar zijn, dat we weer de kans hebben gekregen om onder de 8 euro in te stappen.
Makita
1
quote:

Tom2HD schreef op 17 jan 2019 om 12:12:


TomTom gaat met de verkoop van TTT gelijk helemaal van de beurs.
De Goddijntjes doen een bod op de hele toko samen met een PE.
Daarom ook constant dat downplayen en niet communiceren, HG heeft daar belang bij.

De waarde van Automotive zou veel te duidelijk worden bij verkoop TTT. HG wil die waarde voor zichzelf houden. Stap 2, de verkoop van Maps en het grote geld is niet voor de particuliere aandeelhouder weggelegd.

Prima plan. Als HG zo stom is om zelf of via een vennootschap betrokken te zijn bij een delisting of daarna dan wordt het echt smullen geblazen!
Opus135
0
quote:

Tom2HD schreef op 17 jan 2019 om 12:12:


TomTom gaat met de verkoop van TTT gelijk helemaal van de beurs.
De Goddijntjes doen een bod op de hele toko samen met een PE.
Daarom ook constant dat downplayen en niet communiceren, HG heeft daar belang bij.

De waarde van Automotive zou veel te duidelijk worden bij verkoop TTT. HG wil die waarde voor zichzelf houden. Stap 2, de verkoop van Maps en het grote geld is niet voor de particuliere aandeelhouder weggelegd.


Waarom zouden externe partijen dan niet overbieden? Dat moet dan toch zijn omdat ze er geen brood in zien? Als dat zo is, dan is terecht dat Goddijn c.s. tzt de winst toucheren als het toch een succes blijkt te zijn. Kwestie van markt toch? Dat zou anders zijn als de doorverkoop in het geheim al zou zijn beklonken, maar dan komen we in het gebied van de criminele activiteiten.
Tom2HD
1
quote:

Opus135 schreef op 17 jan 2019 om 12:40:


[...]

Waarom zouden externe partijen dan niet overbieden? Dat moet dan toch zijn omdat ze er geen brood in zien? Als dat zo is, dan is terecht dat Goddijn c.s. tzt de winst toucheren als het toch een succes blijkt te zijn. Kwestie van markt toch? Dat zou anders zijn als de doorverkoop in het geheim al zou zijn beklonken, maar dan komen we in het gebied van de criminele activiteiten.


Wat er allemaal speelt weten alleen HG en z'n vriendjes.
Overbieden kan altijd natuurlijk, maar niemand wil die tent hebben zolang de founders er nog zo veel te zeggen hebben. En wat heeft zo'n bod voor nut als meer dan de helft van de aandelen bij één 'partij' zitten. Je zal dan toch met HG moeten overleggen wil het kans maken.
boem!
3
Ik vind het verbijsterend om te zien, dat een aan alle kanten rammelende analyse van Kepler zo weinig reacties uitlokt.

Of verkeren jullie allemaal in de overtuiging, dat TT afsluit met 850 mio omzet in 2018 en daarbij een adj EPS behaalt van 35 cent.
Dat datzelfde TT zijn omzet in 2019 terug ziet lopen met 9% naar 775 mio.
Dat de factor toe te kennen aan A/E slechts 1,5 bedraagt terwijl TTT op het punt staat 5,5 te scoren bij een verkoopbedrag van 1 miljard terwijl de factor bij een verkoopprijs van 1,5 miljard oploopt naar 8,5.

IK heb zelden zulk een broddelwerk gezien van een analist, die waarschijnlijk de opdracht had gekregen om een update te schrijven nav de recente ontwikkelingen bij TT.
Ik mag voor hem hopen dat zijn baas dit rapport niet in handen krijgt.
steelfighter72
1
Het vervelende is dat het weer weken kan duren dat ie boven de 8 staat..... En met 1 lullig berichtje staat ie weer zo onder de 7
Tom2HD
0
quote:

martinmartin schreef op 17 jan 2019 om 12:51:


Ik vind het verbijsterend om te zien, dat een aan alle kanten rammelende analyse van Kepler zo weinig reacties uitlokt.



Het is maar hoeveel waarde je er aan hecht.
Bij mij gaan die analistenverhalen vaak het ene oor in en het andere weer uit.
Makita
0
quote:

martinmartin schreef op 17 jan 2019 om 12:51:


Ik vind het verbijsterend om te zien, dat een aan alle kanten rammelende anazse van Kepler zo weinig reactie uitlokt.

Of verkeren jullie allemaal in de overtuiging, dat TT afsluit met 850 mio omzet in 2018 en daarbij een adj EPS behaalt van 35 cent.
Dat datzelfde TT zijn omzet in 2019 terug ziet lopen met 9% naar 775 mio.
Dat de factor toe te kennen aan A/E slechts 1,5 bedraagt terwijl TTT op het punt staat 5,5 te scoren bij een verkoopbedrag van 1 miljard terwijl de factor bij een verkoopprijs van 1,5 miljard oploopt naar 8,5.

IK heb zelden zulk een broddelwerk gezien van een analist, die waarschijnlijk de opdracht had gekregen om een update te schrijven nav de recente ontwikkelingen bij TT.
Ik mag voor hem hopen dat zijn baas dit rapport niet in handen krijgt.

Eens. Ik denk dat dat ook de algehele consensus is, heeft geen nieuwswaarde meer.
Bezige Barend
1
Alles lijkt hierop. Als dit het scenario is heeft HG de aandeelhouders gebruikt zijn Tele Atlas aankoop te financieren.

Opvallend dat HG eind oktober meldde “that needs to be better explained”. Aandeel schoot even omhoog wellicht alleen nodig als ondersteuning TTT verkoop, welke naar mijn mening al lang rond is.

Na de exit zal een grote techreus deelname doen of snel totale overname.

Dit is het spel van HG, want geld is belangrijk voor hem.

Schandalig maar waar en zeker geen scenario om trots op te zijn !



quote:

Tom2HD schreef op 17 jan 2019 om 12:12:


TomTom gaat met de verkoop van TTT gelijk helemaal van de beurs.
De Goddijntjes doen een bod op de hele toko samen met een PE.
Daarom ook constant dat downplayen en niet communiceren, HG heeft daar belang bij.

De waarde van Automotive zou veel te duidelijk worden bij verkoop TTT. HG wil die waarde voor zichzelf houden. Stap 2, de verkoop van Maps en het grote geld is niet voor de particuliere aandeelhouder weggelegd.
PGV
3
quote:

Bezige Barend schreef op 17 jan 2019 om 12:56:


Alles lijkt hierop. Als dit het scenario is heeft HG de aandeelhouders gebruikt zijn Tele Atlas aankoop te financieren.

Opvallend dat HG eind oktober meldde “that needs to be better explained”. Aandeel schoot even omhoog wellicht alleen nodig als ondersteuning TTT verkoop, welke naar mijn mening al lang rond is.

Na de exit zal een grote techreus deelname doen of snel totale overname.

Dit is het spel van HG, want geld is belangrijk voor hem.

Schandalig maar waar en zeker geen scenario om trots op te zijn !



[...]


HG zal echt geen last van zijn geweten hebben. Zijn graaiers eerste klas, maar wel zondag vooraan in de kerk zitten.
4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 ... 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22-nov-19 17:35
Koers 9,929
Verschil -0,029 (-0,29%)
Hoog 10,014
Laag 9,874
Volume 431.293
Volume gemiddeld 512.692
Volume gisteren 433.496