Forum: TomTom » TomTom Januari 2019 » Pagina: 234 | Belegger.nl

TomTom Januari 2019

4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
boem!
0
Of de markt wil eerst het bewijs zien dat er daadwerkelijk winst(EBIT) gemaakt kan worden met A&E.
Het grootste gedeelte van de OPEX bestaat uit DA
2016 Omzet 269 mio Ebit -25 mio Ebitda 82 mio derhalve DA ad 107 mio
2017 Omzet 329 mio Ebit -48 mio Ebitda 100 mio derhalve DA ad 148 mio
2018 Omzet 365 mio ?? Ebit ?? etc

A&E zal eerst het bewijs moeten leveren dat zij in staat is de hoge DA te compenseren voordat marktconforme multipliers kunnen worden toegepast.
Ik begrijp heel goed de toepassing van Ebitda omdat op die wijze de cashflow beter in beeld wordt gebracht maar het gaat er natuurlijk wel om om winst te maken en voordat dat bewijs is geleverd verkeert TT in onzeker vaarwater met de koers als gevolg.

Daarnaast is het van groter belang wat de vooruitzichten zijn voor Jaar+2 en +3 dan jaar+1.

RickBreda
1
HG, Wakkie, knap gedaan!
HG stil, AFM stil, aandeel stil, forum stil, geen beweging meer!

Strategie Wakkie is geslaagd, wat ons rest is hoop op een snelle en positieve ontknoping met een koers ver boven de €12,50.

Weltrusten.
VanillaSky
0
quote:

martinmartin schreef op 31 jan 2019 om 01:52:


Of de markt wil eerst het bewijs zien dat er daadwerkelijk winst(EBIT) gemaakt kan worden met A&E.
Het grootste gedeelte van de OPEX bestaat uit DA
2016 Omzet 269 mio Ebit -25 mio Ebitda 82 mio derhalve DA ad 107 mio
2017 Omzet 329 mio Ebit -48 mio Ebitda 100 mio derhalve DA ad 148 mio
2018 Omzet 365 mio ?? Ebit ?? etc

A&E zal eerst het bewijs moeten leveren dat zij in staat is de hoge DA te compenseren voordat marktconforme multipliers kunnen worden toegepast.
Ik begrijp heel goed de toepassing van Ebitda omdat op die wijze de cashflow beter in beeld wordt gebracht maar het gaat er natuurlijk wel om om winst te maken en voordat dat bewijs is geleverd verkeert TT in onzeker vaarwater met de koers als gevolg.

Daarnaast is het van groter belang wat de vooruitzichten zijn voor Jaar+2 en +3 dan jaar+1.




100% eens Martin. Zoals vorige week ookal aangegeven zijn DA gewoon harde kosten dat hele kijken naar EBITDA is onzin. Gezien de hoge investeringen ongoing zijn en vermoedelijk zelfs verder gaan oplopen is er maar een manier voor TT om geld te gaan verdienen nu ze nog kleiner zijn en het meest winstgevende deel cashen en dat is forse groei automotive. Daar zijn simpelweg orderboeken van ver boven de 400mio jaarlijks voor nodig we zullen zien of ze dat over 2018 kunnen presenteren op 6 februari. De berichten daarover zowel van Harold als extern (Here) zijn niet positief.
Sunshine Band
0
Analisten vinden TomTom fair gewaardeerd aandeel
31 januari 2019
De koers van het aandeel TomTom lijkt nu, mede door de koersstijgingen van de laatste tijd, conform de meeste waarderingsmodellen te zijn. De consensus van de analisten stelt dat het aandeel TomTom op dit niveau eerlijk gewaardeerd is. Het aandeel wordt momenteel door 8 analisten gevolgd. Het gemiddelde van de koersdoelen voor het aandeel staat op 8,12 euro. Dit is circa 2 procent meer dan de huidige koers van 7,97 euro.

www.analist.nl/berichten/219879-anali...

De vraag blijft wat we dan weer van de analisten vinden
tatje
0
quote:

Sunshine Band schreef op 31 jan 2019 om 09:56:


Analisten vinden TomTom fair gewaardeerd aandeel
31 januari 2019
De koers van het aandeel TomTom lijkt nu, mede door de koersstijgingen van de laatste tijd, conform de meeste waarderingsmodellen te zijn. De consensus van de analisten stelt dat het aandeel TomTom op dit niveau eerlijk gewaardeerd is. Het aandeel wordt momenteel door 8 analisten gevolgd. Het gemiddelde van de koersdoelen voor het aandeel staat op 8,12 euro. Dit is circa 2 procent meer dan de huidige koers van 7,97 euro.

www.analist.nl/berichten/219879-anali...

De vraag blijft wat we dan weer van de analisten vinden


Wat moet je ermee.

Waar links staat ING 14,50 moet staan ABN AMRO 14.

Over dit jaar komt de omzet volgens de analisten uit op 843,44 miljoen euro.

Wat betreft het resultaat rekenen De meeste analisten op een nettowinst van 85 miljoen euro. Volgens de jongste analistenconsensus houdt het bedrijf over dit jaar een winst per aandeel van 38 cent over. De koers/winstverhouding komt hiermee op 20,97 te liggen.

Tja, als we vroeger een droefsnoet hadden, dan lieten we hem meelopen.

Ik kan er niets mee.

Hopelijk gaat Harold zijn uitspraken van nov 2018 waarmaken op 6 feb.

- som van de delen is te laag.
- sluit een overname of vergaande samenwerking met een autobouwer of big tech niet uit.
- of we weer 1,7 miljard omzet per jaar kunnen halen, waarom niet.

Harold ga je de hele waarheid vertellen, dan hoef je niet te stotteren of euh euh te zeggen.
Die mankementen, heb je alleen, als je niet de hele waarheid wil vertellen.

Uit eigen ervaring :-)

xof
1
Een netto winst van 85mln 10%marge is helemaal niet slecht, het groeipotentieel is groot, kw komt snel naar beneden met een klein beetje groei in 2019.

Automotive groeit 30% per jaar.

Licensing heeft ook de wind in de rug, ik verwacht een meevaller sinds de prijsstijgingen van Google en groei van het gebruik vd TT API. En ik hoop dat Bridgestone en redelijke license fee gaat betalen as part of the deal.

6feb gaan we het meemaken. Ik blijf erin en schat opwaarts potentieel veel groter dan neerwaarts risico.
marathon 11
0
Ik krijg steeds meer het idee dat die analisten allemaal dezelfde bron hebben waarop ze het advies baseren.
Die bron heeft een bepaald doel en dat strookt niet met onze belangen als aandeelhouder.
Probleem alleen is dat als analisten iets roepen de markt direct in de stress schiet en de koers het advies volgt.
Als A en E inderdaad maar een paar honderd mio waard is dan hebben ze gelijk maar ik denk dat hier het nivo bij de bron meer richting crimo gaat dan naar de waarheid. Ben er alleen nog niet aan uit of het met medeweten en medewerking van HG c.s. is of dat men tegen elkaar opbokst.
Speelt degene die achter het schuifprogje zit wel mooi in de kaart natuurlijk. Maar ja of de koers nu aan het eind van de dag op 8 wordt gezet of gedurende de dag, feit blijft dat er per saldo nagenoeg niets bij maar ook weinig afgaat. Tot 6 feb waarschijnlijk speelbal van het progje. Jammer maar helaas!
Optiebelegger
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 31 jan 2019 om 10:30:


Hopeloos aandeel door een dramatisch slecht Management
Vaarwel TomTom

HEB JE NU ALLES VERKOCHT ?
Brabanttrade
0
Als wij met zn allen nu ook eens een blok zetten in de bied? Bv op 7,85
Allemaal een kleine order neerzetten. Misschien kunnen we downplaying dan voorkomen
Was here
0
Voor 200miljoen euro aandelen inkopen scheelt ook flink op k/w.

Ik verwacht wel dat tt vanaf nu structureel dividend gaat uitkeren met deze cash positie, als dat nog nodig is....


quote:

xof schreef op 31 jan 2019 om 10:28:


Een netto winst van 85mln 10%marge is helemaal niet slecht, het groeipotentieel is groot, kw komt snel naar beneden met een klein beetje groei in 2019.

Automotive groeit 30% per jaar.

Licensing heeft ook de wind in de rug, ik verwacht een meevaller sinds de prijsstijgingen van Google en groei van het gebruik vd TT API. En ik hoop dat Bridgestone en redelijke license fee gaat betalen as part of the deal.

6feb gaan we het meemaken. Ik blijf erin en schat opwaarts potentieel veel groter dan neerwaarts risico.
VanillaSky
0
quote:

Was here schreef op 31 jan 2019 om 10:35:


Voor 200miljoen euro aandelen inkopen scheelt ook flink op k/w.

Ik verwacht wel dat tt vanaf nu structureel dividend gaat uitkeren met deze cash positie, als dat nog nodig is....


[...]


Ze hebben al gezegd geen dividend te gaan uitkeren dus dat kan je de komende 1-2 jaar sowieso op je buik schrijven. Lijkt me overigens ook niet verstandig als je in 2019-2020 niet veel over houd onder de streep
win some...
0
quote:

martinmartin schreef op 31 jan 2019 om 01:52:


Of de markt wil eerst het bewijs zien dat er daadwerkelijk winst(EBIT) gemaakt kan worden met A&E.
Het grootste gedeelte van de OPEX bestaat uit DA
2016 Omzet 269 mio Ebit -25 mio Ebitda 82 mio derhalve DA ad 107 mio
2017 Omzet 329 mio Ebit -48 mio Ebitda 100 mio derhalve DA ad 148 mio
2018 Omzet 365 mio ?? Ebit ?? etc

A&E zal eerst het bewijs moeten leveren dat zij in staat is de hoge DA te compenseren voordat marktconforme multipliers kunnen worden toegepast.
Ik begrijp heel goed de toepassing van Ebitda omdat op die wijze de cashflow beter in beeld wordt gebracht maar het gaat er natuurlijk wel om om winst te maken en voordat dat bewijs is geleverd verkeert TT in onzeker vaarwater met de koers als gevolg.

Daarnaast is het van groter belang wat de vooruitzichten zijn voor Jaar+2 en +3 dan jaar+1.





De DA is inderdaad erg hoog bij A/E. Je kunt de vraag stellen of dit een gegeven is of een boekhoudkundige keuze. De CAPEX voor A/E is voor zowel 2016 als 2017 lager dan de DA. Toch wel opmerkelijk voor een groeionderdeel.
Brabanttrade
0
Nog 3 volle handelsdagen voor de jaarcijfers komen. Als beleggers hopen of verwachten dat de koers zal stijgen moet er deze dagen een koopdruk komen.

Ik ben wel wat huiverig voor de koersmanipulatie door de grote partijen. Met welke opdracht moeten zij de koers waarheen brengen
Brouwer285
1
TT wordt gerund als een familie bedrijf, wat onder de streep overblijft is in de huidige boekhouding minimaal. Kijk naar de cash aanwas over de laatste 10 jaar, denk dat dit meer zegt over de financiele gezondheid van het bedrijf dan de P/E verhouding. Investeringen hebben hoegenaamd niet bijgedragen aan de waarde van de assets..
TT wordt dus boekhoudkundig gerund als een familie bedrijf, wat tot een snelle afname van schuld geleid heeft. De vraag is: hoe lang nog? Mogelijk komt hier verandering in na de ‘synthetic share buy back’. Ik wacht af wat de TT bridge hub (consumer) en azure maps (enterprise) gaan doen.
Sunshine Band
2
Tsja Tatje, wat moet je met zo'n stuk,
Er zitten zelfs veel meer fouten in dan jij benoemd, kijk naar het gemiddelde en de staafdiagram die ze eronder zetten.

Wat bespreekt TomTom overigens met de banken?

Hier een korte opsomming van de meetings en de koersdoelwijzigingen (of meldingen gelijk)

Jefferies 30-10; geen koersdoel afgegeven sindsdien
MS 14-11; geen koersdoel
ABN 20-11; koersdoelen op 12/10, 16/10, 22/1
Kempen 22/11; koersdoelen 16/10, 17/10, 12/11, 22/1
Petercam; 29-11; geen koersdoel
ING 13/11; koersdoelen 2/11( van 14.5-->9.5) 12/11, 22/1

Geen van de analisten heeft aanleiding gezien om na de meeting met IR/Marketing TomTom de rating aan te passen.
Wat is het doel dan nog van road show of een overleg met een bank? Ik zie het nut niet, anders dan lekker een dagje er tussenuit voor incapabele managers.

corporate.tomtom.com/investors/financ...

misschien kan iemand mij overtuigen van iets anders?
tatje
0
Ha martinmartin.

Jij had omzet sports ik dacht in 2018 tm Q3 nog op 8 miljoen staan.

2019 ook nog iets !

2017 was 45
2016 was 106

2018 en 2019 heb je dat ergens gelezen, heb je daar harde bewijzen voor.

Hoor graag van jou.

Heeft Tom Tom die 8 miljoen gegeven.
Brabanttrade
0
Als de koers de 7,90 nadert dan nemen de blokken in de laat flink toe om af te schrikken. Deze koersmanipulatie moet een doel hebben en dat doel kan niet anders zijn dan verkoop vd hele toko. Heeft iemand anders 1 andere reden waarom de koers in toom gehouden wordt. Paar dagen op rij na stijging op het eind teruggezet worden op aanvang koers. Nu is eigenlijk ook de vraag wordt een daling wel geaccepteerd of einde vd dag dmv wat grote orders terug op 7,95
4.772 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 14-nov-19 14:19
Koers 10,062
Verschil -0,058 (-0,57%)
Hoog 10,160
Laag 9,997
Volume 242.357
Volume gemiddeld 534.136
Volume gisteren 473.012