Forum: TomTom » TomTom februari 2019 » Pagina: 67 | Belegger.nl

TomTom februari 2019

3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
RickBreda
1
Er zijn gelukkig nog analisten die een koers van €14,00 zien met een buy advies.
Bijlage:
Snaarwegger
0
quote:

DD12 schreef op 7 feb 2019 om 17:26:


Inderdaad.... bankroet


Zou u denken?..... Ik dacht wat anders... :-)
Tom2HD
1
win some...
2
quote:

ketchup of catch-up schreef op 7 feb 2019 om 16:31:


[...]

jammer dat Nielsen geen rapport uitbrengt over marktpercentages, want wat heeft TT nu aan marktpercentage gewonnen van HERE ?

als HERE nog bvb 60% heeft en TT heeft 20% en anderen 20%
wat heeft TT dan gewonnen ten opzichte van HERE


Er zijn wel enige cijfers bekend voor wat betreft TomTom versus Here qua Automotive-omzet:

TomTom Automotive:
2016: 133 mio
2017: 196 mio
2018: 245 mio

Here Automotive:
2016: 826 mio
2017: 835 mio
2018: nnb

Eind maart/begin april staat waarschijnlijk de jaarrekening van Here bij het Kvk en zal duidelijk worden of Here het vorig jaar echt zo goed heeft gedaan als de CEO het doet voorkomen in interviews.
Hoopmazzel
0
quote:

Snaarwegger schreef op 7 feb 2019 om 17:25:


[...]

Volgens mij staat er wat te gebeuren...


Snaarwegger in de directie?
SellTomtom
0
quote:

Tom2HD schreef op 7 feb 2019 om 17:31:


Binnen twee weken zitten we weer op de acht, als de storm weer is gaan liggen.


Weer long zeker. Ligt aan de beurzen. Als deze negatief worden, denk ik onder de 7.
Tom2HD
1
quote:

SellTomtom schreef op 7 feb 2019 om 17:33:


[...]

Weer long zeker. Ligt aan de beurzen. Als deze negatief worden, denk ik onder de 7.


Als ik denk dat het weer naar de 8 gaat, dan ga ik long uiteraard. Dat is toch niet zo gek?
Snaarwegger
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 7 feb 2019 om 17:32:


[...]

Snaarwegger in de directie?


Haha.. neenee

( maar wel een flinke eindhap zo te zien)

:-)
steelfighter72
0
quote:

RickBreda schreef op 7 feb 2019 om 17:25:


Er zijn gelukkig nog analisten die een koers van €14,00 zien met een buy advies.



Hij gaat zeer zeker naar de 14, zelfs veel hoger.... Maar pas als wij allemaal eruit zijn, vandaar die koerssturing
kusadasi
1
Ziek en bedorven aandeel,dat deze rotzooi nog op de beurs bestaat is mij een raadsel.
ketchup
0
quote:

win some... schreef op 7 feb 2019 om 17:31:


[...]

Er zijn wel enige cijfers bekend voor wat betreft TomTom versus Here qua Automotive-omzet:

TomTom Automotive:
2016: 133 mio
2017: 196 mio
2018: 245 mio

Here Automotive:
2016: 826 mio
2017: 835 mio
2018: nnb

Eind maart/begin april staat waarschijnlijk de jaarrekening van Here bij het Kvk en zal duidelijk worden of Here het vorig jaar echt zo goed heeft gedaan als de CEO het doet voorkomen in interviews.


bedankt

dat klopt op die basis dan wel, ongeveer 60% HERE, 20% TT en 20% Others
maar dan is de shift toch wellicht van HERE naar Others, dan van HERE naar TT

nu lijkt me dat ook wel logisch want HERE had ooit tegen de 80% en dat is voor niemand vol te houden

denk dat dit winnen van HERE (volgens de CEO) ook verlengen kan zijn. ( dus niet kwijt geraakt)

Garmin gerucht was destijds dat ze bereid zouden zijn een % in HERE te nemen, maar nu ze de Kaarten van TT voor 500mio aan de beurs zien staan en Garmin doet het gewoon goed, kan daar best een andere overweging gaan spelen

dadelijk post Telematics pay-out staat TT aan de beurs voor 1 miljard en dat voor 1/3e uit cash
Consumer kunnen ze ook wel gebruiken en ze kunnen de overname doen door een share swap, maw pay out in Garmin shares , hopelijk mocht zo iets ooit spelen, liefst zo'n aanbieding voor alle aandeelhouders in TT en niet enkel voor de FFF

Maps Plus binnen TT heeft er nog nooit zo kwetsbaar voorgestaan ingeval van boze opzet, noteert nu echt aan wegwerp-prijs

eduardo3105
0
A Self-Driving Dream Team Gets $530 Million From Sequoia, Amazon
Aurora Innovation, led by three pioneers in autonomous vehicles, is now backed by a legendary Silicon Valley VC firm and an online giant.

By Dana Hull
7 februari 2019 17:00 CET
AURORA INNOVATION INC
Private Company
The self-driving startup Aurora Innovation Inc. has raised $530 million from a group of investors led by Sequoia Capital, Silicon Valley’s storied venture capital firm, that includes financial backing from Amazon.com Inc. and T. Rowe Price Group Inc. This second round of funding for Aurora values the company at more than $2.5 billion.

Aurora’s three co-founders are legendary within the tight community of roboticists and engineers who are leading the charge to make self-driving cars a reality. Chris Urmson, the chief executive officer, was an early leader of the driverless car project launched within Google that later became Waymo, now widely seen as the first robotaxi business to emerge. Sterling Anderson, Aurora’s chief product officer, previously led Tesla Inc.’s Autopilot team that developed driver-assistance technology for the electric-car maker. Drew Bagnell, the chief technology officer, was a founding member of Uber’s Advanced Technologies Group.

Inside The 2019 Consumer Electronics Show
Aurora Innovation CEO Chris Urmson traces his roots in self-driving technology back to the earliest days of the field.Photographer: Patrick T. Fallon/Bloomberg
The stature of its founders has allowed Aurora to attract top talent, with more than 250 people split between the San Francisco Bay Area and Pittsburgh, as well as interest from investors and partners. The startup has remained fiercely independent, cultivating partnerships with Hyundai Motor Co., Volkswagen AG and Byton Ltd. while designing a suite of software, hardware and data services designed to support a range of automakers and transportation networks. In a recent blog post, Aurora alluded to working with a fourth automaker but has not yet disclosed who it is.

The large investment by a group led by Sequoia, with T. Rowe Price and Amazon involved, will count as a vote of confidence in a competition between driverless efforts that’s largely measured in funding and alliances. “Over the last couple of years, we’ve met with more than 15 of the top autonomous vehicle companies from around the world,” said Sequoia’s Carl Eschenbach in an interview. “This is the dream team of self driving vehicles. Aurora has the best team across the industry and the best shot of being the most disruptive force going forward.”

relates to A Self-Driving Dream Team Gets $530 Million From Sequoia, Amazon
An Aurora test vehicle on the streets of Pittsburgh.Source: Aurora Innovation Inc.
The new round of funding will allow Aurora to continue to scale its operations. Eschenbach will take a seat on the startup’s board.

“This is really about accelerating and delivering on our mission, which is to deliver self-driving technology safely, quickly and broadly,” Urmson said in an interview. “We’ve been incredibly fortunate that there is a lot of interest in Aurora, and we have been able to pick who is the most strategic for us.”

In California, which has become the global center of autonomous-vehicle research, at least 62 companies have permits to test cars from the state Department of Motor Vehicles. But the crowded field is largely dominated by the top five companies with significant backing and funding: Alphabet Inc.’s Waymo unit, General Motors Co.’s Cruise unit, Zoox, Aurora and Ford Motor Co.-backed Argo AI.


Those self-driving frontrunners are making their own moves. On the recent earnings call of Waymo’s parent, Alphabet CFO Ruth Porat said the company is in talks to move into several other cities beyond the Phoenix area, where its first robotaxi service debuted in late 2018. GM CEO Mary Barra said the carmaker will spend about $1 billion on Cruise in 2019 during Wednesday’s earnings call. Investments last year from the SoftBank Vision Fund and Honda Motor Co. pushed Cruise’s valuation to $14.6 billion. Zoox raised $500 million last summer and recently announced former Intel Corp. executive Aicha Evans as its new CEO.

But despite the money pouring into the industry, the self-driving cars that are common on the streets of Silicon Valley are largely test vehicles with safety drivers behind the wheel. Even Waymo’s robotaxi service in Arizona still has trained backup drivers inside.

relates to A Self-Driving Dream Team Gets $530 Million From Sequoia, Amazon
An Aurora test vehicle. At least 62 companies, including Aurora, have permits to test cars in California.Source: Aurora Innovation Inc.
The fact that Aurora drew investment from Amazon, which hasn’t made many high-profile moves into driverless vehicles, will invite speculation about the online giant’s motivations. “Autonomous technology has the potential to help make the jobs of our employees and partners safer and more productive,” an Amazon spokesperson said, “whether it’s in a fulfillment center or on the road, and we’re excited about the possibilities.”

Self-driving cars are not just for people— the technology can also move goods. Amazon currently uses automation in its warehouses and is designing a future delivery system with drones to deliver packages, and is a technology company with a significant logistics arm. Waymo has been in talks to create a delivery and logistics effort, while Ford has been testing driverless delivery of pizza with Domino’s and groceries with Postmates.

T. Rowe Price, another new investor in Aurora, is Tesla’s second-largest shareholder after Chief Executive Elon Musk, according to Bloomberg data. “The team at Aurora has unparalleled experience and expertise in solving the challenge of autonomous driving,” said Paul Greene, a portfolio manager for the Baltimore-based investment firm’s communications and technology fund.

This year will mark a public test for some of the early leaders in driverless technology. In addition to Waymo’s attempt push into new cities, GM’s Cruise is fine-tuning safety issues before a planned launch of a driverless ride-hailing service before the year ends.

For Aurora’s Urmson, who has been working on the technology for more than a decade, this isn’t a race: “We’re clear with our investors that this is a long road,” he said, “and at the end of that road is incredible impact on improving safety and mobility.”

READ THIS NEXT: Who’s Winning the Self-Driving Car Race?

www.bloomberg.com/news/articles/2019-...
Henk-DJ
1
Hoor HG niet meer dat de koers de waarde niet vertegenwoordigd.
Was zeker een verplicht nummertje zodat ie zich achteraf kan verantwoorden als hij alles voor een prikkie van de beurs haalt.
~Justin~
2
quote:

win some... schreef op 7 feb 2019 om 17:31:


[...]

Er zijn wel enige cijfers bekend voor wat betreft TomTom versus Here qua Automotive-omzet:

TomTom Automotive:
2016: 133 mio
2017: 196 mio
2018: 245 mio

Here Automotive:
2016: 826 mio
2017: 835 mio
2018: nnb

Eind maart/begin april staat waarschijnlijk de jaarrekening van Here bij het Kvk en zal duidelijk worden of Here het vorig jaar echt zo goed heeft gedaan als de CEO het doet voorkomen in interviews.



Bovenstaande klopt niet.

De HERE omzet betreft Automotive en licenties (zoals inclusief Microsoft, dat ze nu aan TT hebben verloren). De TomTom omzet die je ter vergelijking moet pakken is dus die van de gehele Auto&Enterprise divisie.

TomTom Automotive & Enterprise omzet:
2016: 269 miljoen
2017: 333 miljoen
2018: 372 miljoen
2019 outlook: 430 miljoen (dat is nog exclusief VEEL deferred revenue)



VeniVidiMerui
0
quote:

win some... schreef op 7 feb 2019 om 17:31:


[...]
Eind maart/begin april staat waarschijnlijk de jaarrekening van Here bij het Kvk en zal duidelijk worden of Here het vorig jaar echt zo goed heeft gedaan als de CEO het doet voorkomen in interviews.

Hebben alleen deals binnengehaald van hun eigen investors. Ongeacht waarde daarvan sowieso een prestatie van 0.
3.056 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13-dec-19 17:35
Koers 9,470
Verschil +0,121 (+1,29%)
Hoog 9,600
Laag 9,400
Volume 482.672
Volume gemiddeld 502.706
Volume gisteren 260.119