Forum: Beter Bed » Kennismaking met de nieuwe CEO John Kruijssen | Belegger.nl

Kennismaking met de nieuwe CEO John Kruijssen

10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Kaviaar
1
Wel van een tijdje geleden, maar de inhoud spreekt voor zich. Een prima CEO voor Beter Bed.

Interview met de nieuwe CEO op 26-07-2018

Interessant!

Nieuwe topman Beter Bed wil scherpte terugbrengen

John Kruijssen, geboren in Rosmalen en opgegroeid in Den Bosch, is de nieuwe algemeen directeur van Beter Bed Holding in Uden. Hij heeft genoeg te doen bij het concern met bijna twaalfhonderd vestigingen in Europa. "We missen nu de echte scherpte. Die moet weer terugkomen."

Bedden heeft John Kruijssen (53) genoeg beslapen. Een secretaresse bij een van zijn vorige werkgevers heeft weleens uitgerekend dat de nieuwe topman van Beter Bed voor zijn werk jaarlijks minstens honderdzestig nachten in een vreemd bed heeft moeten overnachten. Lachend: "Uit eigen ervaring weet ik dus echt wel wat een goed bed is. Al is dat voor mij persoonlijk niet zo heel spannend. Ik slaap overal en altijd. Als het moet kan ik zelfs op een sinaasappelkistje in slaap vallen.

En dat kan hem in Uden nog weleens goed van pas komen. Want bij het beddenconcern - beursgenoteerd sinds 1996 - zal hij voorlopig niet echt rustig kunnen slapen. Kruijssen zal noodgedwongen nog veel moeten reizen naar buitenlandse vestigingen, aandeelhouders, klanten en winkels in heel Europa. De algemeen directeur heeft kortom genoeg te doen.

Eerder dit jaar, net nadat hij als opvolger van de naar Accell Group vertrokken Ton Anbeek was aangetreden, moest het bedrijf met 2800 medewerkers en bijna 1200 winkels in vrijwel heel Europa, met een winstwaarschuwing komen. Vooral in Duitsland, waar meer dan de helft van de jaaromzet van 416 miljoen euro wordt geboekt, blijft de consument uiterst terughoudend met de aankoop van een nieuw matras. Die stellen die aankoop - de branche raadt aan dat gemiddeld zo om de zeven jaar te doen - voorlopig uit.

De geboren Rosmalenaar zit er ontspannen bij in zijn sober en zakelijk ingerichte kantoor in Uden. Zijn zinnen doorspekt hij regelmatig met Engelse woorden en managementjargon, vooral opgedaan bij vroegere werkgevers als Shell, Macintosh Retail Group, Markeur Holding en Detailresult Groep, waaronder de supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt vallen.

Kruijssen lacht veel. Zijn toon wordt zakelijk als hij ingaat op de huidige Duitse afzetproblemen bij zijn nieuwe werkgever.

Vooropgesteld: Beter Bed en Beddenreus Nederland draaien fantastisch. Ook in België en Zweden gaat het goed. In Spanje hebben we nog te maken met de naweeën van de economische crisis. Maar het grootste probleem is toch echt Duitsland. Daar is de klad goed in gekomen. Er moet daar veel gebeuren, maar het is oplosbaar. In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland moeten we ons assortiment, netwerk en onze marketing aanpassen aan de veranderde omstandigheden. Ook online kunnen en moeten we aanzienlijk meer gaan verkopen."

Dat was inderdaad een heel erg vervelend incident. Die productiefout bij BASF - toeleverancier van ons en van onze concurrenten - heeft ons veel omzet en geld gekost. Van de ene op de andere dag verkochten wij in Duitsland vrijwel niets meer. Dat heeft ons in november, december van vorig jaar hard geraakt. Heel lastig. Maar dat is uiteindelijk niet het echte probleem. De afzet in Duitsland is ingezakt omdat we niet scherp genoeg acteren. We zijn er te afwachtend en moeten meer doen om de consument in onze winkels te krijgen. De scherpte moet weer terugkomen. En mijn eerste taak is om daarvoor te zorgen. Eind van dit jaar kom ik met oplossingen.

Ik plak niet graag ergens aan het pluche. En daarom was ik me wel een beetje aan het oriënteren op iets anders. Ik wilde graag naar een beursgenoteerd bedrijf, waar ik zelf eindverantwoordelijk ben en dat internationaal opereert. Toen ik vernam van deze functie bij Beter Bed leek me dat meteen wat. Het bedrijf heeft een goede naam, goede producten en er hangt een goede sfeer: emotie en warmte. En er is hier wel wat te doen voor iemand als ik.

Ik heb voor vier jaar getekend. En mezelf een aantal doelen gesteld. We moeten een kwaliteitsslag maken, de winst en omzet moeten omhoog, de online-verkoop moet sterk groeien en het marktaandeel moet stijgen.

Ik ben zeer ambitieus. Ik zie het als een mooie uitdaging. In mijn loopbaan heb ik op allerlei vlakken veel ervaring opgedaan. Ik heb bij verschillende bedrijven van verschillende omvang gewerkt. Bij familiebedrijven en internationaal opererende organisaties. Dat breng ik allemaal mee. Ik vind Beter Bed echt een fantastisch bedrijf. Maar ik ben hier niet gekomen om een geschiedenisboek te schrijven of op de winkel te passen. We moeten flexibeler worden, vooruitkijken en durven te veranderen. Want als je doet wat je deed en slechts hoopt op een betere uitkomst, dan praktiseer je de definitie van gekte.

Klopt. Meer partijen beginnen in te zien dat goed slapen een belangrijk onderdeel is van een gezond leven en dat steeds meer consumenten daar gevoelig voor en geïnteresseerd in zijn. Dus ook andere willen marktaandeel veroveren. Daar ben ik niet bang voor. Maar het vergt wel dat we scherp zijn en blijven. En goed inspelen op ontwikkelingen en durven te veranderen als de markt daarom vraagt.

Toen ik hier kwam heb ik voor mezelf een foto gemaakt van dit bedrijf. Om vast te leggen waar we nu staan. We moeten het goede vasthouden, maar meebewegen met veranderende wensen en marktomstandigheden. Het doel is om in 2020 een wendbare consumentgeoriënteerde marktleider te zijn in slapen.

www.bd.nl/oss-uden-e-o/nieuwe-topman-...

Hij houdt zijn woord en weet van aanpakken!
Leefloon
0
quote:

Kaviaar schreef op 9 feb 2019 om 10:14:

Hij houdt zijn woord en weet van aanpakken!

Ook een enthousiaste, nieuwe CEO behoort tot de klassieke oplossingen zonder succesgarantie. Met als enige non-food retailreferentie de Macintosh Retail Group. Hoe gaat het, ter illustratie, daar nu mee?
NLvalue
0
Da's iets te gemakkelijk. Hoe gaat het met VendexKBB, (jawel, Edah, V&D etc)? En was dhr Goeminne daar niet de CEO van? En toen Hema z'n koers verloor en zware verliezen leed.. was de heer Goeminne toen niet de CEO?

En toen Sligro/Emte besloot dat eCommerce een non-issue was - was dhr Slippens toen niet degene die als President Commissaris vond dat Anbeek een prima strategie had om daar (niet) mee om te gaan?

Leiderschap maakt het verschil, b.v:

Action bestaat al 25 jaar - maar pas onder nieuw leiderschap (van der Laan, ex Ahold) staan ze op de kaart.
vdKruijssen komt van Detailresult, vdOchtend van Ahold - prima vorming voor leiderschap in retail..
Leefloon
0
quote:

NLvalue schreef op 9 feb 2019 om 13:49:

Da's iets te gemakkelijk. Hoe gaat het met VendexKBB, (jawel, Edah, V&D etc)?

Leiderschap maakt het verschil

Dan weten we dat.

Da's veel te simpel. Het genoemde VendexKBB is met vlaggenschip V&D nou juist een voorbeeld van weer een nieuw logo, meerdere nieuwe en dure ombouwoperaties, en meerdere nieuwe managers. Soms al na een paar maanden. Typerend voor de laatste fases van door derden gefinancierde retailers.

Die van Beter Bed lijkt mij een hopeloze doorsnee C-acteur. Wat meer zegt over een gemiddelde dan dat iemand nog daaronder zou vallen. Een gekochte cursus in Breukelen, een aanhoudende koersval, gespecialiseerd in FMCG en food, en het produceren van aangeleerde Engelse kreten. Cool, maar misschien had Beter Bed nu meer gehad aan een gespecialiseerde Duitse manager i.p.v. een Engelstalige grijze muis die een beetje doet alsof 'ie een alleskunner is.

Men mag van mij best doen alsof deze doorsnee manager Duitse klanten terug richting de winkels krijgt, maar de beste man heeft daarvoor geen enkele bewezen kwaliteit of resultaat, en lijkt voor veel geld vooral de verwachte toneelrol te spelen, inclusief het lastigvallen van een journalist met aangeleerd Engels jargon. Geen wandelend rampenplan, het kan echt erger, maar wel een bewezen signaal voor aandeelhouders om op te passen. Een 'red flag', om mee te gaan met het vakjargon.

Het schijnbaar als tegenargument opgevoerde VendexKBB, wat minder met deze grijze muis te maken heeft dan de Macintosh Retail Group (o.a. zijn Halfords), is helaas precies een voorbeeld van klassieke laatste stuiptrekkingen van door derden gefinancierde retail. Had desnoods een Duitser aangesteld, die net zoals deze grijs muis dan niet eens ervaring met bedden en matrassen had hoeven hebben.

Door de aanhoudende koersval op langere termijn zou ik de grijze muis bijna tot de prutsers willen rekenen (dat zijn ongeveer 2 op de 7 managers), maar omdat de middelmatigheid ervan afspat en hij nog niet veel geld over de balk heeft gesmeten, ben ik bereid om dat naar het gemiddelde te upgraden. Dat zijn ongeveer 3 op de 7 managers.

Het vakjargon van een nieuwe managers krijgt klanten niet zomaar in de winkel, net zoals je voor een fris logo, snelle naam of nieuwe winkelinrichting niet snel bij een winkel afreist. De manager moet goed op de winkel passen, dat is zo, maar de fantasieloze maatregelen zijn eveneens een waarschuwingssignaal. Dat is relevant voor een beursforum. Daarmee is de man niet bij voorbaat afgeschreven, maar ik zaag hem dan ook niet bij voorbaat bij de knieën af. De middelmatigheid spat wel van de gespeelde toneelrol af, en er zijn verduft weinig raakvlakken met Duitse non-food retail. Een middelmatige Duitse manager met Duitse retailervaring, die ook weleens van bed wisselt en dat aantal bedden ook laat tellen door het personeel om zo ervaring met bedden te suggereren, is niet minder gekwalificeerd.

De interviewer is het eveneens niet gelukt om antwoord te krijgen op een vraag 'hoe', en V&D is eigenlijk een uitstekend voorbeeld van het risico van het vestigen op hoop op middelmatig of slecht management. Met een nieuw logo, nieuwe naam, nieuwe winkelinrichting, nieuwe eigenaar en/of nieuwe CEO krijg je geen massa's verdwenen klanten naar je winkels. De man heeft net zoveel ervaring met de meubelverkoop van de Macintosh Retail Group als Mona Keizer heeft met economie. Hij heeft persoonlijk in vele bedden geslapen, en Staatssecretaris Keizer is bij uitstek geschikt omdat zij een paar Volendamse ondernemers kent. Zeer bijzondere kwalificaties.

Kortom: een gratis signaal van een risico. Zonder garantie dat de doorsnee manager miljoenen over de balk gaat smijten in misschien niet meer te redden winkels. Een indicator van een grote kans op omvallende retail, door te doen alsof een nieuwe CEO wonderen verricht. Het is eerder hopen dat er geen duur prutswerk wordt verricht, zodat ook de laatste restwaarde zou verdampen.

Van mij mag de man het redden. En Beter Bed ook. Ondanks dat er geen aansluiting is met Beter Bed, en ondanks dat een omkeerpunt nog bereikt zou moeten worden. Een Steve Jobs is het niet, en uit niets blijkt ervaring met Duits, Duitsland, Duitse klanten en een Duitse retailcultuur. De Macintosh Retail Group is in het artikel ook al een opwaarts cv-achtig leugentje, want het failliete Halfords (onderdeel van de MRG) wordt op de website van Beter Bed zelf wel correct vermeld.
Kaviaar
0
quote:

Leefloon schreef op 9 feb 2019 om 19:17:


[...]
Dan weten we dat.

Da's veel te simpel. Het genoemde VendexKBB is met vlaggenschip V&D nou juist een voorbeeld van weer een nieuw logo, meerdere nieuwe en dure ombouwoperaties, en meerdere nieuwe managers. Soms al na een paar maanden. Typerend voor de laatste fases van door derden gefinancierde retailers.

Die van Beter Bed lijkt mij een hopeloze doorsnee C-acteur. Wat meer zegt over een gemiddelde dan dat iemand nog daaronder zou vallen. Een gekochte cursus in Breukelen, een aanhoudende koersval, gespecialiseerd in FMCG en food, en het produceren van aangeleerde Engelse kreten. Cool, maar misschien had Beter Bed nu meer gehad aan een gespecialiseerde Duitse manager i.p.v. een Engelstalige grijze muis die een beetje doet alsof 'ie een alleskunner is.

Men mag van mij best doen alsof deze doorsnee manager Duitse klanten terug richting de winkels krijgt, maar de beste man heeft daarvoor geen enkele bewezen kwaliteit of resultaat, en lijkt voor veel geld vooral de verwachte toneelrol te spelen, inclusief het lastigvallen van een journalist met aangeleerd Engels jargon. Geen wandelend rampenplan, het kan echt erger, maar wel een bewezen signaal voor aandeelhouders om op te passen. Een 'red flag', om mee te gaan met het vakjargon.

Het schijnbaar als tegenargument opgevoerde VendexKBB, wat minder met deze grijze muis te maken heeft dan de Macintosh Retail Group (o.a. zijn Halfords), is helaas precies een voorbeeld van klassieke laatste stuiptrekkingen van door derden gefinancierde retail. Had desnoods een Duitser aangesteld, die net zoals deze grijs muis dan niet eens ervaring met bedden en matrassen had hoeven hebben.

Door de aanhoudende koersval op langere termijn zou ik de grijze muis bijna tot de prutsers willen rekenen (dat zijn ongeveer 2 op de 7 managers), maar omdat de middelmatigheid ervan afspat en hij nog niet veel geld over de balk heeft gesmeten, ben ik bereid om dat naar het gemiddelde te upgraden. Dat zijn ongeveer 3 op de 7 managers.

Het vakjargon van een nieuwe managers krijgt klanten niet zomaar in de winkel, net zoals je voor een fris logo, snelle naam of nieuwe winkelinrichting niet snel bij een winkel afreist. De manager moet goed op de winkel passen, dat is zo, maar de fantasieloze maatregelen zijn eveneens een waarschuwingssignaal. Dat is relevant voor een beursforum. Daarmee is de man niet bij voorbaat afgeschreven, maar ik zaag hem dan ook niet bij voorbaat bij de knieën af. De middelmatigheid spat wel van de gespeelde toneelrol af, en er zijn verduft weinig raakvlakken met Duitse non-food retail. Een middelmatige Duitse manager met Duitse retailervaring, die ook weleens van bed wisselt en dat aantal bedden ook laat tellen door het personeel om zo ervaring met bedden te suggereren, is niet minder gekwalificeerd.

De interviewer is het eveneens niet gelukt om antwoord te krijgen op een vraag 'hoe', en V&D is eigenlijk een uitstekend voorbeeld van het risico van het vestigen op hoop op middelmatig of slecht management. Met een nieuw logo, nieuwe naam, nieuwe winkelinrichting, nieuwe eigenaar en/of nieuwe CEO krijg je geen massa's verdwenen klanten naar je winkels. De man heeft net zoveel ervaring met de meubelverkoop van de Macintosh Retail Group als Mona Keizer heeft met economie. Hij heeft persoonlijk in vele bedden geslapen, en Staatssecretaris Keizer is bij uitstek geschikt omdat zij een paar Volendamse ondernemers kent. Zeer bijzondere kwalificaties.

Kortom: een gratis signaal van een risico. Zonder garantie dat de doorsnee manager miljoenen over de balk gaat smijten in misschien niet meer te redden winkels. Een indicator van een grote kans op omvallende retail, door te doen alsof een nieuwe CEO wonderen verricht. Het is eerder hopen dat er geen duur prutswerk wordt verricht, zodat ook de laatste restwaarde zou verdampen.

Van mij mag de man het redden. En Beter Bed ook. Ondanks dat er geen aansluiting is met Beter Bed, en ondanks dat een omkeerpunt nog bereikt zou moeten worden. Een Steve Jobs is het niet, en uit niets blijkt ervaring met Duits, Duitsland, Duitse klanten en een Duitse retailcultuur. De Macintosh Retail Group is in het artikel ook al een opwaarts cv-achtig leugentje, want het failliete Halfords (onderdeel van de MRG) wordt op de website van Beter Bed zelf wel correct vermeld.



Leefloon,

Je bent duidelijk een man/vrouw van weinig woorden...
Je motto: eerst maar eens aanzien en dan pas geloven?

-Het sluiten van verliesgevende winkels had de vorige top ook kunnen doen;
-Het afstoten van de Spaanse keten had de vorige top ook kunnen doen;
-Het herverdelen van personeel van de gesloten winkels in Dld over de andere winkels, had de vorige top ook kunnen doen;
-BASF aansprakelijk stellen voor het gifschandaal had de vorige top ook kunnen doen;
-Kostenbesparing had de vorige top ook kunnen doen.

Dus, wat jij beweert is veel te simpel. Laten we deze nieuwe CEO een kans geven. Hij maakt tot nu toe waar wat hij zegt.

Misschien kan je de top van nuttige informatie voorzien, als jij weet hoe je het in Dld op kunt lossen?

NLvalue
0
@ Leefloon, ben het zeker niet oneens met je. Wil nog wel een aantal kwartalen van solide groei zien voordat ik ga zeggen dat hij op water kan lopen.. ( zondagochtend.. sorry :-) .

Winnen in retail is een relatief spelletje. Als je strategie een tikje scherper is en je executie beter dan je concurrent, dan win je
BB moet beter zijn dan de low end concurrenten, en vechten tegen start up talent dat bij attractievere projecten niet aan de slag ging/wil/kon.

Denk dat John en Hugo een stuk beter zijn dan wat er zat, en veel van hun concurrenten. Maar ook: ben er niet van overtuigd of de GM voor Duitsland wel sterk genoeg is om solide LFL groei te laten zien. Paar kwartalen afwachten..

Qua relatief spelletje: Vermeulen van bol.com is een perfecte commissaris voor BB, ze gaan daar veel baat aan hebben. Maar, hij komt niet in d buurt van de talenten die Amazon heeft werken, en in essentie voert dingen door die Amazon al 5 jaar geleden gedaan heeft. Zelfde issue voor Ahold usa. Goed, maar niet goed genoeg relatief hun concurrenten.
Bob777
0
Ik zeg altijd van fouten kan je leren. Het is daarom goed dat het nieuwe management in het verleden fouten heeft gemaakt. De truc is natuurlijk, dat de lessen uit het verleden, nu tot betere oplossingen leiden.
Leefloon
0
Het is erg sympathiek om een leider op het schild te hijsen, en om dan vervolgens zelf onder dat schild te gaan. Door het overslaan van de eerste stap, een reflex die ik niet heb, kan ik die tweede stap ook overslaan.

De beste man heeft vermoedelijk nog nooit een bed verkocht, vandaar ook het nodige Mona Keizer-sollicitatiegesprekkengeleuter in het artikel over de ruime ervaring met vele getelde hotelbedden. Laat staan in Duitsland.

Volgens mij heeft het oude management in principe meer fouten gemaakt, maar door die te vervangen is bovengenoemd leermoment komen te vervallen. De Macintosh Retail Group paste overigens best goed op de winkel, met een kleine rol voor deze doorsnee manager. Je kunt wel vaststellen dat z'n Halfords niet meer als dusdanig bestaat, net zoals meerdere nieuwe managers van V&D niet het antwoord op de juiste vragen bleek te zijn. Bij mogelijk fatale problemen voor de holding had ik bij Duitse problemen echt liever een Niederlandsch sprechende Duitse manager uit de grensstreek gezien. Belangrijker dan aangeleerd Engels jargon.

Hoe dan ook is een nieuwe doorsnee manager bij retail een indicatie voor een risico. Ten eerste moet een probleem opgelost kunnen worden door de CEO. Dat is lang niet altijd zo. Moeilijke opgave ook, klanten duurzaam terugkrijgen naar je winkel. Vergaat het schip onvermijdelijk, dan hoeft de kapitein weinig uit te maken. Een tweede signaal kan dan toch zijn dat een prutser gaat prutsen en andermans miljoenen voor de begrafenis over de balk smijt, of dat de CEO tot de begrafenis het salaris incasseert en weinig doet. In het artikel mis ik het 'hoe' van een grote oplossing voor het grote probleem.

Ik gun ook dit een rol acterende lachebekje zonder Duitse retailervaring z'n kans op het maken van eventuele fouten, maar ik wijs erop dat een nieuw logo, frisse winkelinrichting of bejubelde nieuwe CEO bij retail weinig verschil maakt. De plaatselijke beddenboer, niet van Beter Bed, heeft hier al enige tijd een nieuwe CEO, en sindsdien ben ik er toevallig nooit meer geweest. Wel een nieuwe CEO, maar effect nul komma nul. Een nieuw logo of nieuwe CEO als redder, zie V&D van VendexKBB, is bij retail eerder een indicatie van klassieke laatste stuiptrekkingen dan van een omkeerpunt. De stoflaag van een dorpswinkeltje afvegen kan nog wel werken, maar het gaat specifiek over grote retailers met geld van derden. Dan loop je het risico dat een manager aangeleerd gedrag gaat vertonen, en het laatste geld gaat investeren in papieren oplossingen. Alsof ik wel naar de plaatselijke beddenboer ga wanneer 'ie een ton investeert in een restyling en de naam van de vorige eigenaar van de etalageruiten schraapt. Ik kwam er niet voor de oude CEO, ik kom er niet voor een nieuwe CEO, en ik zal er niet komen voor een feestelijke heropening met geinige openingsaanbiedingen.

Degenen onder het schild wijs ik er graag op dat in het artikel geen wezenlijke fouten van hem blijken. Degenen die hem hebben aangenomen valt vooralsnog meer te verwijten, als je onder andere meer ervaring met Duitse retail en beddenverkoop zou willen, ten opzichte van een doorsnee Nederlandse acteur die trouw het gewenste toneelstuk opvoert. Het Engelse jargon, de ervaring die (bij gebrek aan beter) bestaat uit het liggen in getelde hotelbedden, nooit iets met Duitsland en Duitser te maken gehad, FMCG ervaring, verkeerde food-expertise, geen uniek trackrecord. Velen onder ons passen feilloos binnen zo'n toch al oenig functieprofiel.
Leefloon
0
quote:

Kaviaar schreef op 9 feb 2019 om 10:14:

Detailresult Groep, waaronder de supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt vallen.

Waarvan trends indirect te volgen zijn via de GfK rapporten. Het beeld wisselt zowel tussen winkelformules als tussen jaren. In 2017 scoorden beide supermarktformules, volgens eigen klanten, goed met lage prijzen. In 2018 zakt dat gemeenschappelijke kenmerk echter weg, en zakt De Kat van positie 5 naar 9. Dirk valt ruim buiten de top 10.

Het is niet te zeggen of de generaal te ver voor de troepen uitliep en zijn vertrek zorgde voor dalende prestaties door minder druk op de scherpte, om bij het artikel hier aan te sluiten, of dat lage prijzen een kortdurend werkzaam trucje zijn om zelf eventjes mee te scoren.

Onderlinge verschillen, behalve de lage prijzen, zijn normaal. Dirk een laag en De Kat een hoog serviceniveau. Andere marktpositie. Het is niet zo dat het bij Detailresult een zootje was, "omdat de bedrijven niet op één lijn zitten".

d3rbjtoxmsw7pl.cloudfront.net/app/upl...

Afrondend: dat Halfords niet meer als dusdanig bestaat, wil niet zeggen dat de "nieuwe" CEO van Beter Bed Halfords toen mede om zeep heeft geholpen. Wel dat het geen wonderdokter is die Halfords kon redden. Dat versterkt het beeld van het zijn van een grijze muis. De loopbaan is beter dan de resultaten, en is veel beter dan de kwalificaties. Soit. Toneelspelende grijze muizen hijs ik niet zomaar op het schild, en ik ga er ook niet onder staan. En ja, het kan echt veel erger dan een grijze muis. Gelukkig nog niets dat daarop wijst, behalve dan het koersverloop. Detail... Ook nog niets dat wijst op een beter oordeel, maar dat hoef je ook niet van een gemiddelde manager te verwachten.
NLvalue
0
Ik hoor wat je zegt- maar voor middelmatigheid in leiderschap hoef je niet af te zakken naar de lokale markt. Ook in de Aex /AMX / Ascx worden bedrijven geleid door prutsers en middelmatigen:
- excuus Truus annex Zonnekoning Frans van Houten van Philips- om t kwartaal weer een tegenvaller die wegverklaard moet worden.
- onno “verhalen verteller” Galapagos.
- accell, sif, corbion, Arcadis, akzonobel, etc.



10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16-jul-19 12:38
Koers 1,864
Verschil +0,034 (+1,86%)
Hoog 1,894
Laag 1,850
Volume 127.288
Volume gemiddeld 154.016
Volume gisteren 145.494