Forum: TomTom » TomTom juli 2019. Mooi weer of weer mooi. » Pagina: 9 | Belegger.nl

TomTom juli 2019. Mooi weer of weer mooi.

1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
NewKidInTown
0
quote:

apollo schreef op 4 jul 2019 om 13:09:


Alle rekenwonders rekenen zich hier suf.{:-)

Dat is nou ook weer niet nodig, met een correctie zo dichtbij, lijkt me dit in ieder geval niet een moment om (bij) te kopen, eerder om af te bouwen, welk fonds dan ook.

(btw, ik heb Post verkocht, grootste aex/amx stijger vandaag)
Dennizzz
0
Zowel TomTom als Beter Bed krijgen een downgrade. Kepler Cheuvreux vindt het wel even mooi geweest met het koersfeest bij Tommies en KBC trekt een kussen over zijn hoofd bij Beter Bed.

Wolters Kluwer: naar €69 van €63,50 - Credit Suisse
TomTom: naar hold van buy (€10,25) - Kepler Cheuvreux
Beter Bed: naar hold van buy en naar €2,50 van €6,50 - KBC

Nou dankjewel Kepler.
tatje
0
Ik zal het maar heel eerlijk vertellen.

Sinds enkele maanden volg ik de adviezen van onze overzeese goeroe.

IK BEN BINNEN !

Toch maar tegen de avond het raam dichtmaken, want het wordt al iets kouder .
pwijsneus
0
quote:

RVV schreef op 4 jul 2019 om 14:36:


www.nu.nl/auto/5960563/bmw-en-daimler...


Ik gun ze het allerbeste. Het is belangrijk - ook voor ons in NL - dat onze oosterburen dominant blijven in de auto industrie.
tatje
0
Als het blokje van Ketchup 10000 en mij 5000 samen 15000 op 9,80, de reden is dat de koers tussen 9,84 en 9,87 blijft, dan zegt een omzet momenteel van 760000 stuks niet veel.
Bijna alles vestzak broekzak.

Ketchup had er trouwens al 2 maal 7500 gekocht, gaan bovenstaande ook nog, dan zou dat 30000 betekenen, dasss te veel !

Ja ondanks de omzet van 760000 stuks, lijkt het niet op een drooglegging, maar ligt het al droog.

De LP of marketmaker doet gewoon zijn werk en via lager zetten probeert hij nog wat los te wrikken bij de kleine belegger.

De koper ziet dat het geen zin meer heeft, wil hij kopen via hoger zetten, dan laat de LP de koers los en maakt de laat steeds dunner.

Dat spel is dus ook gespeeld.

Of 10 een richtlijn of doel was, weet ik niet.

Maar goed, op dit forum zitten zeker personen die het beter weten.
Vive tu vida positivamente
0
Morgen mogen we weer herstellen naar het verplichte down dagje iov Kepler.
Waar blijven de andere analisten die wel visie hebben en inzien dat TT nog steeds SPOT GOEDKOOP is?!
HVRO
0


TomTom breekt uit

Door John Beijer op 4 jul 2019 om 14:00

Geen duidelijke richting TomTom

TomTom heeft zeer lange tijd moeit gehad om een duidelijke richting in te slaan, en dan bedoel ik zowel het bedrijf zelf, als de grafiek. TomTom gaat steeds meer HD-kaarten en inbouwsystemen leveren voor auto’s die geschikt zijn om zelfstandig te rijden, ook wel autonoom genoemd.

TomTom werkt op vele vlakken aan dit project en hiermee komen de kaarten van TeleAtlas absoluut van pas. De afgelopen maanden zagen we natuurlijk met grote regelmaat nieuws voorbijkomen dat TomTom weer deals sloot met automotive fabrikanten voor het leveren van navigatie-apparatuur.

Zoals eerder in mijn columns aangehaald, zorgt zo'n contract niet direct voor geld in de la bij TomTom. Immers, na het tekenen van een contract wordt er een heel traject gestart en moet in veel gevallen bepaalde navigatie-apparatuur aangepast worden aan een bepaald automodel. Maar, voor de langere termijn gaan deze deals uiteraard aanzienlijk bijdragen aan de omzet en winst voor TomTom.
Terugtest voor TomTom

De consumentendivisie heeft het uiteraard zwaar en men is zich meer aan het richten op de corporate-divisie en dat gaat op de langere termijn zeker zijn vruchten afwerpen, is mijn visie. Immers, de tijd dat u een losse navigatie-unit kocht voor in uw auto is inmiddels voorbij. Op iedere smartphone zit tegenwoordig gratis navigatie.

Beleggers vragen zich natuurlijk af wanneer al die aangekondigde deals met automotivefabrikanten nu een keer tot uiting komen in de cijfers. Technisch gezien zie ik een patroon vanaf 2017 tussen 7,50 euro als steun en 9,75 euro als weerstand. Recent is het fonds eindelijk boven de 9,75 euro uitgebroken. Dat ging gepaard met een goed volume en nu staan we alweer op 10,00 euro.

Eventueel mag er nu een terugtest verwacht worden van het uitbraakpunt rond 9,75 euro en dan wil ik weer instappen voor een verwachte rit naar mijn koersdoel van 12 euro.
nonserver
1
Ik heb aandelen al vanaf 2010 en ben er niet slechter van geworden gelukkig. Ik heb nooit in een overname geloofd omdat het een te complex bedrijf was met te veel onderdelen. Nu deze dag geloof ik in een overname omdat het bedrijf is afgeslankt en minder aandelen aanwezig zijn. De enige die daarvoor kan zorgen is harold zodat meneer tevreden is. Als harold denkt de prijs is goed en het is mooi geweest zal dat binnen nu en een jaar plaats vinden . Ik wacht af en hoop uiteraard dat hij de juiste keuze voor ons maakt.
Kuiken
0
Bron fd





Gesprekken tussen de Duitse elektronicafabrikant Robert Bosch en investeringsmaatschappij CVC Capital Partners over de overname van de verpakkingsdivisie van Bosch bevinden zich in een vergevorderd stadium. Met de deal zou, inclusief schulden, €850 mln gemoeid zijn. Dit meldt de Wall Street Journal op basis van ingewijden.
Bosch wil zich in de toekomst meer gaan richten op de ontwikkeling van elektrische en zelfrijdende auto's. De elektronicafabrikant kondigde vorig jaar aan dat het daarom zijn verpakkingsdivisie van de hand wilde doen. De divisie maakt machines waarmee verpakkingen voor voedsel en medicijnen worden gemaakt. Er werken in totaal 6100 mensen. Bosch Packaging Technology heeft in Nederland vestigingen in Schiedam en Weert.
De deal zal naar verwachting, als de onderhandelingen niet klappen, in de komende dagen worden aangekondigd.
Emissieschandaal
Bosch was in de afgelopen jaren betrokken bij het emissieschandaal, waarbij verschillende autofabrikanten ervan werden beschuldigd dat hun auto's werden voorzien van software die de emissietesten manipuleerde.
Als toeleverancier van Volkswagen heeft Bosch daarbij in meerdere landen schikkingen getroffen van in totaal miljoenen euro's. Daarnaast loopt er in de Verenigde Staten nog een onderzoek naar de rol van Bosch in het schandaal.
NewKidInTown
0
quote:

tatje schreef op 4 jul 2019 om 15:23:


Ik zal het maar heel eerlijk vertellen.

Sinds enkele maanden volg ik de adviezen van onze overzeese goeroe.

IK BEN BINNEN !

Toch maar tegen de avond het raam dichtmaken, want het wordt al iets kouder .


Ik zal het ook maar heel eerlijk vertellen, na uitgebreide analyse en berekeningen deze ochtend om 07:58 uur, kwam ik voor de aex uit op een slot van 573,5 en dat is slechts 0,03 of 0,00523% verwijderd van de werkelijkheid.

Kijk, dat vind ik dan weer leuk, dan is een lagere koers vandaag van tt (-2,37%) weer een stuk beter te accepteren.

(ramen open, geld voor de airco, zondegeld)
Meryntje
1
Uit de telegraaf

BRUSSEL (ANP) - Europese landen hebben op de rem getrapt bij de ontwikkeling van de auto van de toekomst. De Europese Commissie had in maart voorgesteld dat de auto’s wifi zouden gebruiken om verbinding te maken met elkaar, met slimme apparaten langs de kant van de weg en met overkoepelende systemen. Dat plan is donderdag afgewezen door de lidstaten. Die willen dat Europa ook 5G-internet een kans geeft.
Het besluit is een overwinning voor bedrijven die inzetten op 5G. Die hebben zich verenigd in de 5G Automotive Association. Onder de leden zijn automakers als BMW, Daimler, Ford en PSA (Peugeot, Citroën en Opel) en techbedrijven als Qualcomm, Huawei, Intel, Ericsson, Samsung en Deutsche Telekom.

Voor wifi-aanhangers als Volkswagen, Renault, Toyota en het Nederlandse NXP is het juist een nederlaag.




Iemand enig idee wat dit voor TomTom inhoudt?

Groeten uit Schildwolde


Kuiken
1
Tweet van henk van Calker


Olofsen (Kepler) is 1 of the few analysts who changed his price target after the share consolidation (hold 10,25 atm). The others deserve a certificate of incompetence. Telematics was 20% of revenue, sold for 50% of the marketcap, eliminated 40% shares and left 1,23eu cash behind
orap
1
Ik snap werkelijk niet waarop de downgrade van Kepler is gebaseerd. Cijfers Q 2 en HJ 2019 zullen knettergoed zijn. Wat zijn dat toch voor klootzakken die vermogensbeheerders. Is toch alleen maar eigen belang om de koers te drukken
Makita
0
quote:

orap schreef op 4 jul 2019 om 19:34:


Ik snap werkelijk niet waarop de downgrade van Kepler is gebaseerd. Cijfers Q 2 en HJ 2019 zullen knettergoed zijn. Wat zijn dat toch voor klootzakken die vermogensbeheerders. Is toch alleen maar eigen belang om de koers te drukken

Koersdoel is ongewijzigd bij Kepler. Predikaat Kopen is simpel voorbehouden aan een grotere delta tussen beurskoers en koersdoel.
NewKidInTown
0
quote:

Hoop.... schreef op 4 jul 2019 om 22:39:


TT uitgebroken, terugtest naar 9.75 en dan naar de 12


???

Korte termijn
Steun 8,898

Middellange termijn trend
Steun 7,775

Lange termijn
Steun 6,9533
Makita
0
quote:

HVRO schreef op 4 jul 2019 om 17:06:




TomTom breekt uit

Door John Beijer op 4 jul 2019 om 14:00

Geen duidelijke richting TomTom

TomTom heeft zeer lange tijd moeit gehad om een duidelijke richting in te slaan, en dan bedoel ik zowel het bedrijf zelf, als de grafiek. TomTom gaat steeds meer HD-kaarten en inbouwsystemen leveren voor auto’s die geschikt zijn om zelfstandig te rijden, ook wel autonoom genoemd.

TomTom werkt op vele vlakken aan dit project en hiermee komen de kaarten van TeleAtlas absoluut van pas. De afgelopen maanden zagen we natuurlijk met grote regelmaat nieuws voorbijkomen dat TomTom weer deals sloot met automotive fabrikanten voor het leveren van navigatie-apparatuur.

Zoals eerder in mijn columns aangehaald, zorgt zo'n contract niet direct voor geld in de la bij TomTom. Immers, na het tekenen van een contract wordt er een heel traject gestart en moet in veel gevallen bepaalde navigatie-apparatuur aangepast worden aan een bepaald automodel. Maar, voor de langere termijn gaan deze deals uiteraard aanzienlijk bijdragen aan de omzet en winst voor TomTom.
Terugtest voor TomTom

De consumentendivisie heeft het uiteraard zwaar en men is zich meer aan het richten op de corporate-divisie en dat gaat op de langere termijn zeker zijn vruchten afwerpen, is mijn visie. Immers, de tijd dat u een losse navigatie-unit kocht voor in uw auto is inmiddels voorbij. Op iedere smartphone zit tegenwoordig gratis navigatie.

Beleggers vragen zich natuurlijk af wanneer al die aangekondigde deals met automotivefabrikanten nu een keer tot uiting komen in de cijfers. Technisch gezien zie ik een patroon vanaf 2017 tussen 7,50 euro als steun en 9,75 euro als weerstand. Recent is het fonds eindelijk boven de 9,75 euro uitgebroken. Dat ging gepaard met een goed volume en nu staan we alweer op 10,00 euro.

Eventueel mag er nu een terugtest verwacht worden van het uitbraakpunt rond 9,75 euro en dan wil ik weer instappen voor een verwachte rit naar mijn koersdoel van 12 euro.

Mooi artikel. Investeringen in autonoom rijden technologie gaat versnellen. TomTom heeft pole position in kaarttechnologie (zie faillisementen van Start-ups en verlies van HERE) en is sinds Telematics verkoopproces nadrukkelijk in play.

Binnen 1-2 jaar voor 20+ van de beurs. HG zeilen en tante Cor de onderneemster van het jaar.
1.536 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-sep-19 17:35
Koers 10,820
Verschil +0,062 (+0,58%)
Hoog 10,990
Laag 10,720
Volume 399.083
Volume gemiddeld 484.504
Volume gisteren 766.477