PostNL augustus 2019

4.167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 ... 205 206 207 208 209 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Toekomstbeeld
0
Zo, het ACM document eindelijk doorgelezen.

A.
24 uurs AMM besluit in progress. Men is de ontvangen feedback aan het verwerken zo schrijven ze.
Ik lees in het document geen softere toon dan een jaar geleden. Ze herhalen zelfs diverse keren dat juist daar waar Postnl geconfronteerd is met concurrentie, de prijs per poststuk gelijk is gebleven sinds 2014.

B.
Ze bevestigen dat de aanpassingen op de nieuwe Postwet erop gericht zijn om de transitie naar een brede bezorgmarkt (Post +
Pakket) mogelijk te maken.

Iedereen weet wat dat laatste betekend.
Maak je borst maar nat!

Toekomstbeeld
0
De ACM is blijkbaar ook nog bezig met een onderzoek naar de last mile bezorging voor pakketten in de context van potentiële mededingings issues in relatie tot pakketkluizen.....


Waar gaat dat nou weer over?
POSTNLTT
0
Wie verwacht een ja en wie een nee van de ACM, en waarom?

Ik verwacht een ja met evt aanpassingen....
manuss
1
quote:

POSTNLTT schreef op 23 augustus 2019 20:33:


Wie verwacht een ja en wie een nee van de ACM, en waarom?

Ik verwacht een ja met evt aanpassingen....
Ik verwacht een JA met voorwaarden.
Makita
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 23 augustus 2019 20:15:


Zo, het ACM document eindelijk doorgelezen.

A.
24 uurs AMM besluit in progress. Men is de ontvangen feedback aan het verwerken zo schrijven ze.
Ik lees in het document geen softere toon dan een jaar geleden. Ze herhalen zelfs diverse keren dat juist daar waar Postnl geconfronteerd is met concurrentie, de prijs per poststuk gelijk is gebleven sinds 2014.

B.
Ze bevestigen dat de aanpassingen op de nieuwe Postwet erop gericht zijn om de transitie naar een brede bezorgmarkt (Post +
Pakket) mogelijk te maken.

Iedereen weet wat dat laatste betekend.
Maak je borst maar nat!



Mona en rutte aanspreken!

Onteigening door doelredenatie ACM....
wins
2
Sandd overname afblazen, laten ze het maar uitzoeken, brengt tot nu toe alleen maar onzekerheid, meer richten op de pakketjes, en stuur die claim nu maar is uit naar de ACM, levert meer op en houden dik 200miljoen in de pocket, eigen aandelen hiervan inkopen
Eurowin
0
quote:

torkom schreef op 23 augustus 2019 19:56:


[...]

Goed zo Trump maak er eindelijk maar eens "'n level playing field" van..De beleggers die jammeren dat Trump hun porto (at the moment) naar de filistijnen jaagt kijken niet verder dan hun neus lang is..

Met Killary als president zaten we al lang in een recessie..

MAGA !!




Dat Trump/USA dat zo willen is prima, maar ze slepen heel Europa mee!! Wat denk je van pensioenfondsen, enz..., Gr
postnl
0
Dus een bredere postmarkt betekent de oude postbode weer terug.. Die hadden vroeger ook alles bij zich, pakket en brief.. mooi toch?
postnl
0
Pensioen fondsen moet je toch niet meer rekenen? Dat kun je zelf wel met dividend opbouwen..
postnl
0
Een daling van 622 voor de Dow zegt mij helemaal niks.. ‘Wanneer je problemen hebt om 20% te verliezen, moet je niet in de aandelenmarkt zitten’. Correcties van 10% doen zich gemiddeld ieder jaar voor, correcties van 20% gemiddeld om de 3 à 5 jaar en correcties van 50% gemiddeld elk decennium. Daar moet je als belegger op voorbereid zijn.
nr36
1
WEBWINKELS

Straks wordt je pakketje bezorgd in je kofferbak
Het pakketvervoer in Nederland blijft stormachtig groeien. Bestelbedrijven en webwinkels verzinnen van alles om de bezorging efficiënter te maken. Van bezorg- robots en ophaalkluizen tot levering in de kofferbak van je auto.
P
Roger Cohen
Wie in juli op de High Tech Campus Eindhoven boodschappen bestelde bij Albert Heijn kreeg een andere bezorger dan gewoonlijk aan de deur. Deze keer geen gehaaste jongeman in blauw hesje. Nee, de pakken melk en de sperziebonen werden afgeleverd door een knalblauwe bezorgrobot.
Robot Aitonomi, gebouwd door het Duits-Zwitserse bedrijf TeleRetail, is in trek, zo blijkt uit het verslag dat vakblad Distrifood eind juli publiceert. Op de eerste dag doen maar liefst achthonderd mensen een bestelling bij de aerodynamische robot. Die doet zijn best de bestellingen op tijd te bezorgen, al moet hij enige kinderziekten overwinnen. Zo leiden wandelaars of passerende vrachtwagens tot verwarring bij Aitonomi.
Veel tijd om zich echt te bewijzen krijgt de bezorgrobot helaas niet. Het warme weer eind juli gooit roet in het eten. Het is te heet, zowel voor de computer, die moeite heeft met de registratie van de orders, als voor de personen die meelopen. De proef met de bezorgrobot wordt vroegtijdig stopgezet.
Het lijkt een maf experiment, maar toch laat het zien wat bezorgbedrijven en webwinkels eraan gelegen is om hun bezorgmodel te verfijnen. Van spijkerbroeken tot airconditioners en van tuinmeubelen tot luiers: Nederlanders kopen meer dan ooit op internet. Bezorgbedrijven zoals PostNL, DPD, DHL en GLS zien het aantal pakketten al jaren stormachtig groeien. In 2017 bezorgden de grootste zes pakketvervoerders 420 miljoen pakketten, wat goed was voor een omzet van in totaal €2,13 mrd, zo blijkt uit cijfers van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM). Dat aantal zal alleen maar toenemen, is de verwachting. Groeimarkten zijn onder andere de levering van ­voeding en producten in de gezondheidszorg.
Bestelbusjes rijden af en aan om de bestelling zo snel mogelijk bij de consument aan huis te bezorgen. Levering op dezelfde dag? Avondbelevering? Alles om de consument zover te krijgen meer te bestellen. Fijn voor de onlinewinkelaar, die op zijn wenken wordt bediend. Wie had dat ooit gedacht, in pakweg 1990?
OVERLAST
Toch is er ruimte voor verbetering. Critici klagen over het groeiende aantal bestelbussen in woonwijken en stadscentra, met onveilige situaties en groeiende uitstoot van CO2 en fijnstof tot gevolg. Bestelbedrijven zelf willen hun logistieke proces graag efficiënter maken. Snelheid is belangrijk. Hoe langer het duurt voordat de bestelling er is, hoe groter de kans dat een klant de bestelling retour stuurt, zo blijkt uit onderzoek.
Er is nog veel te winnen: in bijna 10% van de gevallen kan de bezorger het pakje niet afleveren op het adres of bij een van de buren en moet het de volgende dag weer mee. First time right is dan ook een prioriteit bij marktleider PostNL, vertelt Liesbeth Kaashoek, directeur pakketten en logistiek. Het bedrijf werkt samen met webshops aan systemen om beter te weten waar de consument op welk moment zijn bestellingen wil ontvangen. ‘De smartphone moet misschien dezelfde dag in huis zijn, maar de sokken en de T-shirts mogen wellicht gebundeld op vrijdagmiddag, als je altijd vrij bent’, geeft Kaashoek als voorbeeld. Het lijkt logisch, maar om dat voor elkaar te krijgen moeten pakketbedrijven nog wel een slag maken. ‘Op het goede moment het pakket bij iemand op de gewenste plek krijgen, dat vraagt nog wel wat.’
Logistieke experts zien verschillende mogelijkheden om het bezorgproces efficiënter te maken. Veelbelovend lijkt het gebruik van pakketkluizen op plekken waar veel mensen komen, variërend van winkelcentra, bedrijvenparken, appartementencomplexen tot knooppunten zoals stations, benzinepompen, scholen, ziekenhuizen of de invalswegen van woonwijken. De voordelen zijn evident, zegt Walther Ploos van Amstel, lector stadslogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam. Bezorgbedrijven kunnen veel beter plannen wanneer ze pakketten naar de kluizen brengen en de consument kiest zelf wanneer hij zijn pakket uit de kluis haalt. ‘Zet de consument aan het werk, die vindt dat niet erg. Als je het maar bekendmaakt’, zegt Ploos van Amstel, die verwacht dat uiteindelijk een derde van de logistiek via pakket­kluizen zal lopen.
Laurens Tuinhout is medeoprichter van Izipack, een applicatie waarbij de consument zelf bepaalt waar en wanneer een pakket wordt geleverd en EVAnet, dat bushaltes wil inzetten als locatie voor pakketkluizen. Hij trekt de vergelijking met de vuilcontainer op de straathoek. ‘Dat was even wennen, maar nu weten we niet beter.’ Tuinhout hoopt dat in de toekomst iedere burger een slimme pakketkluis op loopafstand tot zijn beschikking heeft, iets wat Izipack in september zal uitrollen in Zuid Holland.
nr36
0
TUINMEUBELEN
Voordat het zover is, moet er nog wel wat gebeuren. Ook kluiswanden kennen nadelen. Grote pakketten, zoals tuinmeubelen of diervoeding, passen niet en consumenten moeten wel op tijd hun kluis legen. Bovendien bouwen de pakketbezorgers in Nederland op dit moment alleen kluizen voor hun eigen pakketten. Consumenten kunnen pakketten van PostNL alleen ophalen bij een pakket- en briefautomaat van PostNL. Voor een pakje van DHL moeten ze naar een ander afhaalpunt. Tuinhout en Ploos van Amstel zien het liefst een algemeen toegankelijk white label-netwerk van kluiswanden, waar verschillende vervoerders hun pakketten in kunnen leveren. Liesbeth Kaashoek is voorzichtiger. PostNL installeerde in 2016 voor het eerst pakket- en briefautomaten in Almere. Het bedrijf heeft er nu bijna honderd staan op verschillende plekken in Nederland. ‘Tot nu toe wil de Nederlandse consument het pakket het liefst thuis ontvangen’, zegt Kaashoek. Het is terug te zien in de cijfers: Nederland loopt achter met het gebruik van kluizen. In de Baltische Staten en Scandinavië is de ophaalkluis al de meest gebruikte bezorgmethode, aangemoedigd door de bezorgbedrijven. In Denemarken is pakketbezorging in kluizen of pakketpunten 25% goedkoper dan levering aan huis.
Een alternatief voor de kluiswand is het gebruik van de kofferbak van de auto als afleverpunt, iets waar bijvoorbeeld DHL en PostNL mee gaan experimenteren. De bezorger krijgt dan met een code toegang tot de auto, die daar uiteraard wel geschikt voor moet worden gemaakt. Een andere oplossing: de slimme deurbel, waarmee consumenten via een camera kunnen zien wie er aanbelt en een bezorger toestemming kunnen geven om het pakket in de hal achter te laten. Beide oplossingen staan nog in de kinderschoenen.
Een ander punt van verbetering: het pakketje zelf. PostNL vervoert nog te veel lucht, zo klaagde ceo Herna Verhagen in mei. Veel pakketten kunnen veel kleiner, iets wat PostNL al probeert te stimuleren door webwinkels kleinere verpakkingen aan te bieden. Ook wordt er in de sector gewerkt aan een systeem van gestandaardiseerde minicontainers, die overgezet kunnen worden in een bakfiets.
Ook de gang van de bezorger kan efficiënter. Buitenlandse bezorgbedrijven doen proeven met zelfrijdende voertuigen die de bezorger stapvoets kunnen volgen, als een paard dat met zijn eigenaar mee sjokt. Het kan veel schelen: in en uit de bestelbus stappen kost de ­bezorger op dit moment veel tijd.
Het is maar een greep uit de vele ­mogelijkheden, zegt Walther Ploos van Amstel. Hij speculeert dat we uiteindelijk onze pakketten versturen met de hyperloop: een vacuümbuis voor personenvervoer die ook gebruikt kan worden voor vracht. Het klinkt als verre toekomstmuziek. Maar dat gold ook voor het idee dat je ooit op een zomerse dag je lunch zou bestellen bij een knalblauwe bezorgrobot.
Roger Cohen is redacteur van Het Financieele Dagblad.
Wadloper
0
quote:

leo36 schreef op 23 augustus 2019 17:47:


[...]

In dat geval zou ik dan verkeerd zijn voorgelicht.
Mijn keuze moest ik vlgs hun bepalen op de dag voor het ex-dividend gaan (6 aug).
Bij ING beleggen heb ik de keuze nu aangepast (maar kan het natuurlijk wel weer veranderen).
Ik zal proberen op te zoeken waar dat exact staat en dan hoor je het wel.



Sorry voor late reactie.
Je had gelijk.
Zelf ook contact met ING opgenomen en kreeg hetzelfde antwoord. Duidelijk dus.
Heb de dame of heer via CHAT gevraagd waar dit dan stond binnen ING. Dat wist men niet.
Dat van einde keuze vr 15.00 wist men ook niets van dus heb ik ze verwezen naar de financiele agenda van Postnl.

Ofwel slechte info dus.
roon
0
Onderaannemers krijgen PostNL voor de rechter.Vandaag weer in de telegraaf,het wordt de post.nl aandeelhouders niet makkelijk gemaakt.
POSTNLTT
0
Onderaannemer krijgt PostNL voor de rechter
Door YTEKE DE JONG
Updated 1 uur geleden
3 uur geleden in FINANCIEEL



AMSTERDAM - Vijf PostNL-directeuren staan binnenkort voor de rechter omdat hun voormalige onderaannemers Johan en Gerben Plieger vinden dat PostNL hun bedrijf ’kapot’ heeft gemaakt.

Chauffeurs van PostNL in 2013 in staking tegen de verlaging van de tarieven
Chauffeurs van PostNL in 2013 in staking tegen de verlaging van de tarieven? FOTO ANP
Op 5 september worden de vijf (ex)-medewerkers gehoord. Het bedrijf van de Pliegers is in 2015 failliet verklaard, maar vechten nog altijd door om te bewijzen dat PostNL hen al dan niet opzettelijk heeft benadeeld. ,,Wij willen van PostNL weten waarom zij hun afspraken niet na hoeven te komen. De onderste steen moet boven komen”, zegt Johan Plieger.


De broers en PostNL liggen al vanaf 2013 met elkaar in de clinch. De Limburgers begonnen in 2011 voor PostNL pakketjes te rijden. PostNL besloot hen na een tijdje exclusief een groot bezorgingsgebied toe te wijzen. Zij moesten zelf investeren in auto’s en gebouwen. „Echter vlak nadat wij op hun verzoek grote investeringen hadden gedaan verlaagde PostNL de vergoedingen voor bezorging waardoor ons bedrijf opeens niet meer rendabel bleek”, zegt Gerben Plieger.

"zakelijk kapot gemaakt"
Toen de Pliegers aan de bel trokken bij PostNL volgde een hele stoet van managers en directeuren die zich met deze kwestie gingen bemoeien. „Meerdere keren is ons vanuit directieniveau te kennen gegeven dat we ’zakelijk kapot’ gemaakt zouden worden en we geen kans van slagen hadden tegen het grote PostNL”, zegt Johan Plieger.

BEKIJK OOK:
Analyse: PostNL heeft vrij spel na overname Sandd
Door PostNL werden de tarieven in 2014 richting onderaannemers wederom verlaagd. Het postbedrijf voelt zich niet aansprakelijk voor de opgelopen schade, zo blijkt uit de correspondentie. Bestuursvoorzitter Herna Verhagen ging niet in op een verzoek om contact.

Naast alle tegenwerking van PostNL werd de zaak ook vertraagd toen bleek dat de door de Pliegers ingeschakelde advocaten aantoonbaar onbetrouwbaar bleken. Deze zijn daarvoor berispt door het Hof van Discipline.

Inmiddels hebben de Pliegers met hulp van privé-detective John Vullers een lange strijd gevoerd langs curatoren, advocaten, Openbaar Ministerie, vakbond, rechtbanken en de Deken van de Orde van Advocaten. Dit alles heeft er mede toe geleid dat de rechtbank in Noord-Holland de zaak nu op de ’rol’ heeft gezet en de nodige getuigen onder ede zullen worden gehoord.

BEKIJK OOK:
FNV eist 10% loonsverhoging bij postbedrijf
Volgens belangenvereniging Subco Partners een unieke situatie. Johan Plieger: „We zijn nagenoeg alles kwijtgeraakt door toedoen van PostNL. Als we kijken naar de bewijsstukken, kan zeker niet uitgesloten kan worden dat er zelfs sprake is van opzettelijk handelen door PostNL.” Het postbedrijf laat in een reactie weten dat ze de procedure met vertrouwen tegemoet ziet en gaat niet in op verdere vragen.

www.telegraaf.nl/financieel/673032128...
postnl
0
Ofwel: Te weinig kennis......De keuze is altijd voor ex-dividend datum geweest. Nou niet paniekvoetballen om een paar cent..ING niet de schuld geven.
POSTNLTT
0
Trump verhoogt heffingen op Chinese goederen
Door ANP PRODUCTIES
1 uur geleden in FINANCIEEL



WASHINGTON - De Amerikaanse president Donald Trump voert nogmaals tariefsverhogingen door voor geïmporteerde goederen uit China. Hij doet dat uit woede op de door China aangekondigde importheffingen, die volgens hem politiek zijn gemotiveerd.


In een reeks tweets kondigt Trump een verhoging aan van het huidige importtarief van 25 procent dat geldt op 250 miljard dollar aan goederen die vanuit China naar de Verenigde Staten worden verscheept. Per 1 oktober wordt dat 30 procent.


Trump had al eerder aangekondigd per 1 september op de overige 300 miljard dollar aan importgoederen uit China extra importheffingen in te voeren. Dat tarief was eerst vastgesteld op 10 procent, maar wordt nu 15 procent.

Volgens de president delft Amerika al jaren het onderspit bij handelsrelaties met andere landen en moet daar verandering in komen. "Als president kan ik dit niet langer toestaan!", twittert Trump.

www.telegraaf.nl/financieel/102172438...
4.167 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 ... 205 206 207 208 209 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 29 mei 2020 11:54
Koers 1,358
Verschil -0,027 (-1,95%)
Hoog 1,379
Laag 1,346
Volume 1.767.713
Volume gemiddeld 6.961.906
Volume gisteren 4.810.017