Vierde kwartaal 2019

709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Japio_
0
quote:

Broke Even schreef op 10 december 2019 22:06:


Het is dat ik ook nog een plukje BAM heb anders was het weer een kut beursdag.


Met BAM in de portefeuille heb je 11 maanden per jaar buikpijn.
effegenoeg
0
quote:

Japio_ schreef op 11 december 2019 10:16:


[...]

Met BAM in de portefeuille heb je 11 maanden per jaar buikpijn.


Echte beleggers geven een flinke scheet en gaan weer in de toekomst kijken.
Daexter
0
quote:

Broke Even schreef op 10 december 2019 22:08:


JP Morgan zijn grote sukkels.



mja eens, maar zou mij niets verbazen als zij hun aandelen Heijmans voor de time being verhuurd hadden aan shorters en omdat die nu afgebouwd zijn en Heijmans maar een "capital asset" is verkopen ze weer. Ze hebben geen interesse voor de lange termijn cq ze zien wereldwijd andere kansen.

Maar niet echt boeiend voor ons, hooguit dat dit dus voorlopig verkoopdruk geeft, dus bij het ontbreken van goed nieuws zullen we tot dat zij van hun belang afzijn waarschijnlijk niet veel hoger dan 8 euro uitkomen
salud
2
!!!
Vanavond is Ton Hillen te gast in Nieuwsuur .... NPO2 22.00uuur
!!!
(11 dec 2019)

nos.nl/nieuwsuur/artikel/2314324-twee...

Docu in de bouwput van Heijmans.... a.s. zondag
Broke Even
0
quote:

Japio_ schreef op 11 december 2019 10:16:


[...]

Met BAM in de portefeuille heb je 11 maanden per jaar buikpijn.
Ik begin er toch een mooie winst mee te maken. Ik doe het op moment met BAM beter dan met Heijmans. Helaas is mijn aandeel in BAM maar een fractie van men aandeel in Heijmans.
tradersonly
0
quote:

salud schreef op 11 december 2019 19:58:


!!!
Vanavond is Ton Hillen te gast in Nieuwsuur .... NPO2 22.00uuur
!!!
(11 dec 2019)

nos.nl/nieuwsuur/artikel/2314324-twee...

Docu in de bouwput van Heijmans.... a.s. zondag


Bedankt voor de tip Salud
Daexter
0
Dank salud, was wel weer een hele zit...laatste item...maar wel de moeite waard. Vond dat hillen het goed deed. Toch weer een stukje free publicity
voda
0
Heijmans ontwikkelt 144 woningen in Utrecht

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Heijmans
7,47 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Heijmans heeft een opdracht ter waarde van 55 miljoen euro gekregen gekregen van de gemeente Utrecht om 144 koopwoningen te ontwikkelen en te bouwen in Leidsche Rijn Centrum. Dit maakte de bouwer donderdag voorbeurs bekend.

De gemeente gunde volgens Heijmans de opdracht vanwege de onderscheidende architectuur en manier waarop Heijmans een variëteit aan woningen, duurzaamheid en groen combineert in het project.

Het project omvat een zogenoemd terrassengebouw, waarin onder meer bungalows, woon-werkwoningen, appartementen en duplex-penthouses worden gerealiseerd. De woningen variëren in woonoppervlakte van circa 40 tot 165 vierkante meter. Heijmans zal zelf zorg dragen voor de verkoop van de woningen.

Naar verwachting start de bouw in 2022, waarna het project in 2024 wordt opgeleverd.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Joseph185
0
quote:

salud schreef op 11 december 2019 19:58:


!!!
Vanavond is Ton Hillen te gast in Nieuwsuur .... NPO2 22.00uuur
!!!
(11 dec 2019)

nos.nl/nieuwsuur/artikel/2314324-twee...

Docu in de bouwput van Heijmans.... a.s. zondag


Zondag NPO2 20.25 Jongens van de bouw.
effegenoeg
0
quote:

Joseph185 schreef op 12 december 2019 10:51:


[...]

Zondag NPO2 20.25 Jongens van de bouw.


Voorproefje gister gezien.
Realistische zienswijze op alles waar deze hardwerkende mannen dag in en uit mee te maken hebben.
voda
0
'Kleine maar mooie opdracht Heijmans'

Gepubliceerd op 12 dec 2019 om 09:44 | Views: 1.097

Heijmans 12:36
7,46 -0,01 (-0,13%)

AMSTERDAM (AFN) - Bouwbedrijf Heijmans heeft met de opdracht voor de bouw van 144 koopwoningen in Utrecht een mooie klus binnengehaald, maar het zal de aandelenkoers niet aanzienlijk in beweging zetten. Dat stellen analisten van KBC Securities naar aanleiding van de aankondiging van de klus. Het project in de wijk Leidsche Rijn heeft een waarde van circa 55 miljoen euro.

KBC schrijft dat Heijmans met de opdracht het orderboek voor woningbouw goed gevuld houdt. De kapitaaleisen zijn bovendien relatief laag, aldus de kenners. Zij stippen verder aan dat het orderboek voor infraprojecten minder hard groeit, door de onzekerheid rondom stikstofproblemen. Die problematiek heeft geen duidelijke impact op lopende projecten, concluderen de marktvorsers.

KBC hanteert een accumulate-advies en koersdoel van 9,50 euro. Het aandeel stond donderdag omstreeks 09.35 uur 2 procent hoger op 7,62 euro.
salud
0
www.vastgoedmarkt.nl/transacties/nieu...

Vesteda verwerft 153 nieuwbouwwoningen
Transacties

Woningbelegger Vesteda heeft met verschillende business partners turnkey overeenkomsten getekend ter verwerving van in totaal 153 nieuwbouw eengezinswoningen in project Willemsbuiten in Tilburg, Tromppark in Dordrecht en Westergouwe in Gouda

Vesteda verwerft 153 nieuwbouwwoningen
Tromppark Dordrecht
Het project Willemsbuiten in Tilburg bestaat uit 42 eengezinswoningen die in grootte variëren tussen 116 en 121 m2. In totaal komen er in Willemsbuiten 500 woningen, merendeels koop. De woningen in Willemsbuiten zijn verworven van een consortium van Synchroon en BPD en worden gerealiseerd door Van Wijnen.

Westergouwe Gouda
Het project Westergouwe in Gouda bestaat uit 71 eengezinswoningen die in grootte variëren tussen 112 en 124 m2. De woningen komen in de nieuw te realiseren tweede fase van de uitbreidingswijk Westergouwe, waar in fase één al een aanzienlijk aantal eengezinswoningen zijn gerealiseerd. Het project Westergouwe is een deelontwikkeling in de gelijknamige gebiedsontwikkeling waarbij
Heijmans Vastgoed gezamenlijk met VolkerWessels Vastgoed als ontwikkelende en verkopende partij optreedt. De uitbreidingswijk Westergouwe beoogt in totaal 4.000 woningen. De bouw zal naar verwachting eind 2019 starten, waarna oplevering naar verwachting in het eerste kwartaal van 2021 zal plaatsvinden.

Tromppark Dordrecht
Het project Tromppark in Dordrecht bestaat uit 40 eengezinswoningen in de bestaande wijk Wielwijk. De woningen variëren tussen de 131 en 139 m2 en zijn daarmee ruimer dan de gemiddelde eengezinswoning. Hiermee speelt Vesteda in op de behoefte van grotere gezinnen aan een ruime woning in een stedelijk gebied. Heijmans Vastgoed is de verkopende partij voor project Tromppark. De bouw zal naar verwachting halverwege het tweede kwartaal van 2020 van start gaan, waarna de verwachte oplevering einde tweede kwartaal 2021 zal plaatsvinden.
salud
0
Laatste loodjes voor de Wilhelminasluis Zaandam:

www.deorkaan.nl/vanaf-11-januari-sloo...

Vanaf 11 januari: sloop Beatrixbrug (omrijden!)

In januari wordt het centrum van Zaandam in tweeën gesplitst. De Wilhelminabrug is al maanden dicht, maar ook via de Beatrixburg kan vanaf zaterdag 11 januari de andere kant niet meer bereikt worden. De brug wordt gesloopt.

Auto’s en bussen moeten t/m mei 2020 omrijden, dan is de Wilhelminabrug weer klaar. Het werk aan de Beatrixbrug duurt tot eind juni. Voor fietsers, scooters en voetgangers komt er een pontonbrug bij het Zaantheater.

Bouwbedrijf Heijmans begint maandag 13 januari met de sloop van de brug. De tijdelijke pontonbrug, met een trap voor voetgangers en hellingbaan voor fietsers, komt aan het einde van de loswal bij het Zaantheater en loopt naar de Burcht. Deze brug zal periodiek open gaan voor het scheepvaartverkeer, dat gebeurt alleen in de ochtendspits (6.00 tot 8.00 uur), tussen 12.00 tot 14.30 uur en ‘s avonds tussen 18.30 tot 22.00 uur; op die tijden is er doorgang voor schepen. Vanaf maandag 6 april is de sluis volledig gestremd voor alle scheepvaart.

De bussen gaan vanaf zondag 5 januari 2020 al anders rijden. De Orkaan schreef eerder over de andere buslijnen (via Vincent van Goghweg). Bij Connexxion zijn de nieuwe diensten ook te bekijken. De verwachting is dat aan het begin van de zomer de dienstregeling weer terugzet wordt naar hoe deze nu loopt.

Autoverkeer moet omrijden. Personenauto’s mogen niet verder dan het Zaantheater (maar trekken zich daar weinig van aan), vrachtverkeer mag wel via Dam en Damstraat. Hieronder de omleidingsroutes (op marktdagen mag er geen verkeer over de Rozengracht, vrachtverkeer mag dan in beide richtingen over de Vinkenstraat).

Bronnen: Heijmans, Connexxion, Provincie Noord-Holland, gemeente Zaanstad
salud
0
Documentaire Jongens van de Bouw laat het rauwe leven in de bouwput zien.
1/2

www.topics.nl/documentaire-jongens-va...

Documentaire Jongens van de Bouw laat het rauwe leven in de bouwput zien.

Documentairemaker Geertjan Lassche liep twee jaar mee in een bouwput in Rotterdam. Een keiharde wereld, waar het groeiend aantal buitenlandse arbeiders de communicatie bemoeilijkt: ‘Your lucht alcohol. Not do it.’

‘Ik doe het voor de jongens op de bouw, die overal vandaan komen, in alle vroegte, door weer en wind, die soms enorme risico’s lopen en allemaal hierheen komen om een boterham te verdienen.’

In de bouwput van een appartementengebouw in Rotterdam is Stan de hoofduitvoerder van een klus waarvan hij denkt: dit ga ik nooit meer doen. ‘En uiteindelijk zijn we met z’n allen weer bezig.’

Stan werkt bij bouwbedrijf Heijmans en is een van de hoofdpersonen van de documentaire Jongens van de Bouw. Filmmaker en journalist Geertjan Lassche volgde twee jaar lang de constructie van Cobana, een gebouw met 350 appartementen op het Rotterdamse Katendrecht. De prijswinnende filmer gebruikte zijn beproefde methode. Net zolang blijven draaien tot niemand meer in de gaten heeft dat er een camera is.

Dat leverde niet alleen fraaie vergezichten op vanuit de bouwkraan. Gaandeweg leren we in de bouwput een aantal sleutelspelers kennen. Zoals de doodzieke Johan (‘Wel iemand die staat voor zijn werk’), kraanmachinist Hans (‘Alleen zijn op de kraan is soms makkelijk – dan kan niemand zien dat ik aan het huilen ben’) en werkvoorbereider Carel, die niets liever wil dan ontsnappen uit deze ‘opgefokte maatschappij’.

Vlijmscherpe prijs
Aan de hondstrouwe uitvoerder Stan de taak de bouw binnen budget te klaren. En binnen de afgesproken 22 maanden, anders dreigt ook nog een fikse boete. Heijmans nam de klus aan tegen een vlijmscherpe prijs. In crisistijd, toen de bouw schreeuwde om werk. Als het heien begint draait de economie alweer op volle toeren. De kosten van personeel en bouwmaterialen lopen snel op, net als de vertragingen.

Dit is het krapste tijdbestek dat ik ooit heb gehad, zegt Stan in zijn kantoortje op locatie. De muren zijn behangen met papieren tijdschema’s, de ene deadline nog dreigender dan de andere. Ondanks ‘een moordend tempo’ besluit hij al snel dat zal worden doorgewerkt in de zomervakantie. ‘Ik stel mij beschikbaar.’ Om te verzuchten: ‘Vroeger hebben mensen hun best gedaan om niet meer op de zaterdag te hoeven werken. Waar stopt het? Als we niet oppassen gaan we straks de zondag d’r nog bij pakken.’

Lassche volgde met zijn camera eerder tal van subculturen en beroepsgroepen, van bergbeklimmers en artsen tot topschaatsers uit de Biblebelt en het Korps Mariniers. En nu dus de bouw. Een keiharde wereld, zag hij. Het deed hem het meest denken aan de mariniers. ‘Heel veel tegenslag incasseren. En meteen weer doorgaan.’ En daarbij gaat het in de bouw vooral om geld. ‘In de bouwkeet zijn de mannen wel betrokken bij elkaar’, zag hij. ‘Maar uiteindelijk telt vooral de portemonnee. Dan gaat iedereen voor zichzelf.’

salud
0
2/2

In het gareel
Heijmans maakt voor de bouw gebruik van een leger van onderaannemers en buitenlandse arbeiders. Portier Leon probeert de mannen in het gareel te houden. Hij grossiert in korte instructies. Bij de registratie van een buitenlandse bouwvakker: ‘Family name? Nou ja, doe maar wat.’ Tegen een Pool die ruikt naar drank: ‘Your lucht is alcohol. Not do it.’

Leon weet hoe het werkt in de put. Les 1 voor zijn leerling-portier Mehmet: ‘Je hebt geen vrienden op de bouw. Jij bent de baas. Altijd.’ Dus laat ze maar schelden. Op een warme dag deelt hij ijsjes uit. Een cadeautje, maar toch ook weer niet. ‘Het brengt meer op dan het kost’, weet Leon. Waarna de bouwvakkers met het ijsje in de mond meteen weer doorgaan met het plaatsen van een loodzware betonnen wand.

Het project blijft grote ongelukken bespaard, enigszins tot verbazing van Lassche. Het snelle werken, het doorbeulen in storm en regen, het constant wisselen van bouwploegjes die elkaar niet kennen: het brengt grote risico’s met zich mee, zag hij. Net als het onbeholpen gebrabbel op de bouwplaats. Nederlanders, Bulgaren, Turken en andere buitenlandse krachten proberen zich te redden met slecht Engels, Duits en gebarentaal.

Portier Leon waarschuwt voor de veiligheid in die babylonische spraakverwarring: ‘Als er iets uit de kraan valt en je roept: ‘Onderuit!’, dan gaan ze nooit onderuit. Dat verstaan ze toch niet.’ De afhankelijkheid van buitenlandse arbeid zal ‘nog erger’ worden, voorspelt hij. ‘Er moet nog meer gebouwd worden. Nederlanders hebben we niet. Het zal toch van de buitenlanders moeten komen.’ Bij die buitenlandse bouwvakkers ziet hij overigens weinig ‘beleving’ in het werk: ‘Daar zit geen glimlach op.’

Slappe hap
Van de Nederlandse jeugd lijkt de bouw het voorlopig niet te moeten hebben. Leerling-bouwvakker Stef heeft geen zin om ook na zijn 30ste nog op de bouwplaats rond te lopen, met dat vroege opstaan en die vieze kleren. En bovendien: ‘Met je handen werken is toch niet meer van deze tijd.’ Slappe hap, vindt een van de verkeersregelaars van het project: ‘Mijn generatie weet dat je dood moet gaan om naar de hemel te kunnen. De generatie van tegenwoordig wil naar de hemel, maar ze willen niet dood.’

Daar komt bij dat de oudere, ervaren Nederlandse bouwvakkers al beginnen te kraken. Zoals Gerrit, die zich met behulp van antidepressiva door zijn werkdag sleept. Zijn collega Henri omschrijft hem als ‘een aflopende… nou ja, aflopende… Hij krijgt wel steeds meer klachten natuurlijk.’ Al bijna twintig jaar vertrekken ze met een ploegje van vier rond 5 uur ’s ochtends uit Genemuiden in Overijssel, naar klussen door het hele land. Henri: ‘Voor de rest spreken we mekaar nooit. Daar hebben we geen belang bij. Denk ik.’

Uiteindelijk is iedereen toch verslingerd aan het leven in de keet. Hoofduitvoerder Stan vindt het nergens mee te vergelijken, die sfeer, met zijn geintjes en grolletjes. Als timmerman Johan afscheid komt nemen – hij heeft door leverkanker niet lang meer te leven – heeft Stan een brok in de keel. ‘Bijna twee jaar zijn we met elkaar opgetrokken. Lief en leed gedeeld, bijna meer als thuis.’ Het vervaagt wel eens in het voortjakkeren van project naar project, maar ‘er zijn belangrijker dingen dan een gebouw’.

-Zondag NPO2 20.25 uur-


709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 3 apr 2020 17:35
Koers 5,500
Verschil -0,260 (-4,51%)
Hoog 5,740
Laag 5,470
Volume 202.119
Volume gemiddeld 254.873
Volume gisteren 262.949