TomTom « Terug naar discussie overzicht

In juni blijft TT in de afwachtingsstand

744 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
boem!
2
Ik moet mijn uitgeproken mening, dat het IEX-beleggingsfourm nietszeggend is terugnemen.

Ik corrigeer dat in: het IEX-beleggingsforum is weinig betekenend voor de belegger omdat het een plaats is verworden om rechtstreeks koersverslag te doen en men in het uitzonderlijke geval dat het over beleggen gaat(posities innemen op basis van fundamentals) men geen tegenargumenten accepteert en overgaat tot het elimineren van de boodschapper en dan niet door de boodschapper van repliek te dienen maar door zich te bedienen van historische gegevens, welke ook nog eens gekleurd worden weergegeven.

Voorbeelden van gekleurde gegevens mbt mijn persoon:
Sniklaas beschuldigd mij van een te frequent gebruik van dit forum door aan te geven dat ik 2x per dag post terwijl hij daar slechts 3 post tegenover zet ( fact ik 1,7x en hij 5x).
Ik zou verlies hebben geleden op mijn positie in TT terwijl ik op basis van mijn ingenomen positie in 2009 een rendement heb behaald van een magere 6%(herbeleggingsindex AEX 12%).

Dat ik teveel post is ook mij duidelijk zeker als ik kijk wie er ng meer beloond zijn met een militaire onderscheiding door het IEX-platform.

Ik zal mijn leven beteren en minder posten.
Ik beloof nimmer meer te reageren op provocaties van anderen en me te beperken tot actie /reactie wanneer het gaat om fundamentals.
Dus wanneer Mr Market weer zijn zegje heeft gedaan via @Wies die dit belangeloos met ons deelt(waarvoor nog steeds oprechte dank) zal ik daarop reageren met mijn visie.
Ook de inhoudelijke posters mogen een reactie van mij blijven verwachten onafhankelijk of zij mijn mening delen of niet.

Daar het off-topic draadje verworden lijkt te zijn tot het handelaren-draadje zal ik me daar niet meer laten zien ik zal me beperken tot het leveren van input voor het "Rekendraadje" en de maanddraad.
.

Ik besluit met mijn verwachting, dat TT in juni niet veel koersreactie zal laten zien of het moet veroorzaakt worden door de te verwachten algehele koersreactie doordat de beurs zover afwijkt van wat de echte economie nu al doormaakt dan wel nog te doorstaan heeft.

TT zal in juli echter profiteren doordat daaruit zal blijken dat TT hoewel zeer sterk geraakt door de productiestops zijn resultatenrekening redelijk op peil wist te houden door de aanwezigheid van het stuwmeer aan deferred revenue.

ketchup
1

Ja , dat het soms er wat verhit aan toegaat dat hoort er nu eenmaal bij en daar ben ik ook debet aan, maar je weet waar je het over hebt, dus je bent een waarde voor het forum en een goed tegengeluid

we moeten allemaal wat minder argwanend zijn , want het is gewoon onmogelijk in een ander zijn positie te kijken, dus neem de informatie en de gedeelde meningen tot je en beslis zelf of dat waardevol is of niet

ben het met je eens dat al het slechte nieuws voor dit lopende kwartaal wel verwerkt is in de markt, dus wat dat betreft mag je aannemen dat voor alle fondsen en waardes niet echt meer een shock te verwachten is bij presentatie van de opkomende cijfers voor Q2
maar je weet het maar nooit als de stemming net dan even negatief is en de cijfers zijn echt dramatisch dan kun je een na-trap niet uitsluiten, zeker daar er vele waardes alweer helemaal terug zijn voor koers begin dit jaar

in het algemeen staat de wereld er chaotisch voor, de Chinezen proberen nu nog met fluwelen handschoen Hong Kong tot de orde te roepen en met nieuwe regelgeving en wetten de status aparte die deze voormalige Britse Kolonie genoot in het gareel te krijgen.
de dagen van zekere mate van "zelfstandige koers" lijken voorbij

Amerika gaat in de hens en een land waar zoveel mixed achtergronden zijn en zoveel sociale problemen komen nu agressief uit deze lockdown

Frankrijk, het uitgesproken land van gele-hesjes en niks inleveren zonder eerst op de barricades te gaan en als het moet leggen ze het land plat - is ook rijp om te exploderen, daarbij zitten de grote voorsteden daar ook vol van mixed culturen die orde en gezag eerder volgens de geloofswetten dan volgen staatswetten accepteren.

corona , moet een remmend medicijn en een vaccin voor gevonden worden en snel , een 2e semi of totale lockdown in het najaar zou dramatische sociale en economische gevolgen hebben

Gilead tipt men nu als één van de kanshebbers op iets dat blijkbaar kan werken als remmend medicijn en daar zoemde het donderdag/vrijdag wat van rond, de markt kreeg er pas laat lucht van en toen schoot het aandeel omhoog - de tips voor kopen kwamen bijtijds ( ook niet altijd het geval),
kijken of dit aandeel nu doorzet - de sector is in ieder geval erg in vraag en ook aan de prijs.

we gaan nog ongelofelijke uitdagende tijden tegemoet en het zal volatiel blijven
korte/mid-term lijkt alles ondersteunend voor de beurzen en dramatisch voor de economie en werkgelegenheid en vraag wereldwijd, het artificieel opproppen van voorraad nekt ons mi op de
lange termijn, dit is nooit houdbaar en de geld-opslurpende put die de overheden slaan gaat eindigen in een tranendal van ongekende omvang.
Dutchy Ron
0
China's Didi Chuxing Raises Over $500 Million For Self-Driving Unit

The term "disengagement" refers to the number of miles driven by autonomous vehicles and how often human drivers were forced to take control of the vehicles actively testing their systems on public roads in California.
Chinese ride-sharing gaint Didi Chuxing announced today that Didi Woya, its autonomous driving technology subsidiary, has completed the first round financing of more than US$500 million led by SoftBank Vision Fund II.
DiDi said the round was led by SoftBank Vision Fund 2, and signifies the first time that DiDi's autonomous driving unit obtained external funding support after it was separated as an independent company.
As of now, Didi serves a total of over 550 million users through its ride hailing service. But it was relatively late to the field.
It's since played aggressive catchup.
Didi Chuxing began development of autonomous driving in 2016 and split its autonomous driving unit into an independent company in August 2019. The team now has a staff of 200 across its China and USA offices. This, according to Didi could improve the efficiency of its research and aid algorithm iteration. The company's leadership hails from Alibaba's legendary business-to-business sales team, also known as the "Alibaba Iron Army" for its ability in on-the-ground operation.
On the tech front, the subsidiary is headed by chief executive Zhang Bo, a Baidu veteran, and chief technology officer Wei Junqing, who joined a year ago from self-driving software company Aptiv.
The autonomous segment can also benefit from Didi's all-encompassing reach in the mobility industry.
The autonomous driving subsidiary is teaming up with DiDi's Xiaoju Automobile Solutions and DiDi Finance on exploring the integrated solutions for future mobility services, including the building of smart charging piles, fleet maintenance and insurance. The funding will also help the company accelerate the deployment of self-driving services in specific areas in China and overseas, per a statement.
Currently, DiDi has open-road testing licenses in Beijing, Shanghai and Suzhou in China, as well as California in the USA, including one of the first licenses in Shanghai to pilot manned autonomous mobility services.
Autonomous driving technology has remained popular with investors even amid the pandemic.

tatje
0
We zijn er nog allemaal.

Van mij mag iedereen zijn eigen mening ongezouten geven.
Maar met respect.

Het gaat om de krenten.

Kritiek kan zowel positief als negatief zijn.

Het gaat om de manier waarop !!!

OP het analisten estimates draadje gooide ik een balletje op : hoe komen de centen binnen nu we naast SD traffic ook HD inkomsten krijgen.

Harold zei er bij Q1 2019 het volgende over :

Het gaat over HD en APIs.

Francois-Xavier Bouvignies - UBS Investment Bank,

My first question was on the HD Maps deal that you announced this quarter. How should we think about this deal, if you can give us a bit more
color about the ASPs? I know you mentioned that it would be higher, but maybe a bit more details around the exact number would be very helpful
for us to get a sense of the content opportunity per car you can get with HD. And do you expect more of this contract through the years?

Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V.

I think the importance of what we have achieved with those 2 deals is that they are in itself not big in absolute volume, but they are lighthouse
programs with 2 very large car manufacturers and those are the first deals that are available and it gives us an opportunity to translate what we
think is our product position, where we think we are ahead of competition to turn that into a market leadership position. So those are really highly
regarded carmakers, and we will start supplying those maps in 2021. It will be for a limited number of vehicles, but we believe that this is an
excellent opportunity in the platform to further grow within those 2 carmakers, but also in the rest of the market and being selected by other
carmakers for similar products and services. It's a bit early to say much about the ASPs. I think what we said in the past is that they are
significantly higher than what we get, for instance, for traffic information or for SD Map products, but it will take some time for prices to settle at their natural levels and that will happen when there is more volume in the market. But it is an annual fee. So typically we used to charge for our
products when the car leaves the factory. This time it will be an annual recurring fee for those vehicles, which is considerably higher than what we, for
instance, charge for traffic information. So it has the potential to grow into a significant business. The early signs are good, but it will take some
time before this develops into a sizable revenue stream.

Ik lees.

- 2 niet grote HD deals, maar wel van 2 grote oems.
- and we will start supplying those maps in 2021 ( dus afsluiten in 2019 en starten 2021
- HD een jaarlijkse fee, hoger dan traffic en of SD

Blijft SD en traffic gewoon de deferred revenue voeden of wordt SD en traffic onderdeel van de jaarlijkse fee HD.

2 kleine HD deals die in 2021 in de omzet gaan lopen.

Taco zei dat in Q2 2019 geen sprake was van HD deals.
Over Q3 en Q4 2019 werd niets gezegd.

Maar ik denk dat in Q3 en Q4 2019 er zeker HD deals zijn gewonnen, evenals in Q1 2020 en ook in Q2 2020, gezien de Yes yes Yes van Harold op de marktaandeel vraag.

Na 2 jaar lopen ze in de omzet !!!

Dus de HD deals van Q1 2019 lopen in 2021 in de omzet, die van Q3 en Q4 2019 ook al in 2021 ???

De HD deals van 2020 gaan dus in 2022 in de omzet lopen.

spannend.

Omdat ik alles op de PC en in klappers heb over TT, is iets plaatsen minutenwerk :-)

Dutchy Ron
0
Pony.ai Chooses NVIDIA DRIVE AGX Pegasus Platform for Robotaxi Fleet

insideunmannedsystems.com/pony-ai-cho...

TT samenwerking met Nvidia horen we ook weinig meer over ..... het is sowieso komkommertijd op de PR afdeling van TT
Wereldbelegger
0
Stop dan ook iedereen, (zeer) denigrerend, als "handelaar" te bestempelen die een andere kijk op beleggen heeft dan u.

Laten we het op het volgende houden.
U ziet het als uw levenswerk om de financieen van een bedrijf te doorgronden en op basis daarvan beleggingsbeslissingen te nemen. Ook als dat inhoudt dat u geen positie aanhoudt.

Andere beleggers kijken naar andere fundamentele waarden die voor hen gelden. Zoals de K/W, dividend, actuele koers en prognoses voor het bedrijf door analisten en de markt waarin TT zich bevindt.

En om de knuppel in het hoenderhok te gooien;
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de "andere beleggers" een hoger rendement behalen.
Want tot op heden bewijst uw aanpak niet het tegenovergestelde m.b.t. TomTom.

quote:

boem! schreef op 1 juni 2020 04:08:

Ik moet mijn uitgeproken mening, dat het IEX-beleggingsfourm nietszeggend is terugnemen.

Ik corrigeer dat in: het IEX-beleggingsforum is weinig betekenend voor de belegger omdat het een plaats is verworden om rechtstreeks koersverslag te doen en men in het uitzonderlijke geval dat het over beleggen gaat(posities innemen op basis van fundamentals) men geen tegenargumenten accepteert en overgaat tot het elimineren van de boodschapper en dan niet door de boodschapper van repliek te dienen maar door zich te bedienen van historische gegevens, welke ook nog eens gekleurd worden weergegeven.

Voorbeelden van gekleurde gegevens mbt mijn persoon:
Sniklaas beschuldigd mij van een te frequent gebruik van dit forum door aan te geven dat ik 2x per dag post terwijl hij daar slechts 3 post tegenover zet ( fact ik 1,7x en hij 5x).
Ik zou verlies hebben geleden op mijn positie in TT terwijl ik op basis van mijn ingenomen positie in 2009 een rendement heb behaald van een magere 6%(herbeleggingsindex AEX 12%).

Dat ik teveel post is ook mij duidelijk zeker als ik kijk wie er ng meer beloond zijn met een militaire onderscheiding door het IEX-platform.

Ik zal mijn leven beteren en minder posten.
Ik beloof nimmer meer te reageren op provocaties van anderen en me te beperken tot actie /reactie wanneer het gaat om fundamentals.
Dus wanneer Mr Market weer zijn zegje heeft gedaan via @Wies die dit belangeloos met ons deelt(waarvoor nog steeds oprechte dank) zal ik daarop reageren met mijn visie.
Ook de inhoudelijke posters mogen een reactie van mij blijven verwachten onafhankelijk of zij mijn mening delen of niet.

Daar het off-topic draadje verworden lijkt te zijn tot het handelaren-draadje zal ik me daar niet meer laten zien ik zal me beperken tot het leveren van input voor het "Rekendraadje" en de maanddraad.
.

Ik besluit met mijn verwachting, dat TT in juni niet veel koersreactie zal laten zien of het moet veroorzaakt worden door de te verwachten algehele koersreactie doordat de beurs zover afwijkt van wat de echte economie nu al doormaakt dan wel nog te doorstaan heeft.

TT zal in juli echter profiteren doordat daaruit zal blijken dat TT hoewel zeer sterk geraakt door de productiestops zijn resultatenrekening redelijk op peil wist te houden door de aanwezigheid van het stuwmeer aan deferred revenue.

boem!
0
@tatje

Ik begrijp uit de opmerkingen gemaakt door HG mbt de HD-deals dat het jaarcontracten betreft dat heeft tot konsekwentie dat:
Er geen sprake is van deferred long bij deze contracten, men zal de omzet gewoon over de looptijd van een jaar uitsmeren.
Doordat HD-maps itt SD-maps slechts voor 1 jaar gelden zal de instroom richting het backlog ook maar de waarde van dat ene jaar zijn ipv de waarde van de meerjarige contracten.
tatje
0
“Data is the New Oil.”

Dat zei de CEO van Intel toen ze Mobileye kochten.

intelandmobileye.transactionannouncem...

Intel neemt belang in Here.
Intel koopt Mobileye
Intel koopt Moovit.

2018 Microsoft Azure, maakt een nieuw onderdeel Azure maps effectively TT en met TT microsoft en Moovit om de tafel.
2019 TT in het Bing platform ipv Here.
sept 2019 TT ook in Microsoft connected vehicle platform.

Intel koopt moovit dat samen om de tafel zit met Microsoft en TT in azure maps.

Aan de hand daarvan heb ik de volgende vragen.

- waarom wilde Microsoft Moovit niet ?
- werken Microsoft en Intel samen op het gebied van autonoom rijden.
- Ziet Intel ook in, dat TT veel verder is dan Here.

Is dit een waarheid als een koe !

The acquisition of Mobileye brings together the assets of Intel’s Xeon processors, FPGAs, 3D XPoint memory, and 5G modems with the world leader in automotive computer vision. This acquisition essentially merges the intelligent eyes of the autonomous car with the intelligent brain that actually drives the car.

Met de cloud van Microsoft en de maps van TT en alles van Intel, kun je dan roepen, Kompleet :-)

Gaan Intel - mobileye - moovit - Microsoft - Tom Tom een westers blok vormen en samen een bod doen richting de oems.

tweakers.net/nieuws/122261/intel-neem...

Soms zit de waarheid in 1 en 1 is 2 oud nieuws.
I
boem!
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 1 juni 2020 10:21:

Stop dan ook iedereen, (zeer) denigrerend, als "handelaar" te bestempelen die een andere kijk op beleggen heeft dan u.

Laten we het op het volgende houden.
U ziet het als uw levenswerk om de financieen van een bedrijf te doorgronden en op basis daarvan beleggingsbeslissingen te nemen. Ook als dat inhoudt dat u geen positie aanhoudt.

Andere beleggers kijken naar andere fundamentele waarden die voor hen gelden. Zoals de K/W, dividend, actuele koers en prognoses voor het bedrijf door analisten en de markt waarin TT zich bevindt.

En om de knuppel in het hoenderhok te gooien;
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de "andere beleggers" een hoger rendement behalen.
Want tot op heden bewijst uw aanpak niet het tegenovergestelde m.b.t. TomTom.

[...]
Ik had geenszins de bedoeling de "handelaar" denigrerend te bestempelen, wat ik trachtte aan te geven is de beweegreden om tot handelen over te gaan tussen "handelaar"en "belegger".
Iedereen snapt dat bij een dagelijkse afwijking van 3% in een aandeel de "winstkansen" (20 handelsdagen maal 3%)voor de handelaar vele malen groter zijn dan voor de fundamentele belegger,

Ik ga er nl vanuit dat NIET de handelaar maar de belegger geinteresseert is in K/W, dividend, actuele koers en prognoses voor het bedrijf of sector door analisten.

Jouw gegooide knuppel maakt overigens weinig indruk op mij.
Okay ik heb tot op heden slechts 90% rendement gescoord met TT tov de 270% die de herbeleggingsindex laat zien.
Die achterstand is niet zo groot als het lijkt indien je daarbij de winsten behaald bij mijn 3 uitstapjes bij optelt.

1st Apple, Microsoft en Baidu winst 10.250
2deTesla winst 24.250
3de Alfen 5.000

Indien ik deze gerealiseerde winst optel bij mijn huidig rendement ad 41.500 kom ik uit op 176% ipv de 90%.

Ik gun iedereen het allerbeste en indien men de gelukkige hand heeft om het rendement te behalen met handelen is dat voor mij okay maar ik voel me stukken veiliger met mijn nadruk op fundamentele waarden waarbij toekomstig FCF en zicht op houdbaar dividend voorop staan.

Vive tu vida positivamente
0
Controle, controle, controle!!
Wederom een dag dat opvallend de koers gedrukt wordt!
Staat de koers dan veel te hoog?

Nee, hij staat juist veel te laag!! In mei vorig jaar voor de verkoop ( waarbij veel meer aandelen in de handel waren) stonden we zelfs hoger! Is de toekomst dan niet rooskleurig voor hetgeen TT bied? De toekomst ziet er zeer rooskleurig uit alleen weet men het tot vandaag zeer goed te camoufleren!!!

TT, strong buy, koersdoel sky-high.

Wereldbelegger
0
Tom Tom presteert voortreffelijk

ASCX 1-Year Change - min 18.96%
Tom Tom 1-Year Change - min 1.99%

Dutchy Ron
1
Bing Maps switches to TomTom for base map data

TomTom is now the leading location data provider for Microsoft Azure and Bing Maps.

www.google.nl/amp/s/www.windowscentra...
Dutchy Ron
1
M Microsoft and TomTom are rolling out the results of their expanded partnership which was first announced in February 2019. The partnership includes TomTom's map and traffic data being incorporated into Microsoft Azure and Bing and TomTom using Azure as its preferred cloud provider. As a result of the partnership, TomTom provides the base map data for Bing Maps in all regions except China, Japan, and South Korea.

The new TomTom base map data started rolling out to Bing.com in March. Today, the Bing Maps platform begins its migration to the new base map data. Microsoft states in a blog post that customers of the Bing Maps Platform will automatically be migrated to the new base map data source. While the base map data source is changing, REST APIs and SDKs that are part of the Bing Maps Platform will continue to work.

When Microsoft and TomTom first announced the partnership, Ander Truelsen, managing director, TomTom Enterprise said,

TomTom is proud of the relationship we've built with Microsoft to offer Microsoft Azure customers access to build location-aware applications and look forward to deepening that relationship as we extend our high-quality location technologies to an even larger audience base. We're excited to be chosen as the location data provider to power mapping services across all of Microsoft, including Bing, Cortana, Windows and many other leading products and the innovations that will come forward in this continued relationship.

The Azure Maps SDK, which uses TomTom services, can collect real-time data, such as parking meter rates and street-specific traffic.

Dutchy Ron
0
Rollout in Phasen
Wie es bei größeren Änderungen üblich ist, wird Microsoft den Umstieg in Chargen ausrollen. Beginnen wird Bing.com, der online Kartendienst wird im März 2020 auf die neue Base Data Source umgestellt. Microsoft Excel wird zu diesem Zeitpunkt bereits ebenfalls auf die neuen Kartendaten zugreifen können.

Microsoft gibt an das alle Apps und Anwendungen, welche die Bing Maps API verwenden, unterbrechungsfrei funktionieren werden. Dies schließt natürlich auch Here Maps mit ein, welche nach dem Update ebenfalls auf die TomTom Base Daten zugreifen wird.

Bis Ende August sollen alle Bing Plattformdienste auf die neue Data Source umgestellt sein. Wer die Bing API verwendet, kann die Neuerungen über das Bing Maps Developer Center bereits jetzt begutachten.

transitie 1 sept afgerond dan draait alles bij msft en bing met TT
Dutchy Ron
0
HiCar van Huawei wordt deze maand gelanceerd.

Nun wird Huawei HiCar im Juni 2020 erstmals im Han EV von BYD verfügbar sein.

Laut "Forbes" will Huawei noch in diesem Jahr mit seinem neuen System den weltweiten Massenmarkt erobern. Unter den 30 Autoherstellern, mit denen Huawei in Gesprächen sein soll, befindet sich Gerüchten zufolge auch die Volkswagen-Tochter AUDI. Bislang kommentierte AUDI den Bericht laut "SmartDroid" allerdings nicht.

Für Autohersteller könnte HiCar ein Glücksgriff werden. Während Huawei die Kommunikationsplattform bereitstellt, können Autobauer durch eine grosse Schnittstellenkompatibilität eigene Features integrieren und viele Dinge automatisch steuern. Nicht nur die Musik, sondern auch die Klimaanlage, Fensterheber oder Service-Dienste würden sich dann, dank der 5G-Technologie, mit dem eigenen Smartphone regulieren und steuern lassen.

Ausserdem ist davon auszugehen, dass China auch in Zukunft der grösste Automobilmarkt bleiben wird und somit auch beim autonomen Fahren eine zentrale Rolle spielen wird. Huawei wäre also frühzeitig mit der richtigen Technologie zur Stelle.

Dutchy Ron
0
www.google.nl/amp/s/techau.com.au/wat...

Watch: Mobileye’s Autonomous car take a 40-minute drive by itself using computer vision

In a demonstration of Mobileye’s autonomous vehicle technology, the company took their vehicle on a route through the middle of Jerusalem.

.......

In my mind I think they’ll end up moving away from that approach as they gain confidence in computer vision. What’s also a big differentiator is that Mobileye do still leverage High Definition maps of the city to assist the car to navigate. The issue with HD maps has always been their currency, with any intersection easily modified by councils etc and the map then becomes outdated and dangerous to rely on.

Mobileye is relying on crowdsourced information to help power this. Other vehicles using Mobileye ADAS technology, anonymously send data back to the cloud. Getting data enough cars, often enough to power the HD maps is the challenge, especially outside densely populated cities.
Dutchy Ron
0
De kracht zit in de combinatie van sensoren en de actuele real time bijgewerkte HD-map ..... al sluit ik niet uit dat de bijdrage van HD-maps aan Level5 op termijn steeds minder wordt. TT focust zich gelukkig niet alleen op autonoom rijden.
Dutchy Ron
0
www.google.nl/amp/s/venturebeat.com/2...

Op zoek naar de heilige graal ....

Argo AI, the self-driving startup with close ties to automaker Ford, today announced the close of a $2.6 billion investment from Volkswagen (VW) first revealed in summer 2019. It values the company at $7.25 billion, up slightly from the roughly $7 billion at which Argo was valued last July, and it expands its staff to over 1,000 employees (up from 700 as of July 2019).

As previously detailed, $1 billion of VW’s total investment is in the form of capital while the remaining $1.6 billion is the estimated value of Autonomous Intelligence Driving (AID), VW’s Munich-based driverless subsidiary launched in 2017. Last year, AID became Argo’s European headquarters — Argo Munich — joining its global headquarters in Pittsburgh and offices in Detroit, Palo Alto, and Cranbury, New Jersey.

The $2.6 billion investment from VW is atop an earlier one from Ford, which in April 2017 pledged to invest $1 billion in Argo. (Last year, Ford said it would sell $500 million in Argo shares to VW over three years as it invests the remaining $600 million; Ford and VW hold equaly minority stakes in Argo, with the rest held by Argo employees.) To date, Argo has raised $3.6 billion. That puts it ahead of rivals like Pony.ai, which recently raised $462 million, but behind Cruise, which has attracted $7 billion from investors including Honda and GM.
boem!
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 2 juni 2020 08:02:

De kracht zit in de combinatie van sensoren en de actuele real time bijgewerkte HD-map ..... al sluit ik niet uit dat de bijdrage van HD-maps aan Level5 op termijn steeds minder wordt. TT focust zich gelukkig niet alleen op autonoom rijden.
TT focust zich op het up to date houden van HD-maps tbv toepassingen op het gebied van Location Based Technologie met daarnaast als specialisatie vwb de car-industrie de vertaalslag naar Road-DNA.
Voor autonoom rijden en uitnutting via monetizing van de nieuwe device zijn veel ingewikkelder oplossingen nodig waar TT geen kaas van heeft gegeten(sensors, camera's, lidars, cloudservers etc en op dat vlak wil en kan TT dan ook geen rol spelen.
Zij bieden slechts hun HD-maps met road-dna aan om de andere spelers te voorzien van een in hun ogen essentieel onderdeel in de lange en moeizame weg om te komen tot autonoom rijden.

Met name het via de cloud in real-time automatisch muteren van die maps is essentieel in de visie van TT.
Het toepassen van HD-maps wordt algemeen gezien als een van de basisvoorwaarden(muv Tesla) en omdat er slechts drie bedrijven zich met deze tak van sport bezighouden is TT goed gepositioneerd om daar een gedeelte van die specifieke HD-markt tbv level 2-5 (welke de potentie heeft om door te groeien naar 10-tallen miljarden) naar zich toe te trekken.

Een verhoogde inspanning van Big-Car om een gedeelte van de triljoenen markt van Autonoom rijden te verschalken geeft TT extra voeding om in de specifieke HD-maps markt nu toe te slaan omdat het erop lijkt, dat zij HERE op achterstand hebben gezet.
744 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 34 35 36 37 38 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 15:48
Koers 5,815
Verschil -0,165 (-2,76%)
Hoog 5,925
Laag 5,730
Volume 340.051
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront