AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

5.562 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
DeZwarteRidder
0

Company Overview

We produce highly engineered specialty metals and mineral products and provide related vacuum furnace systems and services to the transportation, infrastructure, energy, and specialty metals and chemicals end markets.

AMG Clean Energy Materials combines our recycling and mining operations, producing materials for infrastructure and energy storage solutions while reducing the CO2 footprint of both suppliers and customers. Clean Energy Materials spans the vanadium, lithium, and tantalum value chains, and in lithium we will move further downstream into lithium hydroxide production. AMG Critical Materials Technologies combines our leading vacuum furnace technology line with high-purity materials, serving global leaders in the aerospace sector. AMG Critical Minerals consists of our mineral processing operations in antimony, graphite and silicon metal.

With approximately 3,000 employees, AMG operates globally with production facilities in Germany, the United Kingdom, France, the United States, China, Mexico, Brazil, India, Sri Lanka, and Mozambique, and has sales and customer service offices in Russia and Japan.
Het mannetje van de radio
1
Ben benieuwd naar wat 'het' betekent voor de individuele forumleden. En voor de lange termijn belegger is er niks aan de hand als 'het' in 2022 niet gebeurt.

Persoonlijk zit ik voor de langere termijn in AMG en hoop ik op jaren van stabiele groei van de omzet en de winst. Als deze groei in 2022 al zichtbaar wordt, ben ik een tevreden belegger.

Ik ben wel benieuwd naar welke "AMG-doelen" voor 2022 gesteld zijn door de andere forumleden. Dat geeft wat meer inzicht en mogelijk ook wat meer begrip in elkaars standpunten.
DeZwarteRidder
0
Ik hoop van harte dat iedereen dit draadje gaat gebruiken en dat er geen maand- en kwartaaldraadjes worden geopend.
visje2
0
Het is te hopen en te verwachten dat we inderdaad volgend jaar de 30 tigers weer gaan opzoeken.
Voor 2023 zit er meer in het vat bij oa bewezen productie van de LIVA batterijen.
De 11e worden we verrast en deze keer geen lijk uit de kast.
DeZwarteRidder
3
Verzet

Maar zelfs in een van de armste, meest corrupte landen ter wereld stuiten de mijnbouwbedrijven nu op verzet. Van mensenrechtenorganisaties, van bedrijven als Tesla die geen kobalt willen met bloed eraan, en zelfs van de Congolese overheid.

Die probeert een staatsmonopolie te krijgen op met de hand gedolven kobalt, waarmee de meeste ongelukken gebeuren. Overheidsingrijpen zou de arbeidsomstandigheden en de lage betalingen moeten verbeteren. En de overheid wil belasting heffen over de vaak zwarte kobalthandel.

Maar voorlopig sterven en creperen de Congolezen nog in de mijnen. Kobalt is een cruciale grondstof voor de batterijen in elektrische auto’s, telefoons en laptops. En Congo produceert zo'n 70% van het gitzwarte metaal.

Ook de prijs van een ander essentieel batterijmetaal is hoog. Het zilverwitte lithium wordt vrijgemaakt door opgegraven grond uit te spoelen met giftig zwavelzuur. Als mijnbouwbedrijven niet secuur handelen, kan dit gif in het drinkwater terechtkomen. Daarnaast is er nog het risico op watertekorten. Lithium ligt vaak in droge gebieden, en voor de winning is zeer veel water nodig.

Bewoners van Loznica in het westen van Servië hebben liever dat hun lithium in de grond blijft. Na grootschalige protesten legde het Brits-Australische Rio Tinto de ontwikkeling van zijn mijn tijdelijk stil. Activisten en omwonenden zijn bang voor blijvende schade aan rivieren en de grond. Niet alleen door gifstoffen en luchtvervuiling, ze zijn ook bang dat de omgeving een gatenkaas wordt, door het boren van Rio Tinto.

In de huidige energietransitie worden delen van de aarde afgegraven voor grondstoffen die worden ingezet bij de omschakeling naar niet-fossiele energie. Kobalt en lithium zijn dit jaar peperduur geworden door dreigende tekorten. Lithium werd dit jaar ruim twee keer duurder, en heeft nog nooit zoveel gekost. Ook de kobaltprijs is uit het dal van de afgelopen jaren geklommen. De kobaltproductie is moeilijk op te schalen, omdat kobalt grotendeels als bijproduct van koper wordt gewonnen.

Er is ook veel meer nikkel en koper nodig voor de energietransitie. Nikkel voor batterijen, koper voor onder meer windmolens en zonnepanelen. Maar de ontwikkeling van een kopermijn duurt lang, en hevige regenval of onherbergzame gebieden maken de winning soms moeilijk. Bovendien stuiten ook koperdelvers op verzet.

Zo wil de Amerikaanse mijnbouwer Twin Metals nikkel en koper gaan winnen in de wildernis van Minnesota, maar activisten hebben dit via de rechter op zijn minst uit weten te stellen. En in Peru blokkeren lokale bewoners een van de grootste kopermijnen ter wereld, omdat ze nauwelijks zouden meeprofiteren van de winsten uit de mijn, die in Chinese handen is.

In de Verenigde Staten zorgt lithium voor een duivels dilemma voor president Joe Biden. In zijn campagne beloofde hij de belangen van de oorspronkelijke inheemse stammen te beschermen. Maar een enorme hoeveelheid lithium ligt te wachten in Nevada, midden in een gebied waar inheemse stammen jagen en vissen, en met heilige inheemse begraafplaatsen. Zo'n gebied mag niet worden afgegraven, vinden actiegroepen.

Zij zetten druk op Biden om de toestemming om te delven in te trekken, maar het 'witte goud' is ook essentieel voor Bidens groene ambities. Het gaat om een van de grootste lithiumvoorraden ter wereld. Terwijl drie rechtszaken van inheemse groepen al zijn afgewezen, vinden ook sommige klimaatactivisten juist dat het lithium gewonnen moet worden. Klimaat gaat in dit geval boven het lokale milieu, betogen zij.

Delven in de diepzee

In een ultieme poging te voldoen aan de vraag naar grondstoffen, willen mijnbouwbedrijven in de diepzee gaan delven. Daar liggen grote hoeveelheden koper, nikkel, zilver, kobalt en zeldzame aardmetalen. Maar ook dit is controversieel.

Het delven gaat gepaard met minder CO2-uitstoot. Het is onduidelijk hoe het diepzeeleven zal reageren op het graven op de zeebodem. 'Er zijn op een diepte van 4000 tot 6000 meter van nature geen verstoringen van de omvang en intensiteit die we verwachten van diepzeemijnbouw', zei Henko de Stigter van het Koninklijk Nederlands Instituut voor Onderzoek der Zee (NIOZ) eerder tegen het FD.

Wetenschappers verschillen van mening over de precieze gevolgen en activisten zijn fel tegen. Groen licht kan nog jaren op zich laten wachten.

Lees het volledige artikel: fd.nl/financiele-markten/1425153/omst...
Fox WIld
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 december 2021 15:45:

Ik hoop van harte dat iedereen dit draadje gaat gebruiken en dat er geen maand- en kwartaaldraadjes worden geopend.
Eens. Ben ook voorstander van één jaardraadje.
DeZwarteRidder
0
quote:

Dividend Collector schreef op 2 januari 2022 17:21:

AMG getipt door Cees Smit voor 2022. Iemand die hem hoog heeft zitten?
Nee, niemand.
Zwaluwe/Dongen
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 2 januari 2022 17:25:

[...]
Nee, niemand.
dat bepaal ik graag voor mijzelf
DeZwarteRidder
0
quote:

Zwaluwe/Dongen schreef op 2 januari 2022 17:31:

[...]
dat bepaal ik graag voor mijzelf
Dat is fijn.....!!!
Het mannetje van de radio
1
Allemaal de beste wensen! Dat het een rendabel, maar vooral een gezond jaar mag zijn voor iedereen!

En nu rustig afwachten tot 11 januari of er dan sprake is van 'vuurwerk'.
Oradur
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 28 december 2021 15:45:

Ik hoop van harte dat iedereen dit draadje gaat gebruiken en dat er geen maand- en kwartaaldraadjes worden geopend.
Idd 1 per jaar is zat
Woody woodpecker
0
Laten we hopen dat dit het jaar van AMG wordt. Alle vele jaren zijn de verwachtingen hoog en de de teleurstellingen daar. Toch heb ik dit jaar weer hoge verwachtingen en heb er weer wat bijgekocht. Ik begrijp nog steeds niet waarom dit "Lithium" aandeel zo achterblijft bij de verwachtingen. Hopelijk wordt dit jaar ons wachten eindelijk beloond met een flinke koersstijging. Ben benieuwd of 11 januari het startschot valt. :)
drooglegging1920
0
AMG Fair Value

Share Price vs. Fair Value
82.5% Undervalued

Current Price
€28.18

Fair Value
€161.06
drooglegging1920
0
Dit is toch ongelooflijk...Als iets te mooi om waar te zijn is is dat het ook meestal toch...Ik check vaker de fair value op deze site en heb ooit een fair value gezien van 75 euro. Nu 161 euro? Kan iemand mij even helpen....Gerard misschien ...
DeZwarteRidder
0
quote:

Woody woodpecker schreef op 3 januari 2022 12:10:

Laten we hopen dat dit het jaar van AMG wordt. Alle vele jaren zijn de verwachtingen hoog en de de teleurstellingen daar. Toch heb ik dit jaar weer hoge verwachtingen en heb er weer wat bijgekocht. Ik begrijp nog steeds niet waarom dit "Lithium" aandeel zo achterblijft bij de verwachtingen. Hopelijk wordt dit jaar ons wachten eindelijk beloond met een flinke koersstijging. Ben benieuwd of 11 januari het startschot valt. :)
Heinz moet opschieten met z'n lithium-afsplitsing, want de prijzen kunnen ieder moment weer gaat dalen.
5.562 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 275 276 277 278 279 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 9 aug 2022 17:35
Koers 27,760
Verschil -0,140 (-0,50%)
Hoog 28,000
Laag 27,460
Volume 122.486
Volume gemiddeld 247.568
Volume gisteren 134.237

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront