Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2022

1.580 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
@iPlof
0
Air France-KLM SA (AF.PA)
52 Week Range 3.6100 - 5.9600

31 dec 2020: 5,12
31 dec 2021: 3,87
Verschil -1,25 (-24,4%)

Laatste koers 3,871
31-dec-2021 14:00:19
Verschil -0,005 (-0,13%)

Op naar 2022!
gbakl
1
inkoppertje, al vele maanden....zelfs jaren:
.
En dan nog: de shorts

Turbo-aanbieder BNP Paribas is mede-organisator van de Hollandse aandelenavond en aangezien turbo's de prettige eigenschap hebben dat je er ook mee short kan gaan, vroegen we de experts ook welke aandelen zij rijp vinden voor een koersdaling - en dus voor een shortpositie.

In de keuze van shorts kwamen we ook een doublure tegen. Sterker, het geplaagde Air-France-KLM bleek bij meer analisten dan de twee hieronder op het shortkandidatenlijstje te hebben gestaan:

Jim Tehupuring: KPN
Wouter Slot: AMG
Jos Versteeg: Air France-KLM
Nico Inberg: Air France-KLM

...
[verwijderd]
0
Er heerst angst rond Vliegveld Amsterdam en de KLM, het lange artikel op DFT.nl is duidelijk: Minister Kaag moet snel duidelijk maken welke kant ze op wil.

Vanaf half januari gaat het stilvallen op de luchthaven, de vakanties zijn voorbij, het gros is weer terug en de zakenreizigers laten het ook nog steeds afweten.

Als ze het gaat doen: Geen groei meer, verduurzamen, hogere accijnzen, hogere ticketprijzen, voor kwaliteit ipv kwaliteit gaan voor zowel de luchthaven als de KLM en alles wat er omheen hangt.

Een wide body verstookt 4 kuub sap om van de terminal naar het begin van de Polderbaan te komen, alleen al om die 300 ton in beweging te zetten en te houden, een bizar gegeven.

Minister Kaag heeft nu de importantie om hard in te grijpen, zowel politiek, als aandeelhouder, als gekozen vertegenwoordiger, doe het, doe het NU!
Fred 62
0
Kom op mensen.

Actie help KLM de winter door.
4 euro betalen voor 12 euro schuld per aandeel.

Best een goeie deal.

Toch??
@iPlof
0
Citi ziet weer toekomst in Air France-KLM

Beeld: KLM
(ABM FN-Dow Jones) Citi Research heeft het advies voor Air France-KLM verhoogd van Verkopen naar Neutraal en het koersdoel van 0,10 naar 4,20 euro. Dit bleek uit een sectorrapport van de Amerikaanse bank.

De analisten van Citi zijn goed te spreken over het herstel van de vraag naar vliegreizen tussen Europa en de VS. Air France-KLM wil de capaciteit op deze vluchten ook geleidelijk verhogen. Tot eind maart zal de capaciteit worden hersteld tot circa 90 procent van de niveaus uit 2019. Dat was afgelopen zomer nog maar 50 procent, merkten de analisten op.

Verder zal vrachtvervoer door de lucht blijven profiteren van de verstoringen van het zeevervoer, denkt Citi. En dat pakt gunstig uit voor de vervoerstarieven die Air France-KLM kan rekenen. Voor cargo mikt Citi op een omzet in 2022 van 3,6 miljard euro, 0,4 miljard euro meer dan de consensus.

Citi rekent verder op een aangepaste EBITDA voor de maatschappij van 2,8 miljard euro, hetgeen in 2023 stijgt naar 3,9 miljard euro.

Air France-KLM zal de balans op orde moeten brengen, aldus Citi, maar wanneer dit gebeurt, is onzeker. Mogelijk gebeurt dit met behulp van een claimemissie, en dat kan voor koersdruk zorgen.

Het aandeel Air France-KLM sloot vrijdag op 3,87 euro.
www.iex.nl/Nieuws/736943/Citi-ziet-we...
Cacla
0
Fred 62
1
quote:

Cacla schreef op 3 januari 2022 09:48:

Lekker optimistisch begin. Alsof een nieuw kabinet veel voor KLM kan betekenen...
Misschien wel een aanloop voor een emissie?
Ik ga vanaf nu gestaffeld short.
Ik wil hem niet missen.
Cacla
0
quote:

@iPlof schreef op 3 januari 2022 09:39:

Citi ziet weer toekomst in Air France-KLM

Beeld: KLM
(ABM FN-Dow Jones) Citi Research heeft het advies voor Air France-KLM verhoogd van Verkopen naar Neutraal en het koersdoel van 0,10 naar 4,20 euro. Dit bleek uit een sectorrapport van de Amerikaanse bank.

De analisten van Citi zijn goed te spreken over het herstel van de vraag naar vliegreizen tussen Europa en de VS. Air France-KLM wil de capaciteit op deze vluchten ook geleidelijk verhogen. Tot eind maart zal de capaciteit worden hersteld tot circa 90 procent van de niveaus uit 2019. Dat was afgelopen zomer nog maar 50 procent, merkten de analisten op.

Verder zal vrachtvervoer door de lucht blijven profiteren van de verstoringen van het zeevervoer, denkt Citi. En dat pakt gunstig uit voor de vervoerstarieven die Air France-KLM kan rekenen. Voor cargo mikt Citi op een omzet in 2022 van 3,6 miljard euro, 0,4 miljard euro meer dan de consensus.

Citi rekent verder op een aangepaste EBITDA voor de maatschappij van 2,8 miljard euro, hetgeen in 2023 stijgt naar 3,9 miljard euro.

Air France-KLM zal de balans op orde moeten brengen, aldus Citi, maar wanneer dit gebeurt, is onzeker. Mogelijk gebeurt dit met behulp van een claimemissie, en dat kan voor koersdruk zorgen.

Het aandeel Air France-KLM sloot vrijdag op 3,87 euro.
www.iex.nl/Nieuws/736943/Citi-ziet-we...
Ik heb een flauw vermoeden dat Citi de emissie gaat begeleiden...
[verwijderd]
0
Ik breek mijn hoofd over de idiote koersvorming. Je zou idd denken weer short te gaan.
Ik heb inmiddels al mijn aandelenposities naar 0 gebracht, de markt is op hol
Fred 62
1
Ik denk dat ze zo lang mogelijk wachten met maatregelen.
Ze kunnen nu al geen miljard bij elkaar krijgen laat staan
8 of 10 miljard.
Nationalisatie lijkt mij het meest voor de hand liggend.
De helft van AFKLM is al in handen van FR en NL en het
is de enigste manier om aan geld te komen.
Ik blijf kleine beetjes short bijkopen , die noteren nu wat min
maar met alle afgelopen trades nog steeds flink groen.
En de rest van het aandelenpakket gaat boven verwachting.
Ik blijf mijn gevoel volgen dat 4,20 een belachelijk hoge prijs
is voor zo'n slechte investering.

De minnetjes van nu neem ik voor lief.
En krijgen ze het voor elkaar om orde op zaken te stellen
dan neem ik mijn petje af voor de leeg gehaalde truckendoos.

Fred
[verwijderd]
0
Ik zag nog iets langs komen over succes van inzet van robots bij onderhoud. Maar dat is m.i. geen twee keer zo'n dagwinst waard op de koers.
Verder: bij instappen short: hou ook rekening met TA. Technisch herstel tot 4.45-4.50 is mogelijk ook al is het fundamenteel belabberd.
Fred 62
0
quote:

Knife Catcher schreef op 4 januari 2022 10:48:

Ik zag nog iets langs komen over succes van inzet van robots bij onderhoud. Maar dat is m.i. geen twee keer zo'n dagwinst waard op de koers.
Verder: bij instappen short: hou ook rekening met TA. Technisch herstel tot 4.45-4.50 is mogelijk ook al is het fundamenteel belabberd.
Ik ben niet zo van de TA maar hou wel rekening met nog wat verder
oplopende gekte.
Zonder nieuws zal de koers wellicht nog oplopen maar tot hoever
beleggers willen gaan weet ik niet.
We gaan het zien.

Groet
Instapmoment
0
Wie koopt dit vraag je je af? Hoekstra met zijn dikke vingers weer aan de knoppen? Wat een geweld vandaag. Shortpositie maar weer uitgebreid.
Porscheknakker
0
4,74 euro lijkt mij het juiste moment te zijn om te gaan shorten.
Op die koers is KLM 2 keer afgeketst.
Fred 62
0
quote:

Porscheknakker Graat schreef op 4 januari 2022 15:49:

4,74 euro lijkt mij het juiste moment te zijn om te gaan shorten.
Op die koers is KLM 2 keer afgeketst.
Is lastig om te timen.
Cacla
0
Ik heb mijn shortpositie weer flink uitgebreid. Werkelijk ongelofelijk dat er beleggers zijn die hier nog vertrouwen in hebben.
Fred 62
0
Iedereen op het verkeerde been vandaag.
Mijn shorts AFKLM nog wat uitgebreid.
We gaan het wel zien.
Porscheknakker
0
Ik wacht nog ff om short te gaan. Er zijn momenteel teveel instappers of manipulators op de markt.
De instappers van nu zijn naar mijn mening wel helemaal de weg kwijt.
Cacla
0
quote:

Porscheknakker Graat schreef op 4 januari 2022 17:41:

Ik wacht nog ff om short te gaan. Er zijn momenteel teveel instappers of manipulators op de markt.
De instappers van nu zijn naar mijn mening wel helemaal de weg kwijt.
Die instappers komen denk ik bij Bux vandaan?

www.businessinsider.nl/populaire-aand...
1.580 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 9,398
Verschil +0,184 (+2,00%)
Hoog 9,398
Laag 9,008
Volume 1.988.971
Volume gemiddeld 1.768.047
Volume gisteren 2.693.226

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront