euronav gisteren nog gezakt tot 18,.3...en op nasdaq 0.6% van de aandelen verkocht. Ik denk dat de strijd om euronav begonnen is...Frederiksen zal het koud krijgen ginder... Euronav stelen van de belgen is geen koud kunstje...
Ondertussen heeft euronav per kwartaal 5000 dagen tarief spot en 40 miljoen TC contracten. reken er nog de 8 nieuwe boten bij, en je komt algauw aan 7500 dagen spot( x80 000 )per kwartaal... die 40 miljoen TC wordt er ook wel 60... nu ja ...per jaar is dat 3, 27 miljard of 16 euro per aandeel, vooraleer ze er 10% bijkopen en zonder rekening te houden met vers geld. Wat zou je den ken fre, kopen aan 4x de jaaromzet of 67 euro per aandeel(180 000 000 na inkoop 10%).?. Schitterende zaak toch voor jw .. of wacht je tot het er 100 euro waard zijn, je weet administratie is zeer traag...
Let op... die 80000 per spot en die 7500 dagen...dat zijn actuele prijzen, stijgend en zonder nieuw onaangekondigde aanwinsten...of andere beleggingen. Indien Belgie niet optreedt tegen die 'kapitaalverduistering', grotendeels voorwaardelijk fiscaal vrijgestelde winsten... dan is dat die miljarden die we tekortkomen...
Die 7500 dagen spot per jaar houdt rekening met TC-in en bareboats, maar de invloed op de nettowinst is erg beperkt. en ja 4x7500x80000 is 24 x10^8
Vooraleer je die 80 000 veel vind, er is intussen al een redelijk aantal met scrubbers, en de actuele prijzen nemen voor de berekening, is nog zonder rekening te houden met een verdere verkrapping van het aanbod, maar ook tarieven die na 3 jaar wel zullen dalen, maar gecompenseerd door dat extra binnengstroomde kapitaal. De boot van frederiksen is er niet op voorzien: hpoelijk voldoende reddingssloepen, geen ijsbergen, maar 'saver'ijs.