TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom november 2023 draadje

1.039 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
JustRevisited
16
Op verzoek een nieuw draadje.

Belangrijkste recente nieuws

-Share buyback van 50 mln.
7% van aantal aandelen bij huidige koers. Of 14% freefloat.
www.tomtom.com/newsroom/press-release...

Toelichting Orbis maps
Productuitleg nieuwe kaarten waar TT omzet Enterprise mee wil verdubbelen. Plaatjes tonen de ‘lagen’ die TT zelf heeft of zelf maakt met behulp Overture. Er is een kans dat tomtom dit najaar de eerste Orbis klanten bekend gaat maken. Daar hintten ze op.
www.tomtom.com/tomtom-orbis-maps/

Good luck 2 all.
pwijsneus
2
Mooie nieuwe naam voor het kaartenplatform, alle geluk en succes daarmee. Echter, Amazon koopt nog kaarten in bij HERE, Meta weet ik niet. Echter, vanaf 16 december is Overture opgericht, en je mag toch verwachten dat Amazon en Meta nu ook klant gaan worden van TomTom. Voor minder doen we het niet :)

Als aanvulling op de recente ontwikkelingen voor de aandeelhouders van TomTom, het aandeel is overtuigend uit de perpetual trading range gevallen, eens kijken of de onderkant van de oude tradingrange op de eerste plaats gevonden kan worden, en of deze oude steun (nu weerstand) weer gebroken kan worden.

Succes!
Bijlage:
tatje
3
Een dirty kan volgens mij niet.

Je hebt de volgende uitspraken gedaan.

Take rate momenteel 40%, gaat naar 80% in 2030.
E wensen we te verdubbelen in de mid term 3 tot 5 jaar
marktaandeel VS A in 2025 tov nov 2022 met 33,3% stijging
Laat ik het zo zeggen, het ziet er naar uit dat we de winnaar worden in de traditionele competitie

Kan altijd een beer over de weg lopen :-)

Geen beren !

2027
A 2023 350 wordt 500
E verdubbelen in the mid term 2 maal 165 is 330
C 70
totaal 900
marge 85%
gross result 765

2030
A 350 nu, take rate 40% in 2030 take rate 80% 700, zelfs zonder het winnen van marktaandeel
E 2027 330 in 2030 440
C 60
totaal 1200
marge 85%
gross result 1020

Weet zeker dat ze bij TT ook extra poleren.

Maar er kan veel gebeuren.

Niets is zeker op deze aardkloot, behalve stoppen met ademen.

Maar ieder bedrijf doet aan extra poleren
Kuiken
5
quote:

JustRevisited schreef op 31 oktober 2023 13:48:

Op verzoek een nieuw draadje.

Belangrijkste recente nieuws

-Share buyback van 50 mln.
7% van aantal aandelen bij huidige koers. Of 14% freefloat.
www.tomtom.com/newsroom/press-release...

Toelichting Orbis maps
Productuitleg nieuwe kaarten waar TT omzet Enterprise mee wil verdubbelen. Plaatjes tonen de ‘lagen’ die TT zelf heeft of zelf maakt met behulp Overture. Er is een kans dat tomtom dit najaar de eerste Orbis klanten bekend gaat maken. Daar hintten ze op.
www.tomtom.com/tomtom-orbis-maps/

Good luck 2 all.
Blij dat je weer terug bent hier.
Ing meldt vandaag dat ze vooral muziek ziet in technologie gerelateerde aandelen.
TT draait nu ook mee in het AI-circus en niet met de geringste partijen.
Toyota heeft record aantal auto's verkocht.
De stakingen in de Amerikaanse auto-industrie zijn voorbij.
En TomTom lijkt eindelijk iets waar te maken van alle voorzichtige woorden gesproken op Ava's en cijfer-toelichtingen.
Nu nog 1 á 2 substantiële nieuwsberichten en we gaan boven Ing's koersdoel het jaar uit.
JustRevisited
5
quote:

pwijsneus schreef op 31 oktober 2023 14:08:

Echter, Amazon koopt nog kaarten in bij HERE, Meta weet ik niet.

Succes!
Stél dat het andersom was. Dat Amazon en Meta op dit moment beiden TomTom klanten waren, maar dat HERE de Overture foundation had opgericht met Microsoft, Meta, Amazon en OSM.

Dan had je Amazon en Meta als verloren beschouwd en Overture als collectief dat TomTom de nek omdraait, omdat die heel veel data in het product leveren. Zeker points of interest vanuit Meta (facebook en instagram locaties en check-ins) is heel veel. Plus het feit dat TomTom AI dit kan verwerken. Ten opzichte van HERE is er bij TomTom een hogere mate van automatisering, wat ook de hogere marges verklaart.

Quote bij Q3 cijfers door Alain de Taeye

as you know, Microsoft and Meta have contributed their data and Poi’s to the initiative. And that's a very valuable contribution, obviously. Also, building footprints have been contributed, and that's only the beginning. The fact is that, we have created a new ecosystem for mapmaking. So in that respect, the mapmaking of tomorrow is completely different from what we used to have in the past. I hope that answers your question.

====

Je andere vraag… worden Meta en Amazon klant? Ja, ik denk van wel. Er liggen nu zoveel lijntjes. Alleen in welke vorm? Er zijn in algemene zin drie mogelijkheden.

A) een klant heeft wel de data, maar niet de tools en kennis om kaarten te maken. TomTom heeft dan de rol van kaartenmaker of stelt tools beschikbaar.

B) Andersom. Een klant heeft wel de kennis en kunde om kaarten te maken maar heeft bepaalde data niet. Ofwel bepaald type data (de klant heeft bijvoorbeeld wel kaart data maar geen traffic). Of geografisch. De klant heeft bijvoorbeeld wel US data, maar geen Japan. TomTom heeft dan de rol van data leverancier

C) Een klant heeft noch de data, noch de kennis en kunde om kaarten te maken. Voor die klanten is er een complete kaart. Ofwel in licentie of API met betaling op basis van aantal kaarten raadplegingen (API calls).

Tot welke categorieën horen Meta, Microsoft en Amazon? Ik elk geval niet tot categorie C. Maar wel tot ofwel A, B of een combi van beiden.
pwijsneus
2
quote:

JustRevisited schreef op 31 oktober 2023 14:52:

[...]
Tot welke categorieën horen Meta, Microsoft en Amazon? Ik elk geval niet tot categorie C. Maar wel tot ofwel A, B of een combi van beiden.
Het zal mij eerlijk gezegd jeuken, zo lang het maar geen indigo verhaal wordt.

Op de CES willen ze - neem ik aan - Orbis maps een vliegende start geven. Dat doe je het beste door meteen Microsoft, Amazon en Meta aan te kondigen als betalende klanten, en geef ook meteen een outlookverhoging waar iedereen de hik van krijgt. Dat is de manier om de markt te overtuigen.
JustRevisited
3
quote:

pwijsneus schreef op 31 oktober 2023 14:57:

[...]

Het zal mij eerlijk gezegd jeuken, zo lang het maar geen indigo verhaal wordt.

Op de CES willen ze - neem ik aan - Orbis maps een vliegende start geven. Dat doe je het beste door meteen Microsoft, Amazon en Meta aan te kondigen als betalende klanten, en geef ook meteen een outlookverhoging waar iedereen de hik van krijgt. Dat is de manier om de markt te overtuigen.
Ik ben het met je eens maar zie ook verschillen tussen beiden. TomTom heeft nooit gezegd: Indigo gaat onze Automotive omzet verdubbelen. Ze zeggen wel dat de nieuwe maps hun Enterprise omzet gaat verdubbelen, met 10% groei in 2024 en “substantieel meer groei” in 2025. Dat soort uitspraken doe je alleen als je daar zicht op hebt. En er zijn veel test klanten en TT geeft al aan dat er klanten gaan overkomen die nu bij Google, HERE of OSM zitten.

===

Wat Indigo betreft. Het is een spin-off van Automotive. We hebben daar geen grote deals over gehoord. Fisker en het MIH consortium geleid door FoxConn. De vraag is of dit betekent dat dat het dan ook is. Dat hele ecosysteem eromheen bouw je niet voor 2 klanten.

Wat speculatief interessant is, is dat Stellantis de grootste automotive klant van tomtom is, nog niet die cockpit Indigo afneemt, maar wel haar cockpits gaat laten maken door FoxConn. En dat de CEO van FoxConn steeds hoog opgeeft over tomtom’s digitale cockpit kennis die ze in het MIH consortium inbrengen. Een plus een is drie zou je toch zeggen. Dit is geen gegeven maar het lijkt een inkopper.
pwijsneus
1
quote:

JustRevisited schreef op 31 oktober 2023 15:12:

[...]

Ze zeggen wel dat de nieuwe maps hun Enterprise omzet gaat verdubbelen, met 10% groei in 2024 en “substantieel meer groei” in 2025.
Hier gaat de markt al vanuit. Je hebt bij de Q3 cijferpresentatie gezien dat blijkbaar de verwachting overtroffen moet worden.

De consensus gaat nu al uit van een omzetgroei van 10% binnen enterprise, daar verras je de markt dus niet mee met de Q4 en FY presentatie in februari. Je bent nogal stellig door te beweren dat TomTom zo enorm succesvol is, en de verwachtingen eerder gaat waarmaken, nou prima, laat maar zien in de outlook in Februari. Dat betekend dus wel degelijk een omzetgroei van meer dan 10%, en aankondiging dividend. Amazon als klant. Wensenlijstje is dus

- Enterprise omzet substantieel hoger dan 10% in 2024. Dit onderstreept het succes van ingeslagen strategie
- Amazon als betalende klant Orbis maps
- Aankondigen dividend.
- ....

Vul maar aan.

Anders blijft het aandeel voor altijd tussen de 5 en 7 pendelen ben ik bang.
Jaap
4
@pwijsneus.

Je moet de markt zich niet verwarren met een aantal shorters die "zich voordoen" als wij zijn de markt.
Shorters zijn wel een onderdeel van de markt, maar van het lagere soort.
Sommige noemen zich zelfs een stakeholder, omdat ze een belang hebben.
Ik zie ze als kakkerlakken, parasieten.

Een aandelen inkoop werkt als een verdelger
JustRevisited
5
quote:

Jaap schreef op 31 oktober 2023 15:34:

@pwijsneus.

Shorters zijn wel een onderdeel van de markt, maar van het lagere soort. Ik zie ze als kakkerlakken, parasieten.

Een aandelen inkoop werkt als een verdelger

HG doet wat het belooft

www.byaranka.nl/wp-content/uploads/hg...
Jaap
0
quote:

hvasd2 schreef op 31 oktober 2023 18:14:

Eerst zien zei blinde Moos voor de tweede keer…
Je kunt allerlei minderheden en mensen met een handicap wel gebruiken om je wazig standpunt te maken, maar de wetenschap is heden ten dagen goed op weg om mensen met blindheid te laten zien, niet zoals een niet blinde maar anders.
visje
0
ondanks de malaise heb ik er wel vertrouwen in.
zit vanaf sept/16 in tom2 ook wel veel in gehandeld. laatste jaren op de plank.
Wereldbelegger
0
TomTom
Totale netto shortpositie op Nov. 1, 2023: 2.59%

Shortsellpositie J.P. Morgan Asset Management van 1,00% naar 1,12%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,60%
19-12-2022 Otus Capital Management 0,87%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,12%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 2,59%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
2,59% van 132.366.672 is: 3.428.297 aandelen

Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float in procenten:
3.428.297 van 70.085.851 is: 4,89%
Spoorstudent
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 1 november 2023 08:51:

TomTom
Totale netto shortpositie op Nov. 1, 2023: 2.59%

Shortsellpositie J.P. Morgan Asset Management van 1,00% naar 1,12%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,60%
19-12-2022 Otus Capital Management 0,87%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,12%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 2,59%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
2,59% van 132.366.672 is: 3.428.297 aandelen

Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float in procenten:
3.428.297 van 70.085.851 is: 4,89%
Je gelooft t niet. Maar tis waar.
marathon 11
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 1 november 2023 08:51:

TomTom
Totale netto shortpositie op Nov. 1, 2023: 2.59%

Shortsellpositie J.P. Morgan Asset Management van 1,00% naar 1,12%

Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
24-10-2023 Franklin Templeton Investment Management 0,60%
19-12-2022 Otus Capital Management 0,87%
26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,12%
Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 2,59%

Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
2,59% van 132.366.672 is: 3.428.297 aandelen

Aantal aandelen in shortpositie van de Free Float in procenten:
3.428.297 van 70.085.851 is: 4,89%
Stoer van J.P. Zouden dus gisteren de helft van de daghandel short hebben gerealiseerd. Er gebeuren gekke dingen maar geloof er eigenlijk niets van. Gaat het mis dan betalen de belastingbetalers. Zal niet snel omvallen bij de speculatie in TT maar geeft aan dat deze cowboys geen enkel risico uit de weg gaan.
marathon 11
0
Bij equiduct marketviewer kun je perfect zien dat het hele boekje programma gedreven is. Zal wel een progje van J.P. c.s. Zijn. Fijne dag allemaal.
En ja met schuiven naar elkaar en naar jezelf kom je heel ver op je weg naar beneden.
1.039 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 4 dec 2023 17:35
Koers 6,050
Verschil -0,110 (-1,79%)
Hoog 6,225
Laag 6,040
Volume 307.725
Volume gemiddeld 255.856
Volume gisteren 342.183

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront