Sif Holding « Terug naar discussie overzicht

Sif Holding 2024

235 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Laatste
Tordan
0
quote:

analyse_A3CD schreef op 12 september 2024 13:39:

De CEO van sif voorspelde geweldige omzet en marges in het verschiet, alleen de markt gelooft het nog niet!
Nee en gezien huntrack record begreep hij dat ook wel.
Ik ook, maar bij wat mindere dagen kijk ik wel eens weer naar de koers. Nu nog even niet.
nine_inch_nerd
0
quote:

analyse_A3CD schreef op 12 september 2024 13:39:

De CEO van sif voorspelde geweldige omzet en marges in het verschiet, alleen de markt gelooft het nog niet!
Ook de chinese concurrentie deed ie gemakkelijk af, om over de eventuele kwaliteit van het staal nog maar niet te praten!
Voor de VS hoopte hij -tussen neus en lippen door- dat Harris verkozen ging worden in November, omdat dan het onder Biden in gang gezette Windmolen project ook daar volop doorging.
Zou ook goed voor Sif zijn met zijn niet bij name genoemde partner aldaar@
Omzet gaat in 2025/2026 x drie! Dus tel uit je winst!
Je merkte aan zijn 'nonverbaal gedrag' dat hij waakte 'niks fout te zeggen', omdat zijn mening 'waarschijnlijk hierover negatief is'. Zoals hij zei had hij al een slechte ervaring bij zijn vorige job met zulke uitspraken.
Zag niks verkeerd.

Wel duidelijk nu wat de samenwerking met de Zuid Koreaan is: licentie-vergoedingen voor Sif, dus.

En natuurlijk, hij probeert zijn bedrijf te promoten en te verdedigen. Logisch.

Momenteel toeschouwer en blijft het even zo tot de nieuwe fabriek vol draait en de cashflow bevestigd wordt en afbetalingen ook voldaan kunnen worden eind 2025/26.
silverbullet
1
Mooi interview.
Een nuchtere, down to earth en no nocence CEO, een helder, warm interview en insiders investments schept allemaal vertrouwen.
En...weer wat geleerd SIf krijgt een nieuwe marketing naam: DING en in Rotterdam ligt het langste voetbalveld ... 135 meter

Uiteraard is het belangrijk dat orderboek voor 2026 geheel volgeboekt is , dit is nog niet definitief

www.youtube.com/watch?v=SvnT0mXQ-KE
Han 2
0
Albert geeft een goed verhaal, ga die gast steeds meer waarderen, maar ja, je weet hoe het met JET en Ebusco gaat, is er een MOAT?? er is gewoon concurrentie, heb toch een kleine positie in SIF, dank voor jullie moeite en info.
The Third Way...
0
quote:

The Third Way... schreef op 11 september 2024 15:42:

Ja, eens met de discussie: SIF heeft als pionier een veelbelovende marktpositie mede dankzij nationaliteit en vooral dankzij een vragende groeimarkt die in zijn kinderschoenen staat, maar een grote partij kan ze zo wegvagen indien dat vermindert. Tis David tegen Goliath.

Mijn indruk is dat deze biz zat ruimte heeft om te groeien. Maar het competitief voordeel is minder evident, op termijn kan een grote jongen eens hard aan de molen draaien en dan... Zoiets zagen we recent bij Alfen en Ebusco.

Het zal ook daarom zijn dat er strategische klanten als aandeelhouders inzitten. Toekomst zal leren of dat afdoende is...
Leuk interview met de CEO. Ervaren man die weet hoe met een glimlach zijn boodschap te brengen. Vooral genoten van hoe hij zijn small cap als aandachtspunt binnen de strategische initiatieven van Draghi en Von der Leyen wist te plaatsen.

Zoals boven in de aangehaalde tekst verwacht onderstreepte hij meermaals het belang van de strategische aandeelhouders die als klanten belang hebben in het bestellen bij SIF, maar de vraag is hoe lang aangezien een groot deel gestructureerd is als vooruitbetalingen. Daarnaast neemt de concurrentie heel snel toe zoals hij opsomde.

Vergis je niet, de CEO is een projectmanager en de nieuwe monopiles zijn aangevlogen als een project met een terugverdientijd van vier jaar. De technologie en de markt evolueren zeer snel verklaarde hij zelf, er staat een groot vraagteken achter de langere termijn. De kans is zeer groot dat erna weer een nieuw nog groter project moet worden aangevlogen. Kan SIF als small cap dan nog meedoen, hoeveel kunnen bestaande aandeelhouders op de medium term worden beloond wanneer daarvoor nog meer geld nodig zal zijn?

De lage beurskoers tov. de resultaten over de komende jaren is daarmee verklaarbaar, die is namelijk ingegeven door de "onzekerheid" erna. Of anders gezegd, de markt waardeert dit vooral als een project...
Tordan
1
quote:

The Third Way... schreef op 13 september 2024 08:27:

[...]
Leuk interview met de CEO. Ervaren man die weet hoe met een glimlach zijn boodschap te brengen. Vooral genoten van hoe hij zijn small cap als aandachtspunt binnen de strategische initiatieven van Draghi en Von der Leyen wist te plaatsen.

Zoals boven in de aangehaalde tekst verwacht onderstreepte hij meermaals het belang van de strategische aandeelhouders die als klanten belang hebben in het bestellen bij SIF, maar de vraag is hoe lang aangezien een groot deel gestructureerd is als vooruitbetalingen. Daarnaast neemt de concurrentie heel snel toe zoals hij opsomde.

Vergis je niet, de CEO is een projectmanager en de nieuwe monopiles zijn aangevlogen als een project met een terugverdientijd van vier jaar. De technologie en de markt evolueren zeer snel verklaarde hij zelf, er staat een groot vraagteken achter de langere termijn. De kans is zeer groot dat erna weer een nieuw nog groter project moet worden aangevlogen. Kan SIF als small cap dan nog meedoen, hoeveel kunnen bestaande aandeelhouders op de medium term worden beloond wanneer daarvoor nog meer geld nodig zal zijn?

De lage beurskoers tov. de resultaten over de komende jaren is daarmee verklaarbaar, die is namelijk ingegeven door de "onzekerheid" erna. Of anders gezegd, de markt waardeert dit vooral als een project...
Klopt helemaal.SIf is een project en is eindig.
Gaat nog wel wat jaartjes door, maar over een x aantal jaren staan de wateren vol met die palen en dan?
Die vraag had ik ook in het interview verwacht.
analyse_A3CD
0
Aan bovenstaande verhalen, kun je de kennis van zaken aflezen.......maar de koers gaat zijn eigen weg gelukkig!-)
dr know
0
Petje af. Goed interview. Goede vragen, gedegen antwoorden.

Nieuws wat ik hoorde:
  1. Ze hebben ruimte in hun nieuwbouw budget. Ze zitten onder begroting. Tamelijk uniek. Dus komt klein positieve verrassing aan.
    Hun financierings opbouw. Zit goed in elkaar. Eerst dure lening betalen. Contributie van leveranciers is goedkoop.
    Hoge conviction om orderboek 2026 voor einde jaar te vullen
    De nieuwe fabriek leidt tot aanzienlijke efficiency vergroting
    Industrie consensus om niet te snel weer naar grotere monopiles/turbines te gaan. Dus de fabriek heeft een langere levensduur.
    24/5 kan naar 24/7 als het moet. Eerst ervaring op doen en dan weekend als buffer


Re. China. Hij noemde Brussel's reactie op concurrentie vervalsing. Hij is niet bang voor concurrentie. Hij heeft vertrouwen dat goed staal duur is en ze dan China aankunnen.

PS ben zelf CFO/co founder, en ook Board member. Veel CEOs aangehoord die hun strategie aanprijzen. Beers doet het goed. Je moet altijd wel sceptisch blijven, maar ik zie
The Third Way...
0
Mijn stelling is niet dat SIF geen goede belegging is, verre van dat is het geen waarde oordeel. Wat de nadruk in de benadering op het projectmatige inhoudt is anders. Heel simpel scenario om het te verduidelijken:

. Na vier jaar krijgt de aandeelhouder zijn inleg terug indien alle inkomsten naar hem terugstromen;

. Hij staat dan op een verlies aangezien hij vier jaar geen inkomsten heeft genoten;

. Daarna moet zijn verdienen beginnen. Positief is dat het voor de hand ligt dat er dan nog goed verdiend kan worden, ook al loopt het af. Negatief is dat het koffiedik kijken is hoeveel door vooral de technologische en marktontwikkelingen, en de reactie van SIF hierop (nieuw project dat ten koste van bv. de dividenden gaat).

Om het anders te stellen, op hoeveel waardeer je vooral de post-project inkomstenstroom? Hoe gooit de analist dit in een DCF modelletje? In ieder geval wordt het verdisconteerd met een veel hogere risicovoet dan een standaard bedrijf...
The Third Way...
1
quote:

analyse_A3CD schreef op 13 september 2024 10:19:

Aan bovenstaande verhalen, kun je de kennis van zaken aflezen.......maar de koers gaat zijn eigen weg gelukkig!-)
Indien we de koers willen koppelen aan het interview dan is de stijging zeer goed verklaarbaar want er zijn gister vooral positieve inzichten gegeven. Op basis van de waardering van SIF na de project periode:

. Binnen de industrie wordt na de dramatisch slechte afgelopen jaren erkent dat de nadruk moet verschuiven naar verdienen ipv. dure investeringen in nieuwe technologieën. Maw., het zal langer duren voordat de monopiles technologisch achterhaald zullen worden, de post-project inkomsten zullen hoger uitvallen;

. De concurrentie vanuit China is weliswaar levensgroot maar ook onberekenbaar door de subsidiering aldaar. Indien er rekening wordt gehouden met de hoge CO2 kosten van het transport zou die concurrentie niet mogen bestaan, tijd voor regulering door de EU. Weer een lange termijn bedreiging die minder groot lijkt;

. De Amerikaanse oostkust markt is belangrijk voor SIF, ook al zijn er hier hoge CO2 kosten (weliswaar 75% minder transportroute dan in bovengeschetste voorbeeld). Hier is geen concurrentie vanuit de VS zelf. Dit kan natuurlijk veranderen...
dr know
0
zo moet je er niet naar kijken.

Hun ROI inclusief geleend kapitaal is 25% als je terugverdiend in 4 jaar.
Op eigen kapitaal komt het veel hoger uit

Het is de vraag hoe lang de investering productief blijft. Kan de hal/de machiones gebruikt worden voor 13 Meter monopiles. Hoe hoog is de marge indien anderen ook de 11 meter monopiles kunnen maken.

aangezien de nieuwe productie zeer efficient is, blijven de marges langer hoger.
Plus als ze 24/7 draaien is het allemaal extra return.
nine_inch_nerd
1
Nieuwe podcast.
Met de samenvatting en mening van ook Tom Simonts KBC Group over CEO talk eergisteren.
Vanaf minuut 39:00.
youtu.be/IbX-S73o318?si=ayKnr2OYMW3uHwql
Paul
0
quote:

Tordan schreef op 13 september 2024 09:43:

[...]
Klopt helemaal.SIf is een project en is eindig.
Gaat nog wel wat jaartjes door, maar over een x aantal jaren staan de wateren vol met die palen en dan?
Die vraag had ik ook in het interview verwacht.
Grappig inderdaad. Oliemaatschappijen worden gezien als stranded assets, over 30 jaar grotendeels overbodig. Die classificatie heb ik nog niet voor bedrijven als sif zien langskomen.
The Third Way...
0
Die Simonts heeft wel gevoel voor humor: terwijl mensen non-binair worden, worden beleggingen steeds vaker binair...
235 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 13 sep 2024 17:35
Koers 12,400
Verschil +0,280 (+2,31%)
Hoog 12,620
Laag 12,240
Volume 77.735
Volume gemiddeld 19.480
Volume gisteren 31.430

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront