rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

CM.Com 2025

955 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 48 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Investeerdertje 2020 16 juli 2025 19:07
    En in het kader van waar rook is is vuur vraag ik me ook dit vuriger af. Wordt het cm.com bedrijfspand dat voor zover ik weet privébezit is van de oprichters/grootaandeelhouders, verhuurd tegen een marktconforme prijs?

    Als je hun huurkosten deelt door het aantal m2 van hun bedrijfspand, dan kun je het afzetten tegen de gemiddelde m2 huurprijs in Breda.

    Ben een beetje bang dat ze dat bedrijfspand gebruiken om de cm.com aandeelhouders nog verder te melken.

    Wat me ook stoort is dat oprichters aan een stuk door bij verschillende YouTube shows te vinden zijn. Met hetzelfde verhaaltje. Niet dat ze dan iets nieuws te melden hebben. Zo krijgen ze steeds nieuwe aandeelhouders en kunnen de oprichters weer wat aandelen slijten. Zie dat als de meest plausibele verklaring, dat het de verhandelbaarheid vergroot is kul. Ze willen gewoon wat persoonlijk gewin voor als het bedrijf het niet redt. Als een bedrijf echt fantastisch is, dan wil je toch gewoon aandeelhouder blijven? Daar word je dan rijker mee dan met wat vastgoed verhuren of rente op je spaarrekening.
  2. Investeerdertje 2020 16 juli 2025 19:28
    quote:

    Pietje Bell schreef op 16 juli 2025 19:15:

    Het is niet voor niet voor niets Jeroen Glibberbleek of zoiets... Het geeft allemaal niets als er maar winst komt..
    Resultaatgerichtheid is wenselijk, als alle aandeelhouders er dan in delen. En niet hij en zijn mede-oprichter ten koste van de andere aandeelhouders. Maar wellicht is de huurprijs wel marktconform.

    Wat mij betreft mogen ze met het oog op resultaatgerichtheid/focus het hele ticketing en payment platform inclusief het bijbehorende personeel eruit knikkeren. Verkoop levert vast wat centen op. En vervolgens meer focus op hun communicatie platform en de AI activiteiten. Op dit terrein enkele supertalenten rekruteren. Zonder gebruik van AI ga je het toch niet redden.

    Dit zal winstgevender kunnen zijn dan her en der wat betaalterminals neerzetten of ticket-technologie verkopen.

    En nu lopen ze gewoon in zeven sloten tegelijk. Overal kruimeltjes opeten werkt niet, het is gewoon een behoorlijk groot bedrijf, daar kun je je dan als ceo niet meer mee bezig houden. Geen kruimeltjes maar grote taarten (of vlaaien daar wat meer in het zuiden)
  3. Product | CM.com 16 juli 2025 23:13
    Het schijnt conventionele wijsheid te zijn om niet te reageren, maar wat collega’s stuurde mij dit door en ik heb gelukkig niet zo’n last van conventionele wijsheid. Wel een rebels randje, dus ik doe het lekker toch.

    Allereerst zijn jullie allemaal van harte welkom om langs te komen bij ons op kantoor en persoonlijk te zien wat onze producten kunnen. Stuur een mailtje naar investor relations en dan weet ik zeker dat Serge jullie met plezier welkom heet en begeleid voor een praatje met de makers van deze producten, waaronder yours truly.

    V.w.b. de voice try-out. Simpel gezegd is het een babyversie van het volledige HALO product voor telefonie als kanaal specifiek. Je kunt hier je eigen wensen voor een custom agent uitschrijven en vervolgens ook aan de telefoon krijgen. Voor het helpen bij de verbeelding zit er een generieke “shopping assistent” agent in voor de mensen die geen zin of tijd hebben om custom instructies te schijven. De “bizarre” geluidjes tijdens een knowledge search of tool call zijn customizable per klant, en zo te lezen aan enige smaak onderhevig ;)

    Ik moet ook nog eens bekennen dat dit geluidje voor de try-out van mijn hand kwam. Maar ach, dit was ’s nachts, want hier wordt hard en snel gewerkt. Die zullen we een dezer dagen wel even aanpassen - en een paar andere voorbeeld agents toevoegen voor de mensen die de custom optie niet proberen. Overigens is zo’n geluidje bij voice mode ChatGPT ook een ingeburgerd fenomeen als het model voor je zoekt. Maar we kunnen het ook nog wel verbeteren op de try-out met een aankondiging: ("Ik ga nu voor je zoeken, ik ga a,b,c voor je uitvoeren etc.")

    Deze try-out is gericht op klanten en prospects, puur om even snel te proeven aan het concept en om te laten zien dat wij in tegenstelling tot anderen in de markt, die enkel roepen iets te hebben maar niets laten zien, of aangeven dat er volgend jaar iets komt, of geen van beiden – vandaag een product hebben voor Voice Agents. Dat je vandaag kunt kopen.

    Over het algemeen gaat dit om educated buyers in mid-market (daar ligt onze focus voor de SaaS & AI activiteiten) waar we concurreren met (en winnen van) Salesforce, Genesys, Microsoft, Zendesk, Intercom, en Sprinklr. Dat zijn voorname concurrenten op service vlak (Klantenservice automatisering + Contact Center Software) die dit concept echt meer dan prima begrijpen. Ik snap ook dat je als retail investor wat minder in die nitty gritty zit, maar daar is het ook niet op gericht. Wellicht kunnen we daar een variant voor maken op de investor relations page die wat meer spreekt voor dit publiek.

    Dit is tegen een fractie van de prijs van audio->audio models, die je end-to-end net zoveel gaan kosten als een menselijke medewerker. Deze versie is met name gericht op service vraagstukken. Voor marketing / sales achtige use cases (denk aan een AI telemarketeer) gaan we ook audio->audio models inzetten. Daar is de intonatie, uitspraak en latency wat soepeler en voor die use case is de markt bereid daar een premie voor te betalen.

    In de service wereld ligt dat anders. Daarom werken we met TTS en STT. Ik daag de critici graag uit om custom agents op deze manier ergens zo snel en responsive te vinden op een telefoonlijn, dat gaat je niet lukken. Dessalnietemin kun je ook deze agents mid-speech onderbreken, zijn ze uitgevoerd met vocal audio detection en geavanceerde noise filters, en nog veel top notch engineering en data science onder de motorkap. Op dit moment zijn we de enigen waar je tegen deze prijs kunt kopen, en deze complete feature set. Nog even los van het het feit dat er überhaupt amper Agentic producten bestaan voor telefonie omdat onze time-to-market zeer snel is, net als bij de non-voice launch van HALO het geval was...

    De nummers zijn van CM.com, de SIP trunks, de Voice Agents, transfer naar onze ACD van ons CCaaS product incl. samenvatting, gesprekshistorie, skill-based call routing en autotagging. Dat kun je in die compleetheid stomweg niet kopen bij Salesforce. Niet bij Elevenlabs. Niet bij Zendesk. We kunnen nog wel even doorgaan, maar de conclusie is: dit is op moment van schrijven uniek.

    Over die agents zelf dan (de niet try-out versie): Volledig multi-lingual, onderbreekbaar, doen complexe knowledge searches op bedrijfsdata met onze RAG-agent, kunnen tools uitvoeren, escaleren naar andere kanalen, kun je voorzien van feedback en nog veel meer. De eerste (ja, ook betalende) klant had hiermee op dag 1 (!) 20% van haar gesprekken geautomatiseerd. En dan hebben we het niet over “Hoi, wat zijn jullie openingstijden”, maar bijvoorbeeld “Hallo ik wil mijn afspraak verzetten”. Waarbij we de producten van die consument ophalen waarvoor de afspraak staat, en incl. monteur verplaatsen naar een prettigere datum in overleg met die consument na hun identiteit getoetst te hebben. En dat allemaal aan de telefoon, in een call van 2 minuutjes.

    En beetje klant van formaat bij ons voor onze service producten doet tienduizenden calls per maand. 20% echt automatiseren betekent dus een hele serieuze business case voor deze organisaties. En dat terwijl er nog een hele optimalisatie-fase plaats moet gaan vinden want ze zijn net pas gestart met een basisimplementatie dus die 20% gaat nog stevig oplopen. En parallel daaraan wordt het product zelf ook dagelijks beter. Dus er zit veel in het vat.

    En dat terwijl het gros van de concurrentie op vlak van Voice Agents een aanbod heeft van...checks notes...ohja, niks!

    HALO algemeen dan. Tja dat is wij van WC eend, maar de klanten die erop zitten zijn niet de minste, en hebben ons verkozen in vergelijk met alle namen die ik hier eerder noemde. En dat gaat dan bijvoorbeeld via een RFP met 250 requirement, een 2 uur durende demo op locatie, een proof of concept waarin gebruikers zelf aan de knoppen zitten etc. Niet echt iets waar je je doorheen kunt bluffen. En daarvan hebben we er nog niet 1 verloren tegen agentforce van salesforce bijvoorbeeld.

    Dan de strategie: Platform vs. Meer focus op point solutions. Daar kan ik een boek over schrijven, maar dit is al een stevig epistel geworden. Daarom maar een podcast tip van 1 van de 5 meest populaire AI podcasts in de US, die geregeld de meest prominente gasten hebben in Artificial Intelligence zoals Ilya Sutskever, Fei-Fei-Li en Jensen Huang:

    podcasts.apple.com/us/podcast/why-pla...

    Legt aardig goed uit waarom platform companies als CM de toekomst hebben. Op onze Capital Markets Day (recording beschikbaar) hebben we hier ook veel tijd aan besteed, maar dat duurt wat langer dan 45 minuten ;)

    Ondertussen zullen wij de UX tips voor de try-out overigens ter harte nemen, feedback is altijd goed.

    Dus ik zou zeggen: laat de wilde fantasieën lekker los, kom een keer langs en luister vooral niet teveel naar de zelfbenoemde experts hier die niet weten hoe je neuraal netwerk schrijft ;)

    Alhoewel ook die reageerder van harte welkom is om met echte experts te zitten, de koffie staat klaar!
  4. Product | CM.com 16 juli 2025 23:46
    Ik lees nu trouwens dat de absurde geluidjes om het inbellen specifiek gaat. Dat heet DTMF. In het wild kom je het vast wel eens tegen in keuzemenu's aan de telefoon. "toets 1 voor dit, toets 2 voor dat". Alleen is het in de try-out specifiek gebruikt om onder water zonder extra clicks door te geven welke unieke beller bij welke (potentieel) unieke AI agent hoort. Wanneer klanten het gebruiken is dit uiteraard niet aan de orde, maar het is ook zeker geen vreemd concept voor ze wanneer ze de try-out gebruiken.
  5. max2 17 juli 2025 01:03
    quote:

    aextracker schreef op 15 juli 2025 18:58:

    [...]

    AB.

    Eerlijkheid duur het langst NKO !
    Mijn complimenten !

    Zie het juist als teken van beperking en zwakte van degene die je eerlijkheid in het belachelijke probeert te plaatsen.

    De tijd zal het velen leren.........mooi bedrijfje dat CM.Com.....veel potentie en toekomst naar mijn mening en opgebouwd inzicht.
    Die toekomst loopt al 25 jaar...
  6. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 17 juli 2025 01:11
    @Product | CM.com

    Vaak gaat onconventionele wijsheid gepaard met creativiteit en vernieuwing. Mensen die onconventioneel denken, durven nieuwe wegen in te slaan en zijn niet bang om af te wijken van de gebaande paden.

    I love it :-)

    Ik hoop dat de koffie die voor ze klaar staat, gaat smaken.

    Met recht een warm welkom en je eerst ontvangen aanbevelingen.

    Gr. NKO
  7. Up and down. 17 juli 2025 07:56
    quote:

    Product | CM.com schreef op 16 juli 2025 23:13:

    Het schijnt conventionele wijsheid te zijn om niet te reageren, maar wat collega’s stuurde mij dit door en ik heb gelukkig niet zo’n last van conventionele wijsheid. Wel een rebels randje, dus ik doe het lekker toch.

    Allereerst zijn jullie allemaal van harte welkom om langs te komen bij ons op kantoor en persoonlijk te zien wat onze producten kunnen. Stuur een mailtje naar investor relations en dan weet ik zeker dat Serge jullie met plezier welkom heet en begeleid voor een praatje met de makers van deze producten, waaronder yours truly.

    V.w.b. de voice try-out. Simpel gezegd is het een babyversie van het volledige HALO product voor telefonie als kanaal specifiek. Je kunt hier je eigen wensen voor een custom agent uitschrijven en vervolgens ook aan de telefoon krijgen. Voor het helpen bij de verbeelding zit er een generieke “shopping assistent” agent in voor de mensen die geen zin of tijd hebben om custom instructies te schijven. De “bizarre” geluidjes tijdens een knowledge search of tool call zijn customizable per klant, en zo te lezen aan enige smaak onderhevig ;)

    Ik moet ook nog eens bekennen dat dit geluidje voor de try-out van mijn hand kwam. Maar ach, dit was ’s nachts, want hier wordt hard en snel gewerkt. Die zullen we een dezer dagen wel even aanpassen - en een paar andere voorbeeld agents toevoegen voor de mensen die de custom optie niet proberen. Overigens is zo’n geluidje bij voice mode ChatGPT ook een ingeburgerd fenomeen als het model voor je zoekt. Maar we kunnen het ook nog wel verbeteren op de try-out met een aankondiging: ("Ik ga nu voor je zoeken, ik ga a,b,c voor je uitvoeren etc.")

    Deze try-out is gericht op klanten en prospects, puur om even snel te proeven aan het concept en om te laten zien dat wij in tegenstelling tot anderen in de markt, die enkel roepen iets te hebben maar niets laten zien, of aangeven dat er volgend jaar iets komt, of geen van beiden – vandaag een product hebben voor Voice Agents. Dat je vandaag kunt kopen.

    Over het algemeen gaat dit om educated buyers in mid-market (daar ligt onze focus voor de SaaS & AI activiteiten) waar we concurreren met (en winnen van) Salesforce, Genesys, Microsoft, Zendesk, Intercom, en Sprinklr. Dat zijn voorname concurrenten op service vlak (Klantenservice automatisering + Contact Center Software) die dit concept echt meer dan prima begrijpen. Ik snap ook dat je als retail investor wat minder in die nitty gritty zit, maar daar is het ook niet op gericht. Wellicht kunnen we daar een variant voor maken op de investor relations page die wat meer spreekt voor dit publiek.

    Dit is tegen een fractie van de prijs van audio->audio models, die je end-to-end net zoveel gaan kosten als een menselijke medewerker. Deze versie is met name gericht op service vraagstukken. Voor marketing / sales achtige use cases (denk aan een AI telemarketeer) gaan we ook audio->audio models inzetten. Daar is de intonatie, uitspraak en latency wat soepeler en voor die use case is de markt bereid daar een premie voor te betalen.

    In de service wereld ligt dat anders. Daarom werken we met TTS en STT. Ik daag de critici graag uit om custom agents op deze manier ergens zo snel en responsive te vinden op een telefoonlijn, dat gaat je niet lukken. Dessalnietemin kun je ook deze agents mid-speech onderbreken, zijn ze uitgevoerd met vocal audio detection en geavanceerde noise filters, en nog veel top notch engineering en data science onder de motorkap. Op dit moment zijn we de enigen waar je tegen deze prijs kunt kopen, en deze complete feature set. Nog even los van het het feit dat er überhaupt amper Agentic producten bestaan voor telefonie omdat onze time-to-market zeer snel is, net als bij de non-voice launch van HALO het geval was...

    De nummers zijn van CM.com, de SIP trunks, de Voice Agents, transfer naar onze ACD van ons CCaaS product incl. samenvatting, gesprekshistorie, skill-based call routing en autotagging. Dat kun je in die compleetheid stomweg niet kopen bij Salesforce. Niet bij Elevenlabs. Niet bij Zendesk. We kunnen nog wel even doorgaan, maar de conclusie is: dit is op moment van schrijven uniek.

    Over die agents zelf dan (de niet try-out versie): Volledig multi-lingual, onderbreekbaar, doen complexe knowledge searches op bedrijfsdata met onze RAG-agent, kunnen tools uitvoeren, escaleren naar andere kanalen, kun je voorzien van feedback en nog veel meer. De eerste (ja, ook betalende) klant had hiermee op dag 1 (!) 20% van haar gesprekken geautomatiseerd. En dan hebben we het niet over “Hoi, wat zijn jullie openingstijden”, maar bijvoorbeeld “Hallo ik wil mijn afspraak verzetten”. Waarbij we de producten van die consument ophalen waarvoor de afspraak staat, en incl. monteur verplaatsen naar een prettigere datum in overleg met die consument na hun identiteit getoetst te hebben. En dat allemaal aan de telefoon, in een call van 2 minuutjes.

    En beetje klant van formaat bij ons voor onze service producten doet tienduizenden calls per maand. 20% echt automatiseren betekent dus een hele serieuze business case voor deze organisaties. En dat terwijl er nog een hele optimalisatie-fase plaats moet gaan vinden want ze zijn net pas gestart met een basisimplementatie dus die 20% gaat nog stevig oplopen. En parallel daaraan wordt het product zelf ook dagelijks beter. Dus er zit veel in het vat.

    En dat terwijl het gros van de concurrentie op vlak van Voice Agents een aanbod heeft van...checks notes...ohja, niks!

    HALO algemeen dan. Tja dat is wij van WC eend, maar de klanten die erop zitten zijn niet de minste, en hebben ons verkozen in vergelijk met alle namen die ik hier eerder noemde. En dat gaat dan bijvoorbeeld via een RFP met 250 requirement, een 2 uur durende demo op locatie, een proof of concept waarin gebruikers zelf aan de knoppen zitten etc. Niet echt iets waar je je doorheen kunt bluffen. En daarvan hebben we er nog niet 1 verloren tegen agentforce van salesforce bijvoorbeeld.

    Dan de strategie: Platform vs. Meer focus op point solutions. Daar kan ik een boek over schrijven, maar dit is al een stevig epistel geworden. Daarom maar een podcast tip van 1 van de 5 meest populaire AI podcasts in de US, die geregeld de meest prominente gasten hebben in Artificial Intelligence zoals Ilya Sutskever, Fei-Fei-Li en Jensen Huang:

    podcasts.apple.com/us/podcast/why-pla...

    Legt aardig goed uit waarom platform companies als CM de toekomst hebben. Op onze Capital Markets Day (recording beschikbaar) hebben we hier ook veel tijd aan besteed, maar dat duurt wat langer dan 45 minuten ;)

    Ondertussen zullen wij de UX tips voor de try-out overigens ter harte nemen, feedback is altijd goed.

    Dus ik zou zeggen: laat de wilde fantasieën lekker los, kom een keer langs en luister vooral niet teveel naar de zelfbenoemde experts hier die niet weten hoe je neuraal netwerk schrijft ;)

    Alhoewel ook die reageerder van harte welkom is om met echte experts te zitten, de koffie staat klaar!
    Leuk en dank voor de reactie. Grappig dat er meegekeken wordt op dit forum. Mijn GAK is gelukkig niet zo hoog en heb er alle vertrouwen in. Helaas vertaalt het zich nog niet in een hogere koers en zijn veel aandeelhouders teleurgesteld maar wie weet wat nog komen gaat.
  8. Product | CM.com 17 juli 2025 09:56
    quote:

    Up and down. schreef op 17 juli 2025 07:56:

    [...]

    Leuk en dank voor de reactie. Grappig dat er meegekeken wordt op dit forum. Mijn GAK is gelukkig niet zo hoog en heb er alle vertrouwen in. Helaas vertaalt het zich nog niet in een hogere koers en zijn veel aandeelhouders teleurgesteld maar wie weet wat nog komen gaat.
    Tja, kan ik begrijpen. Extern sentiment laat zich lastig sturen. Vraag eens aan ChatGPT hoe het denkt over de huidige waardering van CM.com, voor ons even raadselachtig waarom de markt zo salty is. Ik kom hier normaal overigens niet en heb uit irritatie na het lezen een account aangemaakt. Ik heb verder ook geen noemenswaardig verstand van aandelen. Ik koop soms wat waar ik in geloof voor een jaar of 5 en kijk er in de tussentijd niet naar. Wel verstand van AI en software. Dus die flauwekul wilde ik vooral graag even adresseren. Tijdens de CMD waren er ook een aantal zelfstandige beleggers op bezoek. Dat vonden we super leuk, dat individuen met eigen zuurverdiende centen zich achter ons scharen en er vaak ook inzitten voor de long haul. Die verantwoordelijkheid om op die horizon dat vertrouwen waar te maken voelen we zeker!
  9. Sieb 17 juli 2025 10:20
    quote:

    Product | CM.com schreef op 16 juli 2025 23:13:

    Het schijnt conventionele wijsheid te zijn om niet te reageren, maar wat collega’s stuurde mij dit door en ik heb gelukkig niet zo’n last van conventionele wijsheid. Wel een rebels randje, dus ik doe het lekker toch.

    Allereerst zijn jullie allemaal van harte welkom om langs te komen bij ons op kantoor en persoonlijk te zien wat onze producten kunnen. Stuur een mailtje naar investor relations en dan weet ik zeker dat Serge jullie met plezier welkom heet en begeleid voor een praatje met de makers van deze producten, waaronder yours truly.

    V.w.b. de voice try-out. Simpel gezegd is het een babyversie van het volledige HALO product voor telefonie als kanaal specifiek. Je kunt hier je eigen wensen voor een custom agent uitschrijven en vervolgens ook aan de telefoon krijgen. Voor het helpen bij de verbeelding zit er een generieke “shopping assistent” agent in voor de mensen die geen zin of tijd hebben om custom instructies te schijven. De “bizarre” geluidjes tijdens een knowledge search of tool call zijn customizable per klant, en zo te lezen aan enige smaak onderhevig ;)

    Ik moet ook nog eens bekennen dat dit geluidje voor de try-out van mijn hand kwam. Maar ach, dit was ’s nachts, want hier wordt hard en snel gewerkt. Die zullen we een dezer dagen wel even aanpassen - en een paar andere voorbeeld agents toevoegen voor de mensen die de custom optie niet proberen. Overigens is zo’n geluidje bij voice mode ChatGPT ook een ingeburgerd fenomeen als het model voor je zoekt. Maar we kunnen het ook nog wel verbeteren op de try-out met een aankondiging: ("Ik ga nu voor je zoeken, ik ga a,b,c voor je uitvoeren etc.")

    Deze try-out is gericht op klanten en prospects, puur om even snel te proeven aan het concept en om te laten zien dat wij in tegenstelling tot anderen in de markt, die enkel roepen iets te hebben maar niets laten zien, of aangeven dat er volgend jaar iets komt, of geen van beiden – vandaag een product hebben voor Voice Agents. Dat je vandaag kunt kopen.

    Over het algemeen gaat dit om educated buyers in mid-market (daar ligt onze focus voor de SaaS & AI activiteiten) waar we concurreren met (en winnen van) Salesforce, Genesys, Microsoft, Zendesk, Intercom, en Sprinklr. Dat zijn voorname concurrenten op service vlak (Klantenservice automatisering + Contact Center Software) die dit concept echt meer dan prima begrijpen. Ik snap ook dat je als retail investor wat minder in die nitty gritty zit, maar daar is het ook niet op gericht. Wellicht kunnen we daar een variant voor maken op de investor relations page die wat meer spreekt voor dit publiek.

    Dit is tegen een fractie van de prijs van audio->audio models, die je end-to-end net zoveel gaan kosten als een menselijke medewerker. Deze versie is met name gericht op service vraagstukken. Voor marketing / sales achtige use cases (denk aan een AI telemarketeer) gaan we ook audio->audio models inzetten. Daar is de intonatie, uitspraak en latency wat soepeler en voor die use case is de markt bereid daar een premie voor te betalen.

    In de service wereld ligt dat anders. Daarom werken we met TTS en STT. Ik daag de critici graag uit om custom agents op deze manier ergens zo snel en responsive te vinden op een telefoonlijn, dat gaat je niet lukken. Dessalnietemin kun je ook deze agents mid-speech onderbreken, zijn ze uitgevoerd met vocal audio detection en geavanceerde noise filters, en nog veel top notch engineering en data science onder de motorkap. Op dit moment zijn we de enigen waar je tegen deze prijs kunt kopen, en deze complete feature set. Nog even los van het het feit dat er überhaupt amper Agentic producten bestaan voor telefonie omdat onze time-to-market zeer snel is, net als bij de non-voice launch van HALO het geval was...

    De nummers zijn van CM.com, de SIP trunks, de Voice Agents, transfer naar onze ACD van ons CCaaS product incl. samenvatting, gesprekshistorie, skill-based call routing en autotagging. Dat kun je in die compleetheid stomweg niet kopen bij Salesforce. Niet bij Elevenlabs. Niet bij Zendesk. We kunnen nog wel even doorgaan, maar de conclusie is: dit is op moment van schrijven uniek.

    Over die agents zelf dan (de niet try-out versie): Volledig multi-lingual, onderbreekbaar, doen complexe knowledge searches op bedrijfsdata met onze RAG-agent, kunnen tools uitvoeren, escaleren naar andere kanalen, kun je voorzien van feedback en nog veel meer. De eerste (ja, ook betalende) klant had hiermee op dag 1 (!) 20% van haar gesprekken geautomatiseerd. En dan hebben we het niet over “Hoi, wat zijn jullie openingstijden”, maar bijvoorbeeld “Hallo ik wil mijn afspraak verzetten”. Waarbij we de producten van die consument ophalen waarvoor de afspraak staat, en incl. monteur verplaatsen naar een prettigere datum in overleg met die consument na hun identiteit getoetst te hebben. En dat allemaal aan de telefoon, in een call van 2 minuutjes.

    En beetje klant van formaat bij ons voor onze service producten doet tienduizenden calls per maand. 20% echt automatiseren betekent dus een hele serieuze business case voor deze organisaties. En dat terwijl er nog een hele optimalisatie-fase plaats moet gaan vinden want ze zijn net pas gestart met een basisimplementatie dus die 20% gaat nog stevig oplopen. En parallel daaraan wordt het product zelf ook dagelijks beter. Dus er zit veel in het vat.

    En dat terwijl het gros van de concurrentie op vlak van Voice Agents een aanbod heeft van...checks notes...ohja, niks!

    HALO algemeen dan. Tja dat is wij van WC eend, maar de klanten die erop zitten zijn niet de minste, en hebben ons verkozen in vergelijk met alle namen die ik hier eerder noemde. En dat gaat dan bijvoorbeeld via een RFP met 250 requirement, een 2 uur durende demo op locatie, een proof of concept waarin gebruikers zelf aan de knoppen zitten etc. Niet echt iets waar je je doorheen kunt bluffen. En daarvan hebben we er nog niet 1 verloren tegen agentforce van salesforce bijvoorbeeld.

    Dan de strategie: Platform vs. Meer focus op point solutions. Daar kan ik een boek over schrijven, maar dit is al een stevig epistel geworden. Daarom maar een podcast tip van 1 van de 5 meest populaire AI podcasts in de US, die geregeld de meest prominente gasten hebben in Artificial Intelligence zoals Ilya Sutskever, Fei-Fei-Li en Jensen Huang:

    podcasts.apple.com/us/podcast/why-pla...

    Legt aardig goed uit waarom platform companies als CM de toekomst hebben. Op onze Capital Markets Day (recording beschikbaar) hebben we hier ook veel tijd aan besteed, maar dat duurt wat langer dan 45 minuten ;)

    Ondertussen zullen wij de UX tips voor de try-out overigens ter harte nemen, feedback is altijd goed.

    Dus ik zou zeggen: laat de wilde fantasieën lekker los, kom een keer langs en luister vooral niet teveel naar de zelfbenoemde experts hier die niet weten hoe je neuraal netwerk schrijft ;)

    Alhoewel ook die reageerder van harte welkom is om met echte experts te zitten, de koffie staat klaar!
    Dankjewel voor de toelichting!
  10. Investeerdertje 2020 17 juli 2025 12:01
    Hartelijk dank voor je inhoudelijke reactie Product / cm.com, gewaardeerd!

    "Voor het helpen bij de verbeelding zit er een generieke “shopping assistent” agent"
    Dat is niet duidelijk voor de bezoeker van de cm.com site. Dat had niet hier maar op de cm.com site gezet moeten worden. En wat is generiek? Alle producten die bij alle winkels aanwezig zijn? Het was beter geweest als het gewoon handelde over de producten van cm.com maar dit terzijde. De voice agent reageerde helemaal niet tijdens 1 incall en de andere liep hij wat te bazelen over een fysiek product. Ik moest een maat of een lengte doorgeven en toen gaf de voice agent een suggestie. Maar ik stelde eerst vragen over de producten van cm.com en daar wist het niets over te vertellen. Dat vind ik absurd op de belangrijkste pagina van cm.com. Daar komen wel potentiele klanten op en die hebben een beroerde eerste indruk als ze al proberen in te bellen. Conclusie: het voice agent voorbeeld is houtje touwtje, had nooit online gezet moeten worden en zou tot de demo voice agent wel werkt van de site gehaald moeten worden. Althans dat is mijn mening. Het kan zijn dat als je de demo voice agent goed afbakent op basis van bijvoorbeeld Pizzeria of een schoenenwinkel, dat het dan wel afdoende werkt, maar doe dat dan en communiceer dat dan op jullie site! Een demo voice agent die soms helemaal niet reageert of halfbakken en onduidelijk moet je niet live zetten! En zeker niet gepaard laten gaan met een ronkend persbericht.

    Het produceren van een voice agent is een prachtige klus. Fantastisch interessant! Dat men dan dit broddelwerkje live durft te zetten getuigt niet van voldoende enthousiasme en ambitie bij het betreffende team. Of ze bezitten dat wel maar zijn gewoon niet capabel. Zo'n product laten werken dat is niet voor work-life-balance types, je moet hier gewoon met een team op zitten die minimaal 60 uur in de week willen knallen. Niet omdat ze extern gemotiveerd moeten, maar omdat ze het te leuk vinden en zelf te competitief zijn. En bovendien zo objectief kunnen oordelen dat ze weten wat goed en niet goed is (en dus niet zo'n halfbakken demo live zetten).

    Het geluidje bij het inbellen is volstrekt niet essentieel. Het is meer een kwestie van enig gebrek aan vloeiendheid. Als die demo voice agent hout snijdt dan is dat snel vergeten natuurlijk.

    Je technologische vergezichten zijn interessant, maar niet relevant voor het functioneren van de demo voice agent. Dat is gewoon houtje touwtje. Geeft een slechte indruk aan potentiële nieuwe klanten. En voor mij persoonlijk ook over het product zelf, waarvan je aangeeft dat een klant het al afneemt. Als het werkt kan zo'n voice agent natuurlijk een enorme businesscase zijn, maar op basis van de demo voice agent is er geen enkele aanleiding te denken dat jullie dit kunnen monetiseren.

    Dat een communication platform toekomst heeft dat onderschrijf ik graag. Dat is overigens het primaire bestaansrecht van cm.com. Maar richt je als bedrijf daar dan op, het bedrijf is te klein voor 4 poten. Zeker met de door jouw aangehaalde concurrenten die allemaal vol op AI inzetten en extreem talent rekruteren voor miljoenen (en soms miljarden). Het payments en ticketing platform moet gewoon verkocht gaan worden. Anders moet er over een jaar of wat weer een aandelenemissie uitgezet worden. Er is momenteel kennelijk geen geld om AI toptalent te rekruteren, zie de vacatures, 8 vacatures en ik geloof 2 stuks voor een stage! Daar ga je de oorlog echt niet mee winnen. Het geld dat vrijkomt met het afvloeien van bijbehorende personeel kan al ingezet worden om AI toptalent te rekruteren, eerlijk gezegd zou het nu al verstandig zijn de 10% slechtste performers van het bedrijf af te laten vloeien. Die middelen kun je dan gelijk al inzetten om AI toptalent te rekruteren. Zo'n verkoop van het ticketing en payments platform kost tijd, maar binnen 2 jaar moet je ervan af kunnen. Desnoods op basis van een lening aan de nieuwe eigenaar of behoud van wat aandelen, maar alles uit het bedrijf van cm.com. Er moet focus komen en AI toptalent, anders red je het niet met je communication platform. Als er meer focus was geweest was er ook meer geld voor AI toptalent geweest. Maar dat is terugkijken, de stap voorwaarts lijkt me Ticketing en Payments platform afstoten, 10% personeel eruit en direct beginnen met rekruteren AI toptalent.

    Benieuwd of Serge van IR hier een reactie op kan geven op dit forum. Ben momenteel niet in de gelegenheid op bezoek te komen, maar hartelijk dank voor de invitatie. Dat waardeer ik.
  11. Product | CM.com 17 juli 2025 14:12
    @Investeerdertje 2020 graag gedaan uiteraard, jouw bericht trok me over de streep om het toetsenbord te pakken ;)

    Eens dat de voorbeelden beter mogen, gaan we doen! V.w.b. work-life balance: Ik kan me de laatste 40 urige week niet herinneren, als ik die ooit al gehad heb, en velen met mij. Dat zit wel snor. 60 is een slow week. Gisteravond rond 22.00 hebben we nog een nieuwe feature gereleased voor voice. Dat was nog een vroegertje, vinden we alleen maar leuk. Het is juist dat level aan commitment en motivatie waardoor we sneller bewegen dan andere incumbents.

    Het geweld in San Fransisco is wel echt iets anders qua staffing. Non-compete clausules in arbeidscontracten zijn illegaal in de valley, waardoor je een soort whack-a-mole krijgt van bedrijven die over elkaar heen struikelen op dezelfde talent pool voor steeds hogere bedragen en sneller (extreme) oververhitting van die arbeidsmarkt krijgt, specifiek voor frontier AI researchers voor de AI labs met een strategie richting Superintelligentie. Concreet: OpenAI, Google, Anthropic, Meta, xAI, SSI. Net op het randje nog Thinking Machines Lab. Een bedrijf als Cohere valt alweer buiten die extremiteiten. Die verschijnselen vs waar wij werven, dat lijkt niet eens op elkaar, echt totaal anders. Wij zijn geen modellen aan het pretrainen met 100-en miljoenen capex voor een goede run in de hoop dat het dit keer slim genoeg is om te assisteren in drug discovery of material science. En onze concurrenten ook niet. Bij ons en daar wordt gewerkt aan heel andere waarde proposities. En we geloven ook niet zo in het adagium dat meer altijd beter is. Toen ChatGPT gelanceerd werd had OpenAI minder personeel dan CM.com

    Los van nieuw aanwerven hebben we ook interne verplaatsingen om meer of minder power aan te brengen wanneer we dat nodig vinden.

    V.w.b. de vergezichten, time will tell. Mijn voorspelling is dat ISVs die niet multi-product zijn een hele zware wedstrijd gaan krijgen en dat de markt binnen een paar jaar heel veel M&A gaat zien om point solutions te verenigen in brede platform capabilities. Software en AI consolideren samen. We krijgen amper nog markconsultaties van bedrijven die een point solution zoeken.
955 Posts
Pagina: «« 1 ... 43 44 45 46 47 48 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.346
AB InBev 2 5.576
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.357
ABN AMRO 1.582 53.403
ABO-Group 1 27
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 11.744
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 197
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 18.081
Aedifica 3 1.004
Aegon 3.258 323.728
AFC Ajax 538 7.118
Affimed NV 2 6.356
ageas 5.844 109.952
Agfa-Gevaert 14 2.098
Ahold 3.540 74.444
Air France - KLM 1.025 35.716
AIRBUS 1 13
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.123
Alfen 17 27.394
Allfunds Group 4 1.620
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.255
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 446
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.487 114.835
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.846 246.351
AMG 972 136.219
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.810
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 515
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.294
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 405
Arcadis 252 9.025
Arcelor Mittal 2.038 321.668
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 303
arGEN-X 17 10.755
Aroundtown SA 1 230
Arrowhead Research 5 9.791
Ascencio 1 35
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.998
ASML 1.767 119.653
ASR Nederland 21 4.550
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 548
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 33 15.732
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 87
Azerion 7 3.648