AMSTERDAM (AFN) - Fastned heeft ruim 17 miljoen miljoen euro opgehaald met de uitgifte van obligaties. Daarnaast hebben investeerders bijna 4 miljoen euro aan schuldpapier uit eerdere uitgiften verlengd. De uitbater van snellaadstations voor elektrische auto's gaat het geld gebruiken om verder te groeien.
Alle nieuw uitgegeven obligaties met een rente van 6 procent hebben een looptijd tot november 2025. Inclusief eerdere verlengingen heeft Fastned de aflossingsverplichting voor 2021 en 2022 teruggebracht met ruim 6,5 miljoen euro.
"Met de opbrengst van deze obligatieronde kunnen we onder andere de capaciteit van ons netwerk weer verder uitbreiden", zegt directeur Michiel Langezaal. "Snellaadinfrastructuur geeft vrijheid aan elektrische rijders en versnelt de transitie naar duurzame mobiliteit."
Fastned heeft momenteel 129 snellaadstations gebouwd in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België. Het bedrijf werkt aan uitbreiding naar Frankrijk en Zwitserland.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
Ik krijg deze folders ook op de mat. 6% beloven ze per jaar. Komt de rente uit de operationele winst of uit nieuw uitgegeven obligaties?
Ze kunnen beter nieuwe aandelen uitgeven.
Deze schulden kunnen ze nooit terugbetalen.
Dat denk ik ook. Er is vast wel een partij met diepe zakken ( oliebedrijf) die de tent voor een redelijke prijs wil overnemen van meneer Lubbers junior.
Pyramidespel. tzt wordt de boel verramsjd aan een private equity partners en de particulieren hebben het nakijken.
Ik denk dat de obligaties tzt verplicht worden omgewisseld in aandelen.
Alle nieuw uitgegeven obligaties met een rente van 6 procent hebben een looptijd tot november 2025. Inclusief eerdere verlengingen heeft Fastned de aflossingsverplichting voor 2021 en 2022 teruggebracht met ruim 6,5 miljoen euro.
Verdomd hoge rente, aflossingen vooruit geschoven, dit wordt een niet te houden situatie. Ze groeien weliswaar, maar er liggen kapitaalkrachtige partijen in dezelfde markt waartegen Fastned het op den duur zal afleggen ivm hun financieringsstructuur.
doorrollen totdat we niet meer kunnen. Terecht wat Woudsehoeve stelt maar EB en ODE bij hogere volumes electra is al bijna niets. De meeste energiebelasting wordt omgekeerd evenredig betaalt over de eerste 10K Kwh en vervolgens tot 50KKwh en daarboven is het niets meer. Een laadpaal of station zit altijd al in de laagste staffel qua energie belasting
Inkoop stroom kost ze ook bijna (of) niets
Ik zie ovrerdag eigenlijk nooit meer een leeg station. Altijd staat er wel een auto te laden.
Omzet van Fastned is natuurlijk hopeloos, want dat is netzoals de inkoop stroom ook bijna niets
De groei van elektrische autos staat pas aan het begin, als je hoort dat op dit moment 20% van de autos elctrisch is, nieuwe emissie eisen vanuit de EU etc. FastNed zal blijven groeien qua locaties en uiteindelijk zal er voor het management en dus de aandeelhouders een mooie exit in zitten. Heb poos geleden bij BNR een interview met CEO gehoord, en die gaf inderdaad aan dat het uitgeven van meer obligaties werd verkozen boven het doen van een nieuwe emissie.