Technische Analyse « Terug naar discussie overzicht

Acht Indexen analyse

482 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 » | Laatste
[verwijderd]
0
Vandaag daaldag. Gezien de statistieken en de voorgaande koersontwikkeling had ik een daaldag als vandaag niet bevroed.
Aan de grote rode zones, die de laatste candle analyseren, kan men duidelijk zien dat Amerika het niet ziet zitten.
De NASDAQ is zelfs onder uit de mogakelt gebroken, maar nog net niet door de hilex.
Waarschijnlijk gaat Europa morgen nog wat dalen inhalen.
Bijlage:
[verwijderd]
0
Inhalen om daarna, net zoals vandaag omhoog te schieten, maar dan definitief uit de consilidatiefase zeker.
[verwijderd]
0
quote:

berthus schreef op 21 juni 2012 22:37:

Inhalen om daarna, net zoals vandaag omhoog te schieten, maar dan definitief uit de consilidatiefase zeker.
Weet ik niet, voorlopig is de hilex zone (297) de dikke rode lijn (294) het koersdoel. Daar kan hij inderdaad steun vinden, maar dat hangt ook af van Amerika, of er daar steun komt.
[verwijderd]
0
Indicatoren in de plaatjes.
Candle analyse.
Deze bestaat uit drie 'dynamic lines'. Deze zitten standaard in ProRealTime. lijn 1 is op de high, lijn 2 op de low en lijn 3 op de close.
Tussen lijn 1 en 3 wordt de zone rood gekleurd.
Tussen lijn 2 en 3 blauw.

Je kunt nu precies zien hoe de close staat binnen de range van de candle.
Meer onderaan is bearish, meer bovenaan bullish.
De verhouding rood-blauw wordt gebruikt in de basisformule van stochastics.

Vooral bij daytraden is dit een heel handige voorziening, omdat de niet hoeft te staren om de zien waar de lopende candle staat en of het daalt of stijgt.
Je kunt ook snel verschillende tijdsgrafieken vergelijken.
[verwijderd]
0
quote:

johannes51 schreef op 22 juni 2012 18:59:

Indicatoren in de plaatjes.
Plaatje
Bijlage:
BenR
0
[verwijderd]
0
quote:

BenR schreef op 22 juni 2012 19:56:

Mooie plaatjes Johannes.
De richting is : omlaag / voorlopig niet boven de 306.

Dankje, ik ben van plan met enige regelmaat hier een update van de acht indexen analyse te geven. De diverse indicatoren die op het plaatje te zien zijn, moeten dan ook worden uitgelegd, zodat mensen een beetje kunnen volgen en beoordelen wat ik bedoel, want alles heb ik zelf ontworpen en geschreven in de scripttaal van PRT. De namen en aanduidingen ervoor heb ik ook zelf bedacht, zoals: hilex, mogakelt, keltnerbanden, volumebergen, dood volume, volumetekort, verschillende histogramblokjes. Ik vind dat mensen terug moeten kunnen zoeken wat dat allemaal is, waard is en betekent.

Voordeel voor de IEX lezers is dat hetzelfde volgens andere analysmethoden wordt benaderd, zodat er meer diversiteit is in de TA. Technische analyse is immers geen eenheidsworst, maar er zijn talloze systemen en benaderingen voor.
[verwijderd]
0
Jij kan toch programmeren met de proRealtime taal? Is er een script te maken dat als ik b.v op een 15 min time-frame kijk.Dat scriptje elke keer checkt of de condities na 15 nog geldig zijn? Nu moet ik elke 15 min de time-frame b.v even op 10 min zetten en daarna weer terug op 15min.Wat erg lastig is.Hopelijk weet jij raad?
[verwijderd]
0
quote:

Willemski Nikolajewitsj schreef op 22 juni 2012 21:59:

Jij kan toch programmeren met de proRealtime taal? Is er een script te maken dat als ik b.v op een 15 min time-frame kijk.Dat scriptje elke keer checkt of de condities na 15 nog geldig zijn? Nu moet ik elke 15 min de time-frame b.v even op 10 min zetten en daarna weer terug op 15min.Wat erg lastig is.Hopelijk weet jij raad?
Je kunt in PRT toch gewoon grafieken in verschillende timeframes naast elkaar zetten in hetzelfde template?
[verwijderd]
0
Zo doe ik daytraden mbv een 1 minuut, 5 minuut en 30 minuut grafiek boven elkaar en in het venster ernaast doe ik mijn gewone werk en dingetjes.
Bijlage:
[verwijderd]
0
Blauwe hondjes in Amerika. Volgens Tom Noach is de structuur van een grote rode candle met daarna een blauw candletje aan zijn voeten een 'blauw hondje'. Duidt op trendomkeer. In Europa waren er rode candles, als nawee van de ellende in Amerika gisteren.
Wat we nu kunnen constateren, is dat de Amerikanen blijkbaar bekomen zijn van hun somberte en weer omhoog kijken.
Komende week moeten we kijken of de indexen in of boven de blauwe zone komen, wat een bullish signaal zou zijn, of zijwaarts gaan, wat van de candles van woensdag en donderdag een 'dead cat bounce' zou maken.
Ik acht de kans redelijk groot dat we komende week toch stijgen.
Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

johannes51 schreef op 22 juni 2012 22:24:

[...]Je kunt in PRT toch gewoon grafieken in verschillende timeframes naast elkaar zetten in hetzelfde template?
Ja weet ik.

Schreef toch ook geen meerdere time-frames op 1 Noach TA schermpje.

Schreef iets over een scriptje dat de condities checkte en of ververste in een of elk time frame.
[verwijderd]
0
quote:

johannes51 schreef op 22 juni 2012 22:45:

Blauwe hondjes in Amerika. Volgens Tom Noach is de structuur van een grote rode candle met daarna een blauw candletje aan zijn voeten een 'blauw hondje'. Duidt op trendomkeer. In Europa waren er rode candles, als nawee van de ellende in Amerika gisteren.
Wat we nu kunnen constateren, is dat de Amerikanen blijkbaar bekomen zijn van hun somberte en weer omhoog kijken.
Komende week moeten we kijken of de indexen in of boven de blauwe zone komen, wat een bullish signaal zou zijn, of zijwaarts gaan, wat van de candles van woensdag en donderdag een 'dead cat bounce' zou maken.
Ik acht de kans redelijk groot dat we komende week toch stijgen.
Zat je short dan? Ik niet de trend is omhoog.Volgens Tom Noach ? Wie is dat dan?
[verwijderd]
0
quote:

Willemski Nikolajewitsj schreef op 22 juni 2012 22:55:

[...]

Ja weet ik.

Schreef toch ook geen meerdere time-frames op 1 Noach TA schermpje.

Schreef iets over een scriptje dat de condities checkte en of ververste in een of elk time frame.
Ik heb geen idee wat je bedoeld. Ik kan een scriptje schrijven om een lijn in een grafiek te krijgen, screeners kan ik al niet schrijven, die ik gebruik heb ik met de wizard gemaakt.

Ik ben maar een simpele ziel.

Veel aanpassingen kunnen niet centraal gedaan worden, maar moeten met de hand en met veel zweet en inspanning.

Ik kan ook alleen maar de PRT scripttaal, omdat die op basic lijkt (een programmeertaal voor hobbyisten van decennia geleden). Andere scripttalen vind ik veel te moeilijk, variabelen declareren met strenge regels over punt-komma's en zo, en dan eerst opgeven met hoeveel candles gerekend moet worden, dan met een for-next loop door een array lopen, ik vind dat allemaal verschrikkelijk. PRT is lekker recht-toe recht-aan. Alle berekeningen gaan over punten die onder of boven de huidige candle moeten worden gezet, als je dat even begrijpt, kun je aan de gang. Maar er kan ook van alles niet. Zo zou ik graag lijnen naar toekomstige candles trekken, zodat je bijvoorbeeld een echt ichimoku grafiek zou kunnen krijgen. Dat kan niet in PRT.
[verwijderd]
0
Okay johannes no problem vraag het morgen wel aan Noach zelf die maakt dat zo voor mij.

Veel succes verders
[verwijderd]
0
quote:

Willemski Nikolajewitsj schreef op 22 juni 2012 22:58:

[...]

Zat je short dan? Ik niet de trend is omhoog.Volgens Tom Noach ? Wie is dat dan?
Tom Noach is iemand die op IEX draadjes maakt als 'de haring', 'snippets' en 'de kip' en vele andere en veel grafieken en scriptjes publiceert, ook in PRT, daar ook knappe dingen in doet, maar of het nou expres is of slordigheid, er zitten vaak fouten in die scriptjes van hem. Eigenaardig persoon. Laatste weken niets meer van gehoord, misschien is hij op vakantie met zijn blinde hond.
Nooit persoonlijk ontmoet, voor zover ik weet. Je weet maar nooit.
[verwijderd]
0
quote:

johannes51 schreef op 22 juni 2012 23:17:

[...]Tom Noach is iemand die op IEX draadjes maakt als 'de haring', 'snippets' en 'de kip' en vele andere en veel grafieken en scriptjes publiceert, ook in PRT, daar ook knappe dingen in doet, maar of het nou expres is of slordigheid, er zitten vaak fouten in die scriptjes van hem. Eigenaardig persoon. Laatste weken niets meer van gehoord, misschien is hij op vakantie met zijn blinde hond.
Nooit persoonlijk ontmoet, voor zover ik weet. Je weet maar nooit.
Klopt helemaal johannes dat is hem Noach.Jij was toch een leek in het schrijven van scripts maar de foutjes erin die Noach expres erin zette, herken je wel?? Grappig wel.... je bent slimmer als je zelf denkt dat je bent :-)

Vertel me eens,wat vond jij dat hij vaak (expres) fout deed met die scripts van hem ? Die signalen van hem gingen na een andere conditie weer weg,dus zat je op 15 min en ging je long en de conditie veranderde dan zat je scheef.Wel klote natuurlijk want het signaal bleef staan.

Vandaar mijn vraag aan jou.Hoe is dat nu op te lossen.Een methode is om in 1 time frame b.v 15 min dat even op 10 min te zetten en dan weer terug op 15 min.Dan pas zie je wel de nieuwe conditie dat moet toch op te lossen zijn?

Zijn blinde hondje heet Peerke vond het altijd al een knieënrijder.Tom Noach heeft hem laten castreren wat iets hielp.
[verwijderd]
0
quote:

Willemski Nikolajewitsj schreef op 22 juni 2012 23:36:

[...]

Klopt helemaal johannes dat is hem Noach.Jij was toch een leek in het schrijven van scripts maar de foutjes erin die Noach expres erin zette, herken je wel?? Grappig wel.... je bent slimmer als je zelf denkt dat je bent :-)

Vertel me eens,wat vond jij dat hij vaak (expres) fout deed met die scripts van hem ? Die signalen van hem gingen na een andere conditie weer weg,dus zat je op 15 min en ging je long en de conditie veranderde dan zat je scheef.Wel klote natuurlijk want het signaal bleef staan.

Vandaar mijn vraag aan jou.Hoe is dat nu op te lossen.Een methode is om in 1 time frame b.v 15 min dat even op 10 min te zetten en dan weer terug op 15 min.Dan pas zie je wel de nieuwe conditie dat moet toch op te lossen zijn?

Zijn blinde hondje heet Peerke vond het altijd al een knieënrijder.Tom Noach heeft hem laten castreren wat iets hielp.
Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt. Zelf heb ik wel een script gescheven die uitsluitend in de 15 minuut grafiek kan worden gebruikt, maar dat is dan gewoon omdat 15 minuut een criterium is in het algoritme.
De andere dingen die ik schrijf, kunnen zonder meer en zonder aanpassingen in elk timeframe worden gedonderd. Dat is een eis die ik er aan stel. Daarom werk ik ook nooit met absolute getallen als criterium, alleen maar relatief aan de candlegrootte, dus de average true range. Zweer ik bij.

Je zou het gewraakte scriptje moeten voorleggen, dan kan het 'ontNoachen' en alle absolute referenties relatief maken.
Maar sommige Noach dingen passen moeilijk aan, Tom relateert een intradag gegeven vaak aan de dayclose, dayopen enz. van de vorige dag en dan zit je soms raar te kijken in kleine timeframes. En Tom zweert bij dagwaarden.
[verwijderd]
0
Begrijp wat je bedoeld met dclose etc.Deze o.a was het leukste script van alle.Kijk maar wat je ermee kunt doen en bedankt alvast.Dan kan ik iets van je leren dat wat mijn doel eigenlijk is.Begrijp wel een beetje wat er staat helaas lang niet alles?

C1=((DClose(1)-DLow(1)) / (DHigh(1) -DLow(1))) <= .5
C2=((DClose(0)-DLow(0)) / (DHigh(0) -DLow(0))) >= .5
C3=Hour > 12

if C1 and C2 and C3 and Not LongOnMarket then
Buy 5000 Shares AT Market NextBarOpen
endif

if LongOnMarket and BarIndex = EntryIndex+ 75 then
Sell AT Market
endif

C3=((DClose(1)-DLow(1)) / (DHigh(1) -DLow(1))) >= .5
C4=((DClose(0)-DLow(0)) / (DHigh(0) -DLow(0))) <= .5
C5=Hour > 12

if C3 and C4 and C5 and Not ShortOnMarket then
SellShort 5000 Shares AT Market NextBarOpen
endif

if ShortOnMarket and BarIndex = EntryIndex + 46 then
ExitShort AT Market
endif

========================

Weer later is er dit van gemaakt?

C1=((DClose(1)-DLow(1)) / (DHigh(1) -DLow(1))) <= .5
C2=((DClose(0)-DLow(0)) / (DHigh(0) -DLow(0))) >= .5
C3=Hour > 12

if C1 and C2 and C3 and Not LongOnMarket then
Buy 1000 shares AT Market nextbaropen
endif

if LongOnMarket and BarIndex = EntryIndex+ 75 then
Sell AT Market
endif

C3=((DClose(1)-DLow(1)) / (DHigh(1) -DLow(1))) >= .5
C4=((DClose(0)-DLow(0)) / (DHigh(0) -DLow(0))) <= .5
C5=Hour > 12

if C3 and C4 and C5 and Not ShortOnMarket then
SellShort 1000 shares AT Market nextbaropen
endif

if ShortOnMarket and BarIndex = EntryIndex + 46 then
ExitShort AT Market
endif

rem ignored, ignored, indicator4 = CALL amos[21, 3.03]
Indicator4=Supertrend[3.03,21]
indicator5 = close
c2 = (indicator4 crosses under indicator5)

KwartVandePos=CountOfPosition/4

IF c2 THEN
exitshort KwartVandePos shares AT MARKET THISBARONCLOSE
ENDIF

rem ignored, ignored, indicator6 = CALL amos[21, 3.03]
Indicator6=Supertrend[3.03,21]
indicator7 = close
c1 = (indicator6 crosses over indicator7)

IF c1 THEN
sell AT MARKET THISBARONCLOSE
ENDIF

482 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 874,02 -0,77 -0,09% 18:05
AMX 925,76 -8,67 -0,93% 18:05
ASCX 1.207,07 +3,02 +0,25% 18:05
BEL 20 3.883,83 -6,88 -0,18% 18:05
Germany40^ 18.075,90 -61,75 -0,34% 20:56
US30^ 38.353,31 -151,65 -0,39% 18:55
US500^ 5.072,39 +2,69 +0,05% 20:10
Nasd100^ 17.473,15 -8,52 -0,05% 20:56
Japan225^ 37.998,76 +60,05 +0,16% 18:35
WTI 82,85 -0,45 -0,54% 20:55
Brent 88,02 -0,27 -0,31% 20:55
EUR/USD 1,0693 -0,0009 -0,09% 20:56
BTC/USD 66.371,99 +39,30 +0,06% 12:39
Gold spot 2.320,67 -1,35 -0,06% 20:56
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ASMI 590,000 +58,400 +10,99% 17:35
BESI 139,000 +5,450 +4,08% 17:37
RANDSTAD NV 46,470 +1,470 +3,27% 17:35
Dalers Laatst +/- % tijd
ING 14,670 -0,930 -5,96% 17:36
RELX 38,500 -0,800 -2,04% 17:36
DSM FIRMENICH AG 104,000 -2,150 -2,03% 17:35

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront