uniQure « Terug naar discussie overzicht

Wat is de waarde van uniQure?

7.806 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 ... 387 388 389 390 391 » | Laatste
DeZwarteRidder
0
Helaas vliegt het geld van Uniqure de deur uit dankzij peperdure personeelsleden en een peperdure ongebruikte fabriek.

Ze hebben nu nog een potentieel geneesmiddel wat volgens mij grandioos gaat mislukken.
Izette
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 juni 2020 16:06:

Helaas vliegt het geld van Uniqure de deur uit dankzij peperdure personeelsleden en een peperdure ongebruikte fabriek.

Ze hebben nu nog een potentieel geneesmiddel wat volgens mij grandioos gaat mislukken.
‘Antwoord de zot naar zijn dwaasheid niet’
DeZwarteRidder
0
quote:

Frontrunner schreef op 27 juni 2020 21:08:

Wat nu geweldig zou zijn is een vijandig overname bod! ??
Totale nonsens; niemand wil deze tent overnemen.
Frontrunner
0
Heb iig mijn stukjes weer teruggekocht gisteren. Maandag gaan we weer omhoog! Als dat zo is volgt het hetzelfde beeld als bij selecta. Die maakten ook een prachtige deal bekend waarop de koers 2 dagen fors daalde en daarna weer hard omhoog ging. Als hetzelfde scenario idd volgt zet ik daar wel mijn vraagtekens bij.....
Frontrunner
0
Heb je een tijdje niet gehoord DZR! Koers ging natuurlijk te goed en dan weet je niks meer te schreeuwen.....
DeZwarteRidder
0
quote:

Frontrunner schreef op 27 juni 2020 21:17:

Heb je een tijdje niet gehoord DZR! Koers ging natuurlijk te goed en dan weet je niks meer te schreeuwen.....
Ik was erg druk met andere zaken zoals: Esperite, Kiadis, Curetis en Wirecard.
harvester
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 juni 2020 21:09:

[...]
Totale nonsens; niemand wil deze tent overnemen.
Vermoedelijk klopt dit niet.

Velen willen wel maar kunnen niet tegen de huidige koers.

Er zijn er minder die het kunnen, maar dat doe je gewoon ook niet impulsief.
Misschien zijn er ook wel partijen die geïnteresseerd zijn tegen de huidige koers en ook tegen een hogere koers.
Een bod moet wel succesvol zijn. Er zitten een paar grote partijen tussen de huidige aandeelhouders die niet zo makkelijk over de streep te krijgen zijn. Daar moet dus eerst overleg mee gevoerd worden.
harvester
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 27 juni 2020 16:06:

Helaas vliegt het geld van Uniqure de deur uit dankzij peperdure personeelsleden en een peperdure ongebruikte fabriek.

Ze hebben nu nog een potentieel geneesmiddel wat volgens mij grandioos gaat mislukken.
Je hebt het persbericht niet goed gelezen.

CSL maakt gebruikt van de fabriek van Uniqure voor Hemofilie B, zowel in de rest van de ontwikkelings fase als in de start van de verkoop.

Tot nu toe is Huntington wel succesvol. Ook fabry loopt goed.
Ik denk niet dat jij de kennis hebt om iets ander beargumenteerd te kunnen stellen.
DeZwarteRidder
0
quote:

harvester schreef op 28 juni 2020 11:54:

[...]
Je hebt het persbericht niet goed gelezen.

CSL maakt gebruikt van de fabriek van Uniqure voor Hemofilie B, zowel in de rest van de ontwikkelings fase als in de start van de verkoop.

Tot nu toe is Huntington wel succesvol. Ook fabry loopt goed.
Ik denk niet dat jij de kennis hebt om iets ander beargumenteerd te kunnen stellen.
De kans op succes bij Huntington en Fabry is bijna nul en ook Hemofilie B is nog lang geen succes.
de breyde
0
Prof. Dollar
3
quote:

de breyde schreef op 30 juni 2020 23:39:

Kan iemand mij uitleggen, waarom er zoveel waarde op dit moment is verdampt???
Er is een discrepantie tussen prijs en waarde (overigens, niet geheel vreemd in bioland). Met als overtuiging een volledige overname van uniQure, liep de prijs van het aandeel afgelopen periode flink vooruit op de (gespeculeerde) onderliggende waarde. Met de vorige week aangekondigde licentieovereenkomst voor hemofilie B (met CSL Behring) lijkt een volledige overname tegen de hoofdprijs voorlopig van de baan en hebben veel (korte termijn) beleggers zich verkeken op de waarde.

Het is nu zeker twee jaar wachten alvorens het enige overgebleven klinische programma (Huntington) noemenswaardige resultaten (op effectiviteit) laat zien. Het risico is intussen flink toegenomen, want op dit moment is er slechts één patiënt behandeld (de andere kreeg het placebo). Medio oktober volgt een go/no-go van de studie (van belang is dat de veiligheid van de behandeling niet in het geding is), waarna de volgende batch behandeld mag worden en anders is het terug naar de tekentafel. Veel (korte) termijn beleggers zijn intussen uitgestapt (genoeg korte termijn kansen elders).

Opmerking: het is niet toevallig dat de CSL Behring-overeenkomst is aangekondigd - nadat - de eerste Huntington behandeling heeft plaatsgevonden (anders moest QURE vertellen dat ze niks in de klinische pipeline heeft; hetgeen ze graag wilden voorkomen).

Daarnaast heeft men besloten het programma voor hemofilie A uit voorzorg te stoppen. Er liggen tweede duidelijke redenen aan ten grondslag: het grote aantal concurrerende initiatieven en de onzekerheid of het gebruik van hun oplossing (Super 9) in combinatie met Hemlibra niet resulteert in complicaties.

De licentieovereenkomst kwam voor mij niet geheel als een verrassing (een aantal vacatures stond erg lang open, alsof men alle opties openhield), dat het onderscheidende hemofilie A programma weer wordt opgeborgen kwam wel als verrassing. De weken ervoor presenteerden concurrenten data die afnemende effectiviteit suggereerden... wie weet wordt het later nog eens van de plank gehaald.

Wilde QURE de tent verkopen?
Ik vermoed van wel, mits voor elk onderdeel afzonderlijk (dus elk programma, de fabricage, de patenten, etc.) de hoofdprijs werd geboden. Kennelijk was er geen belangstelling voor het geheel (of om er de hoofdprijs voor neer te leggen).

Is de deal met CSL Behring goed?
Ik vind van wel. Het zelf uitventen van hemofilie B zou vele risico’s meedragen (mogelijke patentenstrijd, papieren rompslomp, prijsonderhandelingen, distributie / infrastructuur optuigen) waarbij te bezien valt of de verdiensten opwegen tegen de kosten (er zou veel leergeld betaald worden terwijl de concurrentie ook door pakt). Nu is meteen duidelijk: geen verwatering, alle inspanningen kostendekkend, mooi voorschot en diverse mijlpaalinkomsten. Bovendien is dit de snelste weg naar een groot aantal patiënten. En de centen kunnen meteen benut worden voor nieuwe programma’s in ‘groene weides’ (waar ze de eerste, de beste en onderscheidend zijn). Intussen kan QURE haar platform en fabricage verder valideren.

Wat kunnen we in de tweede helft van 2020 verwachten?

Bekendmaking goedkeuring samenwerking met CSL Behring
De samenwerking moet door toezichthouders in verschillende landen (Australië, VS en UK) worden goedgekeurd.

Bekendmaking toekomst samenwerking met Bristol-Myers Squibb (BMY)
In de laatste kwartaalrapportage valt te lezen dat de initiële onderzoeksperiode reeds is verlopen en dat QURE nu slechts beperkt support verleent aan BMY. Grote kans dat de afspraken herzien (dan wel ontbonden) worden. Bijzonder is wel dat de vier targets in het pipeline-diagram flink zijn opgeschoven in progressie. Het is afwachten (op BMY) of het tot daadwerkelijke IND’s gaat komen en in hoeverre QURE er bij betrokken blijft.

Bekendmaking voorlopige veiligheidsdata Huntington
Zeer belangrijk go/no-go moment van de studie.

R&D Day
Deze is officieel (nog) niet aangekondigd, maar ik vind dat ze er niet omheen kunnen. QURE laat weten de ontwikkeling van AMT-130 in Huntington, AMT-150 in SCA3 en additionele therapieën in SCA (type 1 en 2) te willen versnellen. Ook werkt het aan een minder invasieve toedieningsvorm in Huntington. Bovendien wil men het platform versterken en nieuwe targets najagen (eventueel op basis van verworven licenties of overnames). Een R&D Day is een mooie gelegenheid dit nader toe te lichten.

Bekendmaking top-line data Hemofilie B (AMT-061)
Het eerste inzicht van de data waarmee CSL Behring straks de BLA aanvraag doet.
de breyde
0
Geachte Prof. Dollar,.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Ik ga het langzaam aan begrijpen,. Ik zat te wachten op de grote klapper, helaas voorlopig nog niet
haalbaar.
Ik ben vanaf de start AMT certificaathouder en heb al heel teleurstellende zaken meegemaakt, ik blijf voorlopig de rit uitzitten.
Zal het succes er ooit komen????

Prof. Dollar
0
You're welcome, de breyde.

Tja, hoe definieer je succes? Voor die ene Glybera patiënt was het al een succes. Alsook voor de velen die etranacogene dezaparvovec toegediend hebben gekregen (of na goedkeuring krijgen).

En laten we eerlijk zijn, in financiële zin zijn er voor beleggers aardig wat schommelingen geweest om gunstig in en weer uit te stappen. De ontwikkeling van een biotech verloopt zelden lineair omhoog; gaat dikwijls één stap terug om er daarna twee of drie vooruit te maken (mits ze niet stranden). Ook ik was aandeelhouder AMT en weet: geduld is een schone zaak. Eerst het komende halfjaar maar eens aanzien; genoeg om naar uit te kijken.
DeZwarteRidder
0
quote:

Prof. Dollar schreef op 3 juli 2020 23:43:

You're welcome, de breyde.

Tja, hoe definieer je succes? Voor die ene Glybera patiënt was het al een succes. Alsook voor de velen die etranacogene dezaparvovec toegediend hebben gekregen (of na goedkeuring krijgen).

En laten we eerlijk zijn, in financiële zin zijn er voor beleggers aardig wat schommelingen geweest om gunstig in en weer uit te stappen. De ontwikkeling van een biotech verloopt zelden lineair omhoog; gaat dikwijls één stap terug om er daarna twee of drie vooruit te maken (mits ze niet stranden). Ook ik was aandeelhouder AMT en weet: geduld is een schone zaak. Eerst het komende halfjaar maar eens aanzien; genoeg om naar uit te kijken.
Weet je zeker dat het goed is afgelopen voor die ene patiënt die Glybera heeft gekregen....???
Frontrunner
0
Wat heb je toch altijd prachtige analyses prof.dollar. Dank hiervoor! Je staat blijkbaar dichtbij het vuur?
Ik zit er zelf ook al vanaf AMT in. Ik was net ingestapt voordat het bekend zou worden of (volgens mij hun eerste product) goedgekeurd zou worden. Dat werd helaas afgekeurd en daarna werden ze van de beurs gehaald en kreeg ik certificaten die je niet kon verhandelen. Uiteindelijk zijn die omgezet in aandelen op de US beurs. Dat heeft mij geen windeieren gebracht. Heb fantastische ritjes meegemaakt! Ik hoopte na +10 jaar op het laatste mooie ritje (lees mooie verkoop). Helaas zit dat er voorlopig niet in en denk dat de meeste rek er voorlopig wel uit is. Al weet je dat nooit met Biotech. Zit er aan te denken om het grootste gedeelte te verkopen en in andere Biotech te investeren. Biotech blijft het meeste interessant vanwege de goede dingen die ze doen voor de wereld en vanwege de gigantische schommelingen. Dit maakt beleggen leuk!
nb
0
Frontrunner
0
Hoe kan je nou geen ritjes hebben meegemaakt als je er al sinds AMT inzit? Heb je AMT toentertijd voor meer dan $45 gekocht? Ik heb ze toen gekocht voor rond de €0,80.
Prof. Dollar
0
Aanvulling op 'Wat kunnen we in de tweede helft van 2020 verwachten?'.

Patentenstrijd om FIX-Padua
De Patent Trial and Appeal Board (PTAB), een bestuursrechtelijk orgaan van het Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) dat beslissingen neemt over octrooieerbaarheid, heeft besloten de patenten van QURE te reviewen. Uitdager is Pfizer. Ga er maar voor zitten. docdro.id/gYMJNQ7
7.806 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 ... 387 388 389 390 391 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 860,01 -5,35 -0,62% 18:00
AMX 921,43 -5,17 -0,56% 18:00
ASCX 1.182,36 -7,47 -0,63% 17:49
BEL 20 3.827,75 +1,17 +0,03% 18:00
Germany40^ 17.730,10 -107,30 -0,60% 18:04
US30^ 37.924,96 -88,50 -0,23% 16:57
US500^ 4.995,45 -53,80 -1,07% 17:18
Nasd100^ 17.243,34 -305,46 -1,74% 16:59
Japan225^ 37.415,98 -585,73 -1,54% 16:59
WTI 82,22 +0,14 +0,17% 18:04
Brent 87,15 +0,16 +0,18% 18:04
EUR/USD 1,0657 +0,0014 +0,13% 18:04
BTC/USD 64.527,99 +940,21 +1,48% 17:55
Gold spot 2.393,36 +13,99 +0,59% 18:04
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
Heineken 89,640 +1,640 +1,86% 17:38
DSM FIRMENICH AG 104,100 +1,350 +1,31% 17:38
Ahold Delhaize 27,380 +0,240 +0,88% 17:35
Dalers Laatst +/- % tijd
ASMI 523,000 -21,800 -4,00% 17:38
BESI 133,500 -5,050 -3,64% 17:35
ADYEN NV 1.399,200 -43,400 -3,01% 17:38

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront