Technische Analyse « Terug naar discussie overzicht

Historische data AEX zelf backtesten

25 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
Al enige weken ben ik op zoek naar een manier om AEX koersen van afgelopen week (periode..) te verkrijgen om deze zelf te analyseren (backtesting). Heb al veel geprobeerd. DDE koppeling TWS met Excel, maar daar staan alleen live koersen in. Via Lynx geprobeerd. Gebeld met diverse partijen. Kom niet verder en het lijkt zo simpel, slechts de AEX koersen van gisteren. Koers en tijdstip..

Kan iemand mij op weg helpen?
1) Kun je AEX koersen ergens opvragen, downloaden? Ik heb account bij IB en Alex. Alex kon niets met de vraag.
2) Heeft iemand ervaring om data op te vragen via een API en die met bijv java of VB te bewerken. Ik kan wel wat programmeren, maar kan niet aan de data komen!

Alvast bedankt!
NabeursInfoCorrectKaderen
1
Wil je zelf een database gaan aanleggen? Of vraag je om een eenmalige lijst zodat je 1 keer een backtest kunt uitvoeren?

Met het eerste kan ik je eventueel wel helpen.
[verwijderd]
0
Dank voor je (jullie) reactie. Ik zie meerdere reacties. De linkjes ga ik uitproberen. Hierbij wat extra info en antwoorden. Meer suggesties en hulp van harte welkom. (Ik had het eerder moeten vragen, was al weken aan het zoeken...)

Ik handel op basis van 10 min bars. Wat ik nodig heb is de 10 min bar en enkele SMA indictoren en de koers zelf. Dus het gaat mij om inday data. Omdat ik dan ook zelf SMA ga uitrekenen (of opvragen?), en daar mee ga rekenen.

Het idee is om dit te bereiken door zelf een database aan te leggen. Ik kan beetje programmeren. Daarna moet het wel weer kunnen worden vergeleken met grafieken van bijv TWS.

In eerste instantie backtesting, in een latere fase wil ik het live gaan gebruiken als extra indicator.

Een systeem als Ninja gebruiken kan ook, maar daar kan ik niet aan AEX data komen, die kan ik ook niet live krijgen. Multi charts (horen zeggen) kan wellicht heel veel, kost tjd om te leren en kost ook best wat. Ik heb niet zo veel nodig, want handel alleen op basis van AEX, denk dat zelf maken dus goed mogelijk is.

Kim
NabeursInfoCorrectKaderen
0
Kim,

"Ik handel op basis van 10 min bars. Wat ik nodig heb is de 10 min bar en enkele SMA indictoren en de koers zelf. Dus het gaat mij om inday data. Omdat ik dan ook zelf SMA ga uitrekenen (of opvragen?), en daar mee ga rekenen."

Je wilt dus de koers kunnen zien in stappen van 10 minuten? En dat van elk aandeel? Of gaat het je ook om de volumes en dergelijke?
[verwijderd]
0
Hoi Famel

'Je wilt dus de koers kunnen zien in stappen van 10 minuten? En dat van elk aandeel? Of gaat het je ook om de volumes en dergelijke?'

Het gaat sec om de koers van alleen de AEX (EOE), niet om volume, of handel.
Maar om te analyseren heb ik wel alle koersen (en tijdstip) van die koersen nodig :)
[verwijderd]
0
Hoi Marique

"indices.nyx.com/nl/products/indices/N...
5 laatste dagen OHLC"

Dank voor je tips van de linkjes!

Deze linkjes geven mij een grafiek met de AEX data. Ik heb echter de getallen (met tijdstippen) nodig, zodat ik deze zelf kan analyseren. Of kijk ik niet goed?
marique
1
[verwijderd]
0
Raak!! Vanuit een heel onverwachte hoek, kreeg ik vandaag de data van de AEX.
Ik had ook een mailtje gestuurd aan de NYSE infoeu@nyx.com en gevraagd naar de data. Tot mijn positieve verbazing stuurden ze een Excel met 90.000 regels AEX! Dus gewoon gevraagd en gekregen bij de bron :) :)

Ga nu aan de gang om ze in MySQL te hangen en SMA te definieren. Zal op deze plaats relevante voortgang melden. Ik ben nog steeds geinteresseerd als jullie (andere bezoekers) ook zelf iets hebben gebouwd of willen bouwen.
[verwijderd]
0
Hoi Marique

quote:

marique schreef op 9 mei 2013 18:18:

[...]
Klik op "view data"
Zie het nu wel. Dank je! Kreeg toevallig ook net een mail met data van 2 maanden maart april van nyse zelf. 90.000 regels in Excel. Maar via deze link kan ik het ook zelf ophalen dus.

Heb nog niet goed gekeken of je het ook naar Excel kunt exporteren. Kon dat niet direct vinden..
[verwijderd]
0
quote:

AEX_trader schreef op 9 mei 2013 19:38:

Ik ben nog steeds geinteresseerd als jullie (andere bezoekers) ook zelf iets hebben gebouwd.

Heb heel veel gebouwd in een scala van computertalen.

Denk zelf dat je nog een lange weg te gaan hebt voor je een vorm van van objectief voorspellende waarde te pakken hebt.

Een echte graal kan niet, maar ongeveer 70% juiste voorspellingen kan.

Verder moet je rekenen met een toekomstig langjarig rendement wat onder de 10% zal liggen. (vermoedelijk lager)

Ontwikkel je programmeer vaardigheden want 99% van alle beleggings-software is gewoon te koop en wordt dus door alle beleggers ingezet.

Verdiep je in de effecten die opties hebben op een toekomstige koers. (was mijn stokpaardje trouwens)

Je lijkt me leergierig, dus zet je schouders eronder.

En last but not least, beschouw e.e.a. als een hobby.
Mvg Peerke

N.B. Marique is een belangrijke informatie bron hier op het TA forum evenals als een zekere Noach. (Noach veranderde zijn naam nog al eens, blader maar eens wat blz terug op dit forum)
[verwijderd]
0
quote:

TA-Phoenix schreef op 9 mei 2013 20:34:

[...]
Ontwikkel je programmeer vaardigheden want 99% van alle beleggings-software is gewoon te koop en wordt dus door alle beleggers ingezet.

Verdiep je in de effecten die opties hebben op een toekomstige koers. (was mijn stokpaardje trouwens)

Je lijkt me leergierig, dus zet je schouders eronder.

En last but not least, beschouw e.e.a. als een hobby.
Mvg Peerke
Peerke: Dank voor je tips. Het handelsysteem wat ik gebruik is al uitgedacht door mijn partner. Mijn rol is analyseren en in de toekomst piepje geven als een situatie zich voordoet. Heb inmiddelds de 10min grafiek via SQL en EXCEL klaar. Ben nu bezig met SMA. Die is in SQL wat lastiger.
In een later stadium moet ik dus wel live data steeds toevoegen aan mijn Mysqldatabase. Weet nog niet hoe ik dat ga doen. Maar ik ben nog wel paar weekjes bezig met analyse.

[verwijderd]
0
quote:

AEX_trader schreef op 12 mei 2013 09:07:

[...]
In een later stadium moet ik dus wel live data steeds toevoegen aan mijn Mysqldatabase. Weet nog niet hoe ik dat ga doen. Maar ik ben nog wel paar weekjes bezig met analyse.

Altijd lastig hoe je een database moet bouwen.

Heb er al velen bebouwd en ben uiteindelijk tot een standaard consept gekomen.

A: gebruik een push down systeem.
D.w.z. move de database 1 positie naar beneden en zet je nieuwe record bovenaan.
het voordeel is dat je dus je laatste informatie bovenaan hebt.

B:Zet de laatste informatie niet op de eerste regel, maar enkele posities eronder. (heb je eventueel formules naast de database, dan kun je ze copieren naar een van de vrije rows erboven)(Ook andere informatie kun je daar kwijt als b.v. datum,headers e.d.)

C:reserveer ook links naast de database wat colums.
Hier zou je b.v. een data-query kunnen doen.(plus wellicht wat voorbereidende formules om tot je gewenste lay-out van je database te komen.

Mvg Peerke

[verwijderd]
0
Beste AEX_trader,

Ik ben ook op zoek naar een dergelijk databestand. Zou je mij hieraan kunnen helpen?

Groet,

Bram
NabeursInfoCorrectKaderen
0
Ik heb een applicatie ontwikkeld dat continu real-time van enkele aandelen de koers opslaat. Hier kan ik mee doen wat ik wil en dat is op dit moment alleen nog maar het maken van een persoonlijke grafiek.

Het toevoegen van een indicator-lijn zou geen enkel probleem moeten zijn.
[verwijderd]
0
quote:

Bram21 schreef op 13 mei 2013 11:12:

Beste AEX_trader,
Ik ben ook op zoek naar een dergelijk databestand. Zou je mij hieraan kunnen helpen? Groet,
Bram
Beste Bram. Ik ben lang aan het knutselen geweest, daarom ben ik hier even niet geweest. In de reacties op mijn eerste vraag zijn diverse werkbare reacties te vinden om AEX data te vinden. Kijk die reacties even goed door. 1) Reactie marique indices.nyx.com/nl/products/indices/N...
2) Mijn eigen oplossing: Vragen aan iex via mail.. infoeu@nyx.com

[verwijderd]
0
quote:

famel schreef op 13 mei 2013 17:38:

Ik heb een applicatie ontwikkeld dat continu real-time van enkele aandelen de koers opslaat.
Hoi famel,
Ik ben inmiddels veel verder (MySQL/PHP). SMAs en crossing klaar.
Heb je interesse om hierover nog wat kennis info uit te delen? Ik heb nog geen goede oplossing om een live AEX in mijn mysql database te krijgen. We hebben een abo op TWS bij Lynx. Heb een demo gezien hoe je de koers in Excel krijgt. Die zou ik weer naar MySQL kunnen halen, maar het kan vast simpeler, ik hoop geen push of pull in C# of zo te hoeven bouwen, dat zal er toch al wel zijn?
vr gr AEX trader
[verwijderd]
0
Kun je me verder helpen(vraag B) of wil je kennis delen, laat het weten.

Even een update van mijn vorderingen. Ik ben zeer opgeschoten, maar h
et is veel en complex (ja!)/ Het meeste wil ik met iedereen delen. Zet binnenkort delen op web.

Ik heb afgerond:
Stap 1) Maak van AEX data Candles, maak 2 SMAs en bereken de crossing. 100% af in MySQL, behalve inlezen in MySQL DB. Bijna alles is via views. Dus flexibel en snel. Mijn candles veranderen als mijn data verandert. SMA's via stored procedures. Moet nog wel veel aan geprofessionaliseerd worden log, flexibeler etc).

Stap 2) Maak vooziening dat je systeem simpel iedere 15 sec een nieuwe AEX betrouwbaar verwerken kan en je candles en SMA's snel en geautomatidseerd udate (95% af). Dit moet je degelijk maken, vanwege mogelijke tijdelijk uitval van je bron of systeem.

stap 3) maak een grafiek met 2 SMA's in PHP (af, maar de grafiektool is beperkt).

stap 4) maak webserver en zorg dat jouw grafiek op basis van (oude offline) data live benaderbaar is via web. Dit is af, ik kan een beperkte grafiek live maken en op internet tonen. Ik heb verder nog geen PHP functionaliteit gemaakt, dat komt nog. Security moet nog.

NIET AF: Wat komt nu:
A: live data, iedere 15 seconden in mySql pushen of pullen. Als iemand daar kan helpen graag. Uit TWS halen? hoe?

B: Heb nog weinig gedaan om via PHP info uit MySQL in de websit te plaatsen. Ik moet nog op zoek naar de juiste tools en layout. Komt later

C: Als het live draait dan komt het ingewikkelde deel. Als eerste stap ga ik nu maken: Info creeren op een website als er een crossing aankomt. Op basis van huidige afstand 2 SMA's en richting en candle hoogtes kun je een soort van voorspelling voor een crossing maken. Daar komen dan nog 1 of 2 eigen regels bij. Dit maakt het mogelijk om een signaal te creeren. Natuurlijk is dit nog van weinig waarde, maar dit is stap 1.

Zoals gezegd een deel (mijn SQL database waarmee je candles en SMAs maakt en data kunt toevoegen) wil ik eventueel delen.
AEX_Trader
25 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 860,01 -5,35 -0,62% 19 apr
AMX 921,43 -5,17 -0,56% 19 apr
ASCX 1.182,36 -7,47 -0,63% 19 apr
BEL 20 3.827,75 +1,17 +0,03% 19 apr
Germany40^ 17.714,20 -123,20 -0,69% 19 apr
US30^ 37.851,00 0,00 0,00% 19 apr
US500^ 4.960,72 0,00 0,00% 19 apr
Nasd100^ 17.004,48 0,00 0,00% 19 apr
Japan225^ 37.028,48 0,00 0,00% 19 apr
WTI 82,10 0,00 0,00% 19 apr
Brent 87,14 0,00 0,00% 19 apr
EUR/USD 1,0655 +0,0012 +0,11% 19 apr
BTC/USD 63.845,33 +257,55 +0,41% 13:23
Gold spot 2.392,50 0,00 0,00% 19 apr
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
Heineken 89,640 +1,640 +1,86% 19 apr
DSM FIRMENICH AG 104,100 +1,350 +1,31% 19 apr
Ahold Delhaize 27,380 +0,240 +0,88% 19 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ASMI 523,000 -21,800 -4,00% 19 apr
BESI 133,500 -5,050 -3,64% 19 apr
ADYEN NV 1.399,200 -43,400 -3,01% 19 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront