Ahold « Terug naar discussie overzicht

Hamsteren&bonus

10 Posts
pilot1
0
MARKET TALK: Huishoudens bezuinigen op boodschappen - ING



AMSTERDAM (Dow Jones)--Bijna een kwart van de Nederlandse huishoudens vond het in het tweede kwartaal van 2013 lastiger om rond te komen, blijkt donderdag uit de periodieke ING Budget Barometer. De belangrijkste redenen zijn lagere inkomens, aldus 30% van de ondervraagden en stijgende prijzen, zegt 25%. Naast besparingen op grote uitgaven geeft de helft van de huishoudens ook minder uit aan dagelijkse boodschappen, aldus het onderzoek van ING Nederland. De barometer kwam in het laatste kwartaal uit op 82 punten, tegen 79 in het eerste kwartaal, waarbij alle scores onder de 100 punten duiden op meer pessimisten dan optimisten over de eigen portemonnee. Het populairste middel om te bezuinigen is 'koopjesjagen' (85%) en 60% van de besparende huishoudens koopt meer huismerken in plaats van A-merken. Van de huishoudens kiest 57% voor een goedkopere supermarkt om te besparen en 22% koopt om te besparen seizoensgroenten en -fruit. Op snoep en snacks bezuinigt 75% van de huishoudens, op vlees en vis 59% en op kant-en-klaarmaaltijden ook 59%. Van de huishoudens ziet 53% weinig of geen ruimte meer om nog verder te bezuinigen op boodschappen. (BTK)

bub
0
van de AH hoef je het niet te hebben. De Hamsterweken zijn mager en de uitvoering is beroerd. Wil Appie nog wel zijn best doen.
[verwijderd]
0
quote:

bub schreef op 29 juni 2013 12:49:

van de AH hoef je het niet te hebben. De Hamsterweken zijn mager en de uitvoering is beroerd. Wil Appie nog wel zijn best doen.
De hamsterweken zijn mager?.Ik heb flink ingeslagen .Misschien zat er weinig bij voor U?.Zou kunnen natuurlijk.Ik vermoed een vervolg van de hamster na de vakantie.Kan je weer inslaan.
[verwijderd]
0
quote:

pilot1 schreef op 29 juni 2013 17:17:

Haringen en kersen waren prima.
2 haringen voor e. 1,50;mager prijsje inderdaad.
[verwijderd]
0
Vaak als ik boodschappen ga doen is alles wat in de aanbieding is al op. Waardeloos dus.
[verwijderd]
0
quote:

RamBam schreef op 30 juni 2013 15:21:

Vaak als ik boodschappen ga doen is alles wat in de aanbieding is al op. Waardeloos dus.
Dat is niet in orde;klopt.En dan zoek je je het rambam.
pilot1
0
'Supermarktklant let meer op aanbiedingen'

Gepubliceerd op 30 aug 2013 om 11:48 | Views: 406
Artikel
Reacties

.



ROTTERDAM (AFN) - Door de voortwoekerende crisis nemen steeds meer Nederlanders maatregelen om hun bestedingen in de supermarkt terug te dringen. Ze gaan vaker af op aanbiedingen en zijn ook bereid om hiervoor meerdere supermarkten te bezoeken. Dat concludeert Deloitte in een vrijdag gepubliceerd onderzoek naar consumententrends in de supermarktbranche.

Vooral de folder wordt steeds belangrijker voor consumenten om te achterhalen waar ze voor aanbiedingen moeten zijn. Ruim 70 procent gebruikt nu de folder als oriëntatiemiddel. Vorig jaar was dit nog 66 procent. Inmiddels bezoekt 28 procent van de consumenten verschillende supermarkten vanwege aanbiedingen. Een jaar eerder was dit nog slechts 21 procent.
10 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 27,880
Verschil +0,120 (+0,43%)
Hoog 27,930
Laag 27,630
Volume 1.950.528
Volume gemiddeld 2.058.963
Volume gisteren 1.804.888

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront