Ahold « Terug naar discussie overzicht

Ahold start maandag 9 september met een prijsoorlog.

28 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
Albert Heijn gaat vanaf maandag de prijzen van ongeveer duizend artikelen verlagen. Dat kondigt topman Sander van der Laan aan in het AD zaterdag. Het is niet bekend hoe ver de prijzen omlaag gaan en hoe lang de actie duurt. Ook is niet duidelijk of de concurrenten meegaan.

Klanten hebben het gevoel dat ze bij Albert Heijn duurder uit zijn. Dat is de reden om de prijs te verlagen. We willen een signaal afgeven naar onze klanten. We zien dat het leven duurder is geworden
Een woordvoerster van de Albert Heijn

Sommige producten worden tot 20 procent goedkoper. Het gaat volgens Albert Heijn om een structurele prijsverlaging en niet om een kortingsactie. Het is niet duidelijk of de concurrenten meegaan.

Albert Heijn richt de kortingsaanval voorop op rivaal Lidl. 'Wij zien dat met name Lidl een heel stevige ontwikkeling doormaakt. Als marktleider kunnen wij niet stilzitten en dat laten gebeuren. We zien dat de klant acties en voordeel zoekt', zegt topman Sander van der Laan in het AD zaterdag.

'We blijven in het midden'
Een woordvoerster voegt eraan toe dat klanten het gevoel hebben 'dat ze bij Albert Heijn duurder uit zijn. Dat is de reden om de prijs te verlagen. We willen een signaal afgeven naar onze klanten. We zien dat het leven duurder is geworden.'

Eind 2003 kondigde Albert Heijn ook een grote prijsverlaging aan. Dat leidde tot een prijzenoorlog onder de supermarkten. Volgens Albert Heijn is de situatie deze keer anders. 'Dit verandert niets aan onze positie in de markt. Qua prijzen zitten we in het midden en blijven we in het midden zitten. Daarom denken we dat dit de markt niet in beweging zal brengen.'
[verwijderd]
0
Albert Heijn verliest op dit moment omzet aan de Lidl en Aldi. De consumenten letten in crisistijd meer op de prijs van het product. Ahold wil haar sterke marktpositie houden. Sommige producten worden tot 20 procent goedkoper.

Dit is goed nieuws voor de consumenten. Ahold probeert de klanten te behouden en dat is een slimme zet.
[verwijderd]
0
quote:

Blutter schreef op 7 september 2013 09:25:

Albert Heijn verliest op dit moment omzet aan de Lidl en Aldi. De consumenten letten in crisistijd meer op de prijs van het product. Ahold wil haar sterke marktpositie houden. Sommige producten worden tot 20 procent goedkoper.

Dit is goed nieuws voor de consumenten. Ahold probeert de klanten te behouden en dat is een slimme zet.
Bedankt voor het plaatsen, Blutter.Ik geloof niet ,dat de Aldi het doelwit is.Aldi zijn m.a. neemt af.

Ik had niet gedacht ,dat Lidl zo'n invloed zou hebben op de AH klanten.Maar het is voor velen een slechte tijd.En die voelen ze in het loonzakje plus de gestegen huren en overige lasten.

Hoe reageert de koers op dit bericht?.

Ik denk in eerste instantie (wat) lager.Als het een succes is,dan komt het wel weer.
BASF en BAYER kopen
0
En Lidl, zal als antwoord dan weer onder de prijzen van Ahold gaan zitten. Dit zal ten koste van de winst gaan, helaas.
Geniet van uw weekend.
[verwijderd]
0
quote:

realiteit 2013 schreef op 7 september 2013 17:45:

En Lidl, zal als antwoord dan weer onder de prijzen van Ahold gaan zitten. Dit zal ten koste van de winst gaan, helaas.
Geniet van uw weekend.
Ahold is een sterk bedrijf, met een goede kaspositie.
Supermarkten profiteren ook van de crisis, doordat de consumenten minder vaak uit gaan eten. Ook verblijf op camping is toegenomen en zij halen veel uit de supermarkt.
arreno
0
Duizend artikelen
Albert Heijn kondigde vandaag aan duizend artikelen van A-merken in prijs te verlagen. Topman Van der Laan zegt dat AH zich met de actie vooral op Lidl richt. Voor een deel is de prijsverlaging een sigaar uit eigen doos, meent Moers. "Albert Heijn heeft de prijzen de afgelopen maanden verhoogd. Dus hebben ze nu weer ruimte om te verlagen. Dat vind ik wel een beetje flauw van Albert Heijn.
[verwijderd]
0
quote:

arreno schreef op 7 september 2013 23:18:

Duizend artikelen
Voor een deel is de prijsverlaging een sigaar uit eigen doos, meent Moers. "Albert Heijn heeft de prijzen de afgelopen maanden verhoogd.
Wie niet?.
arreno
0
Medewerkers betalen de prijs voor de prijsverlagingen die supermarkten doorvoeren. Dat schrijft CNV Dienstenbond zondag in een reactie op het nieuws dat Albert Heijn vanaf maandag de prijs van zo'n duizend producten gaat verlagen. Enkele andere supermarktketens hebben al laten weten daarin mee te gaan.

Volgens CNV proberen winkeliers al jaren op alle mogelijke manieren te besparen op personeelskosten en nemen ze daarbij regelmatig een loopje met de cao. Daarnaast is er nog steeds sprake van leeftijdsdiscriminatie, waarbij 16-jarigen de banen van de 19-jarigen innemen. 'Verkopen zonder marges of zelfs daaronder kan geen enkele winkel. De supermarktmedewerker betaalt uiteindelijk de goedkope boodschappen voor de consument', aldus cao-onderhandelaar Fedde Monsma.

Onder de supermarkt-cao vallen ruim 260.000 medewerkers die werken in meer dan 5500 supermarktbedrijven, meldt CNV.
[verwijderd]
0
quote:

arreno schreef op 8 september 2013 15:33:

Medewerkers betalen de prijs voor de prijsverlagingen die supermarkten doorvoeren. Dat schrijft CNV Dienstenbond zondag in een reactie op het nieuws dat Albert Heijn vanaf maandag de prijs van zo'n duizend producten gaat verlagen. Enkele andere supermarktketens hebben al laten weten daarin mee te gaan.

Volgens CNV proberen winkeliers al jaren op alle mogelijke manieren te besparen op personeelskosten en nemen ze daarbij regelmatig een loopje met de cao. Daarnaast is er nog steeds sprake van leeftijdsdiscriminatie, waarbij 16-jarigen de banen van de 19-jarigen innemen. 'Verkopen zonder marges of zelfs daaronder kan geen enkele winkel. De supermarktmedewerker betaalt uiteindelijk de goedkope boodschappen voor de consument', aldus cao-onderhandelaar Fedde Monsma.

Onder de supermarkt-cao vallen ruim 260.000 medewerkers die werken in meer dan 5500 supermarktbedrijven, meldt CNV.
Wij profiteren er wel van. Er komen flinke prijsverlagingen.
Ahold behoudt wel zijn marktaandeel en ze komen er tenslotte sterker uit.
Er zijn veel klanten verloren aan de Lidl en die wil Ahold weer terugwinnen. De klanten zijn ook aan het bezuinigen en de prijs is bepalende factor. Ik zelf let ook steeds meer op de prijs.
[verwijderd]
0
Aldi en Lidl kunnen hun klanten zo goedkoop bedienen omdat ze hun personeel uitknijpen en soms zelfs intimideren als ze willen strijden voor betere arbeidsvoorwaarden. Ben benieuwd welke koers Ahold gaat varen? Personeel uitknijpen of de leveranciers. Of beide partijen?
[verwijderd]
1
quote:

Blutter schreef op 8 september 2013 15:42:

[...]
Wij profiteren er wel van. Er komen flinke prijsverlagingen.
Ahold behoudt wel zijn marktaandeel en ze komen er tenslotte sterker uit.
Er zijn veel klanten verloren aan de Lidl en die wil Ahold weer terugwinnen. De klanten zijn ook aan het bezuinigen en de prijs is bepalende factor. Ik zelf let ook steeds meer op de prijs.
Hoe zouden Ahold aandeelhouders daar nu van kunnen profiteren?
Prijzen verlagen zonder in je winstmarge te snijden kan alleen door goedkoper inkopen en dat verschil aan de klant doorgeven. Probleem daarbij is dat je dat even moet gaan uitonderhamdelen met de producenten van die 1000 artikelen en je kunt je misschien voorstellen dat die een heel ander idee hebben. Er zal een beetje geschoven kunnen worden met quantum korting, maar echt overhouden doet het niet natuurlijk. Elke andere prijsverlaging zal de winstmarge van de supermarkt raken. Hardstikke mooi natuurlijk als al die Lidl klanten voortaan bij Ahold hun boodschappen doen - behalve wanneer je per klant nauwelijks iets verdient - want je moet niet vergeten dat je niet alleen de prijzen verlaagd voor die Lidl-klanten die je voortaan in jouw winkel wilt hebben, maar ook voor de trouwe, vaak wat beter gesitueerde Ahold klant die blijmoedig een paar procent meer betaalt voor z'n merk-koffie en thee, vooral omdat er niet steeds van dat Lidl volk voor hem in de rij bij de kassa staat. ;-)
Nu zal het op het hele concern wel niet zo veel uitmaken, een supermarkt prijzenoorlog maar mij zou het niet verbazen als het Ahold aandeel in eerste instantie 'down' gaat a.s. maandag.
pilot1
0
Is volgens mij ook negatief nieuws voor Ahold.
De inkoper van aandelen kan flink tekeer gaan van de week .
[verwijderd]
0
Kijk naar de lokale leveranciers aan albert Heijn .
Die zullen de rekening betalen.
Dus Douwe Egberts, VION, dus Rabobank , groente leveranciers , melk leveranciers ..
Een Unilever heeft de hele wereld als afzet, zoals coca cola , maar een Stegeman zal net effe geknepen worden.
Calve schiet me te binnen de broodbakkers , alles wie eigenlijk niet zonder ze kan .
Grt
[verwijderd]
0
Ik eerste instantie kost deze grap natuurlijk geld.Dit foefje is al meerdere malen van stal gehaald en heeft geen windeieren opgeleverd.De eerste keer,in de jaren 80 is het zo goed gelukt ,dat daarmee de fikse groei van Ahold in gang gezet kon worden(ook overzee).Leveranciers zijn ook gek op extra groei in deze tijd.Bij extra omzet kan het ook extra leveranciersbonussen opleveren.Verder dalen de kosten per product,als er een fikse meeromzet behaald wordt.
Mogelijk krijg ik deze week weer instapkansen,als de aandeelhouder niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
[verwijderd]
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 8 september 2013 20:57:

Ik eerste instantie kost deze grap natuurlijk geld.Dit foefje is al meerdere malen van stal gehaald en heeft geen windeieren opgeleverd.De eerste keer,in de jaren 80 is het zo goed gelukt ,dat daarmee de fikse groei van Ahold in gang gezet kon worden(ook overzee).Leveranciers zijn ook gek op extra groei in deze tijd.Bij extra omzet kan het ook extra leveranciersbonussen opleveren.Verder dalen de kosten per product,als er een fikse meeromzet behaald wordt.
Mogelijk krijg ik deze week weer instapkansen,als de aandeelhouder niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Leveranciers zijn juist de klos. Het komt op mij over als een noodsprong van AH. Jammer dat Lidl niet beursgenoteerd is. Dat is een supermarktconcern met potentie.
[verwijderd]
0
quote:

Vidoque schreef op 8 september 2013 22:23:

[...]

Leveranciers zijn juist de klos. Het komt op mij over als een noodsprong van AH. Jammer dat Lidl niet beursgenoteerd is. Dat is een supermarktconcern met potentie.
De klos?.Ik weet niet of er nieuwe contracten zijn gemaakt met leveranciers.

Jij weet dat wel schijnbaar.
[verwijderd]
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 8 september 2013 22:41:

[...]

De klos?.Ik weet niet of er nieuwe contracten zijn gemaakt met leveranciers.

Jij weet dat wel schijnbaar.
Dat weet ik wel zeker. Dacht je dat AH die actie tegen Lidl uit eigen zak betaalt. Als je als leverancier je produkt hoog op een schap in een AH supermarkt wilt hebben moet je flink bloeden. Die advertenties in Allerhande zijn ook verplichte kost voor leveranciers. Met 'zachte' dwang word je gedwongen duizenden euro's te betalen voor een advertentie. En dat doe je graag als leverancier als iedereen winkelt bij AH. Maar als andere supermarktketens terrein winnen is het een ander verhaal. Ik denk dat de koers nog wel een deukje kan oplopen deze week.
[verwijderd]
0
quote:

Vidoque schreef op 8 september 2013 22:55:

[...]

Dat weet ik wel zeker. Dacht je dat AH die actie tegen Lidl uit eigen zak betaalt. Als je als leverancier je produkt hoog op een schap in een AH supermarkt wilt hebben moet je flink bloeden. Die advertenties in Allerhande zijn ook verplichte kost voor leveranciers. Met 'zachte' dwang word je gedwongen duizenden euro's te betalen voor een advertentie. En dat doe je graag als leverancier als iedereen winkelt bij AH. Maar als andere supermarktketens terrein winnen is het een ander verhaal. Ik denk dat de koers nog wel een deukje kan oplopen deze week.
Inkoopcondities wijzig je niet zomaar.Dat zijn contracten met een eindtijd.

Heb je de tweede kwartaalcijfers gezien?.Ahold 5.6 % groei in Nederland en een verbeterde marge.En dan in paniek?.Ik geloof er niets van.Het zou best kunnen,dat deze "oorlog" al in januari gepland is.

Autonome groei Jumbo onder de marktgroei.Ik denk eerder dat het tegen Jumbo gericht is.Net als voorheen tegen Laurus.
[verwijderd]
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 8 september 2013 23:14:

[...]

Inkoopcondities wijzig je niet zomaar.Dat zijn contracten met een eindtijd.

Heb je de tweede kwartaalcijfers gezien?.Ahold 5.6 % groei in Nederland en een verbeterde marge.En dan in paniek?.Ik geloof er niets van.Het zou best kunnen,dat deze "oorlog" al in januari gepland is.

Autonome groei Jumbo onder de marktgroei.Ik denk eerder dat het tegen Jumbo gericht is.Net als voorheen tegen Laurus.
Ik denk ook dat AH Jumbo als grootste concurrent ziet. Jumbo is een mix van Lidl en AH en bovendien goedkoop met snelle kassa's. AH speelt hier strategisch snel op in met forse prijsverlagingen maar dat zal toch ten koste gaan van de marge. Hoe je het ook wendt of keert.
28 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 10:55
Koers 27,130
Verschil -0,010 (-0,04%)
Hoog 27,200
Laag 27,000
Volume 323.894
Volume gemiddeld 2.034.987
Volume gisteren 2.405.151

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront