Ahold « Terug naar discussie overzicht

Overname Delhaize door Ahold?

5 Posts
kanhetlager
0

09.05 uur: Het Financieele Dagblad poogt nog eens het debat aan te wakkeren of Ahold Delhaize moet kopen. De analisten van Rabobank zijn niet overtuigd en zien dit enkel als een mogelijk scenario als Ahold aan ‘cherrypicking’ kan doen: de Belgische activiteiten plus een deel van Hannaford en van Zuidoost-Europa. Maar dat zou inhouden dat Food Lion eerst aan een andere partij wordt verkocht, zoals private equity, en dat ziet Rabobank nog niet meteen gebeuren. De beste verdediging voor Delhaize is dat de resultaten in de VS (moeten) blijven verbeteren.



At this stage we do not regard a take out as a highly likely scenario but it should not be ruled out either. This provides a floor to the valuation of Delhaize and is the main risk to a short position in Delhaize.


bases
0
Ik zie dit in de nabije toekomst nog niet gebeuren. Zeker in België heeft Ahold er geen belang bij Delhaize over te nemen, aangezien zij hun eigen formule in de markt storten.
[verwijderd]
0
quote:

bases schreef op 12 november 2013 19:35:

Ik zie dit in de nabije toekomst nog niet gebeuren. Zeker in België heeft Ahold er geen belang bij Delhaize over te nemen, aangezien zij hun eigen formule in de markt storten.
of alle Delhaize ombouwen tot AH, heb je makkelijk en snel winkelpanden tot je beschikking.
bases
0
Klopt Roobaaro, Echter verwacht ik niet dat Ahold zijn geld daar direct in gaat steken. omdat dit voor een enorme operationele druk zorgt op de organisatie.

Mooiste voorbeeld is Jumbo met haar overnames. van schuldenvrij bedrijf naar een leninginfuus.
[verwijderd]
0
quote:

bases schreef op 12 november 2013 22:34:

Klopt Roobaaro, Echter verwacht ik niet dat Ahold zijn geld daar direct in gaat steken. omdat dit voor een enorme operationele druk zorgt op de organisatie.

Mooiste voorbeeld is Jumbo met haar overnames. van schuldenvrij bedrijf naar een leninginfuus.
Klopt, denk ook dat Ahold eerst het inkopen van eigen aandelen wilt vorderen. Een hogere koers is positief bij een overname. wellicht eind 2014/ begin 2015 een overname? zou voor de Belgische uitbreiding van Ahold erg gunstig zijn
5 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:36
Koers 26,790
Verschil -0,190 (-0,70%)
Hoog 26,980
Laag 26,670
Volume 2.650.753
Volume gemiddeld 2.028.748
Volume gisteren 2.562.590

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront