OCI « Terug naar discussie overzicht

OCI augustus

23 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
beterwisdanonwis
0
Verrassend dat hier zo weinig over OCI wordt gepost. Er gebeurt immers enorm veel met dit bedrijf. Met haar sterke positie in de kunstmestsector verwacht ik dat ze een steeds voornamere rol gaan spelen in hun marktsegment. Geopolitiek gezien zijn ze qua activiteiten ook in meer stabielere gebieden gaan zitten, hoewel Algerije een riskfactor blijft. Dat OCI bouw/kunstmest wil splitsen lijkt me ook een gezonde zaak om zo meer focus te krijgen in de twee bedrijfsvoeringen. De resultaten zullen nog even onder druk staan, hoewel ze niet slecht zijn, maar ik verwacht toch wel een sterke groei in de komende jaren. Mij lijkt het een zeer interessant aandeel, verwacht binnenkort positie te nemen in dit aandeel.
beterwisdanonwis
0
quote:

beterwisdanonwis schreef op 28 augustus 2014 11:35:

Verrassend dat hier zo weinig over OCI wordt gepost. Er gebeurt immers enorm veel met dit bedrijf. Met haar sterke positie in de kunstmestsector verwacht ik dat ze een steeds voornamere rol gaan spelen in hun marktsegment. Geopolitiek gezien zijn ze qua activiteiten ook in meer stabielere gebieden gaan zitten, hoewel Algerije een riskfactor blijft. Dat OCI bouw/kunstmest wil splitsen lijkt me ook een gezonde zaak om zo meer focus te krijgen in de twee bedrijfsvoeringen. De resultaten zullen nog even onder druk staan, hoewel ze niet slecht zijn, maar ik verwacht toch wel een sterke groei in de komende jaren. Mij lijkt het een zeer interessant aandeel, verwacht binnenkort positie te nemen in dit aandeel.
De analisten hebben OCI ook in the picture, maar blijven er nog even vanaf. Ik ook, maar stap wel binnenkort (1 a 2 maanden) in.
[verwijderd]
0
Ja die Corne van Zeijl had het over teleurstellende cijfers maar zo slecht vond ik ze niet. En hoe vaak zitten de experts er niet naast in hun maand prognoses. Ik stap ook binnenkort in.
beterwisdanonwis
0
Wat wil je weten? gevluchte ondernemers uit Egypte, naar binnen geloodst door een Nederlander naar de Aex. Hebben/hadden ruzie met de Eg. autoriteiten. Nog steeds een mega miljoenendispuut met de Egyptische fiscus/overheid. Groot in de kunstmest, zijn oa. deels eigenaar van het Sittardse DSM terrein, een van de grote wereldspelers op gebied van kunstmest. En een redelijk groot bouwbedrijf, in Nederland vooral bekend van de Kop van Zuid in Rotterdam en enkele stations, maar elders in het midden oosten bezig met veel grotere projecten. Strategische beslissing onderweg om de bouwpoot eventueel af te splitsen. Lees vooral de berichten ove OCI, jaarverslag ed. staat heel veel in. Interessant moment om in te stappen. Naar mijn mening is een koersstijging in een jaar tijd van 25% tov de AEX een zeer reele, de koers is laag door het onbekende, en door onzekerheid in de markt hebben deze aandelen, die op zich niet slecht zijn, het zwaar (SBMO, FUGRO, Bouw/aannemerij en zo zijn er nog wel een paar).
beterwisdanonwis
0
"Het Noorse Yara International en het Amerikaanse CF Industries praten over de oprichting van 's werelds grootste kunstmestproducent"
Dit is wel heftig nieuws voor OCI, koers krijgt een tik.
[verwijderd]
0
Gaat er hard aan toe de laatste dagen. Vreemd dat hier geen discussie is erover =)
[verwijderd]
0
Ja gezellig forum SM. Ik ben ingestapt voor de cijfers van morgen. Mijn gedachte is dat de VS lekker op stoom zijn gekomen en dat OCI daar toch een flinke omzet vandaan haalt. En zo nog wat meer redenen. We gaan het zien morgen.
[verwijderd]
0
nope, zat op de site te koekeloeren, maar niets te vinden. De pre verschoot ineens met een euro van 18.99 naar 17.95. Het zal me benieuwen: met de goedkopere energie moet er toch een erg goede marge zijn gehaald op kunstmest.
[verwijderd]
0
bij genoemde getallen moet uiteraard een tientje worden opgeteld - ik heb meer koffie nodig geloof ik.
[verwijderd]
0
Fertilizer & Chemicals Group

Business Highlights

Total product volume sold that was produced by OCI reached 1.37 million metric tons during the third quarter of 2014, a 41% increase over the same period last year, and a 24% increase compared with the second quarter of this year.

En nog veel meer info via www.oci.nl/investor-relations/news/20...
[verwijderd]
0
Vermoedelijk is het handjevol analisten dat OCI volgt nu hard aan het rekenen om er chocola van te maken. Blijft een maf AEX fonds. Erbarmelijke handel op cijfer dag. Hoe ik het zie: sterke cijfers vwb Fertilizer and Chemicals (ondanks dat Egypte regelmatig de gaskraan dichtdraait) en vleesch nog visch vwb de bouw poot. Orderboek minder gevuld maar sterke vooruitzichten in de VS, Saudi Arabië en Egypte.
DeZwarteRidder
0
quote:

Stefan S schreef op 13 november 2014 17:32:

Ja gezellig forum SM. Ik ben ingestapt voor de cijfers van morgen. Mijn gedachte is dat de VS lekker op stoom zijn gekomen en dat OCI daar toch een flinke omzet vandaan haalt. En zo nog wat meer redenen. We gaan het zien morgen.
Ik begrijp dat je toch doorgaat met beleggen...??
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 14 november 2014 09:47:

[...]

Ik begrijp dat je toch doorgaat met beleggen...??
Na mijn grote verliezen zou ik het restant op een spaarrekening moeten zetten, maar ik haal ook voldoening en plezier uit het volgen van bedrijven en markten. Dus ja, ik ga nog even door. En dat geldt ook voor het solliciteren.
DeZwarteRidder
0
quote:

Stefan S schreef op 14 november 2014 09:55:

[...]
Na mijn grote verliezen zou ik het restant op een spaarrekening moeten zetten, maar ik haal ook voldoening en plezier uit het volgen van bedrijven en markten. Dus ja, ik ga nog even door. En dat geldt ook voor het solliciteren.
Spreiding is de allerbelangrijkste regel voor een succesvolle belegger; zonder spreiding ben je aan het gokken.
[verwijderd]
0
Kunsmestdivisie OCI ziet verkoop aanzwellen

09:44 14-11-2014
AMSTERDAM (AFN) - Het in Amsterdam genoteerde bouw- en kunstmestbedrijf OCI heeft in het derde kwartaal fors meer kunstmest verkocht. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend in een tussentijds handelsbericht.

Kunsmestdivisie OCI ziet verkoop aanzwellen Het verkoopvolume steeg naar 1,37 miljoen ton, een toename van 41 procent in vergelijking met een jaar eerder en bijna een kwart meer dan in het tweede kwartaal.

Het bedrijf meldde tevens dat het op koers ligt voor de afsplitsing van de bouwdivisie, dat voor het eerste kwartaal van 2015 op de rol staat. OCI wil zijn bouwtak aan de beurs noteren in Egypte en de Verenigde Arabische Emiraten (VAE). Bij de bouwdivisie groeide het orderboek met 17 procent in vergelijking met een jaar eerder, exclusief de ,,mutatie van vermogens". Concrete winst- en omzetcijfers gaf OCI vrijdag niet.

Hm, ik las toch echt -14,5% new awards tov van Q2.

Afijn, de markt is niet enthousiast. Jammer maar het zij zo.

Zeker, ZR, de porto is netjes gespreid nu. Fugro was een harde maar leerzame les.
23 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 14:57
Koers 24,710
Verschil -0,210 (-0,84%)
Hoog 25,140
Laag 24,570
Volume 90.288
Volume gemiddeld 404.210
Volume gisteren 175.615

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront