Ahold « Terug naar discussie overzicht

Ahold ultimo 2015: Euro 20,-

641 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
[verwijderd]
2
Goedemiddag Ahold aanhangers!

Allereerst de beste wensen voor 2015! Het is een open deur maar niet minder gemeend.

We hebben het koersdoel (Euro 14,65) voor ultimo 2014 overtroffen en hebben de boeken uiteindelijk kunnen sluiten op een puike Euro 14,755!

Ik heb Ahold grootste concurrent - de Jumbo - een veer in de kont gestoken voor z'n indrukwekkende opmars, maar de koersontwikkeling die Ahold liet zien mag er aan het eind van de rit ook wezen!! Eerlijk is eerlijk; een rendement (inclusief het dividend) die loopt in de dubbele cijfers. Dit hebben we toch lang niet meer gezien.

De opmars van de koers is voornamelijk in het 4e kwartaal tot stand gekomen. De cijfers over het 3e kwartaal vielen mee, ze waren weliswaar niet fantastisch maar de markt had op veel slechter gerekend, de Dollar was al een tijdje aan het stijgen, het aandelen inkoopprogramma draaide ook maar door en deze cocktail van prikkels kon de belegger simpelweg niet meer negeren waardoor we van een hoge Euro 11 (oktober 2014) naar de huidige Euro 14,755 konden snellen. Een beweging die we niet meer hadden verwacht en waarvan velen wellicht niet alles van meegepikt hebben. Ik althans niet, zeg ik eerlijkheidshalve.
De vraag is echter gerechtvaardigd of er niet meer speelt. Persoonlijk vind ik de versnelling van de koers wel opzienbarend en ik denk dat menig belegger zich afvraagt of wellicht niet iemand al bezig is met een boekenonderzoek. Anders gezegd wordt Ahold niet binnenkort gewoon overgenomen. Praktisch gezien kan dit natuurlijk niet maar ik kan niet helpen dat een vijandig bod wel degelijk tot de mogelijkheden behoort. De vraag is dan natuurlijk of er niet veel teveel betaald wordt. Maar goed misschien loop ik ver voor de troepen vooruit en is er helemaal geen sprake van, maar dat neemt niet weg dat het telkens bij mij terugkomt en waarom hebben bedrijven of andere grote jongens niet veel eerder geacteerd toen het echt nog voor een appel en een ei te verkrijgen was?!

Harry Piekema is eindelijk voor Ahold van de buis gehaald. Hij heeft aangegeven op zoek te willen naar een andere uitdaging, in werkelijkheid is hij natuurlijk aan de kant gezet mede onder druk van een paar opstandige aandeelhouders. Het is goed dat Ahold daar gehoor aan heeft gegeven.
Ahold gaat hiermee gelukkig het pad op van vernieuwing en dat had het bedrijf hard, nee zelfs heel hard nodig.

Goed we weten allemaal dat er een paar indicatoren zijn om te bepalen of we moeten blijven zitten of dat we afscheid moeten nemen van een bedrijf.

We weten dat de Dollar een enorme invloed heeft op het resultaat. Ik verwacht voor 2015 een opschoning in de Eurozone. Zo zal Griekenland de Euro-zone verlaten en de strijd in de ECB zal heftig worden. Mensen zullen ontslag gaan nemen. Het is aan Duitsland wat de toekomst zal brengen aangaande de Euro. Flinke battles zullen er uitgevochten worden. Dit zal de Dollar in eerste instantie goed doen. Ik verwacht niet dat we naar pariteit gaan maar wel een zone gaan opzoeken van tussen de 1.08 - 1.12. Als er eenmaal meer duidelijkheid optreedt in de situatie in Europa, pas dan kan er weer echt gebouwd gaan worden. Dit brengt met zich mee dat de situatie NL er niet makkelijker op wordt. De werkloosheid zal nog even blijven groeien en de concurrentie van Ahold bouwt z'n marktposities verder uit. De greep op de concurrentie is en blijft een lastige horde voor Ahold die ik de komende periode niet snel zie veranderen. Pas na een consolidatieslag zal er van stabiliteit weer sprake zijn maar dat verwacht ik pas tegen het eind van het jaar.

Naast de andere overwegingen (en ik maak me hier even makkelijk vanaf) die bepalen wat een goede prijs is voor het aandeel - en deze weten we namelijk met z'n allen al - wil ik tot een uitspraak komen teneinde het koersdoel voor 2015 te bepalen;

Deze zal liggen op Euro 20,-

Ik realiseer me dat ik een koersdoel op tafel leg die ver boven de koersdoelen van gerenommeerde "huizen" ligt en wellicht van andere gerespecteerde forumleden. Maar dit is het resultaat van weloverwogen afweging, zowel fundamenteel als technisch, rationeel als emotioneel, met tegelijkertijd een lichte premie.

Hopelijk willen jullie meedoen om ook dit jaar jullie koersdoelen af te geven. Ik zou het leuk vinden als ook de oudgedienden weer wat vaker van zich doen spreken, maar nieuwe mensen zijn natuurlijk ook van harte uitgenodigd.

Ik zal de firma kritisch blijven volgen en mijn zegje blijven doen maar ik heb alle vertrouwen in wederom mooi jaar!

Vanaf maandag zit ik weer aan de knoppen. Zoals gezegd een fijn en gezond 2015 jaar toegewenst.

Maak het goed.

Basta

[verwijderd]
0
Mooi epistel Basta bedankt.En gefeliciteerd met de juiste koers inschatting over 2014.Verder natuurlijk allemaal een mooi 2015!

Eind 2012 1.038.000.000 aandelen,nu 2 jaar later 822 miljoen aandelen uitstaand.21 % minder.

Als er een equity fonds is wat brood ziet in een opsplitsing is het goed mogelijk zo'n overname.
Rob 74
0
Hoopmazzel is AH niet te groot/duur om over te nemen?
Verder denk ik dat de lage Euro Ahold wel degelijk zullen beïnvloeden.
Zelf ben ik een lange termijn beleggen en zie het divident als de beloning om de aandelen vast te houden en dit zal beloont worden omdat er inderdaad veel minder aandelen in omloop zijn.
De €20,-- euro van Basta voor eind 2015 vind ik te hoog in een euconomisch onrustig jaar wat gaat komen denk aan €17,00 aan eind 2015
Groet Rob
[verwijderd]
1
AH, met de koopzegels haal ik bijna 5 á 6 % rendement, of zoiets....
en met mijn AH-aandeeltjes dus nu op naar 20 euro; het is bijna te mooi om waar te wezen, maar wonderen zijn de wereld niet uit, dus ook dit is heel goed mogelijk. Ik ga me er in elk geval voor inspannen = hamsteren
[verwijderd]
0
Rob, Ahold geeft 1 keer per jaar dividend, ooi gedacht om tussendoor dividend te vangen van RDS (Shell)? In 2014 elk kwartaal 0,377euro uitgekeerd, is 1,508euro.
[verwijderd]
0
quote:

Rob 74 schreef op 2 januari 2015 09:36:

Hoopmazzel is AH niet te groot/duur om over te nemen?
Verder denk ik dat de lage Euro Ahold wel degelijk zullen beïnvloeden.
Zelf ben ik een lange termijn beleggen en zie het divident als de beloning om de aandelen vast te houden en dit zal beloont worden omdat er inderdaad veel minder aandelen in omloop zijn.
De €20,-- euro van Basta voor eind 2015 vind ik te hoog in een euconomisch onrustig jaar wat gaat komen denk aan €17,00 aan eind 2015
Groet Rob
Goedemorgen Rob,

Ik vind die inschatting van 20 euro ook hoog Rob.Maar goed Basta is onze voorspelkoning ,dus ik ben benieuwd.Ik kijk het eerst eens rustig aan hoe het verloop is met de koers zonder de eigen inkoop.
Ik heb ze momenteel niet.Ben meer van TomTom(zie adviezen) en vastgoed de laatste tijd.En ook wat goudmijntjes.Shell paar keer winst gepakt,nu er niet in.
sluut
0
quote:

Leve de Beurs schreef op 2 januari 2015 09:42:

AH, met de koopzegels haal ik bijna 5 á 6 % rendement, of zoiets....
en met mijn AH-aandeeltjes dus nu op naar 20 euro; het is bijna te mooi om waar te wezen, maar wonderen zijn de wereld niet uit, dus ook dit is heel goed mogelijk. Ik ga me er in elk geval voor inspannen = hamsteren
De koopzegels, ja hele volksstammen doen er aan mee en een mooi rendement.
De beste voor een ieder, gezondheid etc en een goed beursjaar toegewenst.
pieter123
0
Ik sluit mij aan bij de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2015, veel geluk en gezondheid voor iedereen.
Mijn onderbuikgevoel zegt dat AH niet overgenomen gaat worden maar zelf zal overnemen en datzelfde gevoel zegt dat dat in Belgie gaat gebeuren. Maar ook Nederland blijft spetteren, nieuwe aanpak reclame, verrassende assortimentuitbreidingen, spraakmakende klanten acties enz, enz. En daarnaast dividend verhoging. De opmars van Q4 zal worden voortgezet en mijn verwachting is dat eind 2015 de koers op 17 euro zal staan (rob, samen de fles wijn dus delen.)Ik ben blij verrast dat Basta wat milder is geworden over AH , complimenten voor het gepost stukje en ik zeg; houden zo, het is een prima bedrijf!
Tot slot, allemaal veel beurswijsheid dit jaar.
[verwijderd]
0
Euro 15,- nu.
Even het proces franchisenemers/Ahold afwachten. Ik verwacht daar wel een groter bedrag voor dan de huidige 17 mln. die nu gereserveerd is door Ahold.

Basta
Koffiezondersuiker
0
Benieuwd of de stijging word vastgehouden morgen van Ahold.
En volgende week?

Zit er met C jan 15.00 in sinds gisteren.
Als Aholds winstrealisaties wat beter waren had dit aandeel allang op 25-30 gestaan.
effegenoeg
0
Ik stel me iets bescheidener op en hanteer mijn koerdoel van 18€ wederom voor dit jaar.
Mooie aanhoudende uptrend.
[verwijderd]
0
Ik ben echt niet iemand,die negatief tegen Ahold aankijkt.Maar kijk eens naar de spurt die het aandeel reeds gemaakt heeft.En gaat het zo geweldig in de branche?.Ja ,je kon gisteren weer over de hoofden lopen in de AH supermarkt.Tegen weggeefprijzen reeds.
Verder heb ik van koersen helemaal geen verstand,maar van de markt een beetje.

Maar van mij mag ie naar de 20.Dik onder de 15 stap ik pas weer in.Cijfertjes afwachten misschien?
[verwijderd]
0
Als je de mogelijkheden voor de koers van Ahold beoordeeld dan is het m.i van groot belang wat de economische ontwikkeling van de belangen in Amerika doen,immers ruim de helft van de omzet komt uit dit gebied.
Wat we allemaal weten is dat het in Amerika goed gaat. Het inkomen groeit de bestedingen nemen toe, en zeer van belang de dollar wordt sterker en sterker t.ov de euro allemaal positieve aanjagers voor de koers van Ahold.tel hier bij op de inspanning van een bedrijf met visie, goed management,een sterke financiële basis en geleerd van harde lessen in het verleden voor mij meer dan voldoende argumenten om in dit bedrijf te investeren.
Persoonlijk koersdoel eind 2015 19,50 euro
[verwijderd]
0
quote:

Ik snap er iets van schreef op 10 januari 2015 11:46:

Als je de mogelijkheden voor de koers van Ahold beoordeeld dan is het m.i van groot belang wat de economische ontwikkeling van de belangen in Amerika doen,immers ruim de helft van de omzet komt uit dit gebied.
Wat we allemaal weten is dat het in Amerika goed gaat. Het inkomen groeit de bestedingen nemen toe, en zeer van belang de dollar wordt sterker en sterker t.ov de euro allemaal positieve aanjagers voor de koers van Ahold.tel hier bij op de inspanning van een bedrijf met visie, goed management,een sterke financiële basis en geleerd van harde lessen in het verleden voor mij meer dan voldoende argumenten om in dit bedrijf te investeren.
Persoonlijk koersdoel eind 2015 19,50 euro
Geleerd uit het verleden hoeft nog geen pas op de plaats te zijn.
hvasd2
0

"Met Ahold krijgne we een beeld van wat het dollar-effect is voor de AEX- (en AMX-)bedrijven, want u weet dat onze lievelingen hun omzet vooral in die sterk aangetrokken Amerikaanse munt boeken. Unilever en Heineken zijn wat dat betreft letterlijk de grootste usual suspects"

www.iex.nl/Column/146436/Vooruitblik-...
effegenoeg
0
VOORUITBLIK 'Omzet Ahold stabiliseerde in 2014'

AMSTERDAM (AFN) - Ahold heeft zijn omzet vorig jaar min of meer zien stabiliseren op het niveau van 2013. Dat voorspellen analisten in een vooruitblik op de omzetcijfers die het supermarktconcern donderdag om 6.45 uur publiceert.

De analisten voorzien gemiddeld een jaaromzet van 32,64 miljard euro voor Ahold. Dat zou 0,1 procent meer zijn dan in 2013.

Analist Alan Vandenberghe van KBC Securities verwacht dat de omzet van Ahold in het vierde kwartaal is aangetrokken, mede dankzij de gunstige ontwikkeling van de dollar ten opzichte van de euro. Bij Albert Heijn voorziet hij echter een daling van de vergelijkbare omzet met 0,5 procent.

Ahold sprak in het derde kwartaal van verbeterende trends in de VS en in Nederland. De winstmarge op de thuismarkt bleef daarbij stabiel ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Het concern voorspelde dat aanhoudende investeringen in het aanbod de verkopen verder zouden stimuleren.


(ANP Redactie AFN/Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 560 6070)
gerrit 69
0


Misschien lijkt het niet zo spannend, maar de lange termijn call-opties van Ahold zijn nog steeds betrekkelijk goedkoop.

Als voorbeeld Call optie Dec-2019 met uitoefenprijs € 16,00 tegen laatste koers € 1,69
Loopt het aandeel voor het jaar 2019 naar de € 20,00 dan is de call optie meer dan verdubbeld.
Je mist alleen het dividend maar zonder het aandeel Ahold echt in het bezit te hebben word de inleg met een beetje geduld verdubbeld en dat lukt je niet met het aandeel zelf.
[verwijderd]
0
beste gerrit 69 , het is asoluut niet mijn bedoeling om jouw optimistische kijk te ondermijnen.
ben het volkomen met je eens dat je altijd het beste ,wanneer je wat in calls en puts doet, bij calls kopen dat steeds geldt voor langlopende series .
maar om nu te kopen omdat ze relatief goedkooop lijken daarmee ben ik het helaas niet mee eens.
volg de optie serie's al zo'n jaar bij ah.
vond het wel aardig dat jij ook " man en paard" durfde te noemen waarmee je jouw visie onderbouwde, waarvoor dank.

("Loopt het aandeel voor het jaar 2019 naar de € 20,00 dan is de call optie meer dan verdubbeld.") zie ik persoonlijk niet zo snel gebeuren maar hoop ik voor jou wel.
oké dan heb ik te lang gewacht.
een succesvolle week toegewenst.
[verwijderd]
0
Ik ben niet van de afdeling juichen over de omzetcijfers 4e kwartaal.Ook werd er bekend gemaakt dat de gestimuleerde omzet ten koste is gegaan van de marge.Dus na de afboeking van 200 mio eerder dit jaar kan het resultaat tegenvallen.
Om dan toch het aandeel dagelijks te zien stijgen verwondert me.Zijn de problemen opgelost dan?.Heeft de concurrentie een tik gekregen?.
Of is er iemand zich aan het inkopen?.Naar aanleiding van de resultaten zal het niet zijn.

Mooie dag!
[verwijderd]
0
Rond 60% van de omzet word behaald in amerika dit is m.i een aanjager van de omzet en winst bij ahold mede door de hogere dollar koers t.o.v de euro en de goede consumenten cijfers in de V.S, mijn verwachting is dat ahold op 26 febr solide jaarcijfers presenteert.
641 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 29 30 31 32 33 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 10:27
Koers 26,930
Verschil -0,050 (-0,19%)
Hoog 26,980
Laag 26,710
Volume 476.152
Volume gemiddeld 2.028.748
Volume gisteren 2.562.590

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront