GeoJunxion « Terug naar discussie overzicht

Halfjaarcijfers AND ?

61 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
[verwijderd]
0
Morgen de resultaten over de eerste 6 mnd.
Beter dan die van 2014 kan niet omdat de mooie
ALK deal toen meetelde.
Maar liefst 2,1 miljoen winst.

De kop morgen zal dan ook weer zijn : MINDER WINST EN OMZET AND

Wat zou de koers omhoog kunnen zetten ?

- Kaarten nu gereed
- Mogelijk een kaarten deal
- Verdere samenwerking/gesprekken partij
Automotive.
- AND benaderd voor vergaande vorm van
samenwerking
- Kaarten binnen enkele weken gereed en veel
reacties vanuit de markt.
- nieuws omtrend track en trache vwb nieuwe
klanten die zijn aangesloten.
- gesprekken vwb uitbreiding kaarten dekking
lopen.
Onderbouwer
0
Ik durfde vandaag niet in te stappen. De kans op negatief nieuws achtte ik helaas groter.
Zoals:
- Lichte vertraging met kaarten
- Omzetdaling
- Kaspositie in gevaar wegens investeringen

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes!
Spes
0
Tot nu toe zijn bijna alle halfjaarcijfers tegengevallen dus kan je geen ongelijk geven ;)
Aan de andere kant zijn AND aandeelhouders nu heel voorzichtig (kijk naar het verloop van de beurskoers in vergelijking met b.v. TomTom) dus het kan ook zeer meevallen.
[verwijderd]
0
Morgen omhoog
Al de andere keren naar beneden gegaan en moesten toen omhoog dus nu een dikke plus.
emilio!.!
0
AND eerste halfjaar winstgevend, verdubbeling kaartendekking in afrondende fase en AND speelt in op ontwikkelingen binnen haar sector

Ontwikkeling kaarten Noord-Amerika in afrondende fase
Omzet eerste halfjaar 2015 € 1,8 miljoen tegen € 3,3 miljoen in eerste halfjaar 2014
Winst eerste halfjaar 2015 € 0,7 miljoen tegen € 2,1 miljoen in eerste halfjaar 2014
Winst per aandeel eerste halfjaar 2015 € 0,19 tegen € 0,56 per aandeel in eerste halfjaar 2014
AND houdt ontwikkelingen in haar sector, waaronder de verkoop van HERE, nauwlettend in de gaten en is in dialoog met marktpartijen om op deze ontwikkelingen in te spelen.
[verwijderd]
0
Prachtig !

0,7 miljoen euro winst op een omzet van 1,8 miljoen.
Geeft wederom aan hoe winstgevend AND is.

Wat helemaal super is dat ze in gesprek/dialoog zijn
met marktpartijen om op deze ontwikkelingen in te spelen.
Kaarten Noord Amerika in afrondende fase, de prospectus
Is straks gereed en dan kunnen deze marktpartijen
ook de nieuwe kaarten bekijken.
Een overname of een vergaande samenwerking ligt in het verschiet.

Eens zien of er nu een analist wakker gaat worden en de enorme kansen
ziet voor AND .

Succes vandaag voor de trouwe aandeelhouders. ??
nr36
0
quote:

Geld als schreef op 18 augustus 2015 07:52:

Prachtig !

0,7 miljoen euro winst op een omzet van 1,8 miljoen.
Geeft wederom aan hoe winstgevend AND is.

Wat helemaal super is dat ze in gesprek/dialoog zijn
met marktpartijen om op deze ontwikkelingen in te spelen.
Kaarten Noord Amerika in afrondende fase, de prospectus
Is straks gereed en dan kunnen deze marktpartijen
ook de nieuwe kaarten bekijken.
Een overname of een vergaande samenwerking ligt in het verschiet.

Eens zien of er nu een analist wakker gaat worden en de enorme kansen
ziet voor AND .

Succes vandaag voor de trouwe aandeelhouders. ??
Droom lekker verder...............
emilio!.!
0
AMSTERDAM (Dow Jones)--AND International Publishers nv (AND.AE) heeft de omzet en winstgevendheid over de eerste jaarhelft flink zien dalen, deels als gevolg van een vertekenend beeld voortvloeiende uit eenmalige inkomsten uit licenties in 2014, en anderzijds de timing van nieuwe opdrachten, blijkt dinsdag voorbeurs uit een persbericht van AND met daarin de cijfers over de eerste zes maanden van 2015.

Het bedrijf geeft ook dit keer geen financiele outlook, maar is positief over de tweede jaarhelft. De kaarten voor Noord-Amerika zijn met een lichte vertraging vanaf het derde kwartaal beschikbaar. Vanaf 2016 wordt een substantielere bijdrage uit deze kaart, die de dekking van de AND-kaarten verdubbelt, voorzien.

AND startte eerder al een onderzoek naar de mogelijkheden in de automotivemarkt. Dat onderzoek wordt voortgezet. AND zegt de ontwikkelingen in de sector en met name ontwikkelingen rondom de verkoop van HERE voor EUR2,8 miljard aan een consortium van autofabrikanten, nauwlettend te volgen.

Verder voorziet AND voor de tweede helft van het jaar een gedeeltelijke verschuiving van omzet uit kaartlicenties naar maatwerkopdrachten en dienstverlening.

Het bedrijf boekte over de eerste zes maanden van 2015 een omzet van EUR1,7 miljoen tegen EUR3,3 miljoen een jaar eerder. Naast de genoemde oorzaken en omstandigheden droeg ook de omzet uit het contract voor de bouw van een navigatiekaart voor de VS en Canada dit minder bij dan vorig jaar het geval was.

Dit contract levert een belangrijke bijdrage aan de omzet van AND. Daarmee is AND nog steeds afhankelijk van een beperkt aantal opdrachtgevers.

De nettowinst kwam uit op EUR706.000 tegen EUR2,074 miljoen een jaar eerder. Per aandeel kwam dit neer op EUR0,19 tegen EUR0,56.

De nettokasstroom daalde naar EUR1,5 miljoen van EUR2,8 miljoen een jaar eerder. De personeelskosten stegen met EUR400.000 naar ruim EUR1,2 miljoen in verband met de verdere ontwikkeling van de kaart voor Noord-Amerika.

De koers van het aandeel AND sloot maandag op EUR3,65.

Door Andre Sterk; Dow Jones Nieuwsdienst; andre.sterk@wsj.com; +31-20-571 5201
[verwijderd]
0
quote:

nr36 schreef op 18 augustus 2015 07:59:

[...]

Droom lekker verder...............
Thanks ga ik zeker doen, komende weken, maanden
mooie berichten ! Sterkte nr.36
snowhmr
0
Resultaten zoals verwacht zal weinig met de koers doen verwacht ik, lekker op de plank laten liggen in mijn geval.
[verwijderd]
0
Minder omzet , minder winst , zelfs geen financiele outlook,dan blijft er alleen nog maar over hun jaarlijkse beloftes en natuurlijk hun ieder jaar terugkomende verwachtingen,brrrrrrrrrrrrr.
jeff_cassius
0
Nogal overdreven koersdaling.......minder winst en omzet: dat wist iedereen toch al?
Denk dat bij veel mensen het geduld op raakt.......ik laat mijn stukjes nog even liggen; denk dat AND op de goede weg is en hoop vooral dat ze een keer een mooie deal sluiten.
Onderbouwer
0
Toch goed gegokt gister. Ik wil alsnog instappen nu maar ik maak me toch licht zorgen over de kaspositie. De liquide middelen zijn gehalveerd in een jaar en de personeelskosten blijven stijgen.

Als men dit jaar geen goede klant vind verwacht ik een emissie begin 2016.

Vinden ze een goeie klant dan wordt het knallen.

Moeilijk moeilijk
wieweet
0
Wilden ook langzaam wat opbouwen maar blijf er toch van af verloppig.
Nauwelijks nog een bied. Heb een vermoeden dat de koers nog wel eens heel diep in de 2 euro kan gaan de aankomende tijd.

vrgr
snowhmr
0
Niet normaal verkoop 3.05 koop 3.47 wat een verschil, keuze is verkoop je nog boven de 3 of laat je ze op de plank?? wordt tijd dat het management eens een duidelijk signaal afgeeft.
maci
0
quote:

snowhmr schreef op 20 augustus 2015 09:59:

Niet normaal verkoop 3.05 koop 3.47 wat een verschil, keuze is verkoop je nog boven de 3 of laat je ze op de plank?? wordt tijd dat het management eens een duidelijk signaal afgeeft.
Wat maakt het uit of je, als het om slechts 6 stukjes gaat, er nog geen 2 euro meer of minder voor krijgt?
snowhmr
0
quote:

maci schreef op 20 augustus 2015 10:04:

[...]

Wat maakt het uit of je, als het om slechts 6 stukjes gaat, er nog geen 2 euro meer of minder voor krijgt?
LOL nog een beetje humor op zon dag inderdaad met 6 stukjes maar toch.
maci
0
quote:

Erg chebbi schreef op 20 augustus 2015 10:10:

Krijgen ze een boete als ze Amerika te laat uitleveren?
Om dat aan de weet te komen moet je AND benaderen.
Of je daarop een reactie krijgt..?

Succes.
61 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront