GeoJunxion « Terug naar discussie overzicht

Overname AND perikelen

18 Posts
Opstapelen
0
Het waarschijnlijke bod dat zal komen of biedingen verdienen een eigen draad. Dikke kans dat dit het einddraadje is.
Graag discussie of waarom nu wel een overname en door wie, welke prijs etc. Door hier niet in te gaan op dagelijkse koersschommelingen houden we het overzichtelijk

Capelle aan den IJssel – 2 december 2015 – AND International Publishers NV maakt bekend dat met meerdere partijen verkennende gesprekken worden gevoerd inzake een mogelijk bod op alle aandelen. Deze gesprekken bevinden zich in een vroeg stadium en onzeker is of deze tot een concreet resultaat zullen leiden. AND zal de markt nader informeren wanneer daar aanleiding toe is, in overeenstemming met geldende wet- en regelgeving.

www.and.com/news-all/mededeling-and-i...
[verwijderd]
0
Ik denk Tesla, Tesla werkt nu al veel met sensoren op zijn wagens die de omgeving / roads herkennen en kan deze mogelijk koppelen aan de kaarten van AND.
Alleen als "tryout project" is de 50 miljoen voor AND al geen rare investering.
Is de naam van de klant uit de USA van AND al bekend gemaakt?

Prijs, 13 euro dat kan hoger worden als er meer geïnteresseerden blijken te zijn.
[verwijderd]
0
Wervel wind , daar zat ik ook aan te denken .50 miljoen gedeeld door aandelen aantal is 13,41
[verwijderd]
0
Ik link de ideeën van Hik en *Justin* van het TomTom forum even aan elkaar.
Het is misschien logisch dat er met de zelfde partij gesproken wordt als waarmee onlangs een contract is gesloten:

www.and.com/news-all/and-announces-fi...
AND today announces that it signed a contract with one of the leading providers of worldwide planning solutions to supply their recently released high quality premium navigation map of the United States.
Testen is al gebeurd:
This first customer licensed AND’s US map after extensive testing.

Wie kan deze global planning solutions partij zijn?

Trimble misschien?
Market Value 5.8 Miljard USD, 50 miljoen EUR is dus ook voor hen niet significant.

www.trimble.com/corporate/about_trimb...
[verwijderd]
0
quote:

Wervel Wind schreef op 2 december 2015 16:11:

Ik link de ideeën van Hik en *Justin* van het TomTom forum even aan elkaar.
Het is misschien logisch dat er met de zelfde partij gesproken wordt als waarmee onlangs een contract is gesloten:

www.and.com/news-all/and-announces-fi...
AND today announces that it signed a contract with one of the leading providers of worldwide planning solutions to supply their recently released high quality premium navigation map of the United States.
Testen is al gebeurd:
This first customer licensed AND’s US map after extensive testing.

Wie kan deze global planning solutions partij zijn?

Trimble misschien?
Market Value 5.8 Miljard USD, 50 miljoen EUR is dus ook voor hen niet significant.

www.trimble.com/corporate/about_trimb...

Lijkt me niet dat de contractnemer zijn onderhandelingspositie wat betreft overname zelf zou gaat benadelen
[verwijderd]
0
quote:

Slick schreef op 2 december 2015 16:34:

[...]
Lijkt me niet dat de contractnemer zijn onderhandelingspositie wat betreft overname zelf zou gaat benadelen
Ik snap wat je bedoeld, dat de koers door dit contract is gestegen.
Het kan echter heel goed zijn dat de eigenaars van AND niet willen verkopen onder een bepaald bedrag. Een overnamepremie van 300% vanaf 4 euro is voor Trimble misschien moeilijk uit te leggen. Een bod van 13 vanaf nu 9 een stuk minder.
mr.Franz
0
Ik voorzie nog een spike up richting het sluiten van de beurs. Mij lijkt dat er vanavond een AFM melding zal worden gemaakt, aangezien bijna 7% van de uitstaande aandelen zijn verhandeld vandaag en ook de afgelopen dagen al een hoger volume werd verhandeld. Hierdoor zal de koper zich in zijn kaarten moeten laten kijken, waardoor nu nog zoveel mogelijk stukjes binnen harken volgens mij het meest verstandig is. laat staan als meerdere partijen tegelijk bezig zijn, dan kunnen we nog richting een nieuwe day high.
guusje
0
quote:

mr.Franz schreef op 2 december 2015 16:43:

op twitter gaat het nieuws ook rond, twitter.com/search?q=And%20Internatio...
Profiteer er van , voor je het weet kakt de koers weer in.
wieweet
0
Effe melden...Ben er helemaal uit. Hoop dat het bod 15 of 20 euro word ieder maar vind mijn mooie winst voor het einde van het jaar de moeite waard om te verzilveren...

vrgr
Onderbouwer
0
Ben net thuis. Heb het persbericht even rustig tot me genomen.

Er wordt gepraat met MEERDERE partijen. Dit betekent dus minimaal €15.
maci
0
Als eerder gesteld: ook Gilde dat Ten Cate wil overnemen heeft geen gemeld belang in TC.

Als belangstellende partij neem je een groot risico, zeker nu er wordt gemeld dat er meerdere kandidaten zijn.
In dit geval zijn er dus sowieso "verliezers".
Je zal maar (minimaal) 5 % hebben en er komt helemaal geen deal.
Als je er dan vanaf zou willen heb je wel ff een probleem.

Wat ik al eerder betoogde: laat AND maar eerst zelf hun handel uitventen en verder ontwikkelen. Dat levert op termijn veel meer op.
Ze weten precies wat ze in handen hebben en de know how how e.e.a. te presenteren hebben ze met Parkland en een commissaris met heel veel Chinese know how en Chinesecontacten in huis.
Ik kan me niet voorstellen dat Parkland, na zoveel jaar geduld te hebben gehad er nu op stel en sprong vanaf wil.

Mja, mijn visie, niet voor snel-, maar voor veel geld gaan, is er ook maar een van velen...
Kortom: ik hoop niet dat dit een van de laatste draadjes wordt.

Succes allen.
GENNIX
0
Gaan we morgen aldoor de 10? Wat een feest.
Deze melding van AND zelf is natuurlijk een handig trucje om de prijs fors op te voeren. Dan weten ze al dat het goed zit door de gesprekken met meerdere partijen. Wat zou je zelf doen om het maximale eruit te halen. De bedoeling is natuurlijk dat de directie er na deze deal warmpjes bij zit en het personeel mee laat profiteren. Zo is iedereen blij.
Ik ga uit van minimaal een bod tussen de 15 en 20. Ik doe ze onder de 15 iig niet weg. Zonder een deal komen we hier ook met gemak, alleen met iets meer geduld.
jeff_cassius
0
quote:

maci schreef op 2 december 2015 19:10:

Wat ik al eerder betoogde: laat AND maar eerst zelf hun handel uitventen en verder ontwikkelen. Dat levert op termijn veel meer op.
Ze weten precies wat ze in handen hebben en de know how how e.e.a. te presenteren hebben ze met Parkland en een commissaris met heel veel Chinese know how en Chinesecontacten in huis.
Ik kan me niet voorstellen dat Parkland, na zoveel jaar geduld te hebben gehad er nu op stel en sprong vanaf wil.

Mja, mijn visie, niet voor snel-, maar voor veel geld gaan, is er ook maar een van velen...
Kortom: ik hoop niet dat dit een van de laatste draadjes wordt.

Succes allen.
Mee eens. Denk dat er voor AND meer te halen valt als ze de ingeslagen weg voortzetten.
Neemt niet weg dat ik met veel belangstelling de ontwikkelingen volg.

Trouwens, de mega opgelopen koers vanaf vorige week vrijdag en maandag en dinsdag met het grote volume.... Lijkt me toch een gevalletje voorkennis, of niet?
[verwijderd]
0
quote:

jeff_cassius schreef op 2 december 2015 19:45:

[...]
Mee eens. Denk dat er voor AND meer te halen valt als ze de ingeslagen weg voortzetten.
Neemt niet weg dat ik met veel belangstelling de ontwikkelingen volg.

Trouwens, de mega opgelopen koers vanaf vorige week vrijdag en maandag en dinsdag met het grote volume.... Lijkt me toch een gevalletje voorkennis, of niet?
Wat zou jij doen als je overweegt om op AND een bod te doen, en je weet bij voorbaat als dat je onder de 10 euro geen kans maakt ?
Aandelen kopen natuurlijk, al enkele maanden lang konden we zien dat er door een bepaalde koper steeds groot werd gekocht. ieder aandeel die je voor het bod uit de markt haalt is winst.
En kan je een hoger bod doen.
Is het voorkennis, nee want er is nog geen accoord.
Wel goed dat CEO Hugo nu echt openheid moest geven, vermoedelijk omdat de AFM een vraag heeft gesteld.
25GTi
0
".....Deze gesprekken bevinden zich in een vroeg stadium en onzeker is of deze tot een concreet resultaat zullen leiden......"

Het is vandaag hosanna. Maar morgen en verder in de week?
De koers kan ook weer omlaag duikelen.
De route naar een overname is nooit zonder omwegen. Ik hoop dat ze de goede kaart gebruiken :-)
VolvoR
0
quote:

25GTi schreef op 2 december 2015 20:45:

".....Deze gesprekken bevinden zich in een vroeg stadium en onzeker is of deze tot een concreet resultaat zullen leiden......"

Het is vandaag hosanna. Maar morgen en verder in de week?
De koers kan ook weer omlaag duikelen.
De route naar een overname is nooit zonder omwegen. Ik hoop dat ze de goede kaart gebruiken :-)
Precies, zoals de tomtom zegt,probeer om te draaien of keer om!!
18 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront