ING boekt sterke commerciële groei voert prioriteiten uit Think Forward-strategie voortvarend uit •ING heeft in het 1e halfjaar 2016 ongeveer 650.000 nieuwe particuliere klanten aangetrokken en ongeveer 350.000 primaire klantrelaties opgebouwd
•De kernkredietverlening groeide in het 2e kwartaal 2016 met EUR 14,8 miljard, dankzij financiering voor klanten in verschillende regio’s en bedrijfstakken

•Onderliggend nettoresultaat ING Bank in 2e kwartaal 2016 EUR 1.417 miljoen; +26,7% vergeleken met vorig jaar, +68,3% vergeleken met 1e kwartaal 2016 •Goede resultaten dankzij aanhoudende groei in kredietverlening tegen gezonde marges, en verbeterde prestaties bij Financial Markets
•Resultaten zijn inclusief eenmalige winst op de verkoop van Visa-aandelen en eenmalige lasten die elkaar compenseren

•Sterke fully loaded kernkapitaalratio (CET1) ING Groep van 13,1%; ING kondigt interim-dividend aan van EUR 0,24 per gewoon aandeel •Fully loaded CET1-ratio ING Groep gestegen tot 13,1%, exclusief de nettowinst over 1e halfjaar 2016 van EUR 2.552 miljoen.

www.ing.com/Newsroom/Nieuws/Persberic...