Amerikaanse aandelen « Terug naar discussie overzicht

Pyrogenesis en HPQ Silicon Resources

155 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
[verwijderd]
0
Gesloten op $1.43. En dat zonder een concrete mededeling. Ik kan het eigenlijk niet volgen. Snel gewonnen is snel geronnen?!

fc
[verwijderd]
0
Tuft gewoon door. Nu op $1.82 gesloten.

Er wordt gespeculeerd op een contract van 1,5 miljard dollar. Dan is een bedrijf met een marktkapitalisatie van 300 miljoen natuurlijk goedkoop. Maar zoals gezegd, eerst maar eens een contract zien.

Optimisten zeggen dat dan de koers naar boven de $5 kan. Eerst zien dan geloven. Ik blijf rustig zitten met mijn ondertussen toch wel grote(re) positie.

fc
[verwijderd]
0
Ik lees dat er mensen uitstappen. Dat is positief, die hebben dan tenminste al verkocht :). Waarom ik blijf zitten is simpel.

Dit lijkt me een vooropgezet opkoop programma. Volume is hoog, maar voor het aantal uitstaande aandelen niet belachelijk hoog. Koers wordt in stappen hoger gezet en alles wordt gewoon op die hogere koers opgeveegd. Zonder ook maar de kleinste terugval! Je kijkt een paar uur niet naar de koers en de koers is nog steeds hetzelfde (meestal twee cent hoger). En die gecontroleerde handel vindt al sinds 15 mei plaats.

Maar vooral: HPQ gaat mee!!

HPQ is momenteel niets anders dan een paar veldjes met siliciumoxide, een half afgebouwde Gen3 reactor en een Gen2 reactor waarmee ze wat proefjes doen. Dat die in tandem meegaan, wijst op iets anders dan Drosrite en IJzer pellet fakkels.

fc
[verwijderd]
0
quote:

FatCool schreef op 2 juni 2020 00:07:

Tuft gewoon door. Nu op $1.82 gesloten.
Nu op $3.70. Ik blijf maar gewoon zitten.

Al drie ijzer pelletisatie bedrijven die interesse hebben in de plasma fakkels.

Stijging sinds 1 januari 2020 is 700%; van het dieptepunt van $0.19 op 18 maart 2020 slechts 1940%. Tsja,...

fc
R dayhigh
0
ijzer pellletisatie is slechts 1 doelgroep binnen dit (torch)segment. Verschillende andere doelgroepen, bijvoorbeeld cement industrie, zouden hier ook zeker potentieel klant kunnen zijn.. Daarnaast nog de verschillende andere segmenten; purevap, am powders, drossrite, waste management.

Sterker nog, de hele reden waarom ik in de eerste instantie in pyrogenesis ben gestapt, was omwille van AM. Torch sector, beoordeelde ik als "extra". maar zie nu.

Met andere woorden, mijn aandelen houd ik nog zeker aan, "tip of the iceberg".
Kahoona1962
0
Pyrogenesis is inmiddels geuplist naar de grootste beurs van Canada. Dat gaat ongetwijfeld meer kopers brengen.
Inmiddels hebben ze hun eerste Plasma Torch contract binnen voor 1 zo'n apparaat a 1,8 miljoen, bij een klant die er 500 nodig gaat hebben. Dat is, exclusief service contract, een omzet van bijna 1 miljard ... terwijl de market capitalisatie zo'n 600 miljoen is.
Ook het statement dat er steeds meer andere verticals geintereseerd raken in die plasma torches stemt mij gerust dat dit een mooi verhaal gaat worden ... en dan hebben we het nog niet eens over HPQ Silicon Resources gehad. Dit gaan in december de eerste Carbon Coated Nano Silicon Powders uitleveren ter evaluatie ... een grote autofabrikant heeft al een bestelling gedaan om die dingen uit te proberen. Die Carbon Coated Nano Silicon Powders zijn een goedkopere en betere component voor lithium accu's ... en die zitten nou net in elke elektrische auto :-)
R dayhigh
0
quote:

Kahoona1962 schreef op 27 november 2020 17:46:

Pyrogenesis is inmiddels geuplist naar de grootste beurs van Canada. Dat gaat ongetwijfeld meer kopers brengen.
Inmiddels hebben ze hun eerste Plasma Torch contract binnen voor 1 zo'n apparaat a 1,8 miljoen, bij een klant die er 500 nodig gaat hebben. Dat is, exclusief service contract, een omzet van bijna 1 miljard ... terwijl de market capitalisatie zo'n 600 miljoen is.
Ook het statement dat er steeds meer andere verticals geintereseerd raken in die plasma torches stemt mij gerust dat dit een mooi verhaal gaat worden ... en dan hebben we het nog niet eens over HPQ Silicon Resources gehad. Dit gaan in december de eerste Carbon Coated Nano Silicon Powders uitleveren ter evaluatie ... een grote autofabrikant heeft al een bestelling gedaan om die dingen uit te proberen. Die Carbon Coated Nano Silicon Powders zijn een goedkopere en betere component voor lithium accu's ... en die zitten nou net in elke elektrische auto :-)
Een maand verder. pyrogenesis heeft nu ook een listing application voor de nasdaq ingediend.
2021 belooft een mooi jaar te worden
Jacobsz
0
Klopt idd ik voorzie een grote koersstijging als dit daadwerkelijk naar buiten wordt gebracht, vooralsnog moeten ze het nog waarmaken , maar daarom is het een goed moment om in te stappen.
HPQ silicon ingestapt op 0.30 cent en REC Silicon idemdito, en de laatstgenoemde is al de 1.50 euro gepasseerd.
Geweren_Gerrit
0
Jullie ook de berichtgeving van HPQ in de mailbox gekregen? Zou GM de “grote partij” zijn die in december al aangekondigd zou worden?

Er staat niets in het nieuwsbericht over HPQ, t heeft geen effect op t aandeel, maar ik vind t wel verdacht..

quote:

schreef:

Cleantech In The News:
GM plans to switch its entire fleet to electric by 2035

The move is a seismic shift by one of the world’s largest automakers.
This announcement could put pressure on automakers around the world to make similar commitments.

pvbuzz.com/gm-switch-fleet-to-electri...
Kahoona1962
0
"PyroGenesis Signs Agreement with Tier One Global Aerospace Company for Qualification of Additive Manufacturing Powders"

"We fully expect to enter into similar agreements with other major players in the industry over the next several months"

De volgende business line begint ook tractie te krijgen. Het heeft lang geduurd met die metal powders voor 3D printing, maar het begint erop te lijken nu.
Kahoona1962
2
HPQ gaat een joint venture aan met EBH2. EBH heeft een systeem om via waterstof electriciteit op te wekken. Wat mij triggert:
"EBH2 first successfully tested prototype model has a clean energy production capacity starting at 1 Megawatt of power that can be produced over 7 days from 2 litres of water; sufficient energy to power a typical three (3) bedroom suburban house."

Video: ebh2systems.com/index.php/project/

hpqsilicon.com/press-release/hpq-laun...

In de komende 60 dagen wordt de technology onafhankelijk gevalideerd. Als dit inderdaad gaat werken is het behoorlijk revolutionair.
Kahoona1962
1
Alleen maar positieve zaken voor beide aandelen. Pyrogenesis is wel wat verder dan HPQ ... vorig week hebben ze weer een tender gewonnen voor het verwijderen van PFAS uit water (wederom een nieuwe toepassing), schijnt wereldwijd een probleem aan het worden te zijn in de waterwereld. Pyrogenesis heeft ook behoorlijk wat aandelen in HPQ.
Ik bezit ze beide, en zit erin voor de lange termijn gezien allerlei ontwikkelingen.
R dayhigh
1
quote:

nine_inch_nerd schreef op 3 november 2021 18:55:

Erg rustig hier. Nog perspectief? Topic nu (pas) ontdekt.
Ontzettend veel perspectief, wordt nog veel besproken in het 3d draadje:
www.iex.nl/Forum/Topic/1290446/Koffie...

ik check ook vaak het bullboard: ceo.ca/pyr uit canada, tussen de chit chat zeer nuttige info en samenvattingen.

Er zijn wat supply chain vertragingen geweest in corona tijd maar de techniek en contracten, focusgebieden breiden zich zeer positief uit. hele tendens is dat het wachten is op de grote klappers, niet of, maar wanneer als je het mij vraagt. zeer gezond bedrijf in de juiste markten op het juiste moment. koers is wat mij betreft een schim van wat het hoort te zijn.

q & a van vorige week met de ceo:

m.youtube.com/watch?time_continue=143...
nine_inch_nerd
0
quote:

R dayhigh schreef op 8 november 2021 14:02:

[...]

Ontzettend veel perspectief, wordt nog veel besproken in het 3d draadje:
www.iex.nl/Forum/Topic/1290446/Koffie...

ik check ook vaak het bullboard: ceo.ca/pyr uit canada, tussen de chit chat zeer nuttige info en samenvattingen.

Er zijn wat supply chain vertragingen geweest in corona tijd maar de techniek en contracten, focusgebieden breiden zich zeer positief uit. hele tendens is dat het wachten is op de grote klappers, niet of, maar wanneer als je het mij vraagt. zeer gezond bedrijf in de juiste markten op het juiste moment. koers is wat mij betreft een schim van wat het hoort te zijn.

q & a van vorige week met de ceo:

m.youtube.com/watch?time_continue=143...

Dank u.
nine_inch_nerd
0
quote:

Kahoona1962 schreef op 8 november 2021 13:49:

Alleen maar positieve zaken voor beide aandelen. Pyrogenesis is wel wat verder dan HPQ ... vorig week hebben ze weer een tender gewonnen voor het verwijderen van PFAS uit water (wederom een nieuwe toepassing), schijnt wereldwijd een probleem aan het worden te zijn in de waterwereld. Pyrogenesis heeft ook behoorlijk wat aandelen in HPQ.
Ik bezit ze beide, en zit erin voor de lange termijn gezien allerlei ontwikkelingen.
Bedankt.
R dayhigh
1
PyroGenesis Announces Q3 2021 Results: Revenues $9.3MM; Gross Margin 43.5%; Current Backlog of Signed and/or Awarded Contracts $44.9MM

ceo.ca/@nasdaq/pyrogenesis-announces-...

Zeer mooi q3 met wederom groei , geen verassingen tot dusver. backlog wordt langzaam aan aangevuld. volwassen gestage groei... totdat de grote contracten/partners landen die momenteel in de pen zitten, dan kan het hard gaan.
nine_inch_nerd
0
Beide aandelen hebben wel nog een zeer hoge volatiliteit. Staan bij mij nog in de watchlist. Succes.
R dayhigh
2
Pyro gaat aandelen opkopen !

PyroGenesis Comments on Recent Trading Activity

ceo.ca/@nasdaq/pyrogenesis-comments-o...

MONTREAL, Nov. 18, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- PyroGenesis Canada Inc. (https://www.pyrogenesis.com/) (TSX: PYR) (NASDAQ: PYR) (FRA: 8PY), a high-tech company (hereinafter referred to as the “Company” or “PyroGenesis”), that designs, develops, manufactures and commercializes advanced plasma processes and sustainable solutions which are geared to reduce greenhouse gases, issues this press release in response to an inordinate number of investor inquiries relating to recent trading activity.

The Company prefers not to opine on stock price and trading activity, however, given the recent inquiries from investors, the Company confirms that everything material has been disclosed by the Company in either its press releases or financial reports. PyroGenesis further confirms that none of the contracts previously disclosed are at risk. Last, but not least, the Company wishes to reassure PyroGenesis’ investors that the Company remains on track with current and prospective projects.

Furthermore, the Company believes that the market price of the Company's common shares may not, from time to time, reflect the underlying value of the Company, particularly its growth opportunities. Accordingly, the Company is starting to purchase common shares under the existing Normal Course Issuer Bid (“NCIB”) and will report such purchases as required by regulators. The Company will not be obliged to provide further updates with respect to its continuation, or otherwise, under the NCIB. The Company believes that the proposed purchasing of its common shares is in the best interests of the Company and represents an appropriate use of corporate funds.
155 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 865,36 +0,01 +0,00% 18 apr
AMX 926,60 +7,92 +0,86% 18 apr
ASCX 1.189,83 -18,08 -1,50% 18 apr
BEL 20 3.826,58 +32,01 +0,84% 18 apr
Germany40^ 17.751,90 -85,50 -0,48% 18 apr
US30^ 38.013,46 0,00 0,00% 18 apr
US500^ 5.049,25 0,00 0,00% 18 apr
Nasd100^ 17.548,80 0,00 0,00% 18 apr
Japan225^ 38.001,71 0,00 0,00% 18 apr
WTI 82,08 -0,13 -0,16% 18 apr
Brent 86,99 -0,32 -0,37% 18 apr
EUR/USD 1,0642 -0,0029 -0,27% 01:35
BTC/USD 63.477,05 +2.224,11 +3,63% 01:35
Gold spot 2.379,92 +0,55 +0,02% 01:35
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
RANDSTAD NV 48,350 +1,250 +2,65% 18 apr
ING 15,168 +0,242 +1,62% 18 apr
ArcelorMittal 23,800 +0,290 +1,23% 18 apr
Dalers Laatst +/- % tijd
ASMI 544,800 -35,400 -6,10% 18 apr
BESI 138,550 -3,800 -2,67% 18 apr
ASML 840,300 -12,100 -1,42% 18 apr

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront