Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

TRUMP

70.739 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3532 3533 3534 3535 3536 3537 | Laatste
Lepre Chaun
1
gnocchi.
0
quote:

closer schreef op 23 april 2024 19:25:

Voor het verdere liveverslag verwijs ik naar The Guardian.
www.theguardian.com/us-news/live/2024...

Deze was al eerder vandaag maar de moeite waard:

- - - - - - - - - -

23 april 2024 11.46 EDT
Aanklager Joshua Steinglass vraagt: “Hebt u de heer Trump meerdere keren bezocht in de Trump Tower?” “Door de jaren heen?” vroeg David Pecker . ‘Door de jaren heen’, zei Steinglass. "Ja."

“Hoe zou je hem omschrijven als zakenman?” Pecker antwoordde:

"Ik zou de heer Trump omschrijven als zeer goed geïnformeerd. Ik zou hem omschrijven als zeer gedetailleerd. Van wat ik zag, zou ik hem bijna als een micromanager omschrijven. Hij keek naar alle aspecten, wat het probleem ook was."

‘Hoe zit het met zijn benadering van geld?’

"Ik dacht dat hij met zijn omgang met geld heel voorzichtig en heel zuinig was."
Bedankt closer, mooi en duidelijke link ivm verslag.
gnocchi.
0

Palmer Rapport
Donald Trump heeft een boze inzinking na een brute dag in de rechtszaal
Bill Palmer 23 april 2024.

Link Engels.
www.palmerreport.com/analysis/donald-...

Je hebt per definitie altijd een slechte dag als je voor de rechter staat. Maar Donald Trump heeft het tot nu toe bijzonder slecht en het werd vandaag nog slechter voor hem. Zijn hoorzitting over schending van de mondelinge afspraak verliep zo slecht voor hem dat de rechter uiteindelijk tegen de advocaat van Trump zei dat hij alle geloofwaardigheid had verloren. Toen nam Trumps vriend David Pecker het woord en bekende dat hij en Trump strategisch nepnieuwsverhalen hadden gefabriceerd om de uitkomst van de verkiezingen van 2016 te veranderen.

Tegen de tijd dat Trump de rechtszaal verliet, waren zijn kansen om deze rechtszaak te overleven verkeken. Het is dus niet verwonderlijk dat hij stopte en een totale inzinking had voor de verslaggevers op weg naar buiten. Trump zeurde dat de rechtszaal veel te koud was. Toen zeurde hij over zijn spreekverbod. Toen ging hij tekeer over president Biden.

Op dit punt is het duidelijk dat Donald Trump gewoon uitgeput is. Er is gewoon niets meer over van deze man. En we zijn pas op de tweede officiële dag van het proces. Hij zal nog veel verder bergafwaarts gaan naarmate het slechter met hem gaat.
gnocchi.
0
'Behoeftig, rammelend' en 'kleiner' met de dag: Columnist ziet proces tol eisen op Trump
Travis Gettys
23 april 2024 2:39PM ET

Link Engels.
www.rawstory.com/trump-courtroom-2667...

Donald Trump pochte dat hij zijn straf- en civiele processen zou gebruiken om campagne te voeren voor zijn presidentschap, maar hij ziet er al "behoeftig en rammelend" uit na slechts een week in de rechtszaal, aldus een columnist.

De voormalige president - versterkt door talloze media - beweerde dat hij zich zou koesteren in de kamerbrede berichtgeving om de rechtbanken te manipuleren en zijn campagneprofiel een boost te geven, maar dat is niet wat er is gebeurd sinds hij smaad en fraude vonnissen verloor voor meer dan een half miljard dollar, schreef Washington Post columniste Jennifer Rubin.

"Toen het strafproces daadwerkelijk begon, drong de realiteit tot ons door", schreef Rubin. "In plaats van het proces te domineren of zijn optreden in de rechtbank te gebruiken om te laten zien dat hij alles onder controle heeft en dat geen enkele rechtbank hem in bedwang kan houden, is Trump met de dag kleiner geworden, meer vervallen en, eerlijk gezegd, een beetje zielig."

De New Yorkse rechter Juan Merchan controleert zijn rechtszaal en heeft de ex-president dat niet laten vergeten door hem de les te lezen over zijn commentaar op juryleden en getuigen. En hij heeft Trump bevolen om elke dag bij de rechtszaak aanwezig te zijn of gevangenisstraf te riskeren.

"Trump zeurt dat de rechter hem elke dag laat opdagen - zelfs op dagen dat zijn zoon afstudeert aan de middelbare school of het Hooggerechtshof zijn immuniteitsberoep behandelt," schreef Rubin. "Hij is woedend dat iemand anders zijn agenda controleert. Het moet een ruw ontwaken voor hem zijn dat in een strafproces de rechter het proces leidt, niet de gedaagde."

De voormalige president is blijkbaar verschillende keren ingedommeld tijdens het proces, wat hem belachelijk maakte op sociale media en late-night comedy shows, en Rubin merkte de ironie op van zijn onvermogen om bij bewustzijn te blijven nadat hij de daadkracht van president Joe Biden had aangevallen.

"Toen Trump uit de rechtszaal tevoorschijn kwam om pagina's commentaar te laten zien van trouwe lakeien van Fox News die het proces klopten, zag hij er ronduit behoeftig en rammelend uit," schreef Rubin.

"Tegen het einde van elke lange rechtsdag waarin de rechter, potentiële juryleden en aanklagers slechte dingen over hem opnoemen, onderstreept een korte tirade buiten de rechtszaal alleen maar de machtsongelijkheid. Hij lijkt verzwakt."
Gijs T
1
quote:

gnocchi. schreef op 23 april 2024 21:52:

Palmer Rapport
Donald Trump heeft een boze inzinking na een brute dag in de rechtszaal
Bill Palmer 23 april 2024.

Link Engels.
www.palmerreport.com/analysis/donald-...

Je hebt per definitie altijd een slechte dag als je voor de rechter staat. Maar Donald Trump heeft het tot nu toe bijzonder slecht en het werd vandaag nog slechter voor hem. Zijn hoorzitting over schending van de mondelinge afspraak verliep zo slecht voor hem dat de rechter uiteindelijk tegen de advocaat van Trump zei dat hij alle geloofwaardigheid had verloren. Toen nam Trumps vriend David Pecker het woord en bekende dat hij en Trump strategisch nepnieuwsverhalen hadden gefabriceerd om de uitkomst van de verkiezingen van 2016 te veranderen.
Aha
dus Trump, die te pas en te onpas verklaart dat de meeste mainstream media Fake News over hem publiceren, wordt nu in een rechtszaal geconfronteert met een getuige die onder ede verklaart dat hij samen met Trump gecollaboreerd heeft om nepnieuws over zijn tegenstanders te publiceren.
Lepre Chaun
1
Trump staat op het punt om een sociale meevaller van $1,2 miljard te scoren.

Voegtlin/Zuma-pers)

De socialemediaaandelen van Donald Trump naderen een mijlpaal, waardoor de voormalige president een aandelensubsidie ter waarde van maar liefst 1,2 miljard dollar krijgt.

Trump Media & Technology Group, het moederbedrijf van de Truth Social-app, ging vorige maand naar de beurs via een zogenaamde SPAC-deal. De aandelen sloten dinsdag op $32,56, wat de twintigste opeenvolgende handelssessie markeerde en dat het aandeel boven de $17,50 bleef.

Dat aantal is aanzienlijk omdat Trump in aanmerking komt voor een zogenoemde earnout-bonus als het aandeel twintig handelsdagen boven die drempel blijft. Trump komt nu in aanmerking voor een extra toekenning van 36 miljoen aandelen, wat bij de slotkoers van dinsdag ongeveer $1,2 miljard waard is.
Eenmaal toegekend zou het totale aandelenbelang van Trump ongeveer 3,7 miljard dollar waard zijn.

www.wsj.com/livecoverage/stock-market...
voda
1
Eerste getuige erkent media te hebben ingezet om Trump te helpen
Aangepast: Gisteren, 20:56 Gisteren, 20:54 in BUITENLAND

NEW YORK - De eerste getuige in de strafzaak tegen Donald Trump heeft de jury in New York verteld over een bijeenkomst in 2015 waarop werd gevraagd of hij de campagne van Trump kon helpen. Deze David Pecker, oud-topman van mediabedrijf American Media, stelde volgens Amerikaanse media dat hij destijds aanbood de „ogen en oren” te zijn van Trump en diens medestanders.

Aanklagers spreken over de samenzwering in de Trump Tower. Ze stellen dat het de bedoeling was om schadelijke verhalen over Trump uit de publiciteit te houden in aanloop naar de presidentsverkiezingen. Bij de bijeenkomst in 2015 waren naast Pecker en Trump ook Michael Cohen aanwezig, de toenmalige advocaat en fixer van de latere president.

Voor meer, zie link:

www.telegraaf.nl/nieuws/1768126186/ee...
closer
0
De Senaat keurt de hulpwet voor Oekraïne en Israël goed na maandenlang debat
www.washingtonpost.com/politics/2024/...

Uit bovenstaand artikel:
De Senaat keurde in februari een versie van de hulpwet goed, na maandenlange onderhandelingen om te komen tot een door de Republikeinse Partij gevraagde tweeledige grensovereenkomst die verband hield met de hulp, maar die mislukte nadat Trump zijn verzet had aangekondigd. De inspanning verdeelde destijds de Republikeinen in de Senaat, en slechts 22 van hen stemden ervoor. Maar dinsdag stemden 31 Republikeinen vóór de maatregel, waaronder senator Lindsey O. Graham (RS.C.), een oude havik die zijn stem vanaf februari omdraaide.

Op een feestelijke persconferentie, nadat een belangrijke procedurele stemming was geslaagd, zei McConnell dat hij geloofde dat uit de stemming bleek dat de Republikeinen een isolationistisch wereldbeeld verwierpen dat volgens hem werd gepromoot door ex-Fox News-persoonlijkheid Tucker Carlson, met wie hij de spot dreef omdat hij onlangs de Russische leider Vladimir Poetin interviewde.

“Ik denk dat we de isolationistische beweging hebben omgedraaid”, zei McConnell.

In februari zei Trump tijdens een betoging dat hij Rusland zou aanmoedigen om “wat ze maar willen” te doen met elk NAVO-lidland dat niet voldoende geld uitgeeft aan zijn eigen defensie.
GakGak
0
www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20240424...
.
Als alle stemmen geteld zijn, eindigt de oud-gouverneur van South Carolina volgens Edison Research op bijna 21 procent van de stemmen - tegen 79 procent voor Trump. Dat zou duiden op ontevredenheid onder een deel van de Republikeinen over de nominatie van Trump.
gnocchi.
0

Palmer Rapport
Het blijkt dat er een plan is om Donald Trump in de gevangenis te stoppen.
Bill Palmer | 10:00 pm EDT 23 april 2024

Link Engels.
www.palmerreport.com/analysis/turns-o...

Ik wijs er al een tijdje op dat Donald Trump op de een of andere manier uiteindelijk in de gevangenis zou belanden. Dit is met veel scepsis en tegenzin ontvangen, zelfs van mensen die willen dat hij naar de gevangenis gaat. Een van de meest gehoorde reacties was dat Trump onmogelijk naar de gevangenis kan gaan vanwege zijn geheime dienst. Ik heb dit altijd een onzinnig idee gevonden, omdat de agenten natuurlijk gewoon buiten zijn gevangeniscel kunnen zitten. Nu blijkt dat de Secret Service er net zo over denkt.

De Secret Service heeft de New York Times getipt dat ze inderdaad een plan hebben voor de bewaking van Trump als hij naar de gevangenis gaat. Ze zullen gewoon buiten zijn cel staan, zoals ik al zei. Dit zou nooit een probleem worden. Maar het echte verhaal hier is dat de Secret Service nu heeft besloten dat het tijd is om het publiek te informeren over het feit dat, nee, ze niet gaan proberen om op de een of andere manier te voorkomen dat Trump wordt opgesloten.

Natuurlijk beweert de New York Times nog steeds dat het "onwaarschijnlijk" is dat Trump wordt opgesloten, omdat de media nog steeds niet willen toegeven dat Trump daadwerkelijk naar de gevangenis gaat. Als ze dat toegeven, kunnen ze niet langer de "Trump komt overal mee weg"-verhalen uitmelken voor kijkcijfers en paginaweergaves.

Maar ik bedoel, kom op. We zijn nu op het punt dat zelfs de geheime dienst het erover heeft dat Trump naar de gevangenis moet. Trump staat nu letterlijk terecht. En als de lagere klasse-E misdrijven in dit proces hem niet naar de gevangenis sturen, dan zullen de ernstigere misdrijven waar hij mee te maken krijgt in zijn volgende proces deze zomer hem wel naar de gevangenis sturen.

Misschien wordt Trump wel de Republikeinse genomineerde voor het presidentschap in november terwijl hij in de gevangenis zit. Zoals ik al lang zei, met zoveel bewegende delen en tijdschema's is het moeilijk om precies te voorspellen waar we naar gaan kijken - daarom moeten we nu beginnen met het werk om ervoor te zorgen dat Biden wint, ongeacht wat er aan de andere kant gebeurt. Maar Trump gaat naar de gevangenis. Het rechtssysteem heeft hem berecht. De geheime dienst heeft een plan voor als het gebeurt. Iedereen lijkt het erover eens te zijn dat Trump naar de gevangenis gaat, behalve de media.
closer
0
Tulsi Gabbard herhaalt de valse 'grooming'-claim van Hillary Clinton in een nieuw boek

Tulsi Gabbard, het voormalige Democratische congreslid, heeft een in diskrediet gebrachte bewering over Hillary Clinton, waarvoor Gabbard eerder een aanklacht wegens smaad van $ 50 miljoen liet vallen, herhaald in een nieuw boek dat werd gepubliceerd omdat ze probeert benoemd te worden tot de running mate van Donald Trump voor de Amerikaanse president.

Gabbard beschuldigt de Democraten ervan “een complottheorie te hebben verzonnen dat [Trump] met de Russen ‘samenspande’ om de verkiezingen te winnen” in 2016 en beweert: “Hillary Clinton gebruikte een soortgelijke tactiek tegen mij toen ik me kandidaat stelde voor het presidentschap in 2020, waarbij hij mij beschuldigde van ‘verzorgd te worden door de Russen’.”

Verder lezen: www.theguardian.com/books/2024/apr/23...
gnocchi.
1
Het valt mij nog mee dat de republikeinen niet zeggen of schrijven dat de maan van gatenkaas is.
CIT
0
quote:

gnocchi. schreef op 24 april 2024 11:08:

Het valt mij nog mee dat de republikeinen niet zeggen of schrijven dat de maan van gatenkaas is.
Huh…? Is die dat niet dan? Nee, natuurlijk niet: de maan is een koekie: m.youtube.com/watch?v=EItY6Rmljcg
Opentop
0
De zaak lijkt meer gewicht te hebben dan dat ik vooraf dacht.
Ik dacht, een gevalletje van belastingontwijking, een factuur zakelijk boeken, waar dat prive had moeten zijn.
De verdere gedachte, "T heeft geen open kaart gespeeld waardoor kiezers op het verkeerde been zouden kunnen zijn gezet".
Dat vind ik een wat ver gezochte gedachte.

Maar nu met de ondervraging van Pecker, is wel duidelijk dat T de media gebruikt voor allerlei "fake"berichten over zijn tegenstanders. Ongetwijfeld zal die ook gevraagd hebben om "fake"berichten over zijn enorme bijdragen breed uit te meten.
Dat doen narcissten.
Het is een strategie . In dat licht gezien is het achterhouden van nieuws wat van belang zou kunnen zijn wel een soort kiezersbedrog.

Toch denk ik niet dat Trump hier veel last van zal hebben. Dat hij Pecker betaalde of met hem samenspande om slecht te schrijven over zijn tegenstanders, is niet wat hem in deze zaak ten last wordt gelegd.
Wellicht kan dat later als de zaak zal gaan over kiezersbedrog, inmenging in de verkiezingen, maar niet hier.
Daarbij is ook af te wegen, hoe raar dat is in de USA dat je via de pers probeert een ander zwart te maken.
CIT
0
Pecker's getuigenis is nog niet afgelopen. En de combinatie tussen zijn getuigenis, die van Hope H en Michael C zou problematisch kunnen worden. Ik denk dat het verstandig is nog een slag om de arm te houden: T's advocaten hebben nog recht op kruisverhoor en bewijslast ligt volledig bij het OM.
gnocchi.
0
quote:

CIT schreef op 24 april 2024 14:07:

Pecker's getuigenis is nog niet afgelopen. En de combinatie tussen zijn getuigenis, die van Hope H en Michael C zou problematisch kunnen worden. Ik denk dat het verstandig is nog een slag om de arm te houden: T's advocaten hebben nog recht op kruisverhoor en bewijslast ligt volledig bij het OM.
Inderdaad ze zijn nog maar net bezig.
gnocchi.
0

Waarom zo stil? Trump's stilzwijgen over Pecker getuigenis suggereert dat hij vuiligheid over hem heeft
Tom Boggioni
24 april 2024 8:15AM ET.

Link Engels.
www.rawstory.com/donald-trump-david-p...

Donald Trump's stilzwijgen over voormalig National Enquirer uitgever David Pecker, die verschijnt als getuige voor de aanklager in het zwijggeldproces dat zich afspeelt in een rechtszaal in Manhattan, deed woensdagochtend op MSNBC de wenkbrauwen fronsen.

Terwijl de voormalige president tegenover de pers en op zijn Truth Social platform nog steeds uithaalt naar zijn voormalige advocaat Michael Cohen, die nog moet getuigen, suggereerde een analist van "Morning Joe" dat de voormalige uitgever van het schandaalblad nog niet vrijgegeven vuiligheid over Trump heeft die de voormalige president doet sidderen in zijn laarzen.

Tijdens een discussie over de schade die Pecker aan Trump toebrengt door gedetailleerde informatie te verstrekken over schandaalverhalen voor geld in de aanloop naar de verkiezingen van 2016, merkte het MSNBC-panel op dat Trump de uitgever uit zijn tirades heeft gelaten.

Juridisch analist Andrew Weissmann vertelde het panel dat hij de getuigenis van Pecker "verwoestend" vond voor de juridische verdediging van de voormalige president, en "Morning Joe" co-host Mika Brzezinski voegde daaraan toe: "Weet je, het leek verwoestend op zoveel niveaus, en het trok echt het gordijn terug van deze dingen die worden gedaan, en ik begrijp niet hoe smaad niet in het spel komt bij al deze gekke verhalen die de National Enquirer net over deze politici heeft geplaatst waar we het over hebben."

Tegen panellid Mike Barnicle zei ze: "Ik kan niemand bedenken die de zaak van Donald Trump tot nu toe meer heeft geschaad dan Pecker.

Toch post hij niet over Pecker, hij tiert niet over Pecker, hij praat over Michael Cohen, hij praat over andere getuigen. Dat is waarom het hele monddood maken een probleem is - wat is de deal? Waarom zo stil over Pecker?"

"Misschien heeft Pecker iets over hem dat Donald weet en alleen Pecker weet," antwoordde Barnicle lachend. "Ik weet het zeker niet, Mika."

"Maar weet je, wat Andrew net zegt, daar zouden we wat meer over na moeten denken, want ik denk dat daarbuiten in dit geweldige land dat Amerika heet, mensen, gewone mensen nu al acht, negen jaar lang hebben gehoord over de nieuwsmedia, het catalogeren als nepnieuws door een van de belangrijkste mensen in het land, helaas, de voormalige president van de Verenigde Staten, en ik weet niet of heel veel mensen zo geschokt zouden zijn door de getuigenis over waar The Enquirer mee bezig was."

Bekijk hieronder.
www.youtube.com/watch?v=Yn67ZQTC-i4
closer
0
Tennessee keurt een wetsvoorstel goed om leraren toe te staan verborgen wapens te dragen ondanks protesten

Wetgevers in Tennessee hebben dinsdag een wetsvoorstel aangenomen dat leraren in staat stelt verborgen pistolen op scholen te dragen, ondanks protesten in de hoofdstad van de staat.

Republikeinen in het Huis van Afgevaardigden hebben het wetsvoorstel aangenomen , een van de grootste wapenbewegingen sinds een massale schietpartij op een christelijke school in Nashville vorig jaar drie kinderen en drie volwassenen doodde.

Het wetsvoorstel gaat naar Bill Lee, de gouverneur van Tennessee, die het naar verwachting zal ondertekenen. De wet zou leraren, directeuren en docenten of personeel van een school toestaan een verborgen pistool op het schoolterrein te dragen als ze daarvoor een vergunning hebben en een jaarlijkse training volgen.

Leraren en ouders uit Tennessee hadden zware kritiek op het voorstel, waarbij tientallen dinsdag de hoofdstad van de staat onder water zetten en ‘Bloed aan je handen’ scandeerden. Cameron Sexton, de voorzitter van het huis van Tennessee, gaf staatstroepen opdracht de demonstranten te verwijderen. (Cameron Sexton, die we ons vast nog herinneren vanwege de kortstondige verbanning van Gloria Johnson, Justin Jones, en Justin J. Pearson uit het parlement om hun anti-gun protest, in april 2023. en.wikipedia.org/wiki/2023_Tennessee_... )

- - - - - - - - - -

Justin J. Pearson @Justinjpearson · 15h
Als pestkoppen en lafaards macht hebben, misbruiken ze die. Het antwoord op de wapengeweld-epidemie in onze staat zijn wetten die leraren bewapenen, geweren eren, de leeftijdseisen verlagen en lange wapens in het openbaar toestaan. Dit zijn gevaarlijke wetten en enge tijden in TN.

- - - - - - - - - -

Verder lezen: www.theguardian.com/us-news/2024/apr/...
70.739 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 3532 3533 3534 3535 3536 3537 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 874,02 -0,77 -0,09% 17:50
AMX 925,76 -8,67 -0,93% 17:50
ASCX 1.207,05 +3,00 +0,25% 17:35
BEL 20 3.883,83 -6,88 -0,18% 17:50
Germany40^ 18.066,60 -71,05 -0,39% 17:50
US30^ 38.314,83 -190,13 -0,49% 17:48
US500^ 5.053,14 -16,56 -0,33% 17:50
Nasd100^ 17.481,40 -0,27 0,00% 17:50
Japan225^ 38.038,76 +100,05 +0,26% 17:31
WTI 82,81 -0,49 -0,59% 17:50
Brent 87,93 -0,36 -0,41% 17:50
EUR/USD 1,0685 -0,0017 -0,16% 17:50
BTC/USD 66.371,99 +39,30 +0,06% 12:39
Gold spot 2.326,88 +4,86 +0,21% 17:50
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ASMI 587,600 +56,000 +10,53% 17:29
BESI 138,950 +5,400 +4,04% 17:29
RANDSTAD NV 46,410 +1,410 +3,13% 17:29
Dalers Laatst +/- % tijd
ING 14,658 -0,942 -6,04% 17:29
RELX 38,540 -0,760 -1,93% 17:29
DSM FIRMENICH AG 104,250 -1,900 -1,79% 17:29

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront