Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro 2019

11.210 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 555 556 557 558 559 560 561 » | Laatste
SAHR-0310
0
quote:

GWalstra schreef op 30 december 2019 11:51:

Het Franse bedrijf CGC doet zijn aandeel over aan Fugro en geeft geld toe. Dat de overdracht geld oplevert kan ik alleen verklaren door te veronderstellen dat de verbroken samenwerking geld/omzet/werk kost. Of het goed is of slecht is, ik zou het niet weten. Maar de markt is er kennelijk blij mee.

GW
Zou het ook kunnen zijn dat ze eieren voor hun geld kiezen ivm mogelijke claim in die patentzaak?

Ik vind het overigens een prima zet van Fugro. Direct geld in het laatje om schuld te reduceren, volledige zeggenschap over verkoop onderdeel en mogelijk levert het 40% deel ook nog fiscaal wat op. Weet iemand welke mogelijkheden hier eventueel in het verschiet liggen bij dit laatste? Het eigen 60% deel was volgens mij reeds volledig afgeschreven.
SAHR-0310
0
PARIS - CGG announced it is completing its exit from the seabed data acquisition business and has terminated the Seabed Geosolutions’ joint venture agreement effective December 31, 2019.

In line with its strategy to exit the data acquisition business, CGG has agreed to transfer its 40% shareholding in Seabed Geosolutions to Fugro before the end of the first quarter of 2020 and to conclude before year-end 2019 the remaining matters related to Seabed Geosolutions’ financing and non-competition provisions by paying $35 million to Fugro.

Including this payment, CGG anticipates in 2019 significant positive net cash flow above its expectations.

Marcel H.
0
quote:

E van B schreef op 30 december 2019 20:34:

[...]Dat verwacht ik niet. Het kan maar denk niet dat Shell fugro wil overnemen. Ik denk eerder dat Shell zn pijlen richt op bedrijven als bijvoorbeeld Alfen. Duurzame energie. Maar voor bodem onderzoek klopt Shell steeds vaker aan bij Fugro!! Ben trouwens absoluut van mening dat Fugro het aandeel van 2020 gaat worden. Samen met o.a. AMG, Sif holding en Alfen
Ik verwacht wel een overnamebod in 2020. Fugro wil niet met elke willekeurige partij in zee. Als Shell zich meldt is een deal snel gesloten. Helaas, Shell zal zich niet melden.
RobS
0
quote:

SAHR-0310 schreef op 30 december 2019 21:44:

[...]

Zou het ook kunnen zijn dat ze eieren voor hun geld kiezen ivm mogelijke claim in die patentzaak?

Ik vind het overigens een prima zet van Fugro. Direct geld in het laatje om schuld te reduceren, volledige zeggenschap over verkoop onderdeel en mogelijk levert het 40% deel ook nog fiscaal wat op. Weet iemand welke mogelijkheden hier eventueel in het verschiet liggen bij dit laatste? Het eigen 60% deel was volgens mij reeds volledig afgeschreven.
Een verlies uit een bepaald jaar kunt u op 2 manieren verrekenen:

U verrekent het verlies van het jaar met de belastbare winst uit het voorgaande jaar. Dit wordt carry back of achterwaartse verliesverrekening genoemd.
U verrekent het verlies met de winsten van maximaal 6 volgende jaren. Dit wordt carry forward of voorwaartse verliesverrekening genoemd. Carry forward betekent verrekening met toekomstige winsten.
Verrekening door carry back
Een verlies wordt eerst verrekend met de winst van het voorgaande jaar. Pas daarna verrekent u het verlies met de winsten van de toekomstige jaren.

Verrekening door carry forward
Kan een verlies niet worden verrekend met winst uit het voorgaande jaar? Dan is het verlies vooruit verrekenbaar. Deze voorwaartse verliesverrekening is beperkt tot 6 jaar.

Overgangsregel
Voor verliezen uit de jaren vóór 2019 geldt een verrekeningstermijn van 9 jaar. Om nadelige gevolgen te voorkomen, wordt een verlies uit 2019 (waarvoor een termijn van slechts 6 jaar geldt) eerder verrekend dan verliezen uit 2017 en 2018. Een verlies uit 2020 wordt eerder verrekend dan een verlies uit 2018.
NickieToTheT
1
quote:

SAHR-0310 schreef op 30 december 2019 21:44:

[...]

Zou het ook kunnen zijn dat ze eieren voor hun geld kiezen ivm mogelijke claim in die patentzaak?

Ik vind het overigens een prima zet van Fugro. Direct geld in het laatje om schuld te reduceren, volledige zeggenschap over verkoop onderdeel en mogelijk levert het 40% deel ook nog fiscaal wat op. Weet iemand welke mogelijkheden hier eventueel in het verschiet liggen bij dit laatste? Het eigen 60% deel was volgens mij reeds volledig afgeschreven.
Er is tot juli 2019 afgeschreven en toen is het voor verkoop aanmerkbaar gemaakt. Sindsdien is er niet meer afgeschreven.
Aldus CEO in een podcast.
RobS
3
Mark Heine is sinds 1 oktober 2018 CEO en maakt in 2019 schoonschip wat inhoud dat alle voorzienbare verliezen worden genomen! En dat kan je ook alleen maar doen in het eerste jaar van aanstelling! Alle voorzienbare pijn is genomen en dat we alleen nog maar naar boven gaan kijken! Dit is zoals het hoort geen mismanagement maar harde noten kraken een stijl naar mijn hart. Ook de koers zal hier een positieve impuls van krijgen. De afbouw van de shorters zal snel gaan let maar op! Misschien vandaag al boven de €10,- sluiten ! Fugro is een overname kandidaat en een kanshebber voor een grote koersstijging in het jaar 2020 en dan denk ik aan 50% en meer!
voda
0
'Deal rond Seabed positief voor Fugro'

Gepubliceerd op 31 dec 2019 om 09:13 | Views: 104

Fugro 09:03
9,83 +0,01 (+0,12%)

AMSTERDAM (AFN) - De deal die bodemonderzoeker Fugro heeft gesloten om volledig eigenaar te worden van Seabed Geosolutions is positief. Dat laat KBC Securities weten in een reactie. Volgens de Belgische bank wordt het daardoor makkelijker om Seabed te verkopen. Dat onderdeel staat namelijk in de etalage.

De Franse branchegenoot CGG doet zijn belang van 40 procent in de joint venture over aan Fugro. Als onderdeel van de overeenkomst betaalt CGG 35 miljoen dollar aan Fugro. Het geld dat Fugro krijgt, gebruikt het bedrijf voor het verlagen van de schulden. Verder zal met het kapitaal de balans van Seabed worden versterkt.

KBC heeft een buy-advies voor Fugro, met een koersdoel van 13,50 euro. Fugro noteerde dinsdag kort na aanvang van de handel 0,1 procent hoger op 9,83 euro.
SpecuKlaas
0

Fugro is afgelopen jaar echt voortvarend aan de slag gegaaan met Mark Heine. Het (voorheen) verlieslatende SeaBed 'krijgen' en ook nog 35 miljoen dollar mee krijgen, dat is een mooie deal lijkt mij. Vervolgens kijken of het echt al afgestoten moet worden of dat er nog 'muziek' in zit om zelf gereorganiseerd verder mee door te gaan. Het verjongde en verkleinde bestuur maakt mooie stappen vind ik.
Het enige wat mij nu nog aan Fugro tegen staat is de buiten proportionele beschermingscunstructies (zelfs moeilijk af te schaffen zo zwaar is het opgesteld (3-traps-raket) zwaartste op de beusr meen ik ). Dat is niet meer van deze tijd, en men moet open staan voor een sterke partner, want internationeel moet er meer Body komen in Fugro. Zelf 'zit' ik al ruim 2 jr in dit mooie bedrijf en mijn vertrouwen neemt alleen maar toe.
SpecuKlaas
0
Kan mij helemaal vinden in de 'adviezen'van E van B : ..... ben trouwens absoluut van mening dat Fugro het aandeel van 2020 gaat worden. Samen met o.a. AMG, Sif holding en Alfen. Zelf zet ik daar BeterBed nog bij. Goed aan het reorganiseren en de directie kon er ook niks aan doen dat er in Duitsland verkeerde matrassen werden geleverd. De pijn is er nu uit bij BB
[verwijderd]
0
quote:

Inhoudelijk schreef op 31 december 2019 10:52:

Kan mij helemaal vinden in de 'adviezen'van E van B : ..... ben trouwens absoluut van mening dat Fugro het aandeel van 2020 gaat worden. Samen met o.a. AMG, Sif holding en Alfen. Zelf zet ik daar BeterBed nog bij. Goed aan het reorganiseren en de directie kon er ook niks aan doen dat er in Duitsland verkeerde matrassen werden geleverd. De pijn is er nu uit bij BB
BB vind ik ook een goed aandeel. Zo'n typisch voorbeeld van een bedrijf waar ze op tijd het licht hebben gezien en maatregelen hebben genomen. MC eruit en weer gezond worden. In mijn ogen volgend jaar 3 euro per aandeel!
objectief
0
Het is buiten dit draadje, maar in BB zie ik geen mooie toekomst. De concurrentiestrijd in deze sector is immens en natuurlijk zal BB wel herstellen van de enorme klappen maar dat is een tijdelijk effect.
SIF wordt ook geen topper; de omzet kan toenemen maar de winstmarge er een probleem.
NickieToTheT
0
Ik dacht even dat we op de hoogste stand van het jaar konden sluiten, maar we hebben in maart op een 10+ gestaan. :-)
Hilkenbrook13
1
[verwijderd]
0
NickieToTheT
0
quote:

Apae schreef op 31 december 2019 12:39:

Lijkt me te optimistisch met nog 1,5 uur handel.
You never know! En de shorters die wellicht drukten op +- €9,9 zijn vandaag niet thuis.
[verwijderd]
0
11.210 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 555 556 557 558 559 560 561 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 13:56
Koers 22,960
Verschil -0,060 (-0,26%)
Hoog 23,160
Laag 22,900
Volume 101.553
Volume gemiddeld 374.414
Volume gisteren 307.410

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront