PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL - November 2019

2.611 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
[verwijderd]
0
We gaan eindelijk de goede kant op en gezien de omzet vandaag tot nu toe, geeft dat vertrouwen voor de toekomst. Gezien de positieve berichten van de analisten geeft dit toch ook goede moed. We gaan het allemaal meemaken.
pietje-2005
0
Vandaag wat daghandel en spielerei (of spiegelei?)
Gaat nergens over, nu.
Maandag afrekening en gehaktdag ?
Is dat dan voor de shorters of voor ons ?
Succes
[verwijderd]
0
quote:

peellander schreef op 1 november 2019 11:43:

We gaan eindelijk de goede kant op en gezien de omzet vandaag tot nu toe, geeft dat vertrouwen voor de toekomst. Gezien de positieve berichten van de analisten geeft dit toch ook goede moed. We gaan het allemaal meemaken.
Hoe bedoel je de goede kant op, bijna alle aandelen groen en wij zoals gewoonlijk weer rood...
prinszicht
0
quote:

voda schreef op 1 november 2019 11:21:

Alom bekend beeld bij handelsbericht PostNL

Gepubliceerd op 1 nov 2019 om 11:10 | Views: 130

PostNL 11:01
2,04 -0,01 (-0,68%)

AMSTERDAM (AFN) - Postbedrijf PostNL zal maandag in het handelsbericht over het derde kwartaal het alom bekende beeld laten zien; namelijk minder post- en meer pakketbezorging. Al met al komt de omzet hoger uit en ook het onderliggende cash bedrijfsresultaat zal zijn gestegen, zo blijkt uit een rondgang van PostNL zelf langs analisten die het post- en pakketbedrijf volgen.

De kenners gaan er in doorsnee van uit dat het postvolume in Nederland met dik 9 procent is gedaald. De totale omzet van 657 is meer dan de 638 miljoen euro in het derde kwartaal een jaar geleden, geholpen door de gestegen pakketvolumes.

Het onderliggende cash bedrijfsresultaat komt volgens de analisten over de voorbije maanden uit op 27 miljoen euro tegenover 23 miljoen euro een jaar eerder. Verder zal PostNL 14 miljoen euro aan kostenbesparingen hebben gerealiseerd.

Fusie-ontwikkelingen

Verder zal er gelet worden op de fusie-ontwikkelingen. PostNL kreeg onlangs onder strenge voorwaarden groen licht voor de krachtenbundeling met rivaal Sandd. De deal is ingegeven door de aanhoudende krimp van de postmarkt. PostNL betaalt 105 miljoen euro in contanten voor Sandd. Ook zal er nog voor circa 25 miljoen euro aan overige vorderingen worden overgenomen.

PostNL zei eerder de integratie van de beide netwerken ergens in het eerste halfjaar van 2020 af te kunnen ronden. De verwachte jaarlijkse synergievoordelen van de samensmelting lopen de komende jaren op naar zo'n 50 miljoen tot 60 miljoen euro, waarbij het volledige voordeel in 2022 bereikt moet zijn. PostNL betaalt ook tijdelijk geen dividend aan zijn aandeelhouders.

Kenners verwachten na afronding van de fusie een behoorlijk rendement, wat zich op termijn zou moeten vertalen in een hoger dividend. Concurrenten van PostNL, met name in de pakketmarkt, zijn bang dat het postbedrijf subsidies voor de postbezorging inzet bij zijn pakketdiensten.

Deze is 1 op 1 van IR. OK. Input cijfers is uit onderzoek. Maar het verhaal over uitgaven Sandd en synergie is wel bekend nu. Tis ook mooi dat ze zelf al denken klaar te zijn met integratie ergens begin volgend jaar, maar de volledige synergie komt pas in 2022. De oorspronkelijke ucoi 2019 was 170 tot 200. Met een beetje synergie en hogere marges, moet je volgend jaar toch over de 250 heen springen. De uitgaven 130 miljoen Sandd, 200 miljoen pensioen en 200 miljoen Parcels leen je voor gemiddeld 2 procent. Is 10 miljoen aan extra rente kosten. Dus als ze maandag nou eens een hoger bedrijfsresultaat neerzetten en met een eerste ucoi 2020 komen, voorlichting op 230 tot 250, dan gaan we omhoog.
gpjf
0
quote:

peellander schreef op 1 november 2019 11:43:

We gaan eindelijk de goede kant op en gezien de omzet vandaag tot nu toe, geeft dat vertrouwen voor de toekomst. Gezien de positieve berichten van de analisten geeft dit toch ook goede moed. We gaan het allemaal meemaken.
Ik zie er nog niks van in de koers. Sorry maar ik heb nog steeds geen goed gevoel bij de performance op korte termijn. Zeker op de lange termijn komt het wel goed en ik zou al blij zijn met een koers van 2,50 euro op korte termijn waarbij ik 3,50 tot 4 euro op de langere termijn niet uitsluit. Dan denk ik aan eind 2020, begin 2021 als men hervatting dividend aankondigt want daar zal men voor gaan, mag ik aannemen. Echter nu loop ik al geruime tijd van de koersontwikkeling van dit aandeel te balen en ben vang dat het maandag niet veel beter is. Enfin we gaan het zien. Ben me ook weer een beetje aan het indekken op de zoveelste teleurstelling met PostNL merk ik hahaha
[verwijderd]
0
slim spel, bij mooie cijfers en outlook staan we weer op 2.15.Stonden we pas ook al, dus doet coveren minder pijn
[verwijderd]
0
quote:

gpjf schreef op 1 november 2019 12:03:

Ik zie Eurowin dat we er hetzelfde over denken nu haha
Hahah ja, (We gaan eindelijk de goede kant op) heeft zeker een ander aandeel voor zich, Gr
[verwijderd]
0
Nou het is ze wederom gelukt om een ranzig koersverloop neer te zetten vandaag. Alweer hele procenten er af vanaf DH. Het blijven koersrovers.
We zullen zien welke richting er aankomende tijd gekozen wordt. Op de plank ermee tot 2022. Dan is er hopelijk meer duidelijkheid t.a.v. het dividend.
prinszicht
0
quote:

gpjf schreef op 1 november 2019 12:02:

[...]

Ik zie er nog niks van in de koers. Sorry maar ik heb nog steeds geen goed gevoel bij de performance op korte termijn. Zeker op de lange termijn komt het wel goed en ik zou al blij zijn met een koers van 2,50 euro op korte termijn waarbij ik 3,50 tot 4 euro op de langere termijn niet uitsluit. Dan denk ik aan eind 2020, begin 2021 als men hervatting dividend aankondigt want daar zal men voor gaan, mag ik aannemen. Echter nu loop ik al geruime tijd van de koersontwikkeling van dit aandeel te balen en ben vang dat het maandag niet veel beter is. Enfin we gaan het zien. Ben me ook weer een beetje aan het indekken op de zoveelste teleurstelling met PostNL merk ik hahaha
Maandag wordt de koers gewoon voor ons bepaald. Willen ze min 8 dan wordt het min 8 met een uitloop naar min 15. Mogen we stijgen, dan is 2,15 idd weer een mooie tussenstop. Krijgen we 3 dagen een hoog volume met afbouw shorts en Norges en BR (bijvoorbeeld) die de laat blijven vullen.

Ik ga uit van een trendbreuk. Dat moet ik mezelf gewoon voorhouden. Ofwel. Zoals eerder geschetst. Iets betere cijfers en een eerste blik op een betere toekomst. Dat zeg en denk ik ook omdat zonder de aanschaf van Sandd, we anders ook een hogere ucoi hadden gerealiseerd. Door de voorgespiegelde marge verbetering en groei Parcels. We moeten iets te zien krijgen van een roi op de investering.

De realiteit is vaak weerbarstig. Goochelen met cijfers en beloften. De markt zal bijzonder alert zijn op Nexive. En wil ook graag iets meer weten over Postcon. Daar kan natuurlijk een onaangename verrassing in zitten. Maar wel eentje die je kan en moet afzetten tegen meerdere bieders, verkoop uitgesteld voor een goede deal!

In potentie een 3 traps raket naar 2,65 en hoger.
[verwijderd]
0
quote:

pietje-2005 schreef op 1 november 2019 11:51:

Vandaag wat daghandel en spielerei (of spiegelei?)
Gaat nergens over, nu.
Maandag afrekening en gehaktdag ?
Is dat dan voor de shorters of voor ons ?
Succes
ik gok op een gehaktdag.
Grote Ogen
0
Ik blijf vertrouwen hebben in dit ondergewaarde aandeel en deze koersdipjes zijn slechts tijdelijke schermutselingen :)
Gewoon geduld hebben, overname laten uitkristalliseren en de waardevermeerdering komt vanzelf.
Hansbeleg
0
De koersschommelingen nu, zijn gepiel op de vierkante mm. De grote lijn is dat de omzet en hopelijk ook de winst na overname Sandd hoe dan ook gaan stijgen. Maar het vertrouwen dat jarenlang, na de mislukte overname door bpost, door de RvB en RvC nagenoeg vernietigd is zal het komend jaar eerst wat moeten herstellen.

Daarvoor zal er kwartaal op kwartaal eindelijk volgens de ambities geleverd moeten worden. Tenzij dit MT in staat is om ook op hun eigen uitgezette route te verzaken is de verwachting toch dat de koers uiteindelijk omhoog zal gaan.
Onzekere factoren zijn Spring, de marge op pakketten en integratiekosten.Voor Q4 zal iig gelden dat de Kerstpost winst en pakkettenomzet zullen stijgen. Vanwege de onzekerheden en slecht trackrecord zeker de laatste 2 jaar blijft men maar handelen in dit aandeel ipv LT posities in te nemen.

Postcon is waarschijnlijk nu helemaal rond en hoogstwaarschijnlijk zal er een koper voor Nexive bekend worden gemaakt. PostNL maakt nooit eerder dan bij kwartaalcijfers hierover iets bekend tenzij ze moeten reageren op iets dat al is uitgelekt.
roon
0
Toch weer druk op de koers dus lijkt erop dat men er niet zoveel vertrouwen in heeft komende maandag.Gisteren ging opeens de trein weer lopen rond 2,035 euro.Toen vond men de daling genoeg wie weet springen er vandaag nog velen in op deze laatste dag voor cijfers.
Hansbeleg
0
quote:

DeepSpaceHorizon schreef op 1 november 2019 12:30:

Volume is erg hoog. Merkwaardig. Toch weer voorkennis?
Velen durven de "gok" van de kwartaalcijfers niet aan denk ik en gaan misschien 50/50 zitten, maw een deel verkopen om het risico te verlagen. Die creëeren nu dan zelf het dipje en worden zo impliciet versterkt in hun gedachten dat ze er goed aan doen. Een soort selffulfilling prophecy. Valt het morgen mee dan moeten ze alsnog weer duurder instappen. Valt het tegen dan kan men er goedkoper in terug en stijgt de koers weer. Maw , het doet er voor de langere termijn beleggers/zittenblijvers niet zo heel veel toe of het morgen mee of tegenvalt.
Bij heel sterke daling ga ik denk ik nog wat LT opties aanschaffen met max looptijd, dat is bijna interessanter dan aandelen gezien de skip van het dividend.
Grote Ogen
0

Nico PR Bakker/BNPP Markets NL
@TheDailyTurbo
·
35 m
POSTNL is keurig aan het corrigeren tot mogelijk 2+ tot 1,93 Fibo zone....daarna opnieuw bekijken....
Tweet citeren

dieter van eis
@dietervaneis
· 36 m
@TheDailyTurbo PostNl maandag voorbeurs cijfers 3e kw...is de koers de weg kwijt of zijn er nog specifieke kansen?
Gaston Lagaffe
0
quote:

Eurowin schreef op 1 november 2019 11:02:

Het blijft maar dalen..... komt er ooit nog een dag dat er wat positiefs komt, of blijft het drama op drama..
Misschien is het beter van de Q3 cijfers niet al te veel te verwachten. Wat is er objectief gezien t.o.v. Q2 nu veranderd ? Je zou de koers kunnen ondersteunen met een positief verhaal over de verkoop van Postcon en Nexive en de aankoop / integratie van Sandd. Probleem is dat de communicatie de afgelopen jaren rampzalig was. Ik hoop slechts een ding en dat is dat de marge bij Parcels een beetje gestegen is.
Guus_Geluk
0
quote:

Eurowin schreef op 1 november 2019 10:17:

[...]
En ze zijn natuurlijk als de DOOD als Herna maandag begint te praten.. dan weet je het vaak wel..
Misschien moeten we haar mond met duct tape dicht maken a.s. maandag?
2.611 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 127 128 129 130 131 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 13:49
Koers 1,238
Verschil -0,003 (-0,24%)
Hoog 1,245
Laag 1,237
Volume 439.757
Volume gemiddeld 2.208.942
Volume gisteren 949.579

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront