Nieuwe Steen Investments « Terug naar discussie overzicht

NSI 2020

165 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
[verwijderd]
0
Nieuwe Steen Investments

Never heard of it, maybe i'll look into it.. :o)

Hier even een draadje gestart omdat het inmiddels al 2020 is.
voda
1
NSI haalt vers kapitaal op

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
NSI NV
35,00 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) NSI heeft 40 miljoen euro opgehaald met de uitgifte van obligaties aan klanten van MetLife Investment Management. Dit maakte het vastgoedfonds donderdagochtend voorbeurs bekend.

De obligaties hebben een looptijd van tien jaar en een vaste couponrente van 1,6 procent.

Als gevolg heeft NSI de gemiddelde looptijd van zijn schulden verlengd van 5,4 jaar eind 2019 tot 5,6 jaar eind maart 2020. De gemiddelde rentekosten die NSI betaalt, blijven onveranderd op 2,0 procent, aldus NSI.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
rationeel
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 maart 2020 01:11:

Nieuwe Steen Investments

Never heard of it, maybe i'll look into it.. :o)

Hier even een draadje gestart omdat het inmiddels al 2020 is.
Waarom steeds een nieuw draadje?
voda
0
NSI koopt Amsterdams kantoorpand

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
NSI NV
36,15 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) NSI heeft voor 34 miljoen euro het kantoorgebouw ONE20 in Amsterdam gekocht. Dit meldde het Nederlandse vastgoedfonds vrijdag voorbeurs.

Het pand, met een oppervlakte van bijna tienduizend vierkante meter, ligt aan de Teleportboulevard in Amsterdam-Sloterdijk. Het bruto aanvangsrendement bedraagt 3,5 procent.

Het pand huist momenteel vier huurders. De EPRA-bezettingsgraad bedraagt 69 procent. Deze zal per 1 juli stijgen tot 76 procent, dankzij een inmiddels ondertekende nieuwe huurovereenkomst.

De acquisitie past naar eigen zeggen binnen de strategie van NSI om aantrekkelijke clusters te creëren rondom grote openbaarvervoerknooppunten.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
pietje-2005
0
83M
0
83M
0
Chessplayer1992
0
quote:

83M schreef op 7 april 2020 09:26:

Eurocommercial, Wereldhave en Unibail weer +10% en NSI?
Ik begrijp je punt niet. Het lijkt me heel logisch ... Het is heel ander type vastgoed met heel andere karakteristieken en heel andere risico's. Commercieel vastgoed is vele malen meer gedaald dan NSI. Daarnaast is er een duidelijke reden, 400 miljard noodgeld in Italië, de verwachting dat Europa vandaag met een centraal noodpakket komt om de stabiliteit te garanderen. Overal vlakt nu de stijging van Corona af (zelfs in NY even stabiel voor 2 dagen met mogelijk een kentering).

Denk dat NSI nu eerst horizontaal blijft bewegen. Afijn, het risicoprofiel bij NSI is vele malen kleiner. Downward risk een stuk kleiner dan upward risk, ik blijf dus wel zitten. Maar ik begrijp wel dat commercieel vastgoed deze tijd veel volatieler is, en veel meer reageert op nieuws tot de eerste kwartaalcijfers bekend worden en er mogelijk een nieuwe outlook komt.
junkyard
0
Kantoren (NSI) vallen ook onder commercieel vastgoed. Mee eens dat retail vastgoed veel zwaarder is getroffen laatste maanden (en jaren), en is in de markt afgewaardeerd tot speculatieve belegging met zeer hoge volatiliteit. NSI is veel minder gedaald, en gaat hierdoor ook minder omhoog, per saldo is NSI veel beter blijven liggen dan retail vastgoed (URW, ECP, WHV etc).
83M
0
quote:

Chessplayer1992 schreef op 7 april 2020 09:35:

[...]

Ik begrijp je punt niet. Het lijkt me heel logisch ... Het is heel ander type vastgoed met heel andere karakteristieken en heel andere risico's. Commercieel vastgoed is vele malen meer gedaald dan NSI. Daarnaast is er een duidelijke reden, 400 miljard noodgeld in Italië, de verwachting dat Europa vandaag met een centraal noodpakket komt om de stabiliteit te garanderen. Overal vlakt nu de stijging van Corona af (zelfs in NY even stabiel voor 2 dagen met mogelijk een kentering).

Denk dat NSI nu eerst horizontaal blijft bewegen. Afijn, het risicoprofiel bij NSI is vele malen kleiner. Downward risk een stuk kleiner dan upward risk, ik blijf dus wel zitten. Maar ik begrijp wel dat commercieel vastgoed deze tijd veel volatieler is, en veel meer reageert op nieuws tot de eerste kwartaalcijfers bekend worden en er mogelijk een nieuwe outlook komt.


een paar weken terug verloor NSI ook 13% op 1 dag, en werd het net als commercieel vastgoed gedumpt. De gevolgen voor fysieke winkels zijn nog heel onzeker voor als straks de lockdown voorbij is. Kantoren zullen wel weer vollopen daarentegen.
Chessplayer1992
0
Dat is ook zo, maar retail vastgoed (idd niet commercieel vastgoed, dank voor de correct JY) was vele malen meer gedaald. Overigens was de daling tot 30 eur wel een mooi instapmoment. Maar ook ander vastgoed (woningen; vonovia, zorgvastgoed, aedifica) is (te)veel gedaald t.o.v. de impact corona op de bedrijfsvoering. Beleggers willen simpelweg een hogere yield op vastgoed op het moment ... Wel zag je vrij snel dat bij al deze fondsen de daling volgens de markt te heftig was, omdat het allemaal weer snel gedeeltelijk herstel liet zien. Alle drie de fondsen boden voor mij goede (nieuwe) instapmomenten, maar heb me met retail vastgoed nog aardig verkeken. Denk wel dat het bijtrekt, je ziet nu bij WH immers de discussie dat het beursgenoteerde belgische onderdeel al meer waard is dan de hele moederorganisatie, en dat is de wereld op zijn kop.
83M
0
Vanochtend ging in de eerste 5 minuten de bied van 40,25 naar 41,70 en een paar minuten later werd de laat vol gegooid en was de bied opeens leeg. Gebeurt wel vaker dat de hand van computers duidelijk zichtbaar is, maar dit keer was het wel heel extreem. We moesten blijkbaar weer eens omlaag met de vastgoedkneusjes..
voda
0
Meer huurders NSI betalen later

Gepubliceerd op 16 april 2020 07:33 | Views: 65

NSI 15 apr
38,05 0,00 (0,00%)

AMSTERDAM (AFN) - Vastgoedverhuurder NSI heeft van alle over april verschuldigde huur 85 procent binnengehaald. De investeerder verwacht ook voor de overige maanden dit kwartaal dat huurders van zijn kantoorpanden dat percentage van de verschuldigde huur opbrengen, meldt NSI in een kwartaalupdate.

Doorgaans heeft NSI in deze periode van het jaar al 92 procent van alle huur betaald gekregen. Het bedrijf heeft door de coronacrisis heeft veel verzoeken gekregen om coulance rond huurbetalingen. Dan gaat het bijvoorbeeld om het uitstellen van betalingen of het vervroegd beëindigen van huurovereenkomsten. Deze huurders zijn goed voor net geen kwart van al het verhuurde vastgoed.

In het eerste kwartaal was volgens NSI nog niets van de coronacrisis terug te zien in de resultaten. De nettohuurinkomsten daalden met 3,4 procent tot 14,2 miljoen euro, voornamelijk doordat vorig jaar veel gebouwen van de hand zijn gedaan. Op vergelijkbare basis stegen de nettohuurinkomsten met bijna 10 procent. De winst per aandeel berekend volgens de EPRA-methode daalde met 3 procent tot 0,54 euro.
Chessplayer1992
0
De presentatie van NSI geeft me meer vertrouwen dan dit handelsbericht. De cijfers zien er m.i. goed uit. Erg lage LTV (onder de 30%), nieuwe lening uitgegeven voor 10 jaar met 1,6% rente, like for like toch aardige huurstijging in kantoren en HNK. De categorie other is eindelijk vrij laag in aantal objecten en available for sale is nihil, hoewel dat laatste mogelijk meer een besluit op de omstandigheden is. Zuidplein en het winkelcentrum in Almelo passen niet echt in de strategie, en ook de studentenhuisvesting niet en het andere object dat is omgezet naar other (dit zijn de 4 objecten geloof ik), passen niet in de strategie. Maar het zal nu onverkoopbaar zijn ... Ook de outlook dat 85% huur ontvangen is, en van de objecten waarvan het contract eindigt dit jaar al een groot deel verlengd is, zijn positief. En dat huur mei van flexibelere kantoorruimten kwijtgescholden wordt, so be it. Logisch als je onderdeel van de maatschappij bent, dat je ook je verlies neemt waar dat kan.
165 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 17,520
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 17,800
Laag 17,460
Volume 42.765
Volume gemiddeld 32.010
Volume gisteren 52.918

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront