Beursspel « Terug naar discussie overzicht

Goudcashen

8.049 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 399 400 401 402 403 » | Laatste
Ron-tron system
0
goud hersteld minder deze keer sta ik zelfs op verlies met goud long de stoploss hebben me verrast.
2034 alles wel vastgezet voorlopig maar sta op -1k totaal en was mooi gestart vanmorgen op +2k en wist dat vandaag opletten was en toch nog op min.
dj blijkt geen te herstellen nu
Ron-tron system
0
Wat een bewogen goud dag mooi winst gestart dan op min,alles vastgezet op 2034 en op 2021 terug los ging nog lager maar uiteindelijk 2035 en heb ze niet verkocht,met wat geluk opt einde nog in de plus maar nu met 270ounch het weekend door.
Ing shorts met verlies verkocht 700eur min dat is zelfzaam verliezen met ing.
Barricks bijgekocht aan 24,68 staat nu 24,49 maandag voorbeurs us q2 resultaten.
Dj shorts actief maar deze staan al min 18k maar ze komen van winsten long goud dus laten staan vroeg of laat moet de dj. naar omlaag.
Alles geteld wel een offday vandaag het hoort erbij natuurlijk.
Ron-tron system
1
quote:

Carl2-8 schreef op 1 augustus 2020 13:27:

[...]

overzichtje deel2 vorige zaterdag

De voorspellingen zijn mooi uitgekomen de goudprijs is zelfs hoger geëindigd.
Barrick is wel onder de 25,5 gegeven staat nu ongeveer 25,6 omgerekend einde dag us.
Maar barrick heeft wel 3-4 keer een mooi instapmoment gegeven na een spike 23,5-23,9 omdat ik zie bij een goudspike is barrick het aandeel dat de grootste daling maakt t.o.v andere goudaandelen dus kan ik hieruit concluderen dat er gecashed wordt via dit aandeel.
Bankaandelen kregen het zwaar zijn 8% gezakt t.o.v dj index wat een duidelijke verschuiving van bankaandelen naar goudaandelen bewijst.
Voor volgende week ben ik short gegaan over het weekend(80 us30 stuks)een risico maar heb mooie winsten op extra barricks gemaakt deze week en daarom doe ik deze zet.
Er is ook nabeurs gecashed op barrick en de goudprijs staat hoger dus ik heb een gevoel dat we wel eens een onverwachtte lagere dj op maandag 0u kunnen meemaken.
corona verslechterd nog en alle steunpakketten zijn de deur uit dus meer kans op stortwinsten.
Voor het goud verwacht ik een bewogen week en deze keer geen hogere goudstand einde week dit zou de eerste keer in lange tijd zijn maar dit is mijn verwachting dus geen long goud(enkel wel na een goudspike natuurlijk).
ing kan ma/di lager tot 5,5 maar verwacht ing einde week rond 6,40eur.
barrick ook altijd koopwaardig aan 24eur voor de langere termijn zelfs aan te raden om deze te combineren met bankaandelen.
Verwacht barrick half aug op +28eur.

zaterdag overzichtje
shorts us30 daar zat ik naast dj is 4-5% verder gestegen dus slechte voorspelling.
De goudprijs die ik verwachtte status quo te blijven is wederom mooi gestegen dus hier zat ik er ook naast, long goud na spike deze waren wel correct en brachten hele mooie winsten.
barrick gold is weer geëindigd waar het gestart was 24,5,heeft weer heel de week tussen de 24-25,5 gebengeld dus hierop inspelen gaf mooie winsten.
Nu is de goudprijs weer mooi gestegen en barrick noteert zelfde wat wederom een extra opwaarts potentieel geeft voor dit aandeel en heb er 25K st van bijgekocht op vrijdag want maandag voorbeurs komen de q2 cijfers ik verwacht 0,24-0,28usd per aandeel kwartaal winst wat overeen komt met 4% per jaar k/w en het gaat enkel nog stijgen deze winsten dus ik kan dit aandeel enkel sterk aanbevelen.
Ing was voorspelt op 6,40 en het is zelfs 6,62 gegaan hier zat ik goed en was er een mooie winstweek voor de ing aandeelhouders.
Voor volgende week verwacht ik ing even tot 6,80 maar hoger daar is een groene dj voor nodig.
De goudprijs verwacht ik status quo volgende weel, long goud wordt moeilijker en gevaarlijker denk ik.
na 9 weken stijgen komt er ooit wel eens een rustpauze.
barrick gold verwacht ik 25,5-26,5 eur en moest de goudprijs doorstijgen naar 2075 dan zit er zelfs 27eur in.
Ik blijf short op de dj want een correctie is altijd mogelijk zit nu met gak van 27000.
Hoop nu wel dat de dj niet doorstijgt naar 28000 :)
Als het goud mee stijgt maakt het natuurlijk niet uit.
Ron-tron system
1
De economie draait weer daar heb ik zo mijn gedacht ove.
Mijn bompa zaliger die had hier altijd een mooie theorie over.
Eerste generatie Turkse arbeiders voor de metaalindustrie en autofabrieken, harde werkers die naar hier kwamen om hun eigen familie economie te maken.
Deze man had 5 zonen vertelde hij kwam naar hier en woonde in een klein werkmanshuisje en werkte in ploegen dag/nacht en bouwde vrij snel een spaarpotje op(leefde ook zuinig natuurlijk)en zodra zijn zonen 1 voor 1 mee konden gaan werken en alle inkomsten naar vader gaven die deze beheerde veel beter dan de politiekers hier.
Hij kocht snel een beter rijhuis en het huis ernaast en toen alle zonen aan het werk waren kwamen er mooie centjes binnen en de economie draaide toen ook volle toeren werk was er genoeg.
Er telde maar 1 ding zo snel mogelijk een kapitaal opbouw via vastgoed zodat de toekomst verzekerd was zonder risico van armoede.
Na 20 jaar bezat de man 5 huizen alles betaald en begonnen van 0.
Hij had zichzelf volledig ingezet voor zijn volgende generatie en ook deze generatie had 20jaar hard meegewerkt aan het systeem hun eigen economie.
Dit kon enkel omdat iedereen aan 1 zeel trok en iedereen werkte moest er 1 of 2 zonen niet gaan werken omdat er geen werk was hadden de andere voor deze moeten bijwerken en was er veel minder kapitaal over voor hun economie(hun plan om vastgoed bij te kopen).
In een welvaartstaat zoals hier telt dit verhaal ook als de werkloosheid stijgt zakt het kapitaal en de economie zal afnemen.
Economie zal pas hersteld zijn als de werkloosheid duidelijk afneemt maar we zitten nu in een stijgende werkloosheid dus er komen harde tijden aan en het zal heel moeilijk worden om de economie weer vol op toeren te laten draaien.
Nu wordt er schuld gemaakt voor de volgende generatie het tegenovergestelde van het ideale systeem, geen bezittingen enkel schulden met een tijdelijke oplossing van geld bijdrukken.
Dit wordt een gevaarlijke situatie in de korte toekomst daarom verzeker je met goud raad ik aan.
[verwijderd]
0
Twee goede verhalen zeg! dit is echte economie.

" nu met 270ounch het weekend door"

Hoeveel CFD rente betaal je hiervoor? als graadmeter.

Zijn de verwachtingen van Barrick(te) hooggespannen?

Trump wil en moet terug naar 30.000 punten, hij is daar heel gevoelige voor, bij elke K -passage een leuke twitter eroverheen, misschien gaat hij wel gewoon DJ stijging bijkopen, "alles is te koop" roept hij regelmatig.

Elke handelsavond rond 21.45 uur VS komt het PPT langs om het zware werk op te knappen als dat nodig is, en dat is ook een vorm van bijkopen natuurlijk!
Ron-tron system
0
quote:

drooglegging schreef op 8 augustus 2020 12:32:

Twee goede verhalen zeg! dit is echte economie.

" nu met 270ounch het weekend door"

Hoeveel CFD rente betaal je hiervoor? als graadmeter.

Zijn de verwachtingen van Barrick(te) hooggespannen?

Trump wil en moet terug naar 30.000 punten, hij is daar heel gevoelige voor, bij elke K -passage een leuke twitter eroverheen, misschien gaat hij wel gewoon DJ stijging bijkopen, "alles is te koop" roept hij regelmatig.

Elke handelsavond rond 21.45 uur VS komt het PPT langs om het zware werk op te knappen als dat nodig is, en dat is ook een vorm van bijkopen natuurlijk!
1,5% lopende kosten per jaar.
21eur per dag lopende kost ongeveer.
Ron-tron system
0
Als de dj ondersteuning krijgt met opkoopprogrammas dan profiteert goud mee dus daarom combineer ik goud long/dj short even over het weekend.
Verlies/winst beperkt.
Er kan altijd een correctie over het weekend ingezet worden ook.
Ron-tron system
1
Als je alles even rustig op een rijtje zet dan zie je dat we onvermijdelijk in een jarenlange crisis terecht komen.
Werkloosheid gaat stijgen eens de overheidssteunmaatregelen ophouden.
Hier in België worden bedrijven al tot december ondersteund door middel van het systeem tijdelijke corona werkloosheid waarbij de overheid het mogelijk maakt ze op non actief te zetten zonder ze te moeten afdanken.
Dit systeem kost handenvol geld maar voorkomt een crisis van vele faillissementen van bedrijven die een domino-effect kunnen veroorzaken en bedrijven meesleuren die het toch kunnen redden mits ze nu tijd krijgen om te reorganiseren en hun kosten kunnen drukken tot een minimum en deze crisis uiteindelijk overleven.
In welvaartsstaten zoals west Europa worden werklozen ondersteund zodat ze juist hun basiskosten en huur kunnen betalen en het systeem overeind blijft maar er is natuurlijk een grens van werkloosheid en taxen op arbeid en bedrijven om de cirkel rond te krijgen.
Nu gaan we jaren boven deze grens zitten en er is geen mogelijkheid om meer taxen op arbeid te heffen mits bijna alle 20-60 jarige huishoudens een levensstijl hebben van tweeverdieners waarbij lening op hun huis en alle kosten 2 autos enz mooi berekend zijn, dus elke vorm van tax is een rechtstreekse aanval op hun levensstijl en haalbaarheid van lening afbetalingen komen in gevaar.
Dus de taxen zullen gezocht worden bij de rijkere middenklasse en de rijken in een vorm van zware luxetaxen op grootverbruikers elektriciteit en water.(boven een bepaald verbruik maal 2-4 betalen en de mogelijk geven om de laagverbruikers een vermindering te geven die bijna onhaalbaar is om het systeem een groen tintje te geven.
Niets mis mee dit systeem maar het zal niet genoeg zijn, ook zullen voordelen op bv elektrische autos veel lager worden en dit zal de verkoop zwaar hinderen.
Weggevers in vorm van taxverlaging zullen we niet zien de volgende 5 jaar.
De werkloosheid/gezondheidszorg kosten gaan zo hoog oplopen dat het met extra belastingen niet op te lossen is dus het enigste redmiddel is regelmatig een steunprogramma in de vorm van geld bijdrukken en deze aan de overheden te geven om de werkloosheid/gezondheidszorg te ondersteunen en de cirkel rond te houden.
Banken worden gebruikt als buffer en hoe lang nog moeilijk in te schatten maar ik schat toch minstens nog tot eind 2021.
Ecb zal zo lang mogelijk een akkoord met de banken houden om geen dividenden(of heel kleine)uit te keren tot de werkloosheid duidelijk afneemt en in ruil geld blijven drukken zodat de overheden de werklozen kunnen ondersteunen en er geen wanbetalingen komen die op hun beurt de banken in gevaar brengt.
Mooi systeem om de boel te redden.
Daarom dat ik in goudaandelen blijf want als ze 1-2-3 jaren een goudprijs van boven de 1750 krijgen hun winsten enorm zijn en de koers minstens verdubbeld.
Bankaandeel ing heb ik ook(gak 5eur) maar bij een koers van 6,40-6,50 klik ik het vast tot de koers even naar 6 eur gaat om op deze manier winst te maken zonder risico van verlies op mijn kapitaal.
Ik loop misschien extra winst mis maar ik denk dat dit maar tijdelijk is dat ing 6,5-7,25 gaat, regelmatig zal het weer onder de 6,5 duiken.
Zonder dividend geloof ik niet in hogere koersen en er is ieder moment een correctie mogelijk.
juli gaf 5,85-6,88 waarbij ik 6,40 vastklikte en 6,02 losmaakte dus gaf me 0,37eur winst tegenover de aandelen gewoon op de plank te leggen voor de lange termijn, dus 5% winst in juli.
Nu in augustus is ing op 6,42 vastgeklikt dus eind augustus zien we wel.
Alias
0
beste Carl,
Met dank om uw visie mede te delen.
Kan u mij AUB kort uitleggen hoe u dit vastklikt op 6,4-6,5 via die opties?
Ik veronderstel dat u zelf putoptie koopt aan 6,4 of 6,5 voor augustus?
Het is zeker al meer dan 20 jaar geleden dat ik nog opties verhandeld heb en het is voor mij niet al te overzichtelijk met al de huidige mogelijkheden.
Hoeveel kost dit per duizendtal. Gezien ING zulke capriolen gedaan heeft de laatste weken bezit ik momenteel ook een relatief groot aantal en zou ik mij ook veilig willen stellen.
Ter info:ik zit ondertussen ook reeds bij Degiro. Mijn ING aandelen staan wel nog bij Keytrade
Alvast van harte dank

Alain
Ron-tron system
0
quote:

retiarius schreef op 9 augustus 2020 17:24:

beste Carl,
Met dank om uw visie mede te delen.
Kan u mij AUB kort uitleggen hoe u dit vastklikt op 6,4-6,5 via die opties?
Ik veronderstel dat u zelf putoptie koopt aan 6,4 of 6,5 voor augustus?
Het is zeker al meer dan 20 jaar geleden dat ik nog opties verhandeld heb en het is voor mij niet al te overzichtelijk met al de huidige mogelijkheden.
Hoeveel kost dit per duizendtal. Gezien ING zulke capriolen gedaan heeft de laatste weken bezit ik momenteel ook een relatief groot aantal en zou ik mij ook veilig willen stellen.
Ter info:ik zit ondertussen ook reeds bij Degiro. Mijn ING aandelen staan wel nog bij Keytrade
Alvast van harte dank

Alain
Hallo
Je kan het inderdaad met opties doen maar ik doe het anders.
Er zijn 2 opties
Eq ing aandelen gewoon maar dan verkopen bv 10000st kostprijs 66eur.
Dan moet je het volledige bedrag tegenzetten van de koers maal 10000=66000eur.
Cfd ing(hefboom 6) (verkopen)dan moet je 1/6 van het bedrag tegenzetten en de kostprijs is zelfde plus rente ongeveer 4eur per dag.
Alles hangt af van je budget.
Alias
0
beste
Mijn excuses maar de afkorting "Eq". en "Cfd" waarvoor staan dezeAUB?

Cfd zou hefboom moeten zijn?
[verwijderd]
0
Maximaal gebruik maken van de volatiliteit, dat is de les eruit die ik heb geleerd, vanaf half maart begon het circus, hoelang het doorgaat? misschien wordt het nog wel heftiger!

Goud is het gereedschap, en hij weet dat heel goed weer te geven.

Heb gisteren dat ruim een uur durende gesprek met Willem Middelkoop bij Cafe Smeltscher bekeken, zeker een aanrader!

De Man van het Goud die hier ook vaak aanwezig was maar alles "te generalistisch" vond worden op deze website.
Ron-tron system
0
quote:

retiarius schreef op 9 augustus 2020 18:12:

beste
Mijn excuses maar de afkorting "Eq". en "Cfd" waarvoor staan dezeAUB?

Cfd zou hefboom moeten zijn?
eq zijn gewoon aandelen
cfd=contract for difference hefboomsysteem met lening

een optie put 6,60 sept 18 kost 0,31eur en 1optie omvat 100aandelen(kosten voor 100opties dus 10000 aandelen zijn 286eur en deze kan je elk moment verkopen of de premie opstrijken.

Alias
0
quote:

Carl2-8 schreef op 9 augustus 2020 18:34:

[...]

eq zijn gewoon aandelen
cfd=contract for difference hefboomsysteem met lening

een optie put 6,60 sept 18 kost 0,31eur en 1optie omvat 100aandelen(kosten voor 100opties dus 10000 aandelen zijn 286eur en deze kan je elk moment verkopen of de premie opstrijken.

Dankjewel
Ik kan dus ook perfect bij DEGIRO de put optie kopen terwijl de 10K aandelen bij Keytrade staan...
Vervolgens terug op tijd verkopen?
Ron-tron system
1
quote:

retiarius schreef op 9 augustus 2020 19:33:

[...]

Dankjewel
Ik kan dus ook perfect bij DEGIRO de put optie kopen terwijl de 10K aandelen bij Keytrade staan...
Vervolgens terug op tijd verkopen?

Ik weet niet of je bij de giro de aandelen ertegenover moet hebben?
Je moet een optieverhandel overeenkomst hebben normaalgezien.
Ron-tron system
0
0u start en goud nam direct een daling dus snel short tegenzet.
dj starte 50p lager en hier dan long tegengezet alles in balans en nu aanzien waar alles naartoe gaat.
Geen verassingen enkel het goud dat meer kans op lagere koersen aangeeft.
Ron-tron system
0
Shorts dj terug actief gezet.(moeilijk te voorspellen de dj vandaag).
Goud had long kansen vannacht maar ik heb er niet op ingezet.
Enkel na spike ga ik long.
Straks barrick time en als het goud niet daalt zitten we goed.
Ing verwacht ik lichte stijging om te starten vandaag.
Winstkansen vandaag zijn barrick gold.
8.049 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 399 400 401 402 403 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 873,50 -1,29 -0,15% 17:05
AMX 926,40 -8,03 -0,86% 17:05
ASCX 1.205,23 +1,18 +0,10% 16:50
BEL 20 3.885,13 -5,58 -0,14% 17:05
Germany40^ 18.068,80 -68,85 -0,38% 17:05
US30^ 38.370,81 -134,15 -0,35% 17:05
US500^ 5.061,64 -8,06 -0,16% 17:05
Nasd100^ 17.525,13 +43,46 +0,25% 17:05
Japan225^ 38.031,26 +92,55 +0,24% 17:04
WTI 82,73 -0,57 -0,68% 17:05
Brent 87,92 -0,37 -0,42% 17:05
EUR/USD 1,0689 -0,0013 -0,12% 17:05
BTC/USD 66.371,99 +39,30 +0,06% 12:39
Gold spot 2.335,71 +13,69 +0,59% 17:05
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
ASMI 596,000 +64,400 +12,11% 16:47
BESI 138,900 +5,350 +4,01% 16:47
RANDSTAD NV 46,160 +1,160 +2,58% 16:45
Dalers Laatst +/- % tijd
ING 14,648 -0,952 -6,10% 16:47
IMCD 151,600 -2,750 -1,78% 16:47
DSM FIRMENICH AG 104,300 -1,850 -1,74% 16:43

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront