Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro - 2020 competitie hoger - lager

2.080 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
ff_relativeren
4
Welkom bij deze Fugro Competitie. Doe mee met het spel Hoger – Lager, en geef iedere avond nabeurs (weekdagen) je verwachting voor het slot van de volgende beursdag !
De eerste speldag = 1 juli 2020. Je mag je eerste verwachting dus doorgeven op 30 juni (voor 1 juli), op dit competitie-draadje.

We houden het simpel met 3 keuzes : hoger, lager, of neutraal.
De keuze ‘hoger’ is simpel : je verwacht dat de slotstand de volgende dag hoger zal zijn.
De keuze ‘lager’ is simpel : je verwacht dat de slotstand de volgende dag lager zal zijn.
En als je verwacht dat de slotstand de volgende dag hetzelfde zal zijn, dan kies je ‘neutraal’.
Of de slotstand hetzelfde is, wordt bepaald door de tiende van een cent.
Er boven is hoger, Er onder is lager.

Het puntensysteem
Voor iedere dag dat je de juiste inschatting maakt, krijg je 1 bonuspunt (+1).
Voor iedere dag dat je de verkeerde inschatting maakt, krijg je 1 strafpunt (-1).
Het spelsysteem zorgt er automatisch voor, dat je voor iedere dag dat je geen keuze doorgeeft,
1 strafpunt krijgt (-1).

Het klassement wordt dus alleen bepaald door de bonuspunten en de strafpunten.
Voor beide geldt : maximaal 1 per dag. (door een goede keuze, een foute keuze, of door geen keuze)

Er is geen sluitingsdatum om mee te spelen
Voor iedereen die mee wil doen : er is geen sluitingsdatum voor je aanmelding.
Ook halverwege de competitie kun je nog gewoon instappen !
Maar bedenk : iedere dag dat je niet hebt meegespeeld, krijg je automatisch een strafpunt.
Ongeacht je 1e opgave, wordt je geacht mee te hebben gedaan per de 1e beursdag van de maand !

Je mag slechts 1x per dag de verwachte slotstand opgeven
Iedere deelnemer mag slechts 1x per dag de verwachte stand voor de volgende dag opgeven.
Daarom is het raadzaam om met je opgave te wachten tot na 18:00 uur (vanwege nabeurs nieuws).

- Wijzigingen en veranderingen op dezelfde dag tellen niet mee en worden genegeerd.
- Meldingen op zaterdag en zondag tellen niet mee en worden genegeerd.
- Alleen meldingen op beursdagen (voor de stand van de volgende beursdag) tellen mee.
- De verwachte slotstand voor de maandagen moet je dus op vrijdag al doorgeven.
- De blokkade van weekend dagen is er, om te voorkomen dat late melders als enigen gebruik kunnen maken van nieuwe ontwikkelingen, kennis van futures in de weekenden, etc.

Uitzonderingen voor doorgifte
Om niet bij vakantiedagen, familiegelegenheden, of werk-gerelateerde uitjes automatisch tegen een strafpunt per dag aan te lopen, mag je voor je afwezigheidsdagen VOORAF voor die periode je verwachting per beursdag doorgegeven. Ook hier geldt : je mag slechts 1 opgave doen per beursdag.
Bedenkingen, wijzigingen, etc, tellen niet mee en worden genegeerd. (Meldt : “vooraf vanwege afwezigheid”)

Klassement per maand
Het klassement wordt opgemaakt per maand. En om het makkelijk te houden, worden de opvolgende maanden gewoon bijgehouden in dit ene competitiedraadje. Veel spelplezier !

Updates in ieder geval ieder weekend
Updates over het wedstrijd-verloop krijg je op dit draadje in ieder geval ieder weekend.
Sir Cryptalot
0
Dus ad infinitum hoger/lager roepen. Geen einddatum, geen doorgeef bokaal, is de competitie afgelopen bij het faillissement van Fugro?
ff_relativeren
0
Hoi @ Sir Cryptalot,

het antwoord zit in de titel : 2020 competitie.
De stand wordt opgemaakt per maand.

Hoe groot het erepodium moet worden, zien we wel in de loop van de competitie.
Zo te zien aan het aantal views, is er genoeg belangstelling. We gaan er iets leuks van maken.
ff_relativeren
0
De deelname is geopend, en je kunt per maand mee doen. Wie durft ?
De spelregels staan in de 1e posting van dit draadje.
Jallabeee
1
quote:

ff_relativeren schreef op 30 juni 2020 18:22:

De deelname is geopend, en je kunt per maand mee doen. Wie durft ?
De spelregels staan in de 1e posting van dit draadje.
Ik doe wel mee! Hoger
thx
Elvert
1
Sir Cryptalot
1
Nou, dat was me even stuivertje wisselen vandaag. Ik kan deze achterstand enkel goedmaken door stug aan mijn strategie vast te houden. LAGER!
stot
1
Eerste punt is binnen . Ik wacht niet tot Amerika dicht is om 22:00 . Ik geef nu al door dat ook morgen fugro HOGER de dag uitgaat . De bodem is gelegd en banencijfers en hogere olie en Europa en Azië uit lockdown doen de rest voor een gestage weg omhoog .
Elvert
1
ff_relativeren
1
Dames en Heren, ook dit kan gebeuren in een competitie : Iedereen zal er naast voor de score van vandaag. De beurskoers eindigde niet hoger, en ook niet lager. En geen enkele deelnemer had "neutraal" opgeschreven (gelijke koers aan die van gisteren).

Het gevolg : we krijgen allemaal een strafpunt vandaag ..

De competitie is nu 2 dagen onderweg, en aanmelden kan uiteraard nog steeds.
Zie de spelregels in de 1e posting !
Jallabeee
1
quote:

Spes schreef op 2 juli 2020 18:42:

Leuk idee, ik doe mee. Verwacht morgen een hogere koers.
Leuk dat je ook mee doet Spes.
Ik zeg ook Hoger voor morgen!! en kunnen we niet effe gematst worden met de - punt? lol
mvg
Jalla
2.080 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 100 101 102 103 104 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 24,180
Verschil -0,120 (-0,49%)
Hoog 24,520
Laag 24,020
Volume 461.941
Volume gemiddeld 386.797
Volume gisteren 647.983

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront