Galapagos « Terug naar discussie overzicht

Galapagos juli 2020

8.569 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 425 426 427 428 429 » | Laatste
Goudmijn64
1
quote:

zonsverduistering schreef op 8 juli 2020 20:01:

Ik lees hier trouwens meer analyses en voorspellingen dan van de echte profs.
Waar zijn die stropdasjes eigenlijk?
Al meer dan anderhalve maand geen koersverwachting meer gelezen.
Ook daar twijfel en bibbers?
Zitten we echt te wachten op ‘’ voorspellingen’’ van de heren ‘ profs’ .
Vaak mosterd na de maaltijd.
Gisteren mooi voorbeeld. Verhoging ( gewaagd) koersdoel wolters kluwer.
www.beursgorilla.nl/beursnieuws/56865...
Vandaag nog gedurfder ... FT
www.beursgorilla.nl/beursnieuws/56900...
ElCajon
2
quote:

ElCajon schreef op 3 juli 2020 20:20:

Er wordt vandaag voor om en nabij aan 40 miljoen euro omgezet in het aandeel Galapagos en dat is de afgelopen weken ook al het geval. Dat is echt niets op een totale marktwaardering van bijna 12 miljard euro. De huidige koers zegt m.i. dan ook niet zoveel over de stand van zaken bij Galapagos, behalve dat het een significante onderwaardering is. De free float is extreem laag. Dus mensen die zeggen dat het niet zomaar naar 250 kan, hebben mijn inziens niet in de gaten wat voor pruttelende raket Galapagos is. Het lont is aangestoken, de enige eigenschap die je nu moet hebben, is geduld. Stel je eens voor, er komt positief nieuws (wat niet onrealistisch is, ik acht die kans groter, dan dat er slecht nieuws komt ;) en die hier vaak benoemde shorters moeten gaan coveren. Alle partijen blijven echter zitten op hun stukken en er wordt "gevochten" om die paar stukken die op de markt komen. Dat gaat de koers een enorme boost geven, is mijn overtuiging.
Hier op het forum hebben we een paar uitstekende analisten, die korter op de bal zitten, dan de analisten bij grote partijen. Bij die grote partijen, moeten zij vaak velen bedrijven volgen en ik geloof nooit dat zij net zoveel inzicht of informatie hebben, als wij dat gezamenlijk hier op het forum hebben. Straks kunnen "professionals" bij goedkeuring eindelijk 100% invullen op kans van slagen bij Filgotinib in RA in hun Excel modellen.
Even dromen, geen Black box = zeker 20% marktaandeel over een markt die in 2029 39 miljard groot is, bijna 8 miljard omzet maal een factor 6-8 = 48 miljard aan marktwaardering voor alleen RA. Geen idee wat je dan toerekent aan Gilead of Galapagos. Stel 40% aan Galapagos, is 19 miljard aan waardering voor Galapagos in RA is 290 euro per aandeel puur op basis van Filgotinib in RA. Ik blijf dus rustig zitten en heb dit soort periodes van koersflauwte bij Galapagos al meerdere malen gezien. En tot nu toe: het is altijd goed gekomen en daar heb ik nu ook weer alle vertrouwen in.
Ik werd afgelopen week aangesproken op bovenstaande rammelende analyse. Hoe ik het in mijn hoofd zou halen dat er een marktomzet zou zijn van 39 miljard dollar/euro (dat had ik niet benoemd) in 2029. Inderdaad in de Investor Relations presentatie wordt een omzet aangehaald van 27 miljard in 2027, maar in de volgende analyse gaat met men toch echt uit van 39 miljard dollar tegen 2029.

www.globenewswire.com/news-release/20...

zonsverduistering
2
Dank heren voor de reacties en ieder gelijk in zijn gedachten gang daarover.
Er zijn echter zoveel analisten met zo'n enorm uiteen wijkende mening dat vele
beleggers en dan vooral de kleine beleggers met een kleine horizon er impulsief
en met dramatische gevolgen op reageren.
Op dit forum wordt er ook elke dag weer wat knarrig gereageerd op het koersverloop en
krijgt het management de schuld of de shorters of de daghandelaars enz..
Is het niet zo dat je op eigen verantwoording belegd in een bedrijf en ook weet waar je in belegd
door inlezen/weten wat het bedrijf doet en in huis heeft.
Dan heb je daar vertrouwen in en is het niet nodig om telkens weer te reageren met koop/verkoop
op advies van de zoveelste analist.
zonsverduistering
0
Ik heb een tante die niet weet waar ze de mosterd moet halen omdat ze de weg kwijt is
net als Gala.
Dirk1975
0
ik heb een tante die niet belegt en op haar geld per jaar 0,11% rente - RV krijgt. Ik steek het mijne nog liever in brand dan dat te doen
Bakkiekoffie
1
quote:

Just lucky schreef op 8 juli 2020 16:44:

[...]Daar heb je gelijk van, ik word een beetje weemoedig van het koersverloop, zet het koersverloop daarom wat zwaarder aan...
Pas op hoor, het komt zo 'emo over'. En dan rijst de vraag of je rond GLPGS nog wel afdoende rationeel kunt handelen.
Ook ik heb daar wel eens last van, maar dan kijk ik gewoon ff geheel niet. Ik blijf bij mijn lange termijn beeld dat dit vast wel goed gaat komen, maar dat we steeds met elkaar te snel te hoge verwachtingen maken en hebben
Bakkiekoffie
0
[quote alias=Toert id=12557205 date=202007081752]
[...]

Ook gelezen waarom ze het aanraden ?

Als ik me goed herinner is het omdat er een driehoek is (een driehoek !!!), als de koers uit die driehoek valt, onder 173, dan zal ie harder vallen. (misschien)

Doet me erg denken aan de Bermuda driehoek. Wellicht heeft de TA-man van Lynx dat boek onlangs gelezen?
Bakkiekoffie
1
Koers in Amerika is ca. 176,75.
Ik had vanmiddag op 176 gekocht en een ritje vandaag nog naar 179,90.
Wellicht morgen dan maar.
twinkletown
0
quote:

Al Kipone schreef op 8 juli 2020 20:43:

ik heb een tante die bewaart de mosterd na de maaltijd altijd voor later
Dat hoeft toch niet.. Je tante is toch getrouwd met Abraham?
*voetnoot
0
Mooiere afsluiting in de VS dan bij ons.
Minder rood zullen we maar zeggen.
Omgerekend 176,957 Euro
Morgen waarschijnlijk gewoon weer omhoog.
Goudmijn64
0
quote:

Goudmijn64 schreef op 8 juli 2020 20:21:

[...]

Zitten we echt te wachten op ‘’ voorspellingen’’ van de heren ‘ profs’ .
Vaak mosterd na de maaltijd.
Gisteren mooi voorbeeld. Verhoging ( gewaagd) koersdoel wolters kluwer.
www.beursgorilla.nl/beursnieuws/56865...
Vandaag nog gedurfder ... FT
www.beursgorilla.nl/beursnieuws/56900...
Nog een gedurfde... deutsche bank ....vandaag koersdoel verhoging ....
imcd van 65 naar 83 euro.... hoezo mosterd en maaltijd???
Didi77
0
Ik zie de laatste weken vooral positief nieuws op dit forum, eigenlijk alleen maar. Wat ik me vooral afvraag is hoe reeël is het dat ook alles uit de pijplijn ook daadwerkelijk slaagt? (zoals sommige op dit forum beweren). Een GLPG-kenner die mij kan uitleggen wat de invloed zou zijn op toekomstperspectief/toekomstige winst als er slechts een kleine hoeveelheid daadwerkelijk slaagt?
Raasgier
3
quote:

Didi77 schreef op 8 juli 2020 22:24:

Ik zie de laatste weken vooral positief nieuws op dit forum, eigenlijk alleen maar. Wat ik me vooral afvraag is hoe reeël is het dat ook alles uit de pijplijn ook daadwerkelijk slaagt? (zoals sommige op dit forum beweren). Een GLPG-kenner die mij kan uitleggen wat de invloed zou zijn op toekomstperspectief/toekomstige winst als er slechts een kleine hoeveelheid daadwerkelijk slaagt?
Je mag alles vragen hoor. Maar dit past niet in een post... Lees het Inhoudelijk LIGHT draadje van dit forum even door. Niet mijn verdienste uiteraard, vooral van enkele ingelezen anderen.
[verwijderd]
0
quote:

Bakkiekoffie schreef op 8 juli 2020 21:32:

[quote alias=Toert id=12557205 date=202007081752]
[...]

Ook gelezen waarom ze het aanraden ?

Als ik me goed herinner is het omdat er een driehoek is (een driehoek !!!), als de koers uit die driehoek valt, onder 173, dan zal ie harder vallen. (misschien)

Doet me erg denken aan de Bermuda driehoek. Wellicht heeft de TA-man van Lynx dat boek onlangs gelezen?
Ikzelf denk eerder aan de driehoek van het symbool van de prins der duisternis, Bahaal.
Maar doe me zelf maar de fee Galaxa.
aossa
1
quote:

Dirk1975 schreef op 8 juli 2020 21:06:

ik heb een tante die niet belegt en op haar geld per jaar 0,11% rente - RV krijgt. Ik steek het mijne nog liever in brand dan dat te doen
Probeer maar eens een muntstuk in brand te steken... het gaat je meer kosten dan 0,11%
Windmee
0
snap de ballen niet meer van, hier wordt dit aandeel de hemel in geprezen, maar we zakken alleen maar.
Beurskingpin
0
quote:

Windmee schreef op 9 juli 2020 00:36:

snap de ballen niet meer van, hier wordt dit aandeel de hemel in geprezen, maar we zakken alleen maar.
Omdat de koers van een bedrijf op korte termijn niks te maken heeft met de fundamenten van een bedrijf. Komt goed.
Maai Lie
0
[quote alias=Windmee id=12557930 date=202007090036]
snap de ballen niet meer van, hier wordt dit aandeel de hemel in geprezen, maar we zakken alleen maar.
[/quote

Heeft voorlopig de wind tegen snapie.
Beurskingpin
0
8.569 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... 425 426 427 428 429 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 27,120
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 27,760
Laag 27,100
Volume 86.317
Volume gemiddeld 80.773
Volume gisteren 86.317

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront