OCI « Terug naar discussie overzicht

OCI - 2021

7.828 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 ... 388 389 390 391 392 » | Laatste
de schaatser
0
Ik ben benieuwd naar de mening van de andere forumleden.
Woensdag wordt de beursgang van Fertiglobe een succes?
Ik verwacht dat de koers tussen de 10 a 20 % hoger komt dan de introductie van 2,55 Dirham en U?
Verwachten jullie dat de koersexplosie voor 50 % wordt vertaald naar OCI?
Ik verwacht woensdag avond 30 euro op de borden voor OCI . Wat gaat het worden?
Just lucky
0
quote:

de schaatser schreef op 25 oktober 2021 14:12:

Ik ben benieuwd naar de mening van de andere forumleden.
Woensdag wordt de beursgang van Fertiglobe een succes?
Ik verwacht dat de koers tussen de 10 a 20 % hoger komt dan de introductie van 2,55 Dirham en U?
Verwachten jullie dat de koersexplosie voor 50 % wordt vertaald naar OCI?
Ik verwacht woensdag avond 30 euro op de borden voor OCI . Wat gaat het worden?
Dan kan ik je nu al vertellen dat, dat een aan waarschijnlijkheid grenzende teleurstelling wordt, handjes dicht bij +26 en na de cijfers +27.
BultiesBrothers
0
quote:

de schaatser schreef op 25 oktober 2021 14:12:

Ik ben benieuwd naar de mening van de andere forumleden.
Woensdag wordt de beursgang van Fertiglobe een succes?
Ik verwacht dat de koers tussen de 10 a 20 % hoger komt dan de introductie van 2,55 Dirham en U?
Verwachten jullie dat de koersexplosie voor 50 % wordt vertaald naar OCI?
Ik verwacht woensdag avond 30 euro op de borden voor OCI . Wat gaat het worden?
Ik ben benieuwd naar de mening van de andere forumleden.
Woensdag wordt de beursgang van Fertiglobe een succes? Ja
Ik verwacht dat de koers tussen de 10 a 20 % hoger komt dan de introductie van 2,55 Dirham en U? Ja
Verwachten jullie dat de koersexplosie voor 50 % wordt vertaald naar OCI? Ja
Ik verwacht woensdag avond 30 euro op de borden voor OCI . Wat gaat het worden? 28 EURO
Amaja
0
Het succes van de beursgang van Fertiglobe is reeds lang en breed in de koers van OCI ingeprijst. Gewoon een non event. De onzekerheid over de cijfers van OCI sec is te groot aangezien de lage gasprijzen vrijwel uitsluitend vóór Fertiglobe gelden. Het is ook bijzonder knullig dat noch voor OCI noch voor Fertiglobe de rapportage datum op hun website staat (ik heb Fertiglobe er al 3x om gevraagd. Zero respons.
de schaatser
0
[Nog even een financieel stukje informatie.
De Dirham is sinds 1978 gekoppeld aan de Amerikaanse dollar en sinds 1997 vastgesteld op een koers van 1 Amerikaanse dollar op 3,6725 Dirham, met doorgaans slechts kleine marktschommelingen rond die koers. betrouwbaar allemaal.

Dit ter informatie Geen president Erdogan met een sterk schommelende Lira.
BultiesBrothers
0
quote:

Amaja schreef op 25 oktober 2021 14:40:

Het succes van de beursgang van Fertiglobe is reeds lang en breed in de koers van OCI ingeprijst. Gewoon een non event. De onzekerheid over de cijfers van OCI sec is te groot aangezien de lage gasprijzen vrijwel uitsluitend vóór Fertiglobe gelden. Het is ook bijzonder knullig dat noch voor OCI noch voor Fertiglobe de rapportage datum op hun website staat (ik heb Fertiglobe er al 3x om gevraagd. Zero respons.
Ja op een koers van 2.55 dirham. Mocht Fertiglobe flink stijgen vanaf beursintrede dan is dat niet ingeprijst.
de schaatser
0
quote:

Amaja schreef op 25 oktober 2021 14:40:

Het succes van de beursgang van Fertiglobe is reeds lang en breed in de koers van OCI ingeprijst. Gewoon een non event. De onzekerheid over de cijfers van OCI sec is te groot aangezien de lage gasprijzen vrijwel uitsluitend vóór Fertiglobe gelden. Het is ook bijzonder knullig dat noch voor OCI noch voor Fertiglobe de rapportage datum op hun website staat (ik heb Fertiglobe er al 3x om gevraagd. Zero respons.
Dat ben ik niet met je eens Amaja. In de 7 staten die samen de verenigde Arabische Emiraten zijn. Is een potentieel kopers publiek opzoek naar een moderne manier van investeren. Heel veel vertrouwen straalt Fertiglobe uit daar een stuk afkomstig is van Adnoc. De 10 % van Fertiglobe zijn bij de opening zo weg. de achterblijvers willen ze graag hebben en zullen de prijs opvoeren.
BultiesBrothers
0
Fertiglobe’s initial public offering priced at AED 2.55, resulting in gross proceeds of approximately $795 million (AED 2.9 billion) following strong demand from international, regional and local investors
Total gross demand for the IPO amounted to over $17.4 billion (AED 64.0 billion), implying an oversubscription level of 22 times in aggregate, and 32 times for the Qualified Investor tranche excluding cornerstone investors

Maar als je dit leest, dan moet er bij opening alsnog een hele grote partij kopers die in de rij staan om aandelen fertiglobe in te slaan. Het dividend dat ze gaan uitbetalen is mega, en zie dat in relatie tot de rente. Ze bieden voor H2 2021 al een flink dividend rendement en 2022 ook. Als je kijkt dat sommige partijen al bij 3% dividend rendement genoegen nemen bij AEX fondsen...
eduardo3105
0
quote:

Amaja schreef op 25 oktober 2021 14:40:

Het succes van de beursgang van Fertiglobe is reeds lang en breed in de koers van OCI ingeprijst. Gewoon een non event. De onzekerheid over de cijfers van OCI sec is te groot aangezien de lage gasprijzen vrijwel uitsluitend vóór Fertiglobe gelden. Het is ook bijzonder knullig dat noch voor OCI noch voor Fertiglobe de rapportage datum op hun website staat (ik heb Fertiglobe er al 3x om gevraagd. Zero respons.
Lage gasprijzen???
En hoe kan het succes al ingeprijst zijn als er nog geen notering en handel in Fertiglobe is geweest
Nog geen rapportage datum is inderdaad droevig maar helaas al jaren zo
Er is gewoon te weinig handel in Oci waardoor een paar handelaren de koers kunnen sturen naar de kant waar hun belangen liggen.
Sawiris moet het aandeel gewoon vd beurs halen.
Ruval
0
Normaliter zou de koers van OCI woensdag fors kunnen plussen als Fertiglobe een jump maakt. Ik denk ook niet dat dit dan al in huidige koers verwerkt zit.

Tegelijkertijd moet ik het nog maar zien. De koers van OCI is grillig en ik vraag me af welke factoren nu echt bepalend zijn: gasprijs? Afzwakking Methanol prijs? Verwachtingen cijfers?

Ook bij bijv koersdoel verhogingen van analisten zie je vaak dat de koers hier positief op reageert. Bij OCI is dat helemaal niet aan de orde, meestal reageert de koers daar nauwelijks op hetgeen ik apart vind….

Kortom ik ga het met belangstelling volgen woensdag. Eerst zien en dan geloven
de schaatser
0
We kunnen gevoeglijk aannemen dat ze over elkaar heen lopen om het aandeel te bemachtigen. Tevens zullen er die dag investeerders zijn die de correlatie met OCI zien. Vandaar dat ik vertrouw dat woensdag en daarna OCI zal meeprofiteren van de koerssprong van Fertiglobe bij de introductie.
Kruimeldief
2
Ik vrees, Schaatser, met Lucky mee, dat je teleurgesteld gaat worden. Ze hebben net een kleine $ 400 milj. binnen met de IPO en wat gebeurt er? De markt interesseert het (nog) niet dat OCI een meerderheidsbelang in Fertiglobe heeft. Methanol daalt. Urea kan volgens een artikel (even terugbladeren) naar 1400 $. Nee, het moeten giga-cijfers zijn en enorme schuldreductie èn dividendbelofte bij de Q3-presentatie, wil er een significante stijging richting €30 komen op korte termijn (al hoop ik wèl met jou mee).
BultiesBrothers
0
quote:

Kruimeldief schreef op 25 oktober 2021 15:25:

Methanol daalt.
Ja volgens mij ging mijn artikel alleen over China zelf.
Als ik de prijs historie bekijk om methanex zelf dan blijft methanol in de vs gewoon stijgen maand op maand;

www.methanex.com/sites/default/files/...
Ruval
0
Ik merk aan de reacties dat iedereen hier wat sceptisch / cynisch aan het worden is over verdere koersstijging van dit mooie aandeel en dat snap ik erg goed :-)

Maar rustig aan mensen, het gaat allemaal goed komen, voor het eind van het jaar hebben we de € 30 aangetikt. Het kan met 2-3 goede koersdagen gebeurd zijn!
[verwijderd]
0
Mijn mening is dat woensdag Fertiglobe een vliegende start maakt en het zou best eens 10 tot 15% kunnen stijgen (hopelijk ook vasthouden)maar OCI zie ik daar vooralsnog nog niet veel van zijn plaats komen,want tot op heden heeft de IPO voor het aandeel nauwelijks effect gehad,het zullen de cijfers en de outlook moeten worden ,waarin OCI het veel beter dan de concurrenten zou moeten doen,pas dan zie ik de koers hoger gaan,het koers verloop van het aandeel OCI reflecteerd momenteel de gang van zaken, ik was ook veel te positief ,met de verwachtingen t.a.z. van de plaatsing van de IPO en de enorme belangstelling 22x overtekend Fertiglobe,maar helaas geen meer belangstelling voor OCI op de beurs.
de schaatser
0
quote:

Kruimeldief schreef op 25 oktober 2021 15:25:

Ik vrees, Schaatser, met Lucky mee, dat je teleurgesteld gaat worden. Ze hebben net een kleine $ 400 milj. binnen met de IPO en wat gebeurt er? De markt interesseert het (nog) niet dat OCI een meerderheidsbelang in Fertiglobe heeft. Methanol daalt. Urea kan volgens een artikel (even terugbladeren) naar 1400 $. Nee, het moeten giga-cijfers zijn en enorme schuldreductie èn dividendbelofte bij de Q3-presentatie, wil er een significante stijging richting €30 komen op korte termijn (al hoop ik wèl met jou mee).
Weet wat het is Kruimeldief. Een bedrijf als OCI is niet te doorgronden wat en hoeveel zij op een bepaald moment produceren. Wij weten ook niets van prijsafspraken met afnemers, productie afspraken laat staan dat wij invloed hebben op personeelsbezetting, ziekte percentage etc. etc. Kortom het dagelijks aansturen van het bedrijf en de kwaliteit daarvan .Daar hebben we geen enkele invloed op. Daarom houden wij ons maar vast aan markt prijzen en denken daaruit de winsten te kunnen inschatten en snappen gewoon niet dat het aandeel niet explodeert. Want dat zou nu toch moeten!

De grote veranderingen van koers zeggen veel over de richting die het bedrijf in de toekomst gaat maken en de daarmee geopperde mogelijkheden en winstverwachtingen. Er komen nieuwe bestuurders en inzichten. De aannemers mentaliteit wordt naar de achtergrond geschoven er zal een nieuw tijdperk aanbreken. Wij als beleggers moeten niet meer achterom kijken ,naar voren is het devies en dat begint a.s. Woensdag.
BultiesBrothers
0
Kan iemand anders even twitter account van Elon Musk hacken en vervolgens tweeten: "Buy OCI NV"
Ruval
0
quote:

BultiesBrothers schreef op 25 oktober 2021 16:34:

Kan iemand anders even twitter account van Elon Musk hacken en vervolgens tweeten: "Buy OCI NV"
Hahahaha ;-))
BultiesBrothers
0
Spain’s Fertiberia urea, ammonia plants in Palos to remain shut on gas prices
Author: Jonathan Lopez

2021/10/25

LONDON (ICIS)--Fertiberia’s facilities in Palos de la Frontera producing ammonia and urea are to remain shut for another month on the back high natural gas prices, the Spanish fertilizers producer said.

The company also said it would restart production of ammonia and urea in its Puertollano, central Spain, facilities at 50% after a maintenance shutdown.

Fertiberia halted ammonia production in Palos, Huelva, south Spain, on 1 October on the back of high natural gas prices; gas is the key feedstock for ammonia production.

The facilities have the capacity to produce 400,000 tonnes/year of ammonia, 250,000 tonnes/year of urea, and 200,000 tonnes/year of urea ammonium nitrate (UAN).

Apart from high prices for natural gas as a feedstock for fertilizers production, the company also blamed high costs for electricity and carbon dioxide (CO2) emissions costs.

“Natural gas prices have risen 250% from May to October; compared with September in 2020, prices have risen by 580%. While the stoppage [at Palos Facilities] was expected to last one month, the shutdown has been extended to the end of November as the situation has not improved in past weeks,” said Fertiberia.

The company said it had been communicating with employees about the measure, which will not mean any employment adjustments, it added.

PUERTOLLANO TO PRODUCE AT 50%
While the Palos facilities are set to remain shut for at least another month, Fertiberia said it had concluded a maintenance shutdown at its facilities in Puertollano, which will produce ammonia and urea at 50% of its nameplate capacity.

Capital expenditure (capex) for the maintenance stood at €17m, the company said.

“The decision to restart production after the maintenance, even if only partially, has been taken with the aim of avoiding shortages in the market and faithfully comply with the commercial commitments signed with customers,” said Fertiberia.

“However, high prices for natural gas continue making very difficult the production of ammonia and urea.”

The Puertollano facilities have production capacities of 200,000 tonnes/year for ammonia, and 130,000 tonnes/year for urea.
7.828 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 ... 388 389 390 391 392 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 24,780
Verschil -0,140 (-0,56%)
Hoog 25,140
Laag 24,570
Volume 316.096
Volume gemiddeld 404.081
Volume gisteren 175.615

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront