Unibail-Rodamco « Terug naar discussie overzicht

Mijn FIRE-beleggingen (waaronder en n.a.v. URW ;-))

6.331 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 ... 313 314 315 316 317 » | Laatste
QueSera
0
Ik ben nog steeds spreadsheetvrij. Ik kan dus niet precies zeggen. De gemiddelde positie van een REIT in mijn totale porto is 2%.
Dus ik heb
Wereldhave 2%
ECP 2%
OHI 2%
IRM 2%
MPW 1%
APLE 0,5% (hotels)
DBRG 0,5% (datacenters).
Het is de bedoeling om de laatste 3 ook op te bouwen naar 2%.
Maar nu zijn REITs circa 10% van mijn hele porto. Ik wil nog wel uitbreiden. Ik vond ze tot nu toe steeds te duur. Ben nu nog een beetje topzwaar in BDC’s. Dus als ik bijkoop dan wordt het vooral REITs en CEFs.
Ik vind jouw APW ook wel interessant. Keert die maandelijks uit?
QueSera
0
Snapt trouwens iemand wat nou de reden is dat we vandaag niet meer door de angst zijn gegrepen op de beurs en nu ineens plus 5% gaan? Is er iets gebeurd wat ik heb gemist? Ik bedoel niet URW, maar in het algemeen?
Zitzak500
0
quote:

QueSera schreef op 4 oktober 2022 20:37:

Snapt trouwens iemand wat nou de reden is dat we vandaag niet meer door de angst zijn gegrepen op de beurs en nu ineens plus 5% gaan? Is er iets gebeurd wat ik heb gemist? Ik bedoel niet URW, maar in het algemeen?
Snap er ook geen zak van.

Zijn dat niet "gewoon" de algoritmes die merken dat de verkoopdruk afneemt en massaal gaan kopen. Net zolang dat weer afneemt en dan weer gaan dumpen.

Heb het idee dat die algoritmes het kleine beetje sentiment dat er is, paniek vs. opluchting extreem uit vergroten.
AVM (Altijd Verkeerde Moment)
0
AWP (Aberdeen, dus niet APW ;-p) keert inderdaad maandelijks uit.

Weet dat een analist op SA vindt dat het huidige dividendniveau wel eens te hoog zou kunnen zijn en in de gevarenzone voor een cut. Stel dat het dividend dat nu 0.04/m is terugdaalt naar het niveau van 2009 van 0.03/m, dan houd je nog altijd een dividend over van ca 9% (vanaf ca 12%, nu op de huidige lage koersen).
KB1984
0
quote:

QueSera schreef op 4 oktober 2022 16:06:

Ik heb net toch maar 300 stukjes MPW aangeschaft.
Ik heb het ook niet aangedurfd en vandaag mijn (nog steeds) te grote positie ASR verkleind van 17% naar 11% van het totaal.
Heb wel ruimte voor een nieuwe aankoop, maar kijk nog even rond. Bij voorkeur eentje die in de maanden jan/apr/juli/okt uitkeert om de dividendstroom evenwichtiger te maken.
Thx AVM voor je overzicht, ik ga eens kijken of hier iets tussen zit wat goed binnen m’n rijtje past.
Joost_K
1
quote:

QueSera schreef op 4 oktober 2022 20:37:

Snapt trouwens iemand wat nou de reden is dat we vandaag niet meer door de angst zijn gegrepen op de beurs en nu ineens plus 5% gaan? Is er iets gebeurd wat ik heb gemist? Ik bedoel niet URW, maar in het algemeen?
Ik ben een paar verklaringen tegengekomen.
- Het idee dat we gebodemd zijn (wat ik niet verwacht)
- Dat de fed staatsobligaties aan het inkopen is ((https://www.youtube.com/watch?v=MYtkoxN-UgI)) wat leidt tot lagere bond yields en daarmee een rotatie terug in aandelen
- Het inprijzen van een vroege pivot van de fed na de acties van de BoE.

Ik denk dat er nog wel wat pijn in het vat zit voor de komende tijd, dus dat we straks gewoon weer naar beneden gaan. Al was het fijn om even weer groen te staan.
QueSera
3
quote:

Joost_K schreef op 5 oktober 2022 00:36:

[...]

Ik ben een paar verklaringen tegengekomen.
- Het idee dat we gebodemd zijn (wat ik niet verwacht)
- Dat de fed staatsobligaties aan het inkopen is ((https://www.youtube.com/watch?v=MYtkoxN-UgI)) wat leidt tot lagere bond yields en daarmee een rotatie terug in aandelen
- Het inprijzen van een vroege pivot van de fed na de acties van de BoE.

Ik denk dat er nog wel wat pijn in het vat zit voor de komende tijd, dus dat we straks gewoon weer naar beneden gaan. Al was het fijn om even weer groen te staan.
Ja. Is allemaal wensdenken. De rente gaat toch echt verder omhoog zolang we op dubble digit inflatiecijfers zitten. Dus ik denk ook dat we nog lang niet uitgebodemd zijn. Maar ja, het maakt voor mij eigenlijk niet zo veel uit. Elke maand een plukje ergens van en dat dan stug volhouden. Nu koop je je toekomstige cashflow goedkoop in.
Quipu
0
In mijn beleving gaan we met vallen en een beetje opstaan steeds verder naar beneden. Dat heb ik wel vaker meegemaakt. Wat afgelopen week niet is genoemd, is de Brenner-cyclus en de George Tritch Stategy.
De afbeelding van de Brenner-cyclus komt van IEX. Met Google zijn diverse studies en voorbeelden te vinden van de George Tritch-Strategy. In de tussentijd blijf ik mondjesmaat wat kopen.
Mariah
0
quote:

QueSera schreef op 5 oktober 2022 10:54:

[...]

Ja. Is allemaal wensdenken. De rente gaat toch echt verder omhoog zolang we op dubble digit inflatiecijfers zitten. Dus ik denk ook dat we nog lang niet uitgebodemd zijn. Maar ja, het maakt voor mij eigenlijk niet zo veel uit. Elke maand een plukje ergens van en dat dan stug volhouden. Nu koop je je toekomstige cashflow goedkoop in.
Daar staat tegenover dat verdere verwachte rentestijging al in de huidige koersen is verwerkt. De vraag is hoeveel meer slecht nieuws er nog komt. De bodem in de markt is altijd ruim voor het einde van een recessie. Nu moet de recessie eigenlijk nog beginnen, maar toch.
Joost_K
0
quote:

Mariah schreef op 6 oktober 2022 11:43:

[...]
Daar staat tegenover dat verdere verwachte rentestijging al in de huidige koersen is verwerkt. De vraag is hoeveel meer slecht nieuws er nog komt. De bodem in de markt is altijd ruim voor het einde van een recessie. Nu moet de recessie eigenlijk nog beginnen, maar toch.
In de vs is delinquency op creditcards samen met leningen aan het stijgen. Het lijkt erop dat in die economie de consument nog niet de tering naar de nering heeft gezet, d.w.z. dat daar nog wat pijn gaat komen.

Verder moeten we nog even zien hoe de earnings geraakt worden in Q3 en Q4. En wat voor winter het wordt in europa.

Genoeg zaken die nog niet 100% ingeprijsd zijn in mijn opinie. Al merk ik bij mezelf dat er inderdaad overmatig negatief sentiment over de beurs is.
midjj
0
Momenteel lijkt een rentestijging naar 4.5-5% ingeprijsd, de zogenaamde Dot Plot.
Echter met een inflatie van 10-17%, zou de rente ook die richting op kunnen gaan.
Dan hebben we echt een heel groot probleem. Alles en iedereen is overladen met schulden en het verhaaltje: Door hoge inflatie verdwijnen schulden als sneeuw voor de zon, heb ik altijd complete onzin gevonden. Die vlieger gaat alleen op bij hoge inflatie met blijvend ultra lage rentes en dat zie ik niet gebeuren. Blijvend hoge inflatie, hoge rentes, bedrijven en overheden die bezwijken onder hun schulden/rentelast...Dat is momenteel een erg groot toekomstig risico en ik hoop van harte dat dat scenario niet gaat uitkomen.
Kaar$
0
vraagje, zijn er nog andere die in $GOGL zitten? Geweldig dividend en net twee dagen terug een Share buy back program van 100 Miljoen. Ik denk dat ik er nog een plukje bij wil :)
LTOke
0
Google zegt over Gogl dat er 28% dividend is. Erg aanlokkelijk.
Koers gehalveerd t.o.v. de top. Maar nog altijd dubbel van de waarde 2 jaar geleden. Erg volatiel en met een mogelijke recessie om de hoek zit er wel een behoorlijk risico aan.
Geldt voor al die vervoerders. Laatst hier al over ZIM gehad. Volgens Google nu 109% dividend :-0

Zie net dat Yahoo het er ook over heeft:
finance.yahoo.com/news/7-best-shippin...
LTOke
0
Lees verder vooral veel over het job report dat zo dadelijk gepresenteerd wordt. Deze ene parameter wordt in mijn ogen nu iets te belangrijk gemaakt. Mogelijk dat het gevolgen heeft voor het FED beleid. Mogelijk dat die een kwartje meer of minder gaan doen.
Maar voor de lange termijn zie ik het belang niet van dit moment.
Het is natuurlijk een indicator die door velen zal worden aangegrepen om richting te zoeken in deze onrustige markt.
Naar mijn idee ligt er heel veel geld klaar om weer terug de markt in te vloeien. Misschien dat dit voor velen het juiste zetje is. En als het tegenvalt voor net zo velen het zetje om nog meer geld er uit te trekken.
Dus lange termijn effect is redelijk beperkt, maar op dagbasis zou het wel weer alle kanten op kunnen vliegen.
Mijn margin bij IB heeft weer een dikke buffer, dus ik zie het wel gebeuren. Long posities blijven sowieso gehandhaafd. Bij heel positief nieuws koop ik een putje terug. En bij heel slecht nieuws schrijf ik er eentje bij (misschien op zo'n vervoerder).
AVM (Altijd Verkeerde Moment)
0
@Kaar$: dank voor het onder de aandacht brengen van GOGL (en LTOke voor de Yahoo lijst), ik houd het voorlopig even bij ZIM, dan heb ik samen met de Tsakos prefjes (E en F) wel even voldoende exposure aan zeevracht-/-energievervoer. Ik wilde vorig jaar al graag in deze sector zitten, maar vond de koersen domweg te hoog (die ook nog eens alsmaar door bleven stijgen... tot medio dit jaar...). Nu is dan eindelijk de tijd gekomen voor mij en een enkeling die nu al trek heeft om in te stappen (maar er zijn er dus blijkbaar nog niet zo veel). Met ZIM heb ik daarbij de grootste lol door te flirten met de juiste aankooplimieten, -momenten en optiepremies, dus dan is het handig als ik me niet met te veel van dat soort aandachttrekkers tegelijkertijd bezig ga houden. ;-p

@allen: hoewel er al van alles is ingeprijsd heb ik niet het idee dat dat voldoende is om verdere dalingen door nieuwe verkoopgolven, vooral van de retailbelegger, te kunnen voorkomen. De "grote jongens" hebben denk ik het geduld en de luxe om even af te wachten. Een potentieel verkoopgolfje(s) in de komende tijd vanuit de retailbeleggers hoeft dus niet persé gecompenseerd te worden met een koopgolfje vanuit de institutionele kant. En de enkele retail gek zoals ik, die wel graag wil, heeft onvoldoende middelen om voor compensatie te zorgen. Daar tegenover staat dat er een hoop hedge funds zijn die graag mee willen werken aan een neerwaartse lijn door een beetje olie op het vuur te gooien en short te gaan. Gewoon: omdat het kan, en omdat je goed geld kan verdienen aan de paniek en ellende van retailbeleggers.

Scenario's waarom retailbelegger de komende maanden (jaren?) met spoed cash nodig zou kunnen hebben:
- retailbeleggers die geld hebben geleend om te beleggen en door de stijgende rente in de problemen komen
- retailbeleggers die door continue koersdalingen margin calls krijgen
- retailbeleggers die door de continue double digit inflatie en hoge energieprijzen in financiële problemen komen en eerst spaargeld opmaken en daarna toch ook aandelen moeten verkopen (omdat ze maximaal hebben geleend)
- retailbeleggers die door de stijgende hypotheekrentes en dalende huizenprijzen in de problemen komen en eerst hun aandelenbezit willen verkopen, voordat ze aan hun huis moeten beginnen
- MKB ondernemers die door gestegen energiekosten, stijgende rentes, start terugbetaling coronasteun en/of uitgestelde belastingen in de problemen komen en eerst hun aandelenbezit willen verkopen voordat ze failliet gaan
- MKB ondernemers die nadat ze failliet zijn gegaan al hun bezit moeten verkopen (dus ook aandelen)
- retailbeleggers die door de recessie hun baan kwijt raken, in de financiële problemen komen en daardoor hun aandelenbezit moeten verkopen
- retailbeleggers die door alle bovengenoemde problemen in een echtscheiding verzeild raken, en hun aandelenbezit moeten verkopen
- Etc.

Dit zijn effecten die nu nog niet (in grote getalen) spelen, maar die zonder wonderen of onverwachte meevallers zomaar kunnen gebeuren. Als er op dat moment onvoldoende vraag tegenover staat van de institutionele partijen (waarom zouden die te vroeg willen instappen, ook zij hebben er belang bij om eerst rustig de bodem af te wachten) en met wat hedge funds die de neerwaartse lijn met plezier helpen versterken, dan kunnen er best eerst nog enkele (forse) koersdalingen aankomen voordat de bodem daadwerkelijk is bereikt. Dus enerzijds geloof ik best wel dat in de huidige koersen alle macro-economische verwachtingen zijn verwerkt, en dat grote beleggers dit al hebben verwerkt in hun aan/verkoopbeleid in de afgelopen maanden. Anderzijds denk ik dat het effect van de retailbelegger die de komende tijd gaat verkopen, zonder dat er voldoende vraag is wel eens kan gaan zorgen voor een bodem die we nog niet hebben bereikt...

Ik hoop dat niemand van jullie in de situatie terecht komt die ik een beetje zwartgallig beschrijf. Hopelijk blijkt het allemaal mee te gaan vallen, vooral voor degenen die anders in die ellende terecht gaan komen, en kunnen we over een jaartje concluderen dat ik de plank volledig heb misgeslagen!
QueSera
0
Vandaag wederom een voorbeeld van hoe verziekt de markten eigenlijk zijn door al dat overheidsingrijpen en die opeenstapeling van crisismaatregelen.
De banenrapport in de VS valt mee. Goed nieuws dus, gaat meevallen met de recessie is de conclusie. Wat doen de markten? Vallen. En waarom? Omdat de FED dan verder kan gaan in het normaliseren van het monetair beleid. Heeft dus allemaal niets meer te maken met onderliggende waardes. Want ja, als er jobs zijn is er productie dus groei. Maar nee, de markten willen alleen ellende, want dan moet de FED de rente laag houden. Dus geen banen en geen groei. Recessie dus. En dat levert dus een hogere koers op, alleen omdat de rente dan niet omhoog gaat.

Mag mij iemand uitleggen hoe de markten dan allerlei gegevens inprijzen als de basislogica al helemaal zoek is. Volgens mij is er nu gewoon paniek en gaan we achteraf een verklaring verzinnen voor wat we net hebben waargenomen. En zit er totaal geen logica meer in. Die komt er pas weer als de markt echt gaat geloven dat de FED dit doorzet. Ze hebben dus echt een reputatie probleem daar. En dan hebben we het niet over de ECB, die dan een JOEKEL van een reputatie probleem heeft.
MotR
0
quote:

QueSera schreef op 7 oktober 2022 16:56:

Vandaag wederom een voorbeeld van hoe verziekt de markten eigenlijk zijn door al dat overheidsingrijpen en die opeenstapeling van crisismaatregelen.
De banenrapport in de VS valt mee. Goed nieuws dus, gaat meevallen met de recessie is de conclusie. Wat doen de markten? Vallen. En waarom? Omdat de FED dan verder kan gaan in het normaliseren van het monetair beleid. Heeft dus allemaal niets meer te maken met onderliggende waardes. Want ja, als er jobs zijn is er productie dus groei. Maar nee, de markten willen alleen ellende, want dan moet de FED de rente laag houden. Dus geen banen en geen groei. Recessie dus. En dat levert dus een hogere koers op, alleen omdat de rente dan niet omhoog gaat.

Mag mij iemand uitleggen hoe de markten dan allerlei gegevens inprijzen als de basislogica al helemaal zoek is. Volgens mij is er nu gewoon paniek en gaan we achteraf een verklaring verzinnen voor wat we net hebben waargenomen. En zit er totaal geen logica meer in. Die komt er pas weer als de markt echt gaat geloven dat de FED dit doorzet. Ze hebben dus echt een reputatie probleem daar. En dan hebben we het niet over de ECB, die dan een JOEKEL van een reputatie probleem heeft.
Waarom proberen een logica of rationaliteit in de dagelijkse beurskoersen te vinden? Maak er gebruik van als de koers van een aandeel dat je wil kopen of verkopen irrationeel geprijsd is.

Wijze woorden van Benjamin Graham in The Intelligent Investor:

“But note this important fact: The true investor scarcely ever is forced to sell his shares, and at all other times he is free to disregard the current price quotation. He need pay attention to it and act upon it only to the extent that it suits his book, and no more. Thus the investor who permits himself to be stampeded or unduly worried by unjustified market declines in his holdings is perversely transforming his basic advantage into a basic disadvantage. That man would be better off if his stocks had no market quotation at all, for he would then be spared the mental anguish caused him by other persons’ mistakes of judgment.”

En:

In the short run, the stockmarket is a voting machine, in the long run, it's a weighing machine.
6.331 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 ... 313 314 315 316 317 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 76,840
Verschil -0,060 (-0,08%)
Hoog 77,500
Laag 75,820
Volume 450.647
Volume gemiddeld 376.358
Volume gisteren 330.946

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront