PostNL « Terug naar discussie overzicht

PostNL juni 2021 - meer op eigen kracht

2.202 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
No-nonsense
2
quote:

Jeffryv schreef op 22 juni 2021 13:37:

DISCLAIMER:

Ik waardeer Prins in alle opzichten, echter een aankoop voor dezelfde dag aanbevelen hier op het forum kan je in mijn ogen alleen doen als je echt zo goed als zeker bent dat de dag later iets staat te gebeuren. Gelukkig zijn de meeste hier ervaren genoeg om niet zomaar over te gaan tot aankopen n.a.v. een dergelijk bericht maar kan me voorstellen dat de minder ervaren belegger een dergelijke tip van een gewaardeerd lid op het forum erg serieus kan nemen.
Wat een commotie over Prins zijn bericht. Mijn inschatting is de volgende: Prins heeft de presentatie van DHL aandachtig bekeken en een antwoord gehad op zijn vraag aan IR DHL. Door de DHL presentatie werd hij totaal enthousiast over wat ons te wachten staat m.b.t. PostNL. Door zijn interpretatie van een passage in het bericht van IR DHL werd dit op één of andere manier nog versterkt en werd hij nog enthousiaster. Zo enthousiast dat hij het niet kon laten hierover iets los te laten op het forum. Later las hij het nog eens door en dacht er iets rustiger over na. Toen bleek dat zijn aanvankelijke enthousiasme toch enigszins overtrokken was misschien en kwam tot de conclusie dat hij te optimistisch was en zeker over de termijn die het betrof.
Ik denk namelijk dat optimisme over de winstcijfers van PostNL wel degelijk terecht zijn, alleen laat Herna ons vooralsnog in het ongewisse hierover. Met altijd nog de mogelijkheid dat Herna toch nog een dood konijn uit de hoge hoed tovert in de vorm van het naar voren halen van een investering bijvoorbeeld (veel snellere elektrificatie laatste mijl?).
No-nonsense
0
Maar gezien het aantal tot nu toe vandaag: Dagvolume 925.085, is het sowieso stilte voor de storm.
Jeffryv
2
quote:

No-nonsense schreef op 22 juni 2021 14:00:

[...]
Wat een commotie over Prins zijn bericht. Mijn inschatting is de volgende: Prins heeft de presentatie van DHL aandachtig bekeken en een antwoord gehad op zijn vraag aan IR DHL. Door de DHL presentatie werd hij totaal enthousiast over wat ons te wachten staat m.b.t. PostNL. Door zijn interpretatie van een passage in het bericht van IR DHL werd dit op één of andere manier nog versterkt en werd hij nog enthousiaster. Zo enthousiast dat hij het niet kon laten hierover iets los te laten op het forum. Later las hij het nog eens door en dacht er iets rustiger over na. Toen bleek dat zijn aanvankelijke enthousiasme toch enigszins overtrokken was misschien en kwam tot de conclusie dat hij te optimistisch was en zeker over de termijn die het betrof.
Ik denk namelijk dat optimisme over de winstcijfers van PostNL wel degelijk terecht zijn, alleen laat Herna ons vooralsnog in het ongewisse hierover. Met altijd nog de mogelijkheid dat Herna toch nog een dood konijn uit de hoge hoed tovert in de vorm van het naar voren halen van een investering bijvoorbeeld (veel snellere elektrificatie laatste mijl?).
Klopt daarom wilde ik ook benadrukken dat ik hem zeer waardeer hier op het forum.
Een aankoop aanbeveling doen zou ik persoonlijk alleen iets voorzichtiger mee zijn geweest, thats all.
Jan Kogels
0
Prins ik heb 11.000 stuks bijgekocht op 4,622, ik geloof erin!
Moet wel een beetje balans zijn tussen afzeikers en positivo's.
Cerburus
0
quote:

I-trader schreef op 22 juni 2021 13:58:

[...]

met alle respect maar als ik daarnet mijn pakketje in ontvangst nam , zie jezelftoch ook dat die bus , stampvol pakketten zit .
ik bedoel maar , dat weten we toch al ?
Het gaat altijd om vooruitkijken, de markt is nog wat onzeker in hoeverre de groei straks stabiliseert na corona. en wat er qua piek volumes afgaat.
Dat de markt fors groter blijft als pre corona lijkt een feit, maar hoeveel en wat is de groei. de DHL peso lezende staan er straks.2 PostNL busjes in je straat en niet 1 :) haha
I-trader
2
quote:

Cerburus schreef op 22 juni 2021 14:18:

[...]

Het gaat altijd om vooruitkomen, de markt is nog wat onzeker in hoeverre de groei straks stabiliseert na corona. en wat er qua piek volumes afgaat.
Dat de markt fors groter blijft als pre corona lijkt een feit, maar hoeveel en wat is de groei. de DHL peso lezende staan er straks.2 PostNL busjes in je straat en niet 1 :) haha
zo is dat nu al hoor, de bezorgronde is gewoon gehalveerd en andere helft wordt door andere bezorger gedaan :)
ach we zien het wel ben blij dat ik al jullie reacties kan opvolgen !
wat een geweldig forum toch .
en wie weet wordt prins toch koning !
Rik R
0
quote:

I-trader schreef op 22 juni 2021 14:21:

[...]

zo is dat nu al hoor, de bezorgronde is gewoon gehalveerd en andere helft wordt door andere bezorger gedaan :)
ach we zien het wel ben blij dat ik al jullie reacties kan opvolgen !
wat een geweldig forum toch .
en wie weet wordt prins toch koning !
Dit is in België? Goede ontwikkelingen.
I-trader
1
quote:

Rick R schreef op 22 juni 2021 14:32:

[...]

Dit is in België? Goede ontwikkelingen.
inderdaad en er zullen nog meer busjes nodig zijn hier binnenkort vermoed ik , er zijn hier in de buurt een hoop appartementen in opbouw , elk hoekje moet er aan geloven en wordt volgebouwd. al deze nieuwe buren gaan ook online shoppen vermoed ik.
FDW8
0
Tenminste 250mln, een goed motief om de koers te drukken om goedkoop eigen aandeel in te slaan straks?
prinszicht
2
quote:

Jeffryv schreef op 22 juni 2021 14:05:

[...]

Klopt daarom wilde ik ook benadrukken dat ik hem zeer waardeer hier op het forum.
Een aankoop aanbeveling doen zou ik persoonlijk alleen iets voorzichtiger mee zijn geweest, thats all.
Ik roep het zoals ik het zie, of interpreteer. Naar beneden na de cijfers heeft niemand een probleem mee. Dat doe ik om 7:10 bij het zien van “tenminste” 250 miljoen en ik voorspel down. Dat weet ik niet maar voorspel ik. Paar blijven dan tot 9:00 volhouden dat ik er naast zit maar dat is ok. Zo zat ik er naast met mijn voorspelling voor de jaarcijfers. Dat was meer educatief gokken op de vrijdag er voor.

Nu interpreteer ik een bericht als positief en dat roep ik hier. In dit geval wil ik mijn eigen interpretatie duiden. Over de timing van de GS summit kreeg ik vanochtend nog een bericht. Binnen een paar kantooruren. Voorbeurs. Nog nooit zo snel en meestal word ik genegeerd. Vanwege mijn relatie met ir.

Nu stel ik een heel simpele vervolgvraag waar ik nog steeds geen reactie op heb gehad. Als je mij niet vertrouwt of mijn voorspellingen met een korreltje zout neemt, verkoop die paar dan weer. Kan alle kanten op.
zwendelaar
0
Beertje
0
quote:

Rick R schreef op 22 juni 2021 15:37:

Men wil het weer rond de 4.57/4.58 hebben...
is gelukt en we zijn weer 10ct van de dagkoers kwijt !
gpjf
3
quote:

prinszicht schreef op 22 juni 2021 15:41:

[...]

Ik roep het zoals ik het zie, of interpreteer. Naar beneden na de cijfers heeft niemand een probleem mee. Dat doe ik om 7:10 bij het zien van “tenminste” 250 miljoen en ik voorspel down. Dat weet ik niet maar voorspel ik. Paar blijven dan tot 9:00 volhouden dat ik er naast zit maar dat is ok. Zo zat ik er naast met mijn voorspelling voor de jaarcijfers. Dat was meer educatief gokken op de vrijdag er voor.

Nu interpreteer ik een bericht als positief en dat roep ik hier. In dit geval wil ik mijn eigen interpretatie duiden. Over de timing van de GS summit kreeg ik vanochtend nog een bericht. Binnen een paar kantooruren. Voorbeurs. Nog nooit zo snel en meestal word ik genegeerd. Vanwege mijn relatie met ir.

Nu stel ik een heel simpele vervolgvraag waar ik nog steeds geen reactie op heb gehad. Als je mij niet vertrouwt of mijn voorspellingen met een korreltje zout neemt, verkoop die paar dan weer. Kan alle kanten op.
Prinszicht dat heeft niks met vertrouwen te maken , je zal dat zeker met de beste intenties hier neerzetten en je hebt gelijk, in de meeste gevallen ben je een stuk somberder maar ook dan weet ik dat te relativeren. Nu je opeens voor jouw doen zo optimistisch bent over een mogelijke koersstijging, relativeer ik dat ook want laten we nou eerlijk zijn, de kans dat jouw interpretatie van een mail op dit punt er een beetje naast zit, is toch niet ondenkbaar? Overigens heb ik geen idee waar je op doelt hoor, het kan van alles zijn maar het heeft koers potentieel. Het spijt maar ik kan er echt niet bij dat echt relevant nieuws men zomaar op een vraag van een particulier de markt ingooit. Nogmaals ik hoop dat je gelijk heb wat het ook is want je weet dat ik er fors in zit maar de tijd heeft me geleerd bij Post.nl met beide beentjes op de grond te blijven staan.
MD2018
1
quote:

Beertje1957 schreef op 22 juni 2021 15:50:

[...]
is gelukt en we zijn weer 10ct van de dagkoers kwijt !
Yes wat een feest!!! maar ach dag koers iedereen weet dat je daar niet op moet sturen maar toch blijft iedereen kijken. Ik zit er te groot in dus ja dan wil je weten wat er gebeurt. Laten we eerlijk zijn, de koers wordt gedrukt en bij de update zal de 5.00 weer in zicht komen. De koers mag niet meer te hard stijgen..... Er moet wel iets spelen toch? Of ja dat willen wij graag allemaal geloven. We gaan het zien. Het kan niet altijd maar omhoog toch! Gisteren omhoog en vandaag pakken we dat terug zodat we onder de 4.60 blijven!!

Succes iedereen
2.202 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 15:00
Koers 1,240
Verschil -0,078 (-5,92%)
Hoog 1,298
Laag 1,234
Volume 1.888.436
Volume gemiddeld 2.220.593
Volume gisteren 4.020.721

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront