Arcelor Mittal « Terug naar discussie overzicht

ArcelorMittal - september

1.721 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
izak
0
quote:

ruud11 schreef op 17 september 2021 18:55:

[...]

Hallo sappas,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de optieverdeling.
Waarbij ik dus kijk naar het cumulatieve aantal opties , die gekocht zijn.
Het kan zijn dat dat niet volledig betrouwbaar is, omdat per elke specifieke optie er misschien niet staat hoeveel opties er geschreven zijn.
Weet jij een betrouwbare website , die geschreven opties ook bij houdt en dat die website ook up to date is???
Als een ander het weet, heel graag info????
FD, maar is ‘s avonds pas uptodate
izak
2
quote:

ruud11 schreef op 17 september 2021 18:55:

[...]

Hallo sappas,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de optieverdeling.
Waarbij ik dus kijk naar het cumulatieve aantal opties , die gekocht zijn.
Het kan zijn dat dat niet volledig betrouwbaar is, omdat per elke specifieke optie er misschien niet staat hoeveel opties er geschreven zijn.
Weet jij een betrouwbare website , die geschreven opties ook bij houdt en dat die website ook up to date is???
Als een ander het weet, heel graag info????
FD, maar is ‘s avonds pas uptodate
Bijlage:
Eye Catcher
1
quote:

izak schreef op 17 september 2021 18:06:

[...]

Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Vermond zich als struik boerenkool.

En de worst..........dan?

Vul dat zelf maar in.
aandeeltje!
0
quote:

ruud11 schreef op 17 september 2021 18:55:

[...]

Hallo sappas,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de optieverdeling.
Waarbij ik dus kijk naar het cumulatieve aantal opties , die gekocht zijn.
Het kan zijn dat dat niet volledig betrouwbaar is, omdat per elke specifieke optie er misschien niet staat hoeveel opties er geschreven zijn.
Weet jij een betrouwbare website , die geschreven opties ook bij houdt en dat die website ook up to date is???
Als een ander het weet, heel graag info????
elke optie die 'gekocht' is heeft ook een 'verkoper', is schrijver, maar wellicht bedoel je iets anders..
aandeeltje!
0
Alweer even geleden dat ik echt gekeken heb, maar deze dag was niet al te best zie ik. Ik zie mooie aangepaste koersdoelen, maar sinds die gesteld zijn doet de koers iets anders. Maar goed AM kent zo haar op en neer gangen en eigenlijk in grote percentages, volgende week weer anders.
S80turbo
1
Dat lijkt mij ook. AM is zéér volatiel. Die koersdoelen worden niet voor niets afgegeven. En die worden altijd gefundeerd onderbouwd door de instelling die zo’n koersdoel afgeeft. Hoewel ik daarin vertrouwen heb wordt er geen garantie gegeven. Maar 100% zekerheid heb je nooit met beleggen.
aandeeltje!
1
quote:

S80turbo schreef op 17 september 2021 20:57:

Dat lijkt mij ook. AM is zéér volatiel. Die koersdoelen worden niet voor niets afgegeven. En die worden altijd gefundeerd onderbouwd door de instelling die zo’n koersdoel afgeeft. Hoewel ik daarin vertrouwen heb wordt er geen garantie gegeven. Maar 100% zekerheid heb je nooit met beleggen.
enige jaren geleden was dit dagelijkse gang van zaken op den dag ook zo enige % omhoog en omlaag.
Maar ja toen was het ook verliesdraaien en nog hogere schulden en moest er ook nog wat geld bij...
Die situatie is nu geheel anders dus of die koersdoelen gehaald worden weet ik niet maar ik maak mij niet zoveel zorg rond dit koersniveau.
Kogovus
0
quote:

izak schreef op 17 september 2021 17:55:

[...]

@ijzersplinter, moneymaker, vliex, ko, againstallodds, steelfollower en iedereen die bovenstaande zo grappig vond.

Was ik zelfs nog te optimistisch wat de sluitkoers betreft!

Bij gebrek aan duimpje is de volgende tip niet meer gratis.

Vandaag bij sluiting gekocht: 4MT C SEP 2021 27,20 à 0,65€

Zo,ik ga zuipen.
Leg de bloemen maar bij de voordeur.
Dag Izak,

Laat even zien waar ik jouw opmerking zo grappig vond, in openbare twijfel trok of jouw daarin belachelijk maakte?

gr. Ko

Kogovus
1
quote:

Ijzersplinter schreef op 17 september 2021 18:17:

Lees berichten , er komt een flinke correctie, rente zal omhoog moeten , winst erwachtingen zijn te hoog , dus ook volgende week verder terug ,sorry maar kan het niet mooier maken
Ijzersplinter; ik zie veel eenmalige duimpjes bij nagenoeg al jouw 1haps kreten, wellicht door jouwzelf gegeven? Geen probleem hoor, jezelf kietelen kan ook zeer bevredigend zijn.

Desalniettemin, de correctie; die komt er zeker. Vooral als je bedenkt dat als je dat maar vaak genoeg roept of denkt het op een dag, vroeg of laat, een keer zal komen.

De verwachtingen; die zijn zeker hoog, maar wie bepaald het plafond en wat is hoog? Wie bepaald of iets te hoog is? Juist, de markt, de beleggers, de consumenten die bepalen dat het genoeg is geweest, men geen vertrouwen meer heeft of bang wordt. Zolang het geld tegen de plinten klotst en men met het geld geen raad weet stroomt dit de beurs op, daar is nog enig rendement te behalen.

Zelf ben ik ook van mening dat de verwachtingen te hoog zijn, maar wie ben ik? Misschien leg ik de lat wel veel te laag en zijn de verwachtingen juist precies in lijn met hetgeen het moet zijn, ik weet het niet, niemand niet denk ik zo.

Betreffende de rente; een ding is zeker, daar hoef je geen universitaire opleiding voor te hebben, als dat wordt opgeschroefd heeft niet alleen Nederland, heel Europa, nee de gehele wereld een probleem. Onze "schijnwelvaart" en consumptief gedrag wordt in de lucht gehouden door leningen en geld wat wat men eigenlijk niet heeft. Lenen om te leven is het nieuwe credo. Het kost nagenoeg niets om te lenen en dus wordt dit van alle kanten gestimuleerd. De economie moet en zal draaien, ook al kost ons dat de kop.

Gaat de rente omhoog worden wellicht de huizen iets goedkoper maar er is een tekort aan woningen dus de monopoly blijft voor een groot deel intact. Het terug betalen van de bestaande vaak torenhoge hypotheken, degene met een beperkte looptijd, zal problematischer gaan worden, nieuwe hypotheken zullen vanwege de hoge huizenprijzen en hogere hypotheeklasten moeizamer in te lossen of te verkrijgen zijn. Kortom; er is een weg in geslagen waar de afslagen met haaientanden en een gevarendriehoekzijn afgezet.

Gr, Ko

izak
0
quote:

Kogovus schreef op 18 september 2021 07:43:

[...]

Dag Izak,

Laat even zien waar ik jouw opmerking zo grappig vond, in openbare twijfel trok of jouw daarin belachelijk maakte?

gr. Ko

Goedemorgen Ko,

jouw bericht 15-9 16h interpreteerde ik als instemming met het feit dat eye mijn antwoord op een vraag een loze kreet vond.
Wellicht betrof die instemming het tweede deel van zijn verhaal. Zo ja, excuus.

Wbt jouw insinuatie mbt ijzersplinter: ik zie dat onze AB'tjes bijna gelijk zijn (of was ik nou Vliex?).

Een forum gedijt bij discussie.
Iedereen mag hier roepen dat de koers omhoog gaat (of zelfs moet), maar een andere mening wordt vaak niet gepruimd.

Overigens US-Steel gister -8% en bij AM ging er nagenoeg niet meer af, als dat een troost is voor sommigen.

Goed weekend.

.
voda
0
Beursupdate: AEX op Wall Street

Door ABM Financial News op vrijdag 17 september 2021
Views: 5.180

(ABM FN-Dow Jones) Op Wall Street zijn vrijdag vijf van de acht AEX-genoteerde fondsen ten opzichte van het slot in Amsterdam hoger gesloten. Aegon was met een verlies van 1,1 procent de sterkste daler. ASML was met een winst van 0,3 procent de sterkste stijger.

Aegon (-1,1%)
ArcelorMittal (-0,1%)
ASML (+0,3%)
ING Groep (-0,1%)
Philips (+0,2%)
RELX (+0,1%)
Royal Dutch Shell (+0,1%)
Unilever (+0,1%)

Euro/dollar: 1,1729

Op basis van de bovenstaande koersuitslagen zou de AEX index, die sloot op 789,49 punten, zijn geëindigd op 789,59 punten.

Bron: ABM Financial News
staalfreak2
2
Dat was weer een roerig weekje met AM.

Ik heb gisteravond nog eens het Earnings Call Transcript van AM over Q2 van Seeking Alpha nagelezen (zie bijlage)
Voda plaatste dit al op 30 juli j.l.
Dit naar aanleiding van de sterke daling van de iron ore price en het (veronderstelde) effect daarvan op de staalindustrie.
Dit ook in combinatie met de huidige torenhoge resultaten van staalproducenten, waaronder Arcelor Mittal.

Onderstaande stukje heb ik er expliciet even uitgelicht:

Myles Allsop
Okay. Excellent. And then just thinking about sort of China cutting steel production
and prioritizing decarbonization, do you think this could drive a decoupling between
the iron ore price and the steel price and give you like non-Chinese steel mills, the
potential to see a super, supercycle for spreads there if iron ore prices nosedive
because of China, but steel prices stay high, because there's less imports? Is that --
how realistic is that potential scenario?

Aditya Mittal
I think today we see the decoupling, right, because there's a different price of steel in
China, and there's a different price of steel outside. Clearly the world is changing. I
think it's too early to sit here on the call and speculate as to how the world evolves. I
think we should -- we can talk about the three trends that we're seeing. Clearly
there's a shift in China. I think you have asked the same question others have as
well. We see that as well. So I can confirm that.
Number two, decarbonization will throw opportunities as well, whether it's on the
demand side or changes in the supply environment. I think that's a fair assumption
and clearly the stimulus impact that is also flowing through the steel cycle is also very
positive. So the next 10 years will be different than the last 10 years. And I think
that's the exciting part. And as I mentioned earlier, and as we all talked about, I think
ArcelorMittal has a key role, a strategic role to lead the industry, in terms of
decarbonizing. We are a first mover. And I think that implies that we will build our
competitive advantage. And then finally, and that will mean better returns for all."

Alles overziend ben ik (zeer) optimistisch over de toekomst van de staalindustrie en die van Arcelor Mittal in het bijzonder.
Bijlage:
Ijzersplinter
1
quote:

Kogovus schreef op 18 september 2021 08:17:

[...]

Ijzersplinter; ik zie veel eenmalige duimpjes bij nagenoeg al jouw 1haps kreten, wellicht door jouwzelf gegeven? Geen probleem hoor, jezelf kietelen kan ook zeer bevredigend zijn.

Desalniettemin, de correctie; die komt er zeker. Vooral als je bedenkt dat als je dat maar vaak genoeg roept of denkt het op een dag, vroeg of laat, een keer zal komen.

De verwachtingen; die zijn zeker hoog, maar wie bepaald het plafond en wat is hoog? Wie bepaald of iets te hoog is? Juist, de markt, de beleggers, de consumenten die bepalen dat het genoeg is geweest, men geen vertrouwen meer heeft of bang wordt. Zolang het geld tegen de plinten klotst en men met het geld geen raad weet stroomt dit de beurs op, daar is nog enig rendement te behalen.

Zelf ben ik ook van mening dat de verwachtingen te hoog zijn, maar wie ben ik? Misschien leg ik de lat wel veel te laag en zijn de verwachtingen juist precies in lijn met hetgeen het moet zijn, ik weet het niet, niemand niet denk ik zo.

Betreffende de rente; een ding is zeker, daar hoef je geen universitaire opleiding voor te hebben, als dat wordt opgeschroefd heeft niet alleen Nederland, heel Europa, nee de gehele wereld een probleem. Onze "schijnwelvaart" en consumptief gedrag wordt in de lucht gehouden door leningen en geld wat wat men eigenlijk niet heeft. Lenen om te leven is het nieuwe credo. Het kost nagenoeg niets om te lenen en dus wordt dit van alle kanten gestimuleerd. De economie moet en zal draaien, ook al kost ons dat de kop.

Gaat de rente omhoog worden wellicht de huizen iets goedkoper maar er is een tekort aan woningen dus de monopoly blijft voor een groot deel intact. Het terug betalen van de bestaande vaak torenhoge hypotheken, degene met een beperkte looptijd, zal problematischer gaan worden, nieuwe hypotheken zullen vanwege de hoge huizenprijzen en hogere hypotheeklasten moeizamer in te lossen of te verkrijgen zijn. Kortom; er is een weg in geslagen waar de afslagen met haaientanden en een gevarendriehoekzijn afgezet.

Gr, Ko

Goed lezen ko en zoeken , die duimpje toch , ik begrijp zo langzamerhand dat jullie hier verzot zijn op die duimpjes,
Goede info voor leden die nietzelf zoeken zou aantrekkelijk zijn, har03 is de enige die info geeft die erg goed is.
Wat mij betreft vergeet ijzersplinter en lees dat niet ,fijn weekend verder
Ijzersplinter
1
quote:

izak schreef op 17 september 2021 17:55:

[...]

@ijzersplinter, moneymaker, vliex, ko, againstallodds, steelfollower en iedereen die bovenstaande zo grappig vond.

Was ik zelfs nog te optimistisch wat de sluitkoers betreft!

Bij gebrek aan duimpje is de volgende tip niet meer gratis.

Vandaag bij sluiting gekocht: 4MT C SEP 2021 27,20 à 0,65€

Zo,ik ga zuipen.
Leg de bloemen maar bij de voordeur.
Bedoel je een wattip? Maar goed ben je dat zie ik wel , op dag low kopen en dag high verkopen dat lukt niet iedereen , geweldig man .
Eenbijzonder persoon
Kogovus
0
quote:

Ijzersplinter schreef op 18 september 2021 12:29:

[...]
Goed lezen ko en zoeken , die duimpje toch , ik begrijp zo langzamerhand dat jullie hier verzot zijn op die duimpjes,
Goede info voor leden die nietzelf zoeken zou aantrekkelijk zijn, har03 is de enige die info geeft die erg goed is.
Wat mij betreft vergeet ijzersplinter en lees dat niet ,fijn weekend verder
hoi IJs,

Lezen is aan mij besteed zoeken iets minder, vooral met MT blijf je zoeken en niets is sluitend of inzichtelijk. Ik lees met regelmaat de analyses van diverse leden en dat is altijd een mooie verkorte versie om op te handelen, mijn dank hiervoor aan allen.

Wel wil Ik je vragen, als jij zoveel leest en zoekt, waarom jij geen goede en inhoudelijke informatie aan de leden aanbiedt?

Zomaar wat roepen en dan dit te ondersteunen met de kreet “ lees en zoek” vind ik wat kort door de bocht.

Gr. Ko

lefreaks
1
quote:

Kogovus schreef op 18 september 2021 13:35:

[...]
Wel wil Ik je vragen, als jij zoveel leest en zoekt, waarom jij geen goede en inhoudelijke informatie aan de leden aanbiedt?
Zomaar wat roepen en dan dit te ondersteunen met de kreet “ lees en zoek” vind ik wat kort door de bocht.
Gr. Ko
Even een persoonlijke reactie op veel posters hier, dus niet specifiek gericht op Kogovus of IJzersplinter.
De meesten gaan er in hun reactie van uit dat degene op wie je reageert dezelfde kijk heeft of van hetzelfde inhoudelijke niveau is (dus dan heb ik het nog niet eens over het taalgebruik of tekstuele volzinnen zonder hoofdletters, punten of komma's...).
Ik ben van mening dat als je alle personen IRL (goed Nederlands voor: in het echte leven) tegen zou komen, je jezelf wel een paar keer zou afvragen of het wel de moeite waard is om überhaupt met een reactie te komen. Bij scherp lezen haal je er volgens mij best de mensen uit met wie je IRL ook best een praatje zou willen maken over de stand van de aandelen. En vooral met wie dus niet...
Maar het staat uiteraard iedereen vrij om op elke reactie, met welke emotie dan ook, te reageren!
izak
0
[quote alias=lefreaks id=13687036 date=202109181519]
[...]Even een persoonlijke reactie op veel posters hier, dus niet specifiek gericht op Kogovus of IJzersplinter.
De meesten gaan er in hun reactie van uit dat degene op wie je reageert dezelfde kijk heeft of van hetzelfde inhoudelijke niveau is (dus dan heb ik het nog niet eens over het taalgebruik of tekstuele volzinnen zonder hoofdletters, punten of komma's...).
Ik ben van mening dat als je alle personen IRL (goed Nederlands voor: in het echte leven) tegen zou komen, je jezelf wel een paar keer zou afvragen of het wel de moeite waard is om überhaupt met een reactie te komen. Bij scherp lezen haal je er volgens mij best de mensen uit met wie je IRL ook best een praatje zou willen maken over de stand van de aandelen. En vooral met wie dus niet...
Maar het staat uiteraard iedereen vrij om op elke reactie, met welke emotie dan ook, te reageren!
[/quote

*******

Als je alinea's gebruikt, leest het lekkerder!

En wat heeft Ierland hier nu weer mee te maken?
Dduck
2
Belangrijkste factoren die de IO prijzen laten kelderen. Het eind is nog niet te overzien.
(van § 240 p ton naar § 98 in 3 maanden tijd)

De kolentoevoer naar China stagneert waardoor de prijzen van kolen omhoog knallen.
(importverbod uit Australië en.covidpandemie Mongolië)
China zet stevige rem op groei staalproductie en dumpt gigantische voorraden IO (inclusief de contractuele toevoer naar Chinese havens) met enorme kortingen op de wereldmarkt waar grote miners veel last van hebben.
Sluiting van.veel vervuilende oude staalfabrieken. Hier geen IO meer voor nodig.
Evergrande leeft in een liquiditeitscrisis (ruim
§ 300 miljard schuld) en kan dus weinig staal voor bouwactiviteiten meer gebruiken.
China wil de staalproductie terug brengen naar het niveau van 2019 en zo minimaal de staalprijzen op het huidige peil houden omdat wereldwijd de vraag naar staal hoog blijft. .
Uiteindelijk is dit gunstig voor AM.
Lage grondstofprijzen, en hoge staalprijzen.

Grtn Dduck

Kogovus
0
Evergrande betaalt schulden terug met vastgoed - media
Gecreëerd: 14:42
(ABM FN-Dow Jones) De Chinese noodlijdende projectontwikkelaar Evergrande Group is zijn schulden aan het afbetalen met vastgoed. Dit meldde persbureau Reuters zondag.

Evergrande heeft voor meer dan 300 miljard dollar aan verplichtingen en het moet komende week voor circa 83,5 miljard dollar aan rentebetalingen doen.

Beleggers die echter bereid zijn om betaald te krijgen in vastgoed, worden door Evergrande opgeroepen zich te melden. Volgens Reuters kunnen deze beleggers tegen korting appartementen, kantoren, winkels of parkeerplaatsen ontvangen als betaling.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

De newsfeed is tenminste 15 minuten vertraagd en is een beperkte weergave van de totale webfeed die ABM Financial News levert.

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
mvliex 1
2
quote:

izak schreef op 17 september 2021 17:55:

[...]

@ijzersplinter, moneymaker, vliex, ko, againstallodds, steelfollower en iedereen die bovenstaande zo grappig vond.

Was ik zelfs nog te optimistisch wat de sluitkoers betreft!

Bij gebrek aan duimpje is de volgende tip niet meer gratis.

Vandaag bij sluiting gekocht: 4MT C SEP 2021 27,20 à 0,65€

Zo,ik ga zuipen.
Leg de bloemen maar bij de voordeur.
Jij voorspelde een daling van een aandeel wegens specifieke optiebelangen. Die daling kwam er inderdaad. Als dit nu was gebeurd zonder dat wereldwijd de staalbedrijven onderuit gingen omdat de iron ore prijs daalde had je wellicht jezelf op je borst mogen kloppen, nu heb je gewoon mazzel gehad.
1.721 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 83 84 85 86 87 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 23,800
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 23,960
Laag 23,560
Volume 2.676.573
Volume gemiddeld 2.411.545
Volume gisteren 2.676.573

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront