Flow Traders « Terug naar discussie overzicht

Flow Traders - 2022: To vix or not to vix

8.891 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 ... 441 442 443 444 445 » | Laatste
devil80
0
quote:

SEVA_ schreef op 4 oktober 2022 13:31:

[...]

Dit soort dingen geven mij altijd wel vertrouwen.
www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...
Mij nog niet: www.trivano.com/aandeel/flow-traders....
Zolang ze in deze flinke daling niet flink bijkopen is t puur voor de buhne.

Andere fondsen zie je meer activiteit en meestal is het een goede indicator als het actief gebeurd. En dat is niet bij Flow het geval.
Jan2022
0
quote:

Goude tijd voor de winterrally schreef op 4 oktober 2022 13:40:

Zombiebedrijven gaan nu massaal omvallen
Absoluut, perfect storm voor zombiebedrijven, door hogere kosten crasht het wankele verdienmodel.
Berichten van omvallende bedrijven gaan wel wat bewustwording brengen denk ik, zeker als andere factoren zoals energie onvoldoende uitzicht bieden op verbetering.
am1993
1
Leuke stijging met leuke omzet. Blij mee, maar hele markt stond zwaar oversold en er stonden in de markten 2 x zoveel puts uit als in maart 2020.
Dus lijkt me een herstel in een dalende markt met een beetje shortsqueeze, maar de barre tijden moeten m.i. nog komen.
Maakt mij niet uit, want ik zit er toch in voor de LT.
beleggertje2020
0
quote:

am1993 schreef op 4 oktober 2022 17:44:

Leuke stijging met leuke omzet. Blij mee, maar hele markt stond zwaar oversold en er stonden in de markten 2 x zoveel puts uit als in maart 2020.
Dus lijkt me een herstel in een dalende markt met een beetje shortsqueeze, maar de barre tijden moeten m.i. nog komen.
Maakt mij niet uit, want ik zit er toch in voor de LT.
Nou ja vandaag sta ik weer wat in de min met mijn puts in eerst ASML ( met verlies verkocht) plus puts take-away gekocht toen takeaway gemiddeld op ca 16,25 stond . Ach ja ik sta nog dik 11K in de plus sinds ca mijn herziening eind juli .Kan gebeuren , dat is ook het risico met puts kopen. Toch denk ik net als jij dat de dalingen in de beurzen en dus ook takeaway zich voort zullen zetten. Ik hoor steeds meer en meer mensen die geen eten meer online bestellen en bij mij in de buurt is ook al een kwalitaria die het bezorgen door takeaway ( thuisbezorgt.nl) heeft afgezegd omdat mensen het simpelweg te duur vonden . Dit hoorde ik toevallig vanmiddag, vandaar mijn switch in puts van ASML naar puts van Takeaway .
beleggertje2020
0
Ik weet ook niet zo goed of het slim is , maar ik heb maar liefst 40 puts Takeaway oktober 30 gekocht gehad op ca dat gemiddelde van takeawaykoers op 16,20 . Maar goed ik kijk wel goed om me heen wat ik mijn eigen buurt zie gebeuren . Daar zie ik nu toch wel dat er behalve de horeca ( gebrek aan personeel en te duur) ook de afhaalservices het erg moeilijk beginnen te krijgen . Het wordt simpelweg veels te duur voor velen. Dus tja die 2K stuks FLOW hou ik met alle reden zeer stevig vast. Ach wat ik wel weet is dat mochten de puts op takeaway in de 3e week van october op verlies staan ik ze gewoon alle 40 doorrol naar december
beleggertje2020
0
Tot slot : Ik denk eerlijk gezegd dat de kans steeds groter wordt dat FLOW in de stijgende lijn blijft zitten. Wordt wellicht alleen maar beter de komende tijd . Toch gelukkig nog 300 euro geplust in FLOW vandaag . Niet veel, maar eh wie het kleine niet eert is het grote niet weerd zeggen ze wel es
SEVA_
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 4 oktober 2022 18:45:

Ik weet ook niet zo goed of het slim is , maar ik heb maar liefst 40 puts Takeaway oktober 30 gekocht gehad op ca dat gemiddelde van takeawaykoers op 16,20 . Maar goed ik kijk wel goed om me heen wat ik mijn eigen buurt zie gebeuren . Daar zie ik nu toch wel dat er behalve de horeca ( gebrek aan personeel en te duur) ook de afhaalservices het erg moeilijk beginnen te krijgen . Het wordt simpelweg veels te duur voor velen. Dus tja die 2K stuks FLOW hou ik met alle reden zeer stevig vast. Ach wat ik wel weet is dat mochten de puts op takeaway in de 3e week van october op verlies staan ik ze gewoon alle 40 doorrol naar december
Gevaarlijk spel beste B2020.
beleggertje2020
0
quote:

SEVA_ schreef op 4 oktober 2022 19:29:

[...]

Gevaarlijk spel beste B2020.
Ja klopt dat het link is met 40 puts in takeaway ! Maar goed ik ben wel in de wetenschap dat ik buiten mijn beleggingsporto wel effe met dik 450K euro cash aan de wal sta om straks weer es serieus rente daarover te kunnen beuren . Zonder enige risico's ook geen kans op meer serieus rendement. Ach ja zolang ik met 450K euro cash aan de wal blijf staan kan ik ook wel een evt verlies dragen op die ton investering sinds eind juli. Voor hetzelfde geld maak ik binnen no time een flinke klapper met takeaway en kan ik gewoon 12K euron netto bijschrijven binnen max een paar weken
SEVA_
1
Niks mis dat je kijkt naar de reële economie in je omgeving. JET maakt echter het gros van de omzet overzees en gaat nu als eerste van de sector naar positieve aebitda. Economie in de US is veerkrachtiger dan in de EU. Enfin, terug naar Flow.

simplywall.st/stocks/nl/diversified-f...
beleggertje2020
0
quote:

SEVA_ schreef op 4 oktober 2022 20:01:

Niks mis dat je kijkt naar de reële economie in je omgeving. JET maakt echter het gros van de omzet overzees en gaat nu als eerste van de sector naar positieve aebitda. Economie in de US is veerkrachtiger dan in de EU. Enfin, terug naar Flow.

simplywall.st/stocks/nl/diversified-f...
Tja maar ik denk dat er overzees ook de problemen zijn die wij hier kennen ,misschien in mindere mate maar ook daar wordt gekrompen. Dus denk dat er overzees ook meer thuis gekookt gaat worden of evt fast food-restaurant zonder takeaway . De centen van de corona-buffer raken ook daar op . Ok ze hebben goedkopere energie dan wij maar ook hun leven wordt duurder . Het makkelijkst is het dan om te bezuinigen op elektronica, afhaalservice, restaurants, vakanties . Brood , eten en drinken en energie worden toch voor heel veel meer mensen de nieuwe realiteit in deze wereld. Ook al maakt JET winst dan is de KW-verhouding nog domweg torenhoog ! Zal mij zelfs niet verbazen als JET binnen afzienbare tijd zelfs een aandelen-emissie moet gaan aankondigen !!
beleggertje2020
1
Hier nog de Q3 resultaten van onze bekende "'adviseurs"" Ze hadden kennelijk geen rekening gehouden met onvoorziene omstandigheden in Q3 , anders zouden ze wel flink wat short-adviezen hebben gegeven.
Naam Rendement na Q3
Nico Bakker -3,2%
Jean-Paul v. Oudheusden -3,9%
Niels Koerts -20,3%
Peter Paul de Vries -22,3%
Martijn Meijer -23,2%
Martine Hafkamp -23,9%
Erik Mauritz -25,4%
Jaap Steur -29,1%
Cees Smit -34,9%
Janneke Willemse -37,3%
Joost_K
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 4 oktober 2022 20:54:

[...]
Tja maar ik denk dat er overzees ook de problemen zijn die wij hier kennen ,misschien in mindere mate maar ook daar wordt gekrompen. Dus denk dat er overzees ook meer thuis gekookt gaat worden of evt fast food-restaurant zonder takeaway . De centen van de corona-buffer raken ook daar op . Ok ze hebben goedkopere energie dan wij maar ook hun leven wordt duurder . Het makkelijkst is het dan om te bezuinigen op elektronica, afhaalservice, restaurants, vakanties . Brood , eten en drinken en energie worden toch voor heel veel meer mensen de nieuwe realiteit in deze wereld. Ook al maakt JET winst dan is de KW-verhouding nog domweg torenhoog ! Zal mij zelfs niet verbazen als JET binnen afzienbare tijd zelfs een aandelen-emissie moet gaan aankondigen !!
Ik denk dat bovenstaande uitgaven pas gekort worden als het geld echt (bijna) op is of de creditcardschuld hoog is. Gewoonten zijn moeilijk af te schalen. Zeker als het minder comfort betekent.

Niet geheel rationeel, wel menselijk.
!@#$!@!
0
quote:

LL schreef op 4 oktober 2022 13:39:

[...]

How it started.

!@#$!@! schreef op 2 oktober 2022 16:30:
Ook zijn afgelopen tijd bv meer put opties gekocht dan ooit tevoren. Een indicator van angst in de markt.


Je bent teveel op angst gefixeerd :).
Teveel ? Dat is juist een goede indicator om een bodem goed in te schatten.

Op een bodem is de angst het grootsts.

Ga jij maar lekker wachten op iets wat nooit meer gaat gebeuren......
beleggertje2020
0
quote:

!@#$!@! schreef op 5 oktober 2022 00:47:

[...]

Teveel ? Dat is juist een goede indicator om een bodem goed in te schatten.

Op een bodem is de angst het grootsts.

Ga jij maar lekker wachten op iets wat nooit meer gaat gebeuren......
Lijkt erop dat de bodem in de AEX nog lang niet bereikt is . Als grote jongens nl heel veel aandelen verkopen nu en eerder dan wordt er juist gedacht door diezelfde grote jongens dat ze later nog goedkoper diezelfde aandelen weer terug kunnen kopen. Koersen worden vaak na een korte stijging dus weer verder naar beneden gedrukt. De bodem is pas bereikt als bijna niemand zijn aandelen meer wil verkopen tegen de dan geldende lage koers. Daar zijn we dus nog lang niet met zoveel shorters in de markt. Wel goed voor FLOW denk ik ( FLOW wordt nl nu al nauwelijks nog geshort, terwijl dit bij veel overige aandelen wel heel anders is ) Vergewis je niet er staan ook nog veel grote jongens grotendeels cash aan de wal , die verkopen geregeld een pluk aandelen die ze niet meer bezitten om later goedkoop weer terug te kopen
Tradertje 2020
1
quote:

beleggertje2020 schreef op 4 oktober 2022 18:20:

[...]
Nou ja vandaag sta ik weer wat in de min met mijn puts in eerst ASML ( met verlies verkocht) plus puts take-away gekocht toen takeaway gemiddeld op ca 16,25 stond . Ach ja ik sta nog dik 11K in de plus sinds ca mijn herziening eind juli .Kan gebeuren , dat is ook het risico met puts kopen. Toch denk ik net als jij dat de dalingen in de beurzen en dus ook takeaway zich voort zullen zetten. Ik hoor steeds meer en meer mensen die geen eten meer online bestellen en bij mij in de buurt is ook al een kwalitaria die het bezorgen door takeaway ( thuisbezorgt.nl) heeft afgezegd omdat mensen het simpelweg te duur vonden . Dit hoorde ik toevallig vanmiddag, vandaar mijn switch in puts van ASML naar puts van Takeaway .
Korte opleving in een downtrend. Ik heb gisteren alles er weer uitgegooid. Mijn vakantie van 2 maanden weer verdiend in 2.5 week tijd.
Van 675 ga ik weer beginnen met gestaffeld short aex / besi
B. Legger
2
quote:

beleggertje2020 schreef op 5 oktober 2022 01:18:

[...]
Lijkt erop dat de bodem in de AEX nog lang niet bereikt is . Als grote jongens nl heel veel aandelen verkopen nu en eerder dan wordt er juist gedacht door diezelfde grote jongens dat ze later nog goedkoper diezelfde aandelen weer terug kunnen kopen. Koersen worden vaak na een korte stijging dus weer verder naar beneden gedrukt. De bodem is pas bereikt als bijna niemand zijn aandelen meer wil verkopen tegen de dan geldende lage koers. Daar zijn we dus nog lang niet met zoveel shorters in de markt. Wel goed voor FLOW denk ik ( FLOW wordt nl nu al nauwelijks nog geshort, terwijl dit bij veel overige aandelen wel heel anders is ) Vergewis je niet er staan ook nog veel grote jongens grotendeels cash aan de wal , die verkopen geregeld een pluk aandelen die ze niet meer bezitten om later goedkoop weer terug te kopen
Op basis van N=1 stevig in de opties duiken, dat is meer gokken dan beleggen.
devil80
0
quote:

beleggertje2020 schreef op 4 oktober 2022 21:01:

Hier nog de Q3 resultaten van onze bekende "'adviseurs"" Ze hadden kennelijk geen rekening gehouden met onvoorziene omstandigheden in Q3 , anders zouden ze wel flink wat short-adviezen hebben gegeven.
Naam Rendement na Q3
Nico Bakker -3,2%
Jean-Paul v. Oudheusden -3,9%
Niels Koerts -20,3%
Peter Paul de Vries -22,3%
Martijn Meijer -23,2%
Martine Hafkamp -23,9%
Erik Mauritz -25,4%
Jaap Steur -29,1%
Cees Smit -34,9%
Janneke Willemse -37,3%
Zet er ook ff de world benchmark er naast, en je eigen q3 resultaat.
beleggertje2020
0
quote:

devil80 schreef op 5 oktober 2022 10:17:

[...]

Zet er ook ff de world benchmark er naast, en je eigen q3 resultaat.
Q3 is juli aug sept . Volgens mij heb ik dan in ieder geval een heel stuk beter nog gedaan dan Niels Koerts
!@#$!@!
0
Angst in de markt nog steeds op een zeer hoog niveau.

twitter.com/charliebilello/status/157...

Moet bekennen dat ik Flow niet echt boven de €20 zie komen. Denk dat er eerst een bevestiging nodig is dat ze dit kwartaal goed verdient hebben.
8.891 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 ... 441 442 443 444 445 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 14:16
Koers 19,420
Verschil -0,170 (-0,87%)
Hoog 19,710
Laag 19,360
Volume 115.080
Volume gemiddeld 203.030
Volume gisteren 322.629

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront