Just Eat Takeaway « Terug naar discussie overzicht

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

Stock123
0
quote:

Drost1996 schreef op 26 mei 2022 12:36:

[...]
Wel frappant dat je deze technische bounce niet zag aankomen jij als groot technisch analist

Ik sta nu ook in de min, en ik wordt bijna uitgestopt.
Als ik een dag fout zit geef ik het eerlijk toe.
SEVA_
0
quote:

Stock123 schreef op 26 mei 2022 12:55:

[...]

Ik sta nu ook in de min, en ik wordt bijna uitgestopt.
Als ik een dag fout zit geef ik het eerlijk toe.
Met de delta’s van JET zijn turbo’s linke soep. Gezien de risico’s en lage hefboom lijkt mij deze strategie niet echt verstandig. Ik zou dan eerder een short positie met een hefboom van 10 nemen in de AEX index. Zit ook vol met tech. Of beter nog, long JET op dit niveau. Ik zou stinkend jaloers zijn op jouw gak ;)
tmaster
2
quote:

Pedro Ines Kuilen schreef op 26 mei 2022 11:54:

Hoe verklaren jullie deze stijging van vandaag??
Meer kopers dan verkopers.
JohnWick
1
quote:

tmaster schreef op 26 mei 2022 13:18:

[...]

Meer kopers dan verkopers.
Ik denk dat het aantal exact gelijk is ;)
chris123
8
Voor wat het waard is....

www.businessfast.co.uk/mapped-europes...

The cheapest stock available is currently found in the Netherlands, but with a dual listing in London – it’s Just Eat Takeaway.com (TKWY/JET). It has lost 60% of its value so far this year and has a price/fair value of 0.15 – meaning it’s trading at a spicy 85% discount. But, the company is Morningstar’s preferred choice in the food delivery space based on its upside potential. In the Netherlands, it beats Koninklijke Philips (PHIA) and Universal Music Group (UMG) to become the most undervalued stock.
Stock123
0
me Stoploss is afgegaan verdomme, €1400 weg :(
Volgens mij leest Jitse mijn posts hier en loopt ie op zon dunne handelsdag lekker te pompen.
Pedro = in NY (for business)
0
quote:

Stock123 schreef op 26 mei 2022 12:55:

[...]

Ik sta nu ook in de min, en ik wordt bijna uitgestopt.
Als ik een dag fout zit geef ik het eerlijk toe.
Door wie wordt je gestopt??
[verwijderd]
2

Waarom stijgt het aandeel ineens zo hard? Potjandorie.
Verwacht dat de daling zo weer inzet
Mayday mayday :-)
Studentenrekening
1
quote:

Profitmaker schreef op 26 mei 2022 13:30:

Waarom stijgt het aandeel ineens zo hard? Potjandorie.
Verwacht dat de daling zo weer inzet
Mayday mayday :-)
Just Eat Takeaway's flitsboy concurrenten in de boodschappenmarkt zijn op sterven na dood.
Uiteindelijk gaat JET ook deze markt binnenhengelen.
Pedro = in NY (for business)
1
quote:

Stock123 schreef op 26 mei 2022 13:29:

me Stoploss is afgegaan verdomme, €1400 weg :(
Volgens mij leest Jitse mijn posts hier en loopt ie op zon dunne handelsdag lekker te pompen.
Jammer Stock!! Ik leef oprecht met je mee!!! Hopelijk doe je de volgende keer de juiste dingen!!
Gaston Lagaffe
1
quote:

SEVA_ schreef op 26 mei 2022 12:46:

Goh Gaston, wat een depressief stuk. En dat op basis van een grafiek. JET moet zich focussen op de winstgevende landen en de rest afstoten of staken. Niks meer, niks minder. IFood mag blijven. Die worden op korte termijn ook winstgevend.
Ik ben inderdaad (iets ?) negatiever over JET geworden. Sta met een gemiddelde aankoopkoers van ca. € 36,- duidelijk op verlies en dat is natuurlijk niet goed oor de stemming :). Het was deels een opportunistische koop die verkeerd uitpakt. Ik heb hier geen probleem mee. Niet alles lukt. Als ik echter naar de fundamentels kijk is er echter wel iets aan de hand. JET kan het groeitempo van Doordash en Uber niet bijhouden en komt steeds verder achterop. Dit was niet het doel van de aankoop van Grubhub (inperken kracht DD en Uber). Verder baart de gang van zaken in groot-Londen me zorgen. JET had hier verder moeten zijn (groei Deliveroo zou onder druk moeten komen en dat doet het tot nu toe niet). Het is dus niet zozeer de vergelijking van koersgrafieken maar alles bij elkaar. Het lijkt er op dat ook IB-ers twijfelen. Die focus op kernmarkten (zoals je zelf ook aangeeft) is belangrijk maar gaat direct ten koste van groei (prognose GTV-groei verlaagd van 15% naar 5%, dat is nogal wat -> in de laatste CC wordt ook gevraagd of JET nu niet veel te voorzichtig is). Groen moet nu knopen doorhakken/stappen zetten maar kan/doet het niet. Exit Noorwegen, Portugal, Roemenie is niets. Exit Frankrijk is wellicht de eerste echte kleine stap maar die moet nog komen. Het duurt te lang maar mocht er iemand positief nieuws hebben dan hoor ik het graag (maar dit gaat zo niet goed komen). Ik hoop dat Grubhub binnenkort voor $ 1 miljard verkocht gaat worden maar je kent de beurswijsheid : hopen = verkopen. In zie de koers t.z.t.nog tot € 36,- opveren maar terug naar € 80,- (mijn oorspronkelijke koersdoel) is een gepasseerd station.
SEVA_
0
Zelfde gak Gaston.

Eerste wapenfeit zal het lozen van Frankrijk moeten zijn. Dieper kijkende naar de UK cijfers zie ik dat ze op kwaliteit ipv kwantiteit focussen. Dat lijkt me positief. Volgens mij zit ROO met de volumes meer in de kleine orders en de voucher business icm Amazon Prime. Wellicht zelfs wat flitsbezorging van boodschappen.
Short_term_investor
0
quote:

JohnWick schreef op 26 mei 2022 13:21:

[...]

Ik denk dat het aantal exact gelijk is ;)
Dat denk ik ook.
Short_term_investor
0
quote:

Ikbetaalwelweer schreef op 26 mei 2022 14:01:

Rood de dag uit? ??
Pre market in USA op het gebied van technology en de peers van JET is groen, ik denk dat JET groen de dag uit zal gaan.
[verwijderd]
0
Just Eat zit in ongeveer dezelfde richting en vooral nieuwe samenwerkingen zijn gericht op boodschappen bezorgen. Nog iets dat dreigt te mislukken?

Flitsbezorger Getir ontslaat wereldwijd duizenden medewerkers
26-05-22 11:04

Flitsbezorger Getir gaat wereldwijd ongeveer 4.480 medewerkers ontslaan. Dat is zo'n 14 procent van het totale personeelsbestand van het bedrijf. Ook gaat het minder geld uitgeven aan kortingsacties en marketing. Dat blijkt woensdag uit een interne brief aan het personeel van Getir in handen van TechCrunch, die is bevestigd door het bedrijf.

Getir heeft in totaal 32.000 medewerkers en is actief in negen landen, waaronder Nederland. Ondanks de grote ontslagronde trekt het bedrijf zich niet terug uit een van die landen. Wat het ontslag van de circa vijfduizend medewerkers betekent voor medewerkers in Nederland, is niet duidelijk.

De top van het bedrijf schrijft in de brief dat "stijgende inflatie en de verslechterende macro-economische vooruitzichten" wereldwijd dwingen tot aanpassing.

Eerder deze week maakte ook flitsbezorger Gorillas bekend het mes te zetten in het personeelsbestand. Het bedrijf ontslaat driehonderd medewerkers en trekt zich terug uit België, Italië, Denemarken en Spanje.

Ook hier is niet duidelijk wat de ontslagronde voor Nederlandse medewerkers betekent. Tegen de Volkskrant zegt het bedrijf dat de stop gevolgen heeft voor "een aantal collega's op het Nederlandse kantoor."

123 vestigingen in Nederland
Nederland telt momenteel 123 vestigingen van flitsbezorgbedrijven, bleek woensdag uit nieuwe cijfers. Die vestigingen zitten in 38 verschillende gemeenten, wat neerkomt op zo'n 10 procent van alle gemeenten in Nederland. De locaties zitten vooral in de steden, hoofdzakelijk in de Randstad en vooral Amsterdam.

Bij flitsbezorgers kunnen consumenten online boodschappen bestellen. De bedrijven beloven de bestellingen binnen een kort tijdsbestek te bezorgen. Dat kunnen ze doen doordat ze verschillende, kleine distributiecentrums hebben in steden. Dit maakt de bedrijven anders dan bijvoorbeeld Picnic en Albert Heijn, die ook boodschappen bezorgen.
Pedro = in NY (for business)
0
Ik zie een verband:

Populairste forums vandaag
1 Just Eat Takeaway
2 Royal Dutch Shell
3 Koffiekamer
4 Air France - KLM
5 Pharming
6 PostNL
7 ING Groep

AEX
JUST EAT Takeaway
19,524
+4,37%
Prosus
44,300
+1,76%
Philips Koninklijke
23,545
+1,64%
[verwijderd]
1
quote:

JohnWick schreef op 26 mei 2022 13:21:

[...]

Ik denk dat het aantal exact gelijk is ;)
Dat zou wel erg toevallig zijn. Een koper kan 100.000 aandelen kopen en 10 verkopers ieder 10.000. Dan heb je meer verkopers dan kopers.
Jimnotaris
0
quote:

SEVA_ schreef op 26 mei 2022 13:53:

Zelfde gak Gaston.

Eerste wapenfeit zal het lozen van Frankrijk moeten zijn. Dieper kijkende naar de UK cijfers zie ik dat ze op kwaliteit ipv kwantiteit focussen. Dat lijkt me positief. Volgens mij zit ROO met de volumes meer in de kleine orders en de voucher business icm Amazon Prime. Wellicht zelfs wat flitsbezorging van boodschappen.
Flitsbezorgen? Flitsbezorgen is een bodemloze put. Waar JET nu op maaltijdenbezorgen (het echte bezorgen en niet de winstgevende marktplaatsorders) per bezorging (iets) meer dan € 5,- verliest, maken flitsbezorgers (volgens onderzoeken) meer dan € 20,- verlies per bezorging. Hier zit de toekomstige winst van JET niet in, tenzij er reeele bezorgkosten worden betaald.
Pedro = in NY (for business)
0
Zeer mooie stijging Vechtje!! En de Yanks moeten nog wakker worden!! Dat belooft nog wat dus!!!
73.764 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 1521 1522 1523 1524 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 ... 3685 3686 3687 3688 3689 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 13,360
Verschil -0,720 (-5,11%)
Hoog 14,000
Laag 13,360
Volume 2.123.091
Volume gemiddeld 2.418.757
Volume gisteren 3.436.901

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront