OCI « Terug naar discussie overzicht

OCI - 2022: Nu of nooit!

7.660 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 ... 379 380 381 382 383 » | Laatste
BultiesBrothers
0
quote:

de schaatser schreef op 26 mei 2022 11:39:

Die hele sancties beweging is toch een hypocriet spelletje. Als je als Rus in Cyprus 1 miljoen investeert krijg je een Cyprus paspoort en ja dan ben je Europees staatsburger. En een mooi voorbeeld de baas van een Russische kunstmest bedrijf is in de ban gegaan. Vestigingen overal. België is weer open. In Litouwen hebben ze een Zwitserse manager aangesteld. En de baas zelf is nu in onderhandeling in Brazilië om eens te kijken wat daar te regelen is. De roebel staat hoger dan voor de oorlog. Dank zij al de schaarste in olie en gas hebben de Russen nu meer geld dan voor de oorlog.
En wij stelletje sukkels vergeten in 2020 voor 34 $ per 1000 kubieke meters gas de voorraden aan te vullen. Zodat we op 14 oktober 2021 het record bedrag van 1400 $ zagen. dat alles heeft nog niets met de oorlog te maken. en het is de Europese Unie die in 2019 anti dumpingrechten hebben ingevoerd op de stikstofmeststoffen uit Rusland, de verenigde staten, Trinidad en Tobago. Ad hoc beleid ten top. Er wordt niet aan de boeren gevraagd of de consument wat zij er van vinden.
Het debielste in deze hele situatie is, is dat we in Noord Nederland (nogsteeds) op een van de grootste gasvelden van de wereld zitten/zaten (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grootste_aardgasvelden) en die is nogsteeds niet leeg.
We geven liever de Russen een extra hoop met geld en daarmee een oorlogskas die een maatschappij verwoest in Oost Europa dan dat we het geld in onze economie houden en zorgen dat het verdienmodel van een dictatuur weg valt... Zoals Buma het ooit zei: "Als je het niet meer uit kunt leggen aan je eigen kinderen...".

Ook in groningen lijden ze onder een hoge gasprijs, want verwacht niet dat die huizen nou zo goed geïsoleerd zijn.
DeZwarteRidder
0
quote:

BultiesBrothers schreef op 26 mei 2022 12:43:

[...]Het debielste in deze hele situatie is, is dat we in Noord Nederland (nogsteeds) op een van de grootste gasvelden van de wereld zitten/zaten (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grootste_aardgasvelden) en die is nogsteeds niet leeg.
We geven liever de Russen een extra hoop met geld en daarmee een oorlogskas die een maatschappij verwoest in Oost Europa dan dat we het geld in onze economie houden en zorgen dat het verdienmodel van een dictatuur weg valt... Zoals Buma het ooit zei: "Als je het niet meer uit kunt leggen aan je eigen kinderen...".

Ook in groningen lijden ze onder een hoge gasprijs, want verwacht niet dat die huizen nou zo goed geïsoleerd zijn.
Dit is inderdaad een absurde zaak, temeer daar het m.b.v. waterinjectie mogelijk is om al het gas uit de grond te halen zonder verdere verzakkingen.

Overal ter wereld worden gas en oliebronnen tot de laatste druppel leeggehaald d.m.v. waterinjectie.

En geef de eigenaren van panden in het gaswinningsgebied gewoon een flink bedrag zonder verder gezeik.
The Third Way...
0
Over Boekestijn en de Wijk gesproken, vandaag komen ze tot de constatering dat de sancties op commodities goed zijn voor Rusland en slecht voor ons...

podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly93...
BultiesBrothers
0
Zal me benieuwen of we groen sluiten.
Fertiglobe heeft vandaag weer wat goedgemaakt met +4%
BultiesBrothers
0
Waardeloze zooi weer. Kom op zeg.. alles dik in de plus en wij komen van +3 weer naar de min..
de schaatser
0
quote:

BultiesBrothers schreef op 26 mei 2022 16:15:

seekingalpha.com/article/4514262-ocis...
Ziet er heel goed uit.
Maar wij wisten dat al, toch?
Maar het komt onvoldoende tot zijn recht in de koersvorming. Daar zijn wij het met elkaar over eens, toch?
Wat is daarvan de oorzaak? Het is een niet westers bedrijf? Het bedrijf communiceert onder de maat?
Amerikaanse bedrijven liggen nu eenmaal beter in de markt?
We hopen dat het muurbloempje de danswedstrijd gaat winnen? Met een goede danspartner zal zij dat zeker doen!
eduardo3105
0
Mark Rutte
@MinPres
·
2 u
??: Vanmiddag spraken @CDS_Defensie en ik met @ZelenskyyUa
over de onafgebroken levering van NL militaire ondersteuning. In vervolg op mijn gesprek met Pres. Erdogan, spraken wij over opties voor een humanitaire corridor t.b.v export van Oekraïens graan en kunstmest te hervatten.
BultiesBrothers
0
Gezien de peers in de VS zal het morgen ook wel ellende worden hier...
De top is geweest vermoed ik zo...
Verwacht meer winstnemingen en zo nu en dan een opleving. Maar de 40 gaan we denk ik niet snel meer zien helaas....
de schaatser
0
Reden van koersdalingen zijn dat de stikstofprijzen gister met 30% zijn gedaald.
Dan is er ook nog het bericht dat Poetin aanbood om kunstmest en graan vrij te geven voor export inruil voor het opheffen van de sancties. maar dat heeft het witte huis verworpen.
Stork 49
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 26 mei 2022 13:10:

[...]

Dit is inderdaad een absurde zaak, temeer daar het m.b.v. waterinjectie mogelijk is om al het gas uit de grond te halen zonder verdere verzakkingen.

Overal ter wereld worden gas en oliebronnen tot de laatste druppel leeggehaald d.m.v. waterinjectie.

En geef de eigenaren van panden in het gaswinningsgebied gewoon een flink bedrag zonder verder gezeik.
volkomen mee eens; waar wordt op gewacht (vraag ik aan het kabinet)?
BultiesBrothers
0
huseman1
0
Zwarte Ridder: waterinjectie is het stomste wat je kunt doen in Groningen met gas op 3 km diepte. Anders gas er in pompen oké
BowmoreBoerke
0
quote:

huseman1 schreef op 27 mei 2022 09:47:

Het is een puur handelaren speeltje geworden.
Mooi toch? Als er een zekere mate van "vastigheid" in het dividend zit voor de toekomst, vind ik het niet erg. Dan kun je blijven zitten voor het dividend en ondertussen handelen voor dagwinst c.q. verlagen van het GAK.

Zo doe ik het ook met Unilever en Brunel op dit moment - bij een koersdaling bijkopen, boven GAK weer verkopen (doorlopende verkooporder) om zo weer uit te komen op een "ijzeren voorraad" met een steeds lager GAK. Zo bouw ik langzaam een long-portefeuille op.
BultiesBrothers
0
quote:

BowmoreBoerke schreef op 27 mei 2022 09:50:

[...]

Mooi toch? Als er een zekere mate van "vastigheid" in het dividend zit voor de toekomst, vind ik het niet erg. Dan kun je blijven zitten voor het dividend en ondertussen handelen voor dagwinst c.q. verlagen van het GAK.

Zo doe ik het ook met Unilever en Brunel op dit moment - bij een koersdaling bijkopen, boven GAK weer verkopen (doorlopende verkooporder) om zo weer uit te komen op een "ijzeren voorraad" met een steeds lager GAK. Zo bouw ik langzaam een long-portefeuille op.
Technisch verslechtert het plaatje wel degelijk..
Onder SMA lijn gekomen. wat vaak in nog lagere koersen resulteert...
BultiesBrothers
0
OCI - Fertiglobe is nu 8 EURO waard.... en dividend rendement over 2022 wordt 11.5%...
de schaatser
2
quote:

huseman1 schreef op 27 mei 2022 09:49:

Zwarte Ridder: waterinjectie is het stomste wat je kunt doen in Groningen met gas op 3 km diepte. Anders gas er in pompen oké
De druk onder het gasveld is 220 bar. Elke 10 miljard kubieke meter gas die je eruit pompt verlaagt de druk. Vandaar de totale bodem verzakking in Groningen. Aardbevingen zijn maar een onderdeel van het totale probleem. Denk aan sluizen, waterstanden.
Er is inderdaad geopperd om industriële gassen in de bodem te persen om de druk in de gewelven op 3 km. diepte op peil te houden. Technische kan het. maar de politieke wil is er niet. En het draagvlak onder de bevolking is laag. Door het verpesten van het vertrouwen in een nette oplossing. Ziedaar het probleem in een notendop.
BultiesBrothers
0
Er is een flinke verkoper bezig op dit moment.. Bij elke korte stijging, komt er weer een pakket van een x aantal k's...
BowmoreBoerke
0
quote:

BultiesBrothers schreef op 27 mei 2022 10:39:

Er is een flinke verkoper bezig op dit moment.. Bij elke korte stijging, komt er weer een pakket van een x aantal k's...
Ik ben d'r blij mee. Ik koop gestaffeld bij en heb geduld.
7.660 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 ... 379 380 381 382 383 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 14:40
Koers 24,920
Verschil +0,220 (+0,89%)
Hoog 24,970
Laag 24,560
Volume 50.371
Volume gemiddeld 408.569
Volume gisteren 254.980

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront