Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2022

1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
GakGak
0
Volgens mij gaat dit forum al jaren over veel te hoge koersen vh aandeel (inclusief een paar periodes van idiote en onlogische
oplevingen) en dus kan niemand die zich een beetje inleest zeggen dat het onverwacht komt nu het even fors
tegenzit met de koers en de vooruitzichten ronduit zwak zijn.

Was allemaal zeer voorspelbaar net als het voorspelbaar is dat AF/KLM niet failliet gaat, tenzij de helft van de luchtvaart
failliet gaat omdat er weer heel rare onvoorspelbare zaken gaan spelen.
GakGak
0
quote:

Stock123 schreef op 26 mei 2022 12:41:

[...]

Denk dat je hier bij een bijna failliet bounce leuk aan kan verdienen.
€1 zou ik zelf nooit kopen.

Ding is, AF-KLM gaat uiteindelijk 100% failliet, je weet alleen niet wanneer en hoe. Zelfs bij Wirecard was er nog een flinke bounce voordat het afgelopen was.

Maar zulke momenten zijn leuke gok/koop opties, stel je kan voor €0.15 ofzo per aandeel kopen, durf ik best te gokken hierop.
We zien nu al 0.15 langskomen (wie biedt er minder?)

We hadden het over een aandeel, het is geen tombola.
Fred 62
0
Wat mij het meest verbaast is dat dit aandeel 1,5 jaar lang
rond de 4 euro genoteerd heeft.
Worff
0
quote:

Fred 60 schreef op 26 mei 2022 13:01:

Wat mij het meest verbaast is dat dit aandeel 1,5 jaar lang
rond de 4 euro genoteerd heeft.
mij ook aangezien ze nog nooit winst maken.
havik of duif
2
Een van de grootste container rederij CMA / CGM neemt een fors belang in Air France/Klm en dat doen ze niet als ze er geen toekomst inzien. Bericht van 5 mei KLM maakt weer winst. En nu komt er een forse schuldenreductie.
Geduld en je kunt over een jaar een prima rendement halen bij de huidige instapkoers.
beunenco
0
quote:

The opposite schreef op 26 mei 2022 13:16:

Artikel over negatieve beurssentiment:

www.letsroar.nl/analyse/laat-u-niet-m...
Als het regent dan worden alle pannetjes nat.
Maar als je een kapotte pan hebt dan moet je die toch echt gaan vervangen voor een andere pan.
GakGak
0
quote:

havik of duif schreef op 26 mei 2022 13:32:

Een van de grootste container rederij CMA / CGM neemt een fors belang in Air France/Klm en dat doen ze niet als ze er geen toekomst inzien. Bericht van 5 mei KLM maakt weer winst. En nu komt er een forse schuldenreductie.
Geduld en je kunt over een jaar een prima rendement halen bij de huidige instapkoers.
Heb toch al vaker een soortgelijke bijdrage zien langskomen van h.o.d. over de (toen) kansrijke instapkoers van AF/KLM
met bij elkaar gevogelde argumenten en ik vrees het ergste voor het geduld dat zal moeten worden uitgeoefend om die
aanname te bewerkstelligen.

PS toekomstig rendement is geen containerbegrip.
BobD
0
He allemaal,

Een newbie op het forum hier met een (wellicht) stomme vraag wat betreft de AF claimemissie.

Dat is sowieso nieuw terrein voor mij maar ik zie een TERP van € 2.345 welke gebaseerd is op een slotkoers van € 4.30 op 23 mei. Nu heb ik ook AF aandelen (AF:xpar ISIN FR0000031122), plus de bijbehorende claim rights, maar de slotkoers daarvan op 23 mei was € 2.1924.

Ik gok dus dat de deze TERP op AF aandelen van een andere beurs zijn gebaseerd (Parijs?), maar ik dacht dat die ook gewoon bij Euronext zat?

Kortom, verwarring alom. Mocht ik mijn claim rights gebruiken voor nieuwe aandelen, op welke beurs staan deze nieuwe aandelen dan? En hoe staat dit in verhouding met de AF aandelen die ik al bezit?
@iPlof
0
quote:

havik of duif schreef op 26 mei 2022 13:32:

Een van de grootste container rederij CMA / CGM neemt een fors belang in Air France/Klm en dat doen ze niet als ze er geen toekomst inzien. Bericht van 5 mei KLM maakt weer winst. En nu komt er een forse schuldenreductie.
Geduld en je kunt over een jaar een prima rendement halen bij de huidige instapkoers.
Misschien even de echte cijfers checken ipv selectief operational profits geneuzel van 1 tak met inbegrip 140 mln staatssteun..
GakGak
0
luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...

Zie regelmatig mails langskomen om (dikbetalend) abonnee te worden zodat je ook alle geweldige premiumartikelen
mag lezen van dit stukje media.

Met bovenstaand artikel hebben ze zich in de etalage gezet en zien een 55% lagere koers voor AF/KLM en hebben geen
idee waar ze het over hebben of vinden het niet de moeite waard om de lezer wat meer uit te leggen wat er speelt.

Nu zie je wel vaker uitlatingen in de media en ook op TV zonder dat men de behoefte heeft zich ook maar
ergens in te verdiepen maar tenzij je voor de trofee van de grootste onbenul opgaat zou je toch beter moeten weten.
Janteam
0
quote:

BobD schreef op 26 mei 2022 13:47:

He allemaal,

Een newbie op het forum hier met een (wellicht) stomme vraag wat betreft de AF claimemissie.

Dat is sowieso nieuw terrein voor mij maar ik zie een TERP van € 2.345 welke gebaseerd is op een slotkoers van € 4.30 op 23 mei. Nu heb ik ook AF aandelen (AF:xpar ISIN FR0000031122), plus de bijbehorende claim rights, maar de slotkoers daarvan op 23 mei was € 2.1924.

Ik gok dus dat de deze TERP op AF aandelen van een andere beurs zijn gebaseerd (Parijs?), maar ik dacht dat die ook gewoon bij Euronext zat?

Kortom, verwarring alom. Mocht ik mijn claim rights gebruiken voor nieuwe aandelen, op welke beurs staan deze nieuwe aandelen dan? En hoe staat dit in verhouding met de AF aandelen die ik al bezit?
Volgens mij zijn de slotkoersen , op Euronext , naar de nieuwe verhouding aangepast.
Na de levering van de nieuwe aandelen , op16 juni , behoudt Air France-Klm dezelfde ISIN.
[verwijderd]
0
quote:

Fred 60 schreef op 26 mei 2022 13:01:

Wat mij het meest verbaast is dat dit aandeel 1,5 jaar lang
rond de 4 euro genoteerd heeft.
Ik heb dan ook hele perioden geen shortpositie gehad; m.n. in het 1e corona jaar wel en beperkt wat mee verdiend. Afgelopen jaar was het nog wat lastiger, maar toch!

Apart is de koersontwikkeling wel, maar te verklaren uit de inspanningen van met name de Franse overheid. Zij hebben bij de eerste emissie bedongen dat er (bijna) geen korting werd gegeven op de nieuwe aandelen. Frankrijk heeft haar percentage toen flink geplust tegen de hoogst mogelijke koers. Gelukkig wilde de Nederlandse overheid daar niet aan mee doen.

Nu zal er bij de emissie met een aantal financiers zijn afgesproken dat de emissie moet slagen. De begeleidende banken moeten straks de aandelen kopen die piet particulier niet wil of kan kopen. Is dit niet goed geregeld dan loop je het risico dat de Franse overheid boven de 30% komt!
Dus de Fransen zullen de koers iig t/m de omzetting wel blijven steunen samen met de organiserende banken.

Daarna is het de discussie of een aandeel 3, 4 of 5 dubbeltjes waard is en volgt vanzelf de reverse split
GakGak
0
quote:

BobD schreef op 26 mei 2022 13:47:

He allemaal,

Een newbie op het forum hier met een (wellicht) stomme vraag wat betreft de AF claimemissie.

Dat is sowieso nieuw terrein voor mij maar ik zie een TERP van € 2.345 welke gebaseerd is op een slotkoers van € 4.30 op 23 mei. Nu heb ik ook AF aandelen (AF:xpar ISIN FR0000031122), plus de bijbehorende claim rights, maar de slotkoers daarvan op 23 mei was € 2.1924.

Ik gok dus dat de deze TERP op AF aandelen van een andere beurs zijn gebaseerd (Parijs?), maar ik dacht dat die ook gewoon bij Euronext zat?

Kortom, verwarring alom. Mocht ik mijn claim rights gebruiken voor nieuwe aandelen, op welke beurs staan deze nieuwe aandelen dan? En hoe staat dit in verhouding met de AF aandelen die ik al bezit?
(even twee dagen teruglezen, zoveel is het nou ook weer niet.)
er is maar 1 aandeel AF/KLM nieuw.
er is maar 1 claimrecht dat noteert op dezelfde beurs.

er was 1 aandeel AF/KLM oud daarvan zie je de koers niet meer want is opgesplitst in 1 aandeel nieuw plus 1x claimrecht.

claimrecht fluctueert net als het nieuwe aandeel adhv het koersmoment op de beurs.
zelfs vandaag, maar geen hemelvaart want het is al fors gezakt sinds 23 mei.
BobD
0
quote:

Janteam schreef op 26 mei 2022 14:17:

[...]

Volgens mij zijn de slotkoersen , op Euronext , naar de nieuwe verhouding aangepast.
Na de levering van de nieuwe aandelen , op16 juni , behoudt Air France-Klm dezelfde ISIN.
Ah dank, dat zou het kunnen verklaren inderdaad. Wel enigszins verwarrend aangezien het claimright a € 1.17 op die 'oude' koers is gebaseerd, die ik dus niet meer terug zie (ook al zijn de verhouding hetzelfde). Plus dat de helft van de AFKLM koersen die je online ziet nog de oude koers laten zien.

Maar goed, dat is mijn onbekendheid met claimemissies denk ik ;)
BobD
0
quote:

GakGak schreef op 26 mei 2022 14:50:

[...]

(even twee dagen teruglezen, zoveel is het nou ook weer niet.)
er is maar 1 aandeel AF/KLM nieuw.
er is maar 1 claimrecht dat noteert op dezelfde beurs.

er was 1 aandeel AF/KLM oud daarvan zie je de koers niet meer want is opgesplitst in 1 aandeel nieuw plus 1x claimrecht.

claimrecht fluctueert net als het nieuwe aandeel adhv het koersmoment op de beurs.
zelfs vandaag, maar geen hemelvaart want het is al fors gezakt sinds 23 mei.
Ja je hebt gelijk. Ik heb wat teruggelezen in de thread, bedankt. Ik snap dit hele claimemissie verhaal nu voor 75% denk ik (mooi inkoppertje). Dus dan zou het kloppen dat de koersen die ik nu zie simpelweg al aangepast zijn?
@iPlof
0
KLM stopt tijdelijk verkoop tickets voor vluchten vanaf Schiphol
KLM legt de verkoop stil van tickets voor vluchten die de komende dagen nog gaan vertrekken vanaf Schiphol. Dat doet de luchtvaartmaatschappij omdat de luchthaven er niet in slaagt om de problemen die de afgelopen maanden ontstaan zijn op te lossen. Het gaat om tickets voor vluchten van KLM tot en met aanstaande zondag.
www.ad.nl/binnenland/klm-stopt-tijdel...
pensioenman
0
Als je van mening bent dat KLM nooit failliet zal gaan, gezien de bemoeienissen van de overheden, komt een moet instapmoment zo langzamerhand wel in het zicht. Over een aantal jaren zullen we misschien aan deze tijd terug denken, met spijt, dat we toen niet zijn ingestapt . . .koop gerust voor een paar duizend euro, je zult er geen spijt van krijgen . . .
sofie
0
quote:

pensioenman schreef op 26 mei 2022 16:17:

Als je van mening bent dat KLM nooit failliet zal gaan, gezien de bemoeienissen van de overheden, komt een moet instapmoment zo langzamerhand wel in het zicht. Over een aantal jaren zullen we misschien aan deze tijd terug denken, met spijt, dat we toen niet zijn ingestapt . . .koop gerust voor een paar duizend euro, je zult er geen spijt van krijgen . . .
Denk maar niet dat de Franse regering hun parade paardje Air France-KLM failliet laat gaan.
1.580 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 75 76 77 78 79 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:38
Koers 9,690
Verschil -0,274 (-2,75%)
Hoog 10,015
Laag 9,666
Volume 1.268.101
Volume gemiddeld 1.813.194
Volume gisteren 1.139.888

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront