Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Regering Rutte IV: wordt dit een succes of een ramp?

26.158 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 ... 1304 1305 1306 1307 1308 » | Laatste
rationeel
0
quote:

Beursgoeroe schreef op 26 mei 2022 11:59:

[...]

nee, ze laten alle gewoon in de soep lopen ..............hangend aan dat verschrikkelijke K....gezwel dat Brussel heet .........maar goed zelf hebben ze nergens last van wonen in goede buurten, dik salaris en het zijn passanten, zitten er louter en alleen voor zichzelf .... en die solist Pinokkio, die slalomt er rustig tussen door, heeft ook nergens last van ... boeit ze geen hol ..........
Nog een stapje hoger denken;)
Beursgoeroe
1
quote:

rationeel schreef op 26 mei 2022 12:09:

[...]

Nog een stapje hoger denken;)


oke ........VOL = VOL ....
rationeel
0
quote:

Beursgoeroe schreef op 26 mei 2022 12:14:

[...]

oke ........VOL = VOL ....
Nog een stapje anders;)

Een hierarchie van stapjes;)

Je was gekomen tot Brussel;)
DeZwarteRidder
0
quote:

A3aan schreef op 26 mei 2022 12:33:

Ik voel mij een echter Germaan. Blond, blauwe ogen en 1,90 lang.
Zelfs blonde Germanen komen oorspronkelijk uit Afrika.
rene l
1
quote:

GakGak schreef op 25 mei 2022 15:33:

volgens mij hebben jullie de grootste lol gehad, maar pas op met teveel lawaai produceren en
maak het niet te laad.

Ik wel, maar bij mijn vriend zat de stemming er niet echt in.
Maar ja, het wordt tegenwoordig laad donker en die laatpaal zullen we daarom wel in de kleine uurtjes gaan molesteren.

Het is echter of de duvel er mee speelt.

Gistermiddag kreeg ik nog post, een grote enveloppe van Fastned viel op de deurmat.
Laat uw vermogen groeien met 5% per jaar en draag bij aan de energietransitie!
Wilt u bijdragen aan een schonere en mooiere wereld.

Na het succes van eerdere uitgiften van Obligaties Fastned geven we opnieuw obligaties uit met 5% rente.

Ik denk dan, waarom doe je dit als je het geld gratis kunt lenen bij de ECB.
Je bent zo toch een dief van je eigen portemonnee.
Waar staat de teller op dit moment op, ergens in de buurt van de 80 miljoen?
De allereerste uitgifte is ook zo goed verlopen dat ze besloten hebben om deze maar niet af te lossen en als het ware door te rollen.
Zie het als een broodje schuifkaas, en dit is geen broodje aap, de piramide vult zich vanzelf.

Ik denk wel eens, als je winst wilt maken dan moet je aan cross-selling gaan doen.
Gewoon bij elk laatstation een snack-car plaatsen.
Ik weet zeker dat je met het verkopen van patatjes oorlog meer winst zult behalen dan wat er uit de laadtsessies binnenkomt.
Zelfs een zelfscan-kassa levert nog meer op, vraag het maar aan Peter.

En wat ik mij ook afvraag, hoe komen ze in vredesnaam aan mijn naam en adres, deze hebben ze niet van mij.
rationeel
1

Andrew Lawton
@AndrewLawton

A CNN anchor, the chairman of Credit Suisse, and France's top central banker giddily discuss the arrival of central bank digital currencies within five years at the World Economic Forum in Davos.
JP Samosa
2
quote:

hirshi schreef op 26 mei 2022 09:39:

[...]

Belangrijker is het creëren van brede welvaart.
Kwaliteit van het leven verbeteren worden steeds meer doelstelling van de toekomst.
Economische groei moet geen doel op zichzelf zijn.
Het idee dat groei alleen maar bereikt kan worden met grootschalige import van mensen is niet van deze tijd.

Groeidrift is niet goed.
Innoveren op productiegebied wel.

In een open brief hebben 238 Europese academici ervoor gepleit om niet nog meer economische groei na te streven, maar om de huidige welvaart te gebruiken om onze levenskwaliteit te verbeteren en de natuurlijke omgeving te herstellen.
Daar zie ik wel wat in.
De laatste regel: prima. Maar hoe ga je dat doen?
Ik mis de aanpak….
Bijvoorbeeld: Kwaliteit van leven is ook een betere luchtkwaliteit. Gaan de 238 academici dan ook niet of nauwelijks meer vliegen?
GakGak
1
quote:

JP Samosa schreef op 26 mei 2022 14:46:

[...]

Daar zie ik wel wat in.
De laatste regel: prima. Maar hoe ga je dat doen?
Ik mis de aanpak….
Bijvoorbeeld: Kwaliteit van leven is ook een betere luchtkwaliteit. Gaan de 238 academici dan ook niet of nauwelijks meer vliegen?
de vliegschaamte druipt ervan af, vraag maar aan Benschop
GakGak
1
@rene

´Ik denk wel eens, als je winst wilt maken dan moet je aan cross-selling gaan doen.
Gewoon bij elk laatstation een snack-car plaatsen.´

van crowd funding tot crowd fooding.
marique
0
quote:

Kees1 schreef op 26 mei 2022 10:58:

De confessionele scholen behalen de beste resultaten. Dit blijkt uit allerlei onderzoeken. Waarom zou je dat willen kapot maken?
(...)
Met onderzoeken kun je veel bewijzen. Bijvoorbeeld dat confessie de basis is voor het kwaliteitsverschil in het onderwijs. Zijn de confessionele moslimscholen ook bij deze onderzoeken betrokken?

Mijn eigen schoolloopbaan volledig via katholieke scholen gehad. Vond op de lagere school de Bijbelse geschiedenis (OT) uitermate boeiend. Maar dat kwam omdat ik altijd al erg geïnteresseerd was in geschiedenis. Nog steeds trouwens maar dat heeft verder niks met kwaliteit van het genoten onderwijs te maken. Overige geloofsactiviteiten op de scholen haatte ik als de pest. Ik denk dat ik ná de lagere school beter op mijn plaats was geweest op openbare scholen.
GakGak
3
www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...

´De Nederlandse luchtvaartsector heeft de snelle groei van de Vietnamese luchthaveninfrastructuur al benoemd als kans. Schiphol is als Europees topvliegveld een toonbeeld van technologie en planning. Nederland beschikt hierdoor over kennis en expertise die ook in Vietnam kan worden benut´

Zo staat nog vrolijk genotuleerd in samenvattingen van handelsmissies van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland waar onze missionaris Benschop heel graag zijn boodschap en kennis en ervaring uitdraagt ook al zit hij Dick in de problemen nu.
Zijn snoepreisje Zwitserland onder de bezielende vleugels van min. Kaag was een hoogtepuntje in deze schamele schiphol periode
waar je ook niet over naar huis kan schrijven.
Dan maar een dienstreisje Davos met al je bobo-lotgenoten die je ongetwijfeld een besmuikt klopje op de schouder willen geven
met iets als: kop op joh, komt allemaal goed, poot stijf houden en die turbulentie waait vast weer over.

Dickie Benschop wist natuurlijk als geen ander hoe hij op de vertrekdag al die vervelende vertragingen moest omzeilen en
reist dan ongetwijfeld via het rustieke schiphol-oost met zijn zakenjets en waar de security naar jou toe komt ipv
in de wachtrij te moeten gaan staan met wandelschoenen aan en waar menigeen door de hoeven zakt door uitdrogingsverschijnselen
en waar je bij toiletbezoek al je kansen wegspoelt op tijdig vertrek.
Misschien dat het regeringstoestel wel werd ingezet als zakenjet voor het elitekorps dat past namelijk wel bij het Zwitserleven.

Helaas, toen moest Dickie B. onverhoopt spoorslags terug ad hoc waar nog erger dan de vorige keren de pleuris was uitgebroken.
Hoe hij terugreisde vertelt het verhaal niet.
Maar wel dat de hele schiphol community nu bij hem verhaal komt halen hoe het allemaal zo ontspoord is en hoe het zo
verkeerd kon gaan onder zijn zielloze leiding want hij is ook maar een zetbaas met een schamele CV waarvan je niet meer
mocht verwachten dan dat hij de vogels in de lucht zou houden, niet in de hand.

wordt vervolgd (althans Benschop als hij ooit voor een tribunaal komt via een onderzoekscommissie want daar zijn we
wel goed in in dit land).
josti5
0
quote:

rationeel schreef op 26 mei 2022 11:04:

[...]

Hallo JOSTI:)

Miste je:(

Hoe is het?
Eindelijk weer in Italie :-)
hirshi
3
quote:

JP Samosa schreef op 26 mei 2022 14:46:

[...]

Daar zie ik wel wat in.
De laatste regel: prima. Maar hoe ga je dat doen?
Ik mis de aanpak….
Bijvoorbeeld: Kwaliteit van leven is ook een betere luchtkwaliteit. Gaan de 238 academici dan ook niet of nauwelijks meer vliegen?
Dat zou je aan die academici moeten vragen.

Eigenlijk is er weinig nieuws onder de zon.
Al in 1972, verscheen het spraakmakende rapport "Limits to Growth"( De grenzen aan de groei) van de Club van Rome.
Daarin vind je al hoe de aanpak moet zijn.

In het maatschappelijk debat neemt milieubewustzijn en verbetering van de kwaliteit van leven een steeds grotere rol in en is groei van de economie op zichzelf niet meer zaligmakend en vanzelfsprekend om een grotere welvaart te bereiken .

Horden vreemdelingen naar ons overbevolkte land halen is volgens mij geen oplossing. Ons land is dichtbevolkt, er is woningnood en dan moet je naar andere oplossingen zoeken zoals slimme innovatie. Gebleken is ook dat ze meer kosten dan dat ze opleveren.
Dat is trouwens helemaal niet nodig. Begin eens met burgers zonder status hun eigen kost te laten verdienen en pamper ze niet met uitkeringen. Als je illegalen niet kunt uitzetten zorg dan ten minste dat ze aan de slag gaan en houden ze dat vol geef hun dan als beloning een status en wees geen slapjanus als ze werk weigeren.

De huidige vraag naar arbeidskrachten is volgens mij ook niet structureel en zal vanzelf kleiner worden als de economische cyclus zich voltrekt zoals ik verwacht en een afkoeling volgt op de postcorona periode. De eerste tekenen zijn al zichtbaar. De kans op een recessie neemt met de dag toe.

Ik merk dat de jongere generatie zich meer en meer druk maakt over het milieu. Dat is een goede zaak hoewel hun methoden wel soms wel erg kortzichtig en burgeronvriendelijk zijn. Dat vind ik wat minder.
Beetje hypocriet zijn die jongeren soms ook want veel van die milieuactivisten en wereldverbeteraars vliegen wat graag de wereld rond als backpacker of voor hun stageplaatsen. Wie het niet gelooft moet maar eens naar het Tv-programma "First Dates" kijken.

Ook zijn er steeds meer vegetariërs en veganisten. Het is de trend van de tijd. Supermarkten wordt het vuur aan de schenen gelegd en vlees en vleesproducten worden schreeuwend duur.

Ik vind het best en ga dan wel naar de Turkse super Sahan of de Marokkaanse super Tanger voor mijn lamsvlees of konijn want daar kan voor mij geen nepvlees aan tippen.
Kipvleugels koop ik wel op de Rotterdamse markt op Zuid voor twee euro een kilo.
Het begrip proletarisch winkelen heeft in die zin bij mij een nieuwe lading gekregen.
De Unilevers en Nestlé's kunnen me wat.
jonas
0
Hirshi voor lekkere goedkope vis bij die Marokkaan bij voormalige Daniel de Hoed op Zuid en voor lamsvlees pak je die weg langs oude Den Toom vanuit Capelle en dan daar in die hoek. (Oudedijk?)

Einde van de wereld werd al voorspeld inderdaad bij dat Rapport van Rome in 1972 en nog eerder. Ineens na een stevige economische inzinking met werkloosheid plus 10% leek dat wel over. Heb sterk het gevoel dat die jeugd en die groene drammers wel anders gaan piepen als we nu weer eens een economische inzakking krijgen.

Dan hebben ze geen keuze om al dan niet te vliegen, maar kunnen ze gewoon niet vliegen vanwege te weinig geld! Zo is dat dan!

Kipvleugels voor E 2 de kilo hoeft van mij niet. Kan bijna niet zonder beetje dierenleven, maar goed ik begrijp: je zou maar bijstand moeder op Zuid zijn met kinderen en dan is het kiezen dit of dat: schoolschriftjes e.d. of dure of minder dure kip etc etc

Groet, Jonas
Beursgoeroe
2
quote:

GakGak schreef op 26 mei 2022 16:24:

www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...

´De Nederlandse luchtvaartsector heeft de snelle groei van de Vietnamese luchthaveninfrastructuur al benoemd als kans. Schiphol is als Europees topvliegveld een toonbeeld van technologie en planning. Nederland beschikt hierdoor over kennis en expertise die ook in Vietnam kan worden benut´

Zo staat nog vrolijk genotuleerd in samenvattingen van handelsmissies van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland waar onze missionaris Benschop heel graag zijn boodschap en kennis en ervaring uitdraagt ook al zit hij Dick in de problemen nu.
Zijn snoepreisje Zwitserland onder de bezielende vleugels van min. Kaag was een hoogtepuntje in deze schamele schiphol periode
waar je ook niet over naar huis kan schrijven.
Dan maar een dienstreisje Davos met al je bobo-lotgenoten die je ongetwijfeld een besmuikt klopje op de schouder willen geven
met iets als: kop op joh, komt allemaal goed, poot stijf houden en die turbulentie waait vast weer over.

Dickie Benschop wist natuurlijk als geen ander hoe hij op de vertrekdag al die vervelende vertragingen moest omzeilen en
reist dan ongetwijfeld via het rustieke schiphol-oost met zijn zakenjets en waar de security naar jou toe komt ipv
in de wachtrij te moeten gaan staan met wandelschoenen aan en waar menigeen door de hoeven zakt door uitdrogingsverschijnselen
en waar je bij toiletbezoek al je kansen wegspoelt op tijdig vertrek.
Misschien dat het regeringstoestel wel werd ingezet als zakenjet voor het elitekorps dat past namelijk wel bij het Zwitserleven.

Helaas, toen moest Dickie B. onverhoopt spoorslags terug ad hoc waar nog erger dan de vorige keren de pleuris was uitgebroken.
Hoe hij terugreisde vertelt het verhaal niet.
Maar wel dat de hele schiphol community nu bij hem verhaal komt halen hoe het allemaal zo ontspoord is en hoe het zo
verkeerd kon gaan onder zijn zielloze leiding want hij is ook maar een zetbaas met een schamele CV waarvan je niet meer
mocht verwachten dan dat hij de vogels in de lucht zou houden, niet in de hand.

wordt vervolgd (althans Benschop als hij ooit voor een tribunaal komt via een onderzoekscommissie want daar zijn we
wel goed in in dit land).
Schiphol gaat lekker naar -50 % vluchten voor particulieren en als ze zo nodig willen vliegen betalen ze maar de hoofdprijs en meer en geen prijsvechters meer ............ opzouten met die piraten die voor heel veel vervuiling en onrust zorgen in dit overvolle land ..............afgelopen met die waanzin .........ex=-werknemers blijf maar lekker weg bij dat Schiphol en kom nooit meer terug ...........en gelijk hebben ze .....
hirshi
2
quote:

jonas schreef op 26 mei 2022 19:50:

Hirshi voor vis die Marokkaan bij voormalige Daniel de Hoed op Zuiden voor lamsvlees pak je die weg langs oude Den Toom vanuit Capelle en dan daar in die hoek.

Einde van de wereld werd al voorspeld inderdaad bij dat Rapport van Rome in 1972 en nog eerder. Ineens na een stevige economische inzinking met werkloosheid plus 10% leek dat wel over. Heb sterk het gevoel dat die jeugd en die groene drammers wel anders gaan piepen als we nu weer eens een economische inzakking krijgen.

Dan hebben ze geen keuze om al dan niet te vliegen, maar kunnen ze gewoon niet vliegen vanwege te weinig geld! Zo is dat dan!

Kipvleugels voor E 2 de kilo hoeft van mij niet. Kan bijna niet zonder beetje dierenleven, maar goed ik begrijp: je zou maar bijstand moeder op Zuid zijn met kinderen en dan is het kiezen dit of dat: schoolschriftjes e.d. of dure of minder dure kip etc etc

Groet, Jonas
Kipvleugels goed kruiden met Verstegen en in de air fryer krokant bereiden.
Mijn vrouw is er gek op en ik moet toegeven niet te versmaden..
Ik heb echter andere voorkeuren.

Als je dierenleven belieft wordt je beter veganist.
Wij zijn als mens en zeker als man jagers van nature.
Dat is een historie die al vele eeuwen teruggaat.
We zijn geen planteneters van nature.
Dat zijn koeien.
Ik wil die historie niet verstoren.
En ik ga geen planteneter van mezelf maken omdat ik dat van nature niet ben

Ik houd ook niet van kweekvis maar alleen van natuurlijk vers gevangen zeevis.
Zoals haring met een uitje.
Ik wil mijn traditionele natuurlijke historie niet laten verstoren door herbivorische hypes.
Ze doen maar van hun goed dunkt.
Ik eet wat ik lekker vind en wordt daar oud mee.
En dat is vooral vlees, vis en schelpdieren.

Wat gaat er boven zeevruchten.
Wat gaat er boven een heerlijke gebakken wijting.
Ze zijn wel prijzig geworden.

Een ons gerookte zalm voor 2 euro minimaal
Gerookte paling is ook duur.
40 euro een kilo en dan ook nog gekweekt.
Maar culinair genot gaat boven alle genot uit.
Bijna de hoogste genieting
Over het allerhoogste ga ik het niet hebben.
rationeel
0
quote:

josti5 schreef op 26 mei 2022 16:35:

[...]

Eindelijk weer in Italie :-)
Dat is fijn:)

Even wat anders:)
jonas
1
Hirschi De vis wordt tegenwoordig inderdaad wel duur betaald.

Neem gebroeders de Bock in Krimpen, Gebakken wijting voor 1,85 per 100 gram Op zich beter dan al die kibbeling waar ze meer meel dan onbestendige vis ingooien, maar toch. Vroeger geven we wijting aan de poes. Al die kabeljauw alternatieven hier? Neem Heek. Die moet je eens proeven in Zuid Afrika! Dat is verschil tussen een soort vis een echte vis!

Mijn advies voor echte vis liefhebber : ga naar echte vissersplaatsen in Zeeland. Palingadresje ben ik nog naar op zoek. Voor gamba's enzo kan je ook die op Zuid opzoeken en Dirk van de Broek heeft ook wel iets betaalbaars goeds.

Groet Jonas
26.158 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 ... 1304 1305 1306 1307 1308 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

AEX 870,27 -3,75 -0,43% 18:05
AMX 916,54 -9,22 -1,00% 18:05
ASCX 1.190,79 -16,28 -1,35% 18:05
BEL 20 3.857,94 -25,89 -0,67% 18:05
Germany40^ 17.942,00 -146,70 -0,81% 19:53
US30^ 37.930,24 -423,07 -1,10% 18:21
US500^ 5.050,68 -21,71 -0,43% 19:53
Nasd100^ 17.440,67 -83,46 -0,48% 19:53
Japan225^ 37.475,14 -523,62 -1,38% 18:21
WTI 82,98 +0,08 +0,10% 19:53
Brent 87,10 -0,98 -1,11% 19:53
EUR/USD 1,0731 +0,0033 +0,31% 19:53
BTC/USD 63.979,87 -2.392,12 -3,60% 09:49
Gold spot 2.331,48 +15,36 +0,66% 19:53
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer
HOGE RENDEMENTEN OP DE IEX-MODELPORTEFEUILLES > WORD NU ABONNEE EN PROFITEER VAN MAAR LIEFST 67% KORTING!

Stijgers & Dalers

Stijgers Laatst +/- % tijd
UNILEVER PLC 47,590 +2,630 +5,85% 17:35
KPN 3,436 +0,019 +0,56% 17:35
Ahold Delhaize 27,880 +0,120 +0,43% 17:35
Dalers Laatst +/- % tijd
ADYEN NV 1.157,000 -261,400 -18,43% 17:35
BESI 136,000 -3,000 -2,16% 17:36
Philips Koninklijke 19,265 -0,355 -1,81% 17:35

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront