rood blauwe elepsis logo Belegger.nl

Tomtom juli 2025

311 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 16 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 30 juni 2025 11:41
    Dinsdag 15 juli Q2 2025 Results
    Juni was bepaald geen saaie maand voor Tomtom volgers.
    Klein overzicht:

    Bedrijfsnieuws:
    TomTom gaat reorganiseren, wat 300 banen zal kosten. Dit maakte de navigatiespecialist maandagochtend bekend.
    - TomTom kiest voor een productgeleide strategie, waarbij AI wordt omarmd.

    Commercieel nieuws:
    25 Jun 2025 NextBillion.ai selects TomTom Orbis Maps to deliver enhanced enterprise-grade solutions globally
    17 Jun 2025 TomTom continues to support Macq in transforming mobility and safety
    03 Jun 2025 SYSTRA Limited selects TomTom to enhance infrastructure planning and consultancy solutions

    Aanpassingen in substantiële deelnemingen:
    J.H.H. de Mol kleiner in TT
    van 5,10% naar 4,93%
    * Onder de 5% meldingsplicht.
    *Volgende 'drempel' meldingsplicht bij 3%
    Teslin kleiner in TT
    van 4,99% naar 2,99%
    * onder de 3% meldingsplicht.

    Edmond De Rothschild Asset Management (Luxembourg) groter in TT
    van 5,01% naar 5,02%
    Edmond De Rothschild Fund groter in TT
    van 3,01% naar 5,02%
    * Beiden boven de 5% meldingsplicht.
    *Volgende 'drempel' meldingsplicht bij 10%

    Géén veranderingen in de maand juni in het 10 mln privé-inkoopprogramma van Goddijn en Vigreux.
    Overzicht:
    privé-inkoop aantal totaal
    Goddijn 500.000 € 2.211.811,87
    Vigreux 500.000 € 2.292.690,96

    totaal: 1.000.000 € 4.504.502,83
    gemiddelde aankoopprijs: € 4,50
    (voor beiden)

    budget: € 10.000.000
    aangekocht: € 4.504.502,83
    in % : 45,05%

    Analistenoverzicht (d.d. 30-6-2025)

    Broker Analyst Date Target Price Recommendation
    ABN AMRO - ODDO BHF Wim Gille 26-mei-25 € 7.00 Buy 7,00
    Independent Minds Andrew Hayman 15-apr-25 € 6.70 Buy 6,70
    Kepler Cheuvreux Tim Ehlers 15-apr-25 € 5.00 Hold 5,00
    AlphaValue Alexandre Desprez 15-apr-25 € 4.98 Add 4,98
    ING Marc Hesselink 5-jun-25 € 5.00 Hold 5,00
    Kempen Nikos Kolokotronis 15-apr-25 € 4.50 Sell 4,50
    gemiddeld koersdoel 5,53
  2. forum rang 6 marique 30 juni 2025 21:14
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 30 juni 2025 11:41:

    (...)
    TomTom gaat reorganiseren, wat 300 banen zal kosten. Dit maakte de navigatiespecialist maandagochtend bekend.
    - TomTom kiest voor een productgeleide strategie, waarbij AI wordt omarmd.
    (...)
    ... productgeleide strategie ...
    ... AI wordt omarmd ...


    Dan lijkt het er op dat HG de handdoek in de ring gooit: van uniek naar doorsnee.

    Volgens marketingliteratuur kun je als bedrijf je het beste laten leiden door wensen/behoeften van afnemers. En daar je product(en)/dienst(en) op afstemmen.
  3. forum rang 6 JustRevisited 1 juli 2025 01:15
    Ik kan normaal gesproken persberichten over reorganisaties e.d. makkelijk lezen, is beetje tweede natuur omdat ik in interim management 20+ bedrijven van binnen heb gezien en dit soort berichten gelezen of gemaakt.

    Het bericht van tomtom leest echter als een rookgordijn en een voorbode van slecht nieuws over deal activiteit in Enterprise of Automotive waardoor kosten daarmee in lijn gebracht moeten worden.

    Marketing, sales en staffuncties hebben namelijk niet met AI te maken. Het is gewoon de klassieke manier van reorganiseren. Lijn wordt daarin als de kern gezien en staf als overhead. Dit is een klassieke fout want staven zijn randvoorwaardelijk voor de lijn om zijn werk goed te doen.

    De beweging van ‘een productbedrijf’ worden is de zoveelste koerswijziging terwijl tomtom juist altijd zei een services bedrijf te zijn. Er wordt in het persbericht nergens geduid wanneer, hoe en waarom TT die beweging maakt. Ook gaf tomtom de laaste jaren steeds meer uit aan ‘application layer’ en dat wordt dan nu anders.

    Een beter persbericht zou beginnen met die context, bijvoorbeeld zo:

    Per [datum] heeft tomtom besloten tot een nieuwe strategische richting. Deze houdt in dat [hier uitleg strategie]. Dit betekent bijvoorbeeld [voorbeeld 1] en dat [voorbeeld 2].

    Als gevolg van deze wijzigingen blijven rollen en functies als [naam rollen en functies] erg belangrijk, maar hebben we er wel minder van nodig. Ook blijft AI — waar TomTom een early adopter van was — zorgen voor efficiencies.

    (Dit zou ik er altijd bij zeggen want tomtom praat al heel lang over AI, lang voordat wij het zelf gebruikten en de chatgpt hype.)

    Om onze organisatie te spiegelen aan de nieuwe strategie worden 300 functies overbodig.

    Doordat het verhaal niet echt aan strategie wordt opgehangen klinkt het meer als kosten snijden als doel op zich, als gevolg van tegenvallende commerciele ontwikkelingen.

    Ik kan er naast zitten, misschien gaat het commercieel wel goed. Dat ze dat niet zegg n kan dan komen omdat je mensen niet zomaar mag ontslaan, je moet een noodzaak aantonen.
  4. forum rang 6 tatje 1 juli 2025 07:56
    Hallo JustRevisited.

    Ik zie het iets anders,

    Harold Goddijn:
    Ik denk inderdaad dat dat met 'Employee Engagement Score' te maken heeft. Dat is dus ook een extra
    'incentive' voor ons om financiële 'performance' omhoog te krijgen. Veel van de bonussen zijn ook
    gerelateerd aan 'performance shares'. Als dat niet goed werkt, dan is dat niet goed en dan moet dat ook
    niet te lang duren. Er zijn dus allerlei initiatieven en 'incentives', ook voor de Management Board en de
    onderneming, om die financiële ‘performance’ te verbeteren.

    "" Er zijn dus allerlei initiatieven en 'incentives', ook voor de Management Board en de
    onderneming, om die financiële ‘performance’ te verbeteren.""

    initiatieven en stimulansen.

    corporate.tomtom.com/static-files/852...

    Gaat dus over 3 jaar 24 25 26.

    Denk dat de toppers er ongeveer evenveel krijgen als Taco

    24 161511
    25 256241

    Dus een totaal over 3 jaar van zeg 700000

    Voor de toppers dus ook 700000 aandelen krijgen of niet

    Eind 2026 gaat de vergelijking van die 70% op.

    Dus nu alles uit de kast om 2026 te laten schinnen.

    Dus eind 2026 geen goede financiele performance en de toppers krijgen bijna niets.

    In mijn ogen wordt dus nu alles uit de kast gehaald om 2026 te laten shinnen en de toppers krijgen hun performance shares.
  5. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 1 juli 2025 08:52
    De trend is gezet: AI gaat werknemers massaal vervangen.

    De casus TomTom maakt een belangrijke trend zichtbaar met verstrekkende gevolgen voor de toekomstige samenleving: #AI gaat het merendeel van de professionals vervangen. TomTom maakt bekend dat 10% van de banen wordt geschrapt. Dat lijkt veel, maar is pas het begin.

    De toepassingen van #AI waar het hier om gaat zijn Machine Learning en Deep Learning - combinaties van #AI en Big Data. Dit is het domein van alle professionals: veel kennis (Big Data) en intelligentie (#AI). Het betekent dat #AI het werk van professionals grotendeels gaat overnemen, waaronder boekhouders, accountants, controllers, economen, analisten, consultants, journalisten, ambtenaren, artsen, rechters en advocaten.

    De directe aanleiding voor TomTom is om winstgevend te worden, en met 10% reductie van personeel realiseren zij dit doel, maar de reductie kan in de nabije toekomst meer dan 50% worden. Dit geldt voor de meeste bedrijven in de nabije toekomst: minstens de helft van alle professionals gaat binnen een paar jaar hun baan verliezen.

    Bij overheidsorganisaties zal het langzamer gaan omdat zij het belastinggeld van burgers en bedrijven uitgeven, de urgentie is minder dan bij bedrijven. Maar als de werkgelegenheid sterk afneemt lopen de belastinginkomsten sterk terug en nemen de werkloosheid uitkeringen sterk toe. Bovendien gaan werknemers van overheidsorganisaties de krachten bundelen om ontslag te vertragen en hoge uittredingsvergoedingen af te dwingen. Hierdoor zal het huidige overheidsmodel binnen een paar jaar in een crisis komen. De instorting van de overheid is dan niet ondenkbaar.

    Het hefstigst zal de strijd in het juridische domein worden: advocaten en rechters (en hun medewerkers). Advocaten en rechters gaan gezamenlijk alle juridische wapens inzetten om de status quo te handhaven, ja zelfs proberen om de inzet van #AI in het juridische domein te verbieden. De gevolgen van #AI zijn in het juridische domein bovendien groter dan in welk ander domein ook. #AI is duizend keer zo snel, honderd keer minder duur en tien keer zo goed als rechters en advocaten.

    #AI gaat niet alleen professionals vervangen, het gaat hun werk en opleidingen ingrijpend veranderen. Neem als voorbeeld het werk van huisartsen: het wordt minder technisch (dat doet #AI) maar veel menselijker. Artsen worden vertrouwenspersonen die weten hoe #AI te bevragen en diens diagnose te interpreteren, en om patiënten te begeleiden in de verwerking van de diagnose.

    Al vele jaren bied ik als strategy consultant AI Vision Workshops aan om een Digital Vision te ontwikkelen. Tot 2022 was de verkoop en levering van AI Vision Workshops een 'uphill battle': men kon zich geen voorstelling maken van wat #AI is en wat het kan. Maar sinds de introductie van Chat Gpt is de vraag snel toegenomen. Professionals zien hoe #AI hun werk versnelt, verbetert en prettiger maakt, en werkgevers gaan naar betere prestaties streven. De trend is gezet, tijd voor actie.
  6. forum rang 6 win some... 1 juli 2025 08:59
    @JustRevisited
    Ik denk met jou dat dit een gevolg is van teleurstellende prestaties bij Enterprise. De ontwikkeling van de omzet was de afgelopen 12 maanden (Q2, Q3, Q4 24 en Q1 25) als volgt: 41,4; 41,7; 42,9; 41,8;
    Voor Q2 van dit jaar speelt de verdere verzwakking van de dollar ook nog mee, dus dat cijfer gaat zeer waarschijnlijk ook geen zoden aan de dijk zetten.

    Dit is niet de de sterke groei die men op de CMD in gedachten had voor Orbis. We zijn inmiddels bijna 3 jaar verder, dus de excuses voor vertraging bij implementatie of lange sales-funnels verklaren deze trage groei ook niet meer. Let wel: voor de overgang naar Overture was er nog een kwartaalomzet van bijna 46 mio bij Enterprise. Dit is 3 jaar na dato nog steeds niet geëvenaard. Laat staan dat men de inflatie sindsdien heeft ingelopen.

    Dus ik denk met jou dat de kosten hier niet opwegen tegen de opbrengsten en dat daarom wordt gesneden. Het feit dat ze niet zo duidelijk zijn over de strategie heeft er misschien mee te maken dat ze dan moeten toegeven dat de strategie van de CMD om een services bedrijf te zijn, onderscheidend van Google Maps, niet heeft gewerkt.
  7. forum rang 6 hvasd2 1 juli 2025 09:24
    Door die sanering gisteren aan te kondigen in de silent period kunnen insiders nu niet kopen. Koerssteun zal dus niet bij hun vandaan komen.
  8. forum rang 6 win some... 1 juli 2025 09:28
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 1 juli 2025 08:59:

    Bovenstaand lezend denk ik dat TomTom trendsetter is om grootschalig gebruik te maken van de voordelen van AI.
    Ze zijn hier in alle opzichten veel verder mee dan de con collega bedrijven!
    Gaat winstgevendheid een boost geven!!
    Denk je dat TT verder is met AI dan Google?
  9. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 1 juli 2025 09:38
    quote:

    win some... schreef op 1 juli 2025 09:28:

    [...]

    Denk je dat TT verder is met AI dan Google?
    We weten niet hoe Google achter de schermen werkt. We weten wel dat TomTom zichtbaar deze vooruitziende positieve stap maakt door gebruik te maken van AI en hierdoor kostenbesparend de winstgevendheid gaat verhogen.

    Helaas kun je het op verschillende manieren uitleggen waarbij de doemdenkers momenteel de overhand heeft.

    Zou Harold sieren en het bedrijf ten goede komen als hij een positieve toelichting geeft.
    Als het Harold goed uitkomt dat de koers ongekend en onterecht hard daalt houdt hij zijn mond.

    Ik hoop op een positieve toelichting, maar dat is bekend.
  10. vreemdvermogen 1 juli 2025 10:34
    Heb weinig tot geen verstand van AI. Gebruik soms Chatgpt. Een goede kennis van mij werkt in de recruitment en hij vertelde me dat AI al merkbare invloed krijgt op personeelsaanname. Dus het verhaal van TT kan best kloppen, temeer ze zelf al een tijd aangeven dat AI een deel van de werkzaamheden overneemt.
  11. forum rang 6 JustRevisited 1 juli 2025 10:42
    quote:

    win some... schreef op 1 juli 2025 08:59:

    @JustRevisited
    Ik denk met jou dat dit een gevolg is van teleurstellende prestaties bij Enterprise. De ontwikkeling van de omzet was de afgelopen 12 maanden (Q2, Q3, Q4 24 en Q1 25) als volgt: 41,4; 41,7; 42,9; 41,8;
    Voor Q2 van dit jaar speelt de verdere verzwakking van de dollar ook nog mee, dus dat cijfer gaat zeer waarschijnlijk ook geen zoden aan de dijk zetten.

    Dit is niet de de sterke groei die men op de CMD in gedachten had voor Orbis. We zijn inmiddels bijna 3 jaar verder, dus de excuses voor vertraging bij implementatie of lange sales-funnels verklaren deze trage groei ook niet meer. Let wel: voor de overgang naar Overture was er nog een kwartaalomzet van bijna 46 mio bij Enterprise. Dit is 3 jaar na dato nog steeds niet geëvenaard. Laat staan dat men de inflatie sindsdien heeft ingelopen.

    Dus ik denk met jou dat de kosten hier niet opwegen tegen de opbrengsten en dat daarom wordt gesneden. Het feit dat ze niet zo duidelijk zijn over de strategie heeft er misschien mee te maken dat ze dan moeten toegeven dat de strategie van de CMD om een services bedrijf te zijn, onderscheidend van Google Maps, niet heeft gewerkt.
    Of ze zijn niet zo strategisch onderlegd.

    Ondernemen is vaak ook een kwestie van geluk of pech. Geluk had TomTom toen alles precies qua timing samenviel: het vrijvallen van toegang tot satellieten voor commercieel gebruik, het feit dat tomtom al route software maakte, dat er in België al een kaartenmaker was, dat chips kleiner werden zodat je een compact kastje kon maken, etc.

    En zo hebben ze ook een keer gehad dat precies alles tegen zat: dure aankoop TeleAtlas, Garmin dat ging tegenbieden, vlak daarna financiele crisis en banken die elke gelegenheid aangrepen om geld terug te krijgen om hun reserves aan te vullen (als je met 1 euro een convenant schendt mag je een emissie doen) enzovoort.

    Hier komt ook de weerzin bij Goddijn vandaan om als bedrijf überhaupt schulden te hebben, ze hebben een netto kaspositie waar niks mee gebeurt. Terwijl schulden in principe ook goed zijn, indien je die gebruikt voor activiteiten waarmee je er een hoger rendement haalt dan je rente verplichtingen.

    Zie daar ook de relatieve waarde van een goede strategie. Een goede strategie in slechte omstandigheden kan slecht uitpakken en een slechte strategie in goede omstandigheden kan briljant lijken, totdat er tegenwind komt.

    De vraag bij TomTom is nu of ze gewoon steeds geen goede strategie hebben, of steeds pech, zo'n handelsoorlog met tarieven op staal en auto's en het inklappen van de EV markt, dat is ook niet het meest gunstige scenario waar je op hoopt. En die honderden miljarden investeringen in AI in Amerika, daar stelt Europa ook heel weinig tegenover. Dat maakt ons opnieuw afhankelijk van big tech, dat met sociale media ook al geen goede rol speelt (opkomend fascisme, etc)

    De beste stuurlui staan aan wal, maar ik ben wel benieuwd hoe TT geleid zou worden als Goddijn zijn CEO rol overgeeft aan iemand die vervolgens ook de vrije hand heeft. Dat laatste zal ook lastig zijn: de founders als grootaandeelhouders blijven vinger in de pap houden bij elke stemming dus je bent wel afhankelijk van hun bereidheid om zich als klankbord op te stellen.
  12. Biofoed 1 juli 2025 11:00
    quote:

    JustRevisited schreef op 1 juli 2025 10:42:

    [...]

    Of ze zijn niet zo strategisch onderlegd.

    Ondernemen is vaak ook een kwestie van geluk of pech. Geluk had TomTom toen alles precies qua timing samenviel: het vrijvallen van toegang tot satellieten voor commercieel gebruik, het feit dat tomtom al route software maakte, dat er in België al een kaartenmaker was, dat chips kleiner werden zodat je een compact kastje kon maken, etc.

    En zo hebben ze ook een keer gehad dat precies alles tegen zat: dure aankoop TeleAtlas, Garmin dat ging tegenbieden, vlak daarna financiele crisis en banken die elke gelegenheid aangrepen om geld terug te krijgen om hun reserves aan te vullen (als je met 1 euro een convenant schendt mag je een emissie doen) enzovoort.

    Hier komt ook de weerzin bij Goddijn vandaan om als bedrijf überhaupt schulden te hebben, ze hebben een netto kaspositie waar niks mee gebeurt. Terwijl schulden in principe ook goed zijn, indien je die gebruikt voor activiteiten waarmee je er een hoger rendement haalt dan je rente verplichtingen.

    Zie daar ook de relatieve waarde van een goede strategie. Een goede strategie in slechte omstandigheden kan slecht uitpakken en een slechte strategie in goede omstandigheden kan briljant lijken, totdat er tegenwind komt.

    De vraag bij TomTom is nu of ze gewoon steeds geen goede strategie hebben, of steeds pech, zo'n handelsoorlog met tarieven op staal en auto's en het inklappen van de EV markt, dat is ook niet het meest gunstige scenario waar je op hoopt. En die honderden miljarden investeringen in AI in Amerika, daar stelt Europa ook heel weinig tegenover. Dat maakt ons opnieuw afhankelijk van big tech, dat met sociale media ook al geen goede rol speelt (opkomend fascisme, etc)

    De beste stuurlui staan aan wal, maar ik ben wel benieuwd hoe TT geleid zou worden als Goddijn zijn CEO rol overgeeft aan iemand die vervolgens ook de vrije hand heeft. Dat laatste zal ook lastig zijn: de founders als grootaandeelhouders blijven vinger in de pap houden bij elke stemming dus je bent wel afhankelijk van hun bereidheid om zich als klankbord op te stellen.
    En daarom gaat HG gewoon verkopen binnen 2-3 jaar...
  13. forum rang 6 hvasd2 1 juli 2025 11:02
    Ik heb geleerd dat er voor elke levensduur van een bedrijf ander soort leiders nodig zijn. Bij TT zie je dat dus niet gebeuren. En inderdaad de verdeling van het eigendom werkt ook niet mee met de verschillende levensfases van het bedrijf.
  14. forum rang 6 win some... 1 juli 2025 11:36
    @JustRevisited
    Mee eens.
    Timing is inderdaad deels geluk, maar ook wel deels strategisch inzicht

    Bij Sports had ik het idee dat TT meer een volger was van marktontwikkelingen. Waarbij bedrijven als Gopro en Fitbit meer de rol vervulden zoals TT die had bij navigatiekastjes. Met bedrijven als Samsung, Apple, Garmin als concurrenten was dit achteraf gezien (maar misschien ook wel vooraf?) vrij kansloos voor TT. Too little, too late is misschien wel de beste omschrijving.

    Met de investeringen in HD-maps was TT er op tijd bij, maar dit heeft zich destijds niet zo ontwikkeld als verwacht. Dat zou je als pech kunnen betitelen, omdat dit niet te voorspellen was.

    De ontwikkeling van de digital cockpit heeft ook niet gebracht wat er van werd verwacht. Dit kun je pech noemen, maar ik had ook het idee dat de business-case nou niet echt gebaseerd was op diepgaand marktonderzoek.

    Ook het project om voor Orbis-maps een soort van developers-portal te ontwikkelen waarbij aan relatief kleine klanten ondersteuning wordt geboden, kun je je vraagtekens bij zetten. Een partij als Mapbox was hier al langere tijd mee bezig. En ook HERE biedt ondersteuning op dit gebied. Daarbij wringt het nogal als je ook tegelijkertijd API's en SDK's levert aan platforms/bedrijven (Azure, Sygic, Targa etc) die hiermee in dezelfde Enterprise-markt opereren waar jezelf je zinnen op hebt gezet.

    Automotive heeft altijd zijn ups en downs, maar hier is op lange termijn wel een stijgende lijn in te ontdekken. Niet spectaculair, maar wel een degelijke business.

    Al met al niet een bijster indrukwekkend trackrecord. Diverse pogingen om de omzet sterker te laten groeien, maar weinig succes hierbij. Voor een tech-company is dat toch waar het eerst naar wordt gekeken. De vraag is of een CEO die niet tevens grootaandeelhouder was geweest ook zolang zou zijn gehandhaafd door de RvC. Ik waag het te betwijfelen.
  15. forum rang 6 hvasd2 1 juli 2025 11:49
    De samenwerking binnen Orbis/Overture lijkt ook niet over te lopen van enthousiasme. Wanneer je ziet dat 1 van de partners aan het spartelen is dan steun elkaar toch, lijkt mij?
311 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 16 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.346
AB InBev 2 5.576
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.357
ABN AMRO 1.582 53.403
ABO-Group 1 27
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 11.744
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 197
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 18.081
Aedifica 3 1.004
Aegon 3.258 323.727
AFC Ajax 538 7.118
Affimed NV 2 6.356
ageas 5.844 109.952
Agfa-Gevaert 14 2.098
Ahold 3.540 74.444
Air France - KLM 1.025 35.716
AIRBUS 1 13
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.123
Alfen 17 27.394
Allfunds Group 4 1.620
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.255
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 446
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.487 114.835
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.846 246.351
AMG 972 136.219
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.810
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 515
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.294
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 405
Arcadis 252 9.025
Arcelor Mittal 2.038 321.666
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 303
arGEN-X 17 10.755
Aroundtown SA 1 230
Arrowhead Research 5 9.791
Ascencio 1 35
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.998
ASML 1.767 119.644
ASR Nederland 21 4.550
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 548
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 33 15.732
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 87
Azerion 7 3.648