(ABM FN) Euronav helpt Hyundai Heavy Industries, Lloyd’s Register en DNV bij de bouw van dual fuel ammoniaktankers. Dit maakte de Antwerpse rederij dinsdagochtend bekend.
Onder het Joint Development Program worden diverse schepen gebouwd, die worden aangedreven door ammoniakbrandstof. De looptijd van het programma betreft drie jaar.
Sinds begin dit jaar investeerde Euronav flink in de eigen vloot. Er werden 2 Suezmax-schepen aangekocht en er werd een contract overgenomen voor de ontwikkeling van twee VLCC-schepen.
Dinsdag werden nog eens nieuwe contracten afgesloten voor de bouw van 3 Suezmax-schepen, met de optie voor een derde VLCC-schip. De contractwaarde bedraagt 199,2 miljoen dollar voor de 3 Suezmax-schepen.
De tankers worden in het derde kwartaal van 2023 en het eerste kwartaal van 2024 geleverd. De eventuele VLCC-tanker zou in het tweede kwartaal van 2023 worden geleverd. De schepen worden gefinancierd met bestaande kredietfaciliteiten en met door activa gedekte nieuwe leningen.
ABM Financial News; info@abmfn.nl; Redactie: +31(0)20 26 28 999.
ABM Financial News is leverancier van beursnieuws, -video en -data, zowel voor real-time handelsplatformen en dealingrooms als voor online en offline media uitgaven. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Meld u aan voor de Belegger.nl dagelijkse nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op de beurs!
vraagje: is het technisch mogelijk dat de shorters verkocht hebben (buitenbeurs?) aan bv 12 euro?? is maar een vraag...Het zou wel een en ander uitleggen die anders zonder uitleg blijft.
Zo ja is dat legaal??
j