bezinteergebelegt schreef op 23 juni 2021 18:37:
[...]
Nee hoor. Dat groeiverhaal heeft wat mij betreft al langer een baard. Ook al tijdens longposities. Simpelweg omdat alleen maar groei uiteindelijk niets oplevert als je dat niet weet om te zetten in klinkende winstcijfers.
Dan groeien louter de schulden en/of de aantallen aandelen.
Met dat laatste is JET nu aardig op weg.
Maar daar creëer je geen aandeelhouderswaarde meer mee vanaf dit niveau. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om dat nu te concluderen.
Was ook erg naïef, ook van mezelf, om te stellen dat de koers vanzelf zou oplopen in aanloop naar
Of na afronding van de deal.
En nu moet die groei wel tot wasdom komen anders blijft het idd toch dat bestelbedrijfje met een te hoge koers.
We gaan het zien de komende maanden.
JET heeft zijn doelstelling zo ongeveer gehaald. Namelijk een stevige positie in de Westerse wereld. In Europa marktleider en in andere gebieden een nummer drie positie of beter. In Zuid Amerika doet IFood haar werk. Geen enkele andere speler heeft deze positie. En tel daar de veranderende arbeidswetgeving waar JET in tegenstelling tot de belangrijkste concurrentie al op heeft geanticipeerd bij op. JET kan zich langzamerhand focussen op consolidatie en het verstevigen van haar positie. Wanneer de rente stijgt is dat helemaal in het voordeel van JET. Want dan komt het aan op organische groei en daarin loopt JET voorop. Heb er wel vertrouwen in....