TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tomtom augustus 2017

2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 16 augustus 2017 20:10:

Nieuw Apple patent (leesvoer voor @BDB) ;-)
www.dailyed.tech/apple-3d-mapping-pat...
...
Je maakt me voor niks wakker in deze saaie periode voor TT: link werkt niet.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 16 augustus 2017 20:07:

Iemand nog ambities en de juiste skills? ;-)
jobs.mashable.com/jobs/senior-autonom...
Zie nergens een verwijzing naar RRS/RoadDNA. Maar ik vermoed dat het om algemene lokalisatie-modules gaat, die ook bij de (sensor)technieken van Bosch+TomTom toegepast kunnen worden.
eduardo3105
0
quote:

e.visser schreef op 16 augustus 2017 22:52:

ik zit lekker short in tom tom
fijn dat we dat nu weten
neem nu maar gauw je pilletje en snel naar bed
NewKidInTown
0
quote:

eduardo3105 schreef op 16 augustus 2017 22:54:

[...]
fijn dat we dat nu weten
neem nu maar gauw je pilletje en snel naar bed
Tekenend voor hier, iemand met een tegengestelde visie en belang, die zou een pilletje nodig hebben. Ook hier wordt de polarisatie steeds groter of is dat een steeds groter algeheel maatschappelijk verschijnsel ?
Ik zou eerder nieuwsgierig zijn waarom iemand een short-positie heeft, stel eens een lunch met hem/haar voor, misschien ga je er iets van opsteken en je je positie
heroverwegen. Uit budgettaire overwegingen, een kroketje bij de Febo kan ook natuurlijk.......
Dutchy Ron
0
techcrunch.com/2017/08/16/nvidia-inve...

Nvidia invests in Chinese autonomous trucking startup TuSimple

The tech used by TuSimple includes extensive HD mapping of the routes driven, as well as three millimeter-wave radar units, in addition to the camera data from eight cameras and the resulting computer vision processing it does. TuSimple says that it can achieve “centimeter-level” accuracy for truck positioning, even when driving inside a tunnel, and its in-house decision-making machine intelligence makes for safe route navigation.

The company’s also developing a car identification tool using its image recognition software. They note that once available, it’ll be able to identify car make and model with 97 percent accuracy from photos of vehicles uploaded to its site. This is an interesting additional use of its image processing chops, and could present additional revenue opportunities once its self-driving trucks are on roads capturing images of other vehicles on the road while en route.
Dutchy Ron
0
insideunmannedsystems.com/hyundai-wil...

Hyundai Will Use HD Maps to Demo Self-Driving Cars at 2018 Winter Olympic

The maps used for the self-driving deployment will have resolution with less than 10 centimeters margin of error, according to the company. The HD maps will supplement the on-vehicle sensors, and the mapping itself is being done by Hyundai’s MnSOFT navigation software. MnSOFT, the official navigation system provider for Hyundai and Kia Motors, uses LiDAR and radar to build a high-resolution point cloud of the area, which is supplemented by images captured by four cameras at a rate of 200 pictures per second.

Hyundai demonstrated its HD mapping capabilities this year at the Consumer Electronics Show (CES) with its Ioniq hybrid car. The demo was designed to show how the automaker could bring autonomous technology to market with a vehicle that has fewer specialized sensors, which means it could be made affordably for everyday consumers.

Hyundai’s HD Map is a high-precision 3D map for self-driving cars that includes actual road information such as location of roads, marks on roads, width, curvature, information on slopes, signals, and signs. The technology will be applied first to self-driving shuttles going back and forth between Seoul and PyeongChang, and self-driving cars that will be going around main stadiums in PyeongChang during the Olympics.

According to the automaker, Hyundai MnSOFT is currently collecting 3D data of highways and national highways with data-collecting vehicles that are equipped with high-precision radars and LiDARs. These vehicles collect topographic information by shooting hundreds of thousands of laser beam strands in a second. The HD Map has reportedly decreased the margin of error from 20 to 30 meters for previous maps to less than 10 centimeters through high-precision GPC technology.
NewKidInTown
0
quote:

desmi schreef op 17 augustus 2017 07:44:

www.theverge.com/2017/8/16/16155254/a...
"Tesla, GM, and Volvo are some of the other car companies actively pursuing autonomous development. But still, other automakers are pooling resources and working with suppliers, skeptical about the risks of investing in autonomy. In contrast, Ford and Argo are holding their cards close to the vest during this R&D phase. It’s a partnership that appears to rest on being the player that comes in first."

Ford is inderdaad al behoorlijk ver. Ik rijd zelf ook Ford en ik kan, in tegenstelling tot mindere ervaringen van vroegere collega's, niet anders zeggen dan kwaliteit, kwaliteit, kwaliteit. Maar ik rijd niet autonoom, nee ik rijd (nog) zelf.

Net als Ford, GM en Tesla zitten de Japanse merken zoals Toyota, Hyundai, Mitsubishi en noem de rest maar op, ook verre van stil.
Het zou toch wel heel toevallig zijn als ze bijna allemaal voor een klein stukje van de toeleveranciers ketting bij een schakeltje als T2 uit kwamen. Daar wijzen de steeds lagere sales van de komende jaren ook helemaal niet op, alleen maar krimp t/m 2019.

Ik heb toch het idee dat de koers steeds maar gemanipuleerd en kunstmatig op dit hoge niveau wordt gehouden om nog een paar jaar argeloze beleggers hoog in te laten stappen voordat de zaak klapt.

Is er al enig zicht op de NETTO-winst per aandeel 2017 ?
Dutchy Ron
0
Naast TT zijn er dus misschien meer onafhankelijke mapmakers, degene die het zelf willen doen. Als het kansloos was was men er niet aan begonnen denk ik dan maar.
Dutchy Ron
0
Koibuchi said that before true autonomous driving can be achieved, there is still plenty of technical hurdles that need to be overcome, such as the introduction of lidar sensors. Falling costs of these scanners will mean that they will be incorporated into production Toyotas in the “near future,” he added.

Another problem is the lack of high-definition mapping – even though the Japanese government has embarked on a widespread effort to map the country’s road network, only a portion of its highways are finished. Koibuchi said that most of Japan’s highways will be mapped in time for the 2020 Olympics, so the goal of delivering highway autonomous driving should be achievable by then.

However, Koibuchi added that providing a same level of mapping on Japan’s sprawling city streets won’t be so easy. “Surface roads are a huge task,” he said.

paultan.org/2017/08/16/toyota-and-lex...
[verwijderd]
1
quote:

NewKidInTown schreef op 17 augustus 2017 07:38:

[...]

Tekenend voor hier, iemand met een tegengestelde visie en belang, die zou een pilletje nodig hebben. Ook hier wordt de polarisatie steeds groter of is dat een steeds groter algeheel maatschappelijk verschijnsel ?
Ik zou eerder nieuwsgierig zijn waarom iemand een short-positie heeft, stel eens een lunch met hem/haar voor, misschien ga je er iets van opsteken en je je positie
heroverwegen. Uit budgettaire overwegingen, een kroketje bij de Febo kan ook natuurlijk.......
Het gaat er natuurlijk om hoe iemand het brengt.
Met de one-liner "ik zit lekker short in TomTom" kun je zo'n reactie verwachten.
Wordt het gebracht als "Ik ben short gegaan in TomTom omdat ik verwacht dat...." krijg je meer respect.
Maar dat zal je wel weer niet begrijpen.
NewKidInTown
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 17 augustus 2017 08:08:

Naast TT zijn er dus misschien meer onafhankelijke mapmakers, degene die het zelf willen doen. Als het kansloos was was men er niet aan begonnen denk ik dan maar.
Ja, het wordt steeds sneller, preciezer en dus goedkoper "These vehicles collect topographic information by shooting hundreds of thousands of laser beam strands in a second."

Waarom zou je daar een hoge prijs voor een kaartenmaker gaan betalen als je dat binnen een paar jaar zelf kunt opbouwen ? En niet een waanzinnige prijs zoals TT voor TA heeft betaald, dat duidt een geweldige strategische miskleun waarvan ze waarschijnlijk nooit meer zullen herstellen.

hundreds of thousands of laser beam strands in a second PER VOERTUIG, hoeveel zullen dat er in EEN of TWEE jaar zijn ?
[verwijderd]
0
AND INTERNATIONAL PUBLISHERS SCHRIJFT RODE CIJFERS
ABM Financial News - 08:02
(ABM FN-Dow Jones) AND International Publishers heeft in het eerste halfjaar van 2017 de resultaten onder druk zien staan, nadat grote deals uitbleven. Dit maakte de Nederlandse kaartenmaker donderdag voorbeurs bekend.

"We kijken met gemengde gevoelens terug op het eerste halfjaar van 2017", aldus CEO Hugo van der Linde van AND, die stelde dat het bedrijf nog steeds afhankelijk blijft van grote en eenmalige deals. Een vertraging in de realisatie van dergelijke deals in het afgelopen halfjaar is dan ook de oorzaak van de "teleurstellende resultaten", aldus Van der Linde.

"Gesprekken met meerdere potentiële klanten over dergelijk deals die in financiële zin voor AND aantrekkelijk kunnen zijn lopen nog door. We moeten ervoor zorgen dat andere delen van onze business groeien om onze relatieve afhankelijkheid van deze eenmalige transacties te verminderen. In dat opzicht boeken we goede vooruitgang", concludeerde de topman.

AND realiseerde in het afgelopen halfjaar een omzet van 0,9 miljoen euro, hetgeen beduidend minder was dan de 6,1 miljoen euro uit dezelfde periode een jaar eerder. In 2016 werd in februari een licentieovereenkomst afgesloten die een substantiële bijdrage leverde aan de omzet over het eerste halfjaar van 2016.

Onder de streep restte een verlies van 0,8 miljoen euro, terwijl in de eerste zes maanden van 2016 nog een winst van 3,2 miljoen euro werd gerealiseerd.

Het bedrijf stelde wel momentum te verwerven in de automotive industrie en wil volgende maand een samenwerking met een "leidende Tier 1 automotive aanbieder" aankondigen tijdens de automotive show IAA. Kort na deze show wil AND een Capital Markets Day organiseren om het betreffende product en de strategie daaromtrent te presenteren.

De totale bedrijfskosten bleven met 2,2 miljoen euro vrijwel gelijk aan het niveau van vorig jaar. De nettokastroom bedroeg 1,7 miljoen euro negatief.
NewKidInTown
0
quote:

JanssenB schreef op 17 augustus 2017 08:18:

Maar dat zal je wel weer niet begrijpen.

Hoezo zal ik dat niet begrijpen ? En wat begrijp ik (weer) nog meer niet ?

Leef je in in standpunten van mensen met een tegengestelde mening. Doe dan de volgende oefening: probeer hun standpunt te verdedigen en leg standpunten van hun "tegenstanders" (je zelf dus) bloot. Kun je veel van op steken, vooral over de validiteit van je eigen visie.
Edhvvvvv
0
' Ik zit short in tomtom' is geen standpunt. Hooguit een uitwerking van een standpunt. Maar met zo'n one-liner verwacht dat niet. Eerder een trol aktie.
NewKidInTown
0
quote:

Edhv schreef op 17 augustus 2017 08:36:

' Ik zit short in tomtom' is geen standpunt. Hooguit een uitwerking van een standpunt. Maar met zo'n one-liner verwacht dat niet. Eerder een trol aktie.
Nou ja, ik geef je gedeeltelijk gelijk, het is zonder verdere toelichting een positie doorgeven net als sommigen hier zeggen dat ze long zitten.

Maar hoe interpreteer je een steeds lagere omzet van 2015 t/m 2019 ?
En hoe de EPS van MINUS 0,46 EUR over 2017 ?

Volgens:

www.4-traders.com/TOMTOM-6269/financi...
2.207 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 ... 107 108 109 110 111 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 mei 2024 17:35
Koers 5,620
Verschil +0,065 (+1,17%)
Hoog 5,635
Laag 5,510
Volume 225.292
Volume gemiddeld 278.330
Volume gisteren 304.862

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront