rood blauwe elepsis logo Belegger.nl
Aandeel

VOLKSWAGEN AG DE0007664039

Laatste koers (eur)

88,520
  • Verschil

    -1,340 -1,49%
  • Volume

    4.706 Gem. (3M) 5,3K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ In watchlist

Volkswagen

3.138 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 157 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 1 december 2021 10:03
    IONITY Strengthens Audi’s EV Charging Offering

    Strategic Research Institute
    Published on :
    01 Dec, 2021, 6:15 am

    A well-developed charging infrastructure forms the very backbone of electrified mobility. That is why IONITY is investing around 700 million euros to install more than 5,000 additional fast-charging points by 2025. As such, the joint venture, in which Volkswagen, with its Porsche and Audi brands, has a stake, is creating more than 1,000 locations for fast charging at up to 350 kW. A new flagship concept from IONITY and the new “Plug & Charge” functionality available on Audi e-tron models are also designed to enhance convenience and the charging experience.

    E-mobility’s success is highly dependent on the charging infrastructure, which is why IONITY, Europe’s largest open high-power charging network located in 24 countries, is investing 700 million euros in its fast-charging network for electric vehicles. The joint venture in which Audi has a stake will increase the number of high-performance 350 kW charging points from more than 1,500 at present to around 7,000 by 2025. In addition, they are no longer being built only along freeways, but also near major cities and along busy main roads. As a result, the number of charging locations is also increasing significantly – from just under 400 at present to more than 1,000.

    In addition, IONITY plans to expand many of the existing locations – depending on their utilization levels. New sites will be designed with six to twelve charging points right from the beginning. This significantly reduces charging and waiting times for users. In addition, the company plans to acquire more of its own land in order to build and operate service stations. Through covered charging stations or complete charging facilities including dining options and stores, IONITY wants to significantly enhance the customer experience.

    Massive expansion by IONITY makes e-mobility even more attractive

    Audi is a founding member of IONITY and has been a joint venture partner from the very beginning. IONITY’s network of fast-charging stations located throughout Europe is a cornerstone of the e-tron Charging Service, Audi’s own charging service. Using just one charging card, this service currently offers access to more than 280,000 charging points in 26 European countries.
  2. forum rang 10 voda 8 december 2021 08:10
    PERSBERICHT: Umicore en Volkswagen AG richten Europese joint venture voor EV-batterijmaterialen op
    Umicore en Volkswagen AG richten Europese joint venture voor EV-batterijmaterialen op

    Umicore en Volkswagen AG hebben de intentie een joint venture (JV) op te richten om capaciteit in Europa op te bouwen voor de productie van precursoren en kathodemateriaal voor de bevoorrading van de Europese batterijcellenproductie van Volkswagen AG, waarmee in de regio een aanzienlijke bijdrage wordt geleverd aan de overgang naar schonere mobiliteit.

    Dit partnerschap is het eerste in zijn soort binnen de Europese automarkt. Het zal bijdragen tot de verwezenlijking van de ambities van de Europese Green Deal, waaronder de totstandbrenging van een duurzame toeleveringsketen voor batterijen. Het is een sterk signaal voor de verdere uitrol van innovatieve batterijceltechnologieën en -capaciteiten in de regio.

    De productiecapaciteit voor precursoren en kathodemateriaal van de JV zou geleidelijk opgevoerd worden en zou in 2025 zijn aanvang nemen met een initiële jaarlijkse productie van 20 GWh voor de fabriek van Volkswagen AG in Salzgitter, Duitsland. Tegen het einde van het decennium zou dit moeten uitgroeien tot een jaarlijkse productiecapaciteit van 160 GWh, wat overeenkomt met een equivalente capaciteit om jaarlijks ongeveer 2,2 miljoen volledig elektrische voertuigen (EV's) aan te drijven.

    Naast de voorgenomen JV, zal Umicore tegelijkertijd haar technologische en productiecapaciteiten gestaag blijven ontwikkelen om andere klanten en regio's te bedienen.

    "Als leider in materialen voor schone mobiliteit zetten wij ons in om onze klanten in de auto- en batterijcelindustrie te ondersteunen bij hun elektrificatiestrategieën. We zijn zeer verheugd met Volkswagen samen te werken in deze unieke joint venture en zullen onze jarenlange en bewezen expertise in batterijmaterialen inbrengen, evenals ons sterk engagement en onze oplossingen voor de huidige uitdagingen op het vlak van duurzaamheid", aldus Mathias Miedreich, CEO van Umicore. "De complementariteit van onze uitgebreide technologie, innovatie en industriële knowhow, en onze gedeelde duurzaamheidsovertuigingen zullen een sterk kader vormen voor de JV en ons een aanzienlijk voordeel als eerste speler opleveren."

    Thomas Schmall, lid van de Directieraad van Volkswagen Group for Technology en CEO van Volkswagen Group Components: "Volkswagen rolt zijn batterijcellenstrategie zeer consequent en aan een hoog tempo uit. De eengemaakte cel van Volkswagen moet van meet af aan toonaangevend zijn op het gebied van prestaties, kosten en duurzaamheid. Met Umicore in zee gaan stelt ons in staat om binnen Europa een geavanceerde bevoorradingsketen uit te bouwen waarbij we gemeenschappelijke waarden met betrekking tot verantwoorde bevoorrading met grondstoffen evenals kringloopbenadering delen."

    De aanzienlijke schaal van het partnerschap zal zorgen voor een zekere en kostcompetitieve bevoorrading met innovatieve, duurzaam gewonnen en op maat gemaakte hoog-performante kathodematerialen voor de ambitieuze strategie van Volkswagen AG voor eengemaakte cellen. Het verzekert Umicore's toegang tot een belangrijk deel van de Europese vraag naar EV-kathodematerialen, wat aanzienlijke schaalvoordelen zal opleveren en een grote sprong voorwaarts betekent in de verdere uitbouw van haar strategie als wereldleider in materialen voor schone mobiliteit.

    In het kader van de JV zullen Umicore en Volkswagen AG voorts samenwerken aan de duurzame en verantwoorde bevoorrading met grondstoffen, een sterk expertisegebied van Umicore. Beide partijen streven ernaar om in een later stadium ook raffinage- en batterijrecyclage-elementen in het toepassingsgebied van de JV op te nemen.

    De geplande joint venture is afhankelijk van definitieve overeenkomsten en gebruikelijke voorwaarden, waaronder goedkeuring door de regelgevende instanties.

    Resultaat in batterijmaterialen op korte termijn geïmpacteerd door lagere volumes in combinatie met hogere vaste kosten gerelateerd aan recente en lopende uitbreidingen

    Het portfolio-aanbod van de JV zal technologieën van de volgende generatie omvatten, waaronder een zeer groot deel kathodematerialen met hoog nikkelgehalte. Deze laatste zijn sneller dan verwacht de voorkeursoplossing van de auto-industrie geworden om een hogere energiedensiteit en langere rijafstanden mogelijk te maken. Dit heeft bijgevolg een aanzienlijke impact op de vraag naar mid-nikkel kathodematerialen. Umicore heeft met succes haar innovatie op het vlak van de volgende generatie hogere nikkelproducten en -processen versneld en biedt nu een toonaangevende technologie voor kathodematerialen met hoog nikkelgehalte, zoals ook uit de aankondiging van vandaag blijkt.

    Op korte termijn is Umicore nog steeds grotendeels blootgesteld aan mid-nikkel NMC-platformen. De vooruitzichten van klanten voor de vraag naar bepaalde van deze gekwalificeerde mid-nikkel-platformen worden teruggeschroefd tot hun minimale afnameverplichtingen, wat leidt tot lagere volumeprognoses voor 2022 en 2023, bovenop de negatieve volume-impact van de tekorten in de halfgeleidersector. Bijgevolg verwacht Umicore nu dat de groei van haar verkoopvolumes van kathodemateriaal in 2022 en 2023 minder zal zijn dan eerder verwacht en onder de verwachte groei van de markt wereldwijd zal liggen. Deze lagere volumeverwachtingen op korte termijn, in combinatie met de noodzaak om de vaste kosten te verhogen ter voorbereiding op de verwachte steile groei op middellange termijn, zoals hogere O&O-uitgaven en kosten in verband met de recente en aan de gang zijnde uitbreidingen, zullen waarschijnlijk resulteren in een lager dan verwachte winstgroei in Rechargeable Battery Materials in 2022 en 2023. Ervan uitgaande dat Cobalt & Specialty Materials de uitzonderlijk sterke prestatie van 2021 niet zal herhalen, wordt dan ook niet verwacht dat de winst van het segment Energy & Surface Technologies over die periode een aanzienlijke stijging zal vertonen.

    Sterke winstgroei op middellange termijn veiliggesteld

    De innovatiepijplijn van Umicore en haar sterke staat van dienst op het gebied van technologieën voor kathodematerialen, samen met haar flexibele productiesysteem, hebben het mogelijk gemaakt om wendbaar in te spelen op de snel evoluerende stem van de klant. De intentie om deze joint venture met Volkswagen AG op te richten draagt verder bij tot de concurrentiepositie van de Groep. Haar sterke technologische routekaart, afgestemd op de behoeften van de klanten, plaatst Umicore in een unieke positie om op middellange termijn onevenredig voordeel te halen uit de extreem hoge verwachte groei op het vlak van EV-batterijmaterialen. Dit zal het operationele hefboomeffect aanzienlijk versterken, dankzij schaalvoordelen en zal Umicore in staat stellen aantrekkelijke marges en rendementen te realiseren in haar snelgroeiende activiteit batterijmaterialen.

    Conference call en webcast

    Een conference call en webcast zullen worden gehouden door Mathias Miedreich, CEO, en Filip Platteeuw, CFO, op woensdag 8 december om 9:00 uur CET.

    Meer informatie op: www.globenewswire.com/Tracker?data=_M...

    Voor meer informatie

    Investeerdersrelaties

    Saskia Dheedene +32 2 227 72 21 saskia.dheedene@umicore.com

    Eva Behaeghe +32 2 227 70 68 eva.behaeghe@umicore.com

    Mediarelaties

    Marjolein Scheers +32 2 227 71 47 marjolein.scheers@umicore.com

    Caroline Jacobs +32 2 227 71 47 caroline.jacobs@umicore.com
  3. forum rang 10 voda 8 december 2021 12:23
    Skoda Octavia stoot Volkswagen Golf van de Duitse troon
    Lars Krijgsman 3 uur geleden

    Opvallend nieuws uit Duitsland. De Skoda Octavia heeft er in november de Volkswagen Golf van de troon gestoten. Het is voor het eerst dat de Tsjechische Golf-broer in de verkoopstatistieken wint van de Volkswagen.

    © Aangeboden door AutoWeek
    Uit cijfers van het Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) blijkt dat de Skoda Octavia in de Duitse verkoopstatistieken van november de Volkswagen Golf is gepasseerd. Skoda verkocht in Duitsland in november 3.307 exemplaren van de Octavia. Net iets meer dan Volkswagen in die maand van de Golf wist te slijten (3.186 stuks). Niet eerder won de Octavia in Duitsland van de Golf.

    Het betekent echter niet dat Skoda met de Octavia dit jaar de Golf aftroeft. Sterker nog, Volkswagen heeft in de eerste 11 maanden van dit jaar fors meer exemplaren van de Golf verkocht dan Skoda van de Octavia. Tot en met november vonden 36.526 Octavias een Duits thuis terwijl de Golf 85.843 keer op kenteken werd gezet.

    Ook in de middenklasse is een november opvallende verschuiving waar te nemen. De Tesla Model 3 mag in die verkoopklasse namelijk op de verkooptroon zetelen. Tesla verkocht in november in Duitsland 3.825 exemplaren van de Model 3, flink meer dan de normaliter niet aan te slepen Passat die in november op 2.264 stuks bleef steken. In de eerste 11 maanden van dit jaar verkocht Volkswagen echter wel meer Passats (42.765 stuks) dan Tesla Models 3 (29.166). De Renault Zoe was met 4.200 registraties in november de populairste EV van Duitsland (jan-nov: 20.165 stuks).

    © Aangeboden door AutoWeek
    In november werden in Duitsland 193.258 nieuwe personenauto's verkocht. Dat zijn er maar liefst 31,7 procent minder dan in diezelfde maand vorig jaar. Het brengt het totaal in de eerste 11 maanden van dit jaar in Duitsland verkochte personenauto's op 2.394.502 stuks.

    www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/skoda-o...
  4. forum rang 4 Riding the Tiger 9 december 2021 10:02
    De top15 van de autobouwers (Bron : Bloomberg) : Beurswaarde, Omzet en Koers-Winst

    Is Tesla peperduur (KW 339) of zijn BMW (KW 5) en Volkswagen (KW 8) spotgoedkoop ? Ik heb vorige week alvast nog wat Volkswagen aandelen ingeslagen in de solden. Ik ben ervan overtuigd dat VW veel groter wordt dan Tesla in EV's. In de komende 10 jaar zullen de koersen van deze automerken nivelleren. VW heeft een groot opwaarts potentieel.

    Autobouwer Beurswaarde (mrd $) Omzet jongste 12 maanden (mrd $) Koers/winst-verh.
    BMW (Dui) 68 134 5
    BYD (Chn) 126 30 216
    Daimler (Dui) 108 195 7
    Ferrari (Ita) 48 5 59
    Ford Motor (VS) 79 135 12
    General Motors (VS) 91 131 8
    Great Wall Motor (Chn) 69 20 33
    Honda Motor (Jap) 52 134 6
    Lucid (VS) 90 0 nvt
    Nio (Chn) 68 5 nvt
    Rivian (VS) 153 0 nvt
    Stellantis (Ita/VS) 64 87 nvt
    Tesla (VS) 1 018 47 339
    Toyota (Jap) 304 292 10
    Volkswagen (Dui) 137 303 8
  5. forum rang 10 voda 10 december 2021 07:29
    'Umicore reageerde te traag op de veranderde automarkt'

    Mathias Miedreich, de topman van Umicore, gooit de batterijstrategie om.
    MARC DE ROO KURT VANSTEELAND
    09 december 2021 01:00

    Umicore sluit een joint venture met Volkswagen en gooit zijn strategie in batterijmaterialen plots om. Kersvers topman Mathias Miedreich verontschuldigt zich, analisten reageren verbaasd.

    Umicore had woensdag heel wat nieuws te melden. De Belgische materiaaltechnologiegroep gaat scheep met Volkswagen voor de productie van batterijmaterialen - speciale legeringen die een batterij doen werken. Tegelijk waarschuwde het bedrijf dat de winst van die afdeling de komende jaren lager zal zijn dan verwacht.

    De strategie in kathodes, het meest cruciale onderdeel van herlaadbatterijen in elektrische auto's, wordt omgegooid. Umicore gaat via een joint venture met Volkswagen batterijmaterialen leveren aan de geplande batterijfabriek van de autobouwer in het Duitse Salzgitter. De focus komt op technologieën 'van de volgende generatie', namelijk legeringen met een hoog nikkelgehalte.

    'We hebben jaren gefocust op de productie van NMC-batterijmaterialen waarin de hoeveelheid nikkel even groot is als die van mangaan en kobalt' (telkens 33% , red.), zegt Umicore-topman Mathias Miedreich. 'Maar we hebben niet snel genoeg gereageerd op de veranderingen in de markt. Autoproducenten willen voor hun elektrische auto's batterijen met legeringen met een hoger nikkelgehalte.'

    Die legeringen hebben een hogere energiedensiteit en bevatten minder kobalt, een grondstof die in Congo vaak in mensonterende omstandigheden wordt gedolven. Aanvankelijk hadden de batterijproducenten problemen om batterijmaterialen met een hoog nikkelgehalte te verpakken. Maar die technische problemen zijn opgelost.

    Umicore zou vanaf 2025 hogenikkelkathodes leveren aan VW. Op de samenstelling van de joint venture - wie heeft de leiding? - of op de investeringen die daarmee gepaard gaan, wou Miedreich niet ingaan. Hij rekent er wel op dat 70 procent van de batterijmaterialen die Umicore vanaf 2024 levert hogenikkelkathodes zijn.

    Autoproducenten willen voor hun elektrische auto's batterijen met legeringen met een hoger nikkelgehalte.
    MATHIAS MIEDREICH
    CEO UMICORE

    Umicore gaat ook nauw samenwerken met VW in de ontwikkeling van zijn batterijen. De Duitse autoproducent zet volop in op de elektrificatie van zijn wagenproductie en maakte onlangs bekend dat hij zes batterijfabrieken gaat bouwen. De fabriek in Salzgitter zou tegen 2025 een initiële jaarlijkse capaciteit van 20 GWh hebben. Tegen 2030 moet dat 160 GWh worden, voldoende om jaarlijks 2,2 miljoen elektrische auto's op de weg te houden.

    Miedreich: 'Door de deal met Umicore verzekert VW zich van zijn bevoorrading en kunnen we goed inschatten wat de markt wil. Hij toont ook aan dat we de juiste technologie in huis hebben.'

    De deal met VW toont aan dat we de juiste technologie in huis hebben.
    MATHIAS MIEDREICH
    CEO UMICORE

    Meidrich verwacht binnenkort ook samenwerkingen met andere autoproducenten. Hij onderzoekt ook de bouw van een bijkomende batterijmaterialenfabriek in Noord-Amerika, waarschijnlijk Canada. De fabriek in Zuid-Korea werkt op volle kracht, die in China zal in 2023 op 80 procent van haar capaciteit draaien en die in Polen start (met vertraging) midden 2022 op.

    Minder winst
    Umicore, dat in Hoboken een van de grootste recyclagefabrieken voor edele metalen uitbaat, investeerde de afgelopen decennia honderden miljoenen euro's in gigafabrieken voor batterijmaterialen. Door de strategieswitch en de opstartkosten van de joint venture met VW zal de groei in die divisie de volgende twee jaar minder groot zijn dan verwacht. De winstbijdrage zal onder het peil van 2021 liggen. Ook de vraag naar NMC-kathodes met een lager nikkelgehalte - een markt waar Umicore wereldleider is - zal verminderen.

    Miedreich benadrukt dat Umicore 'excellente technologie' in huis heeft en dat het in Europa een grote voorsprong heeft. Volgens de kersverse topman wordt het voor nieuwkomers almaar moeilijker in de markt te stappen omdat de barrières hoger worden. 'We zijn ervan overtuigd dat we vanaf 2025 meer marktaandeel veroveren. Zeker omdat we wereldwijd aanwezig zijn.'

    Volgens Miedreich beschikt Umicore over voldoende geld en vrije cashflow om de nodige investeringen in de hogenikkeltechnologie te doen en zijn geen afwaarderingen van bestaande installaties nodig.

    Tesla
    Beleggers schrokken van de strategiewijziging bij Umicore en stuurden het aandeel fors lager. Er zijn al een tijdje vragen bij de rendabiliteit van de batterijmaterialen van de groep. Zeker omdat Tesla, de marktleider in elektrische auto's, zwaar op goedkopere LFP-kathodes (lithium, ijzer, fosfaat) inzet. Rivaal Johnson Matthey kondige vorige maand zelfs aan uit de business te stappen wegens onvoldoende rendabel.

    Een andere rivaal, BASF, kiest dan weer voor de omgekeerde strategie. De Duitse reus wil op termijn de katalysatorenbusiness voor verbrandingsmotoren - een markt die hij samen met Umicore en Johnson Matthey domineert - afstoten om volop te investeren in batterijmaterialen.

    Volgens sommige analisten wordt het groeiverhaal van de beloftevolle 'hipsterafdeling' van Umicore opnieuw met twee jaar uitgesteld.
    Ook analisten reageren verbaasd op de ommezwaai van de batterijstrategie. Ze zijn positief over de deal met VW, maar minder gelukkig met de boodschap dat de winst van de batterijdivisie de komende jaren onder het peil van 2021 ligt. Volgens sommigen wordt het groeiverhaal van de beloftevolle 'hipsterafdeling' van Umicore opnieuw met twee jaar uitgesteld. Energy & Surface Technologies (E&ST) moest op korte termijn de kaskoe van de groep worden. Voorlopig komt het gros van de groepswinst al enkele jaren van de recyclagepoot in Hoboken.

    Voor dit boekjaar verwachten analisten dat het boomende Hoboken dankzij de hoge edelmetaalprijzen bijna 600 miljoen bedrijfswinst draait, tegenover 135 miljoen voor E&ST en 328 miljoen voor de katalysatoren.

    www.tijd.be/ondernemen/chemie/umicore...
  6. forum rang 10 voda 13 december 2021 08:28
    Volkswagen Expands Renewable Energies with Wind Farm

    Strategic Research Institute
    Published on :
    13 Dec, 2021, 5:30 am

    Volkswagen intends to be fully net carbon neutral by 2050. That is why the company is going well beyond electrification of the car with its holistic decarbonization program “Way to Zero”. Volkswagen is the first car maker to support expansion of renewable energies on an industrial scale – and will drive expansion of European wind farms and solar plants with around €40 million up to 2025. Volkswagen has now agreed the largest project in its portfolio to date with the wind farm specialist wpd Onshore Aldermyrberget AB in Skellefteå, northern Sweden. Volkswagen’s share of the wind farm generates some 100 GWh of electricity, or enough for 27,000 households. As a result, Volkswagen is also living up to its responsibility as the market leader for electric vehicles in Sweden. In connection with net carbon neutral manufacturing of its ID. models, Volkswagen is now taking another big step towards its goal of net carbon neutral use of electric vehicles over their entire life cycle.

    As well as accelerating the transition to e-mobility and further expanding the ID. family as part of the ACCELERATE strategy, Volkswagen is supporting investments in wind farms and solar plants and thus increasing the amount of electricity from renewable energy sources available in the grid. In this way, the company is improving the climate footprint of the ID. family and creating the basis for the net carbon neutral use of its electric fleet.

    Besides the wind farm in Sweden, a new solar plant in Tramm-Göthen in northeastern Germany will go online at the beginning of 2022. The joint project with the energy company RWE has around 420,000 solar modules and is the largest independent solar project in Germany. It will be followed by about 20 further green electricity projects in countries such as Spain, the UK and Finland by 2025. All the projects are to generate a combined total of some seven terawatt hours of additional green electricity. That is equivalent to the capacity of more than 300 wind turbines and could cover the annual consumption of 600,000 households.

    A key factor in achieving carbon neutral e-mobility is to be able to charge vehicles consistently with electricity generated entirely from renewable sources. This alone would reduce CO2 emissions by almost half compared with the standard EU electricity mix. Volkswagen already offers its customers green electricity for charging at home (Elli) and on the road (e.g. at IONITY charging stations). By making these investments in expanding renewable energies, the brand is going one step further and supporting the creation of wind farms and solar plants in European regions with the highest sales of Volkswagen electric vehicles.

    With a market share of 20 percent and 9,300 deliveries from January to November 2021, Volkswagen is the leader in electric vehicles in Sweden. The ID.4 has topped the model rankings for the past eight months, for example. More than 6,000 units of the top model were delivered net carbon neutrally to Swedish customers from January to the end of November. Sweden is thus a fine example of the success of Volkswagen’s electric offensive and the ID. family in Europe: Volkswagen shipped around 290,000 electric vehicles to customers from January to October – a three-fold increase over 2020.

    “Way to Zero” focuses on sustainable manufacturing and use of electric vehicles
  7. forum rang 10 voda 15 december 2021 08:32
    Nokia Deploys 5G Network at Volkswagen Wolfsburg Plant

    Strategic Research Institute
    Published on :
    15 Dec, 2021, 5:30 am

    Nokia has deployed a private 5G standalone wireless network for Volkswagen at the car maker’s main plant in Wolfsburg, Germany. The private campus network uses the Nokia Digital Automation Cloud solution to provide reliable, secure, real-time connectivity and enable Volkswagen to trial new smart factory use cases.

    The industrial-grade private 5G wireless network covers the production development center and pilot hall at the Wolfsburg plant. With the pilot project, Volkswagen will test whether the 5G technology meets the demanding requirements of vehicle production with the goal to increase efficiency and flexibility in series production of the future.

    Deployment of Nokia DAC offers reliable high-bandwidth and low-latency connectivity for sensors, machines, vehicles and other equipment. Initial use cases that are being tested include wireless upload of data to manufactured vehicles and intelligent networking of robots and wireless assembly tools. The deployment also ensures that all data remains on the campus, processed at the network edge in real time, giving Volkswagen full control. The network is operating in the dedicated 3.7-3.8 GHz band for local private wireless networks, that Volkswagen applied for and was allocated by the Federal Network Agency.
  8. forum rang 10 voda 15 december 2021 09:45
    Nee, ik ben geen aandeelhouder. Over koersdoelen kan ik geen mening geven. Ik denk wel dat ze op de goede weg zijn qua elektrificatie.
  9. forum rang 4 Riding the Tiger 15 december 2021 09:48
    Ik heb ze opgepikt in de dip. Ze waren fel gezakt door zwak Q3 : tekort aan chips.

    Vorig jaar zag ik de koers elke week stijgen, en vond ik het jammer dat ik ze niet had...

    Dit was een opportuniteit, ben ingestapt rond de 165 euro, en houd ze bij voor mijn kids :)
  10. forum rang 10 voda 21 december 2021 09:04
    TomTom tekent nieuw contract met Volkswagen
    Geen financiële details.

    (ABM FN-Dow Jones) TomTom gaat meewerken aan de ontwikkeling van een nieuwe navigatietool voor de Volkswagen Group. Dit maakte de Nederlandse navigatiespecialist dinsdag voorbeurs bekend.

    TomTom en Volkswagen werken daarbij samen met techbedrijf Cariad.

    Het resultaat moet "het beste navigatieproduct" voor Volkswagen opleveren.

    TomTom tekende een meerjarig contract met Volkswagen, dat alle markten wereldwijd dekt, met uitzondering van China. Financiële details werden niet gedeeld. De eerste auto's met de nieuwe technologie moeten in 2023 de weg op.

    Volkswagen en TomTom werken al jarenlang samen.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  11. forum rang 10 voda 24 december 2021 11:00
    Volkswagen of America Investing in 50 EV Dealers

    Strategic Research Institute
    Published on :
    24 Dec, 2021, 4:18 am

    Volkswagen of America Inc has unveiled the first major results of its nationwide Network Readiness Co-Op Program, an investment of USD 20 million to support its more than 600 dealership partners to transform into regional hubs of EV experience. With sales and reservations for the all-electric ID.4 SUV climbing, Volkswagen’s program seeks to enhance consumer access by helping its 50-state dealership network establish the underlying EV infrastructure, such as upgraded service centers and high-capacity chargers. As a direct result of the program, which will continue through June 2022, Volkswagen dealers have added 23,490 kWh of charging capacity, trained more than 1,260 EV service technicians, and implemented dedicated EV Specialists to create e-mobility centric consumer experiences across the country.

    In addition, Volkswagen has launched a dedicated EV Technician Retention Program to support dealers to boost training, incentivize their highly skilled technicians, and recruit new talent equipped at addressing the EV shift. The program enables Volkswagen and participating dealers to financially reward dealership technicians with a retention bonus of $2,000 per year, empowering them to gain new individual certifications to enhance their skillsets and build up comprehensive expertise for the ID.4 and all Volkswagen electric models in the years to come.

    To date, the ID.4 is among the fastest-selling vehicles in Volkswagen of America’s current product portfolio. With more than 15,000 cars sold and more than 40,000 ID.4 gross reservations since its introduction in March 2021, consumer interest keeps climbing. More than 85 percent of all ID.4 buyers have enrolled for 3 years of unlimited charging at Electrify America DC Fast Chargers across the country and drivers have already charged more than 22 million miles for their ID.4s at Electrify America stations.

    With the goal to further push electric mobility for the American consumer, Volkswagen is preparing its Chattanooga, TN, facilities for the localized production of the ID.4 during 2022.
  12. forum rang 10 voda 19 januari 2022 10:00
    Volkswagen Doubles Deliveries of Electric Vehicles in 2021

    Strategic Research Institute
    Published on :
    19 Jan, 2022, 5:30 am

    Volkswagen delivered around 4.897 million vehicles across all drive systems to customers around the world in2021. This is a decline of around 8 percent compared to the previous year. The lagging supply of semiconductors caused limitations in production throughout the course of the year, which ultimately had a major impact on the unit sales figures. “Volkswagen achieved satisfactory sales under extremely challenging conditions. The massive effects on production brought on by the semiconductor situation could not be entirely compensated for over the course of the year, however. Nonetheless, record-breaking order backlog of 543,000 vehicles in Europe alone shows clearly that the demand for Volkswagen vehicles continues to be very high.

    The proportion of purely battery-powered electric vehicles and hybrid vehicles nearly doubled to 7.5 percent of total deliveries (2020: 4 percent). In Europa, these vehicles now account for 19.3 percent of Volkswagen’s deliveries (2020: 12.6 percent). Volkswagen recorded a significant increase in deliveries of electric vehicles particularly in the United States, China and Germany. In the company’s home market, one in four Volkswagen vehicles was a plug-in vehicle. The electric offensive in China is on track even though the supply bottlenecks for semiconductors observed towards the end of the year also affected the electric vehicles that had previously been prioritized for production. A total of 77,100 BEVs (+437 percent) were delivered in China, including more than 70,000 from the ID. family, making Volkswagen one of the five biggest BEV providers in China. A further considerable increase is planned for 2022. Close to 17,000 BEVs were sold in the United States, almost twenty times more than in the previous year. This brought Volkswagen up to fourth place among BEV manufacturers.

    Volkswagen’s most popular BEV model worldwide is the ID.4, which lived up to its name as a world car in its first year on the market. The ID.4 was the most frequently delivered of the 263,000 BEVs with 119,650 units sold, followed by the ID.303 (around 76,000), the e-up!04 (approximately 41,500) and just under 18,000 units of the ID.605, which Volkswagen offers exclusively in the Chinese market. In Europe, the ID.4 topped the BEV charts in Sweden, Denmark, Finland and Ireland. The all-electric SUV ID.4 was also successfully rolled out in the United States with nearly 17,000 units being handed over to customers. In China, the vehicle already ranks second among all-electric SUVs.
  13. forum rang 10 voda 20 januari 2022 09:50
    Porsche Delivers 301,915 Vehicles in 2021

    Strategic Research Institute
    Published on :
    20 Jan, 2022, 5:30 am

    Porsche delivered 301,915 vehicles to customers worldwide in fiscal year 2021, an increase of 11 per cent compared to 2020 and the highest ever in history. Every single global sales region contributed, with the largest increases recorded on the American continent. China continues to be the largest single market for Porsche.

    The models with the highest demand in 2021 were again the brand’s SUVs, led by the Macan. 88,362 customers became Macan owners. The Cayenne followed in second place with 83,071 vehicles.

    Taycan deliveries more than doubled

    The all-electric Porsche Taycan saw an outstanding increase: a total of 41,296 units, which is more than double the number of deliveries compared to the previous year. The sports car icon, the 911, was also handed over to more customers than ever before with 38,464 deliveries. The Panamera saw 30,220 deliveries. The 718 Boxster and 718 Cayman were delivered to 20,502 customers.

    Worldwide demand remains strong

    Porsche increased its deliveries in all sales regions worldwide. Growth was especially strong in the USA, where 22 per cent more vehicles were delivered than in the previous year. In total, 70,025 U.S. customers bought a model from the extensive product range. Across the Americas, Porsche made 84,657 deliveries, also representing an increase of 22 per cent. China remains the largest single market for the sports car manufacturer and recorded an excellent overall result in 2021 with an increase of eight per cent over an already record year of 2020. In total, 95,671 vehicles were delivered to Chinese customers despite the challenges posed by supply bottlenecks. Overall, there were 131,098 deliveries in the Asia-Pacific, Africa and Middle East region, which is eight per cent more than in 2020.

    Demand has also risen in the home market of Germany with 28,565 vehicles delivered, representing an increase of nine per cent. In total, 86,160 vehicles were handed over to customers in Europe – seven per cent more than in 2020. The high rate of electric sports cars was of particular note. Around 40 per cent of Porsche vehicles delivered in Europe in 2021 were electric: either plug-in hybrids or all-electric cars.
  14. forum rang 10 voda 28 januari 2022 08:07
    Toyota blijft 's werelds grootste autobouwer

    Toyota Motor Co verkocht vorig jaar 10,1 procent meer voertuigen dan in 2020. Inclusief dochterbedrijven Daihatsu Motors en Hino Motors ging het om 10,5 miljoen wagens. Daarmee is Toyota voor het tweede jaar op rij de grootste autoconstructeur in de wereld.

    Concurrent Volkswagen VOW3 0,00% bleef in 2021 steken op 8,88 miljoen verkochte wagens. Dat was een afname met 4,5 procent tegenover 2020 en zijn laagste verkoopcijfer in tien jaar.

    Toyota bood beter weerstand aan de verstoorde aanvoer van componenten, in het bijzonder halfgeleiders, dankzij goede relaties met zijn toeleveraars. Ook de meer evenwichtige geografische positionering speelde in het voordeel van de Japanners. Volkswagen is voor bijna 40 procent afhankelijk van de Europese markt, die vorig jaar een recorddaling kende, Toyota slechts voor 10 procent.

    www.tijd.be/markten-live/live-blog/be...
  15. forum rang 10 voda 16 februari 2022 14:29
    Volkswagen voorziet productieonderbrekingen bij aanhoudende tekorten van chips
    Heiko Jessayan 13:49

    Volkswagen VOW €256,00 +6,67% houdt er rekening mee dat de autoproductie dit jaar opnieuw moet worden onderbroken als de tekorten aan halfgeleiders aanhouden. Dat heeft ceo Herbert Diess van Volkswagen woensdag gezegd tijdens een bestuursvergadering op het hoofdkantoor in het Duitse Wolfsburg waar Volkswagen zijn belangrijkste fabrieken heeft. Wolfsburg heeft ook de beste papieren op als locatie te worden gekozen voor een nieuwe fabriek voor elektrische auto's.

    Maar de toevoer van chips blijft vooralsnog een groot probleem, ook al lijkt de situatie zich te verbeteren ten opzichte van afgelopen jaar, aldus Diess. Maar een echte verbetering op korte termijn ligt volgens hem niet in het verschiet. 'Wolfsburg wordt bijzonder hard getroffen door de halfgeleidersituatie', aldus Diess. 'Zelfs in 2022 kunnen we niet alle auto's bouwen die we van plan zijn te verkopen', zo citeert de Duitse zakenkrant Handelsblatt de bestuursvoorzitter. 'Aanpassingen van de productiecapaciteit zijn dan ook noodzakelijk, ook op middellange termijn', aldus Diess.

    Twee weken geleden zei Joep van Beurden, ceo van Kendrion KENDR€21,40+2,64% , dat onder meer elektromagneten en schokdempers levert aan Volkswagen, tegen het FD dat de krapte aan halfgeleiders aanhoudt, ook al krijgt de automotive 'wat meer lucht' ten opzichte van vorig jaar.

    Volgens de voorzitter van de ondernemingsraad Daniela Cavallo, die sinds vorig jaar lid is van het Volkswagen-bestuur, konden door het chiptekort vorig jaar 330.000 auto's, vooral de VW Golf en de VW Tiguan, niet geproduceerd worden. Omdat de tekorten aanhouden, wil Volkswagen de ploegendiensten in de nacht schrappen. Cavallo is voorstander om de nieuwe fabriek dicht bij het hoofdkantoor te bouwen. 'Hier moet het zeker gebeuren', aldus Cavallo tegenover het Duitse persbureau DPA. 'Als we het over Wolfsburg hebben, dan bedoelen we ook Wolfsburg.'

    Trinity-model
    Die nieuwe fabriek moet omstreeks 2026 operationeel worden. Daar wil Volkswagen gestalte geven aan zijn zogeheten Trinity-project dat vorig jaar werd afgekondigd: een automodel dat kan wedijveren met Tesla TSLA$922,43-- of zelfs voorbij kan streven op het gebied van actieradius, laadsnelheid en digitalisering.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1430534/volkswage...
  16. forum rang 10 voda 22 februari 2022 07:34
    Strop van $155 mln voor Volkswagen
    Van onze redacteur 21 feb   21:16

    Het vrachtschip Felicity Ace, dat vorige week in brand vloog, kan automaker Volkswagen (VW) volgens schattingen een strop van zeker $155 mln opleveren. VW had behalve het gelijknamige merk ook modellen van dochters Porsche, Audi, Bentley en Lamborghini op het schip geladen. De lading moet als verloren worden beschouwd. Andere automakers hebben samen $246 mln verloren, waardoor de totale schade oploopt tot meer dan $400 mln. De Felicity Ace is zo groot als drie voetbalvelden en was van Duitsland onderweg naar de Verenigde Staten.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1431085/strop-van...
3.138 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 157 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Belegger.nl

Al abonnee? Log in